Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Consum plăcuțe / discuri frână

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#19
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017

View PostMagicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:38, said:

Adica ?
Tie iti place sa iti trepideze capul fix la fiecare frana ?

Verifica ambreiajul.

#20
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016

View PostMagicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:40, said:

Nu iti inteleg ideea, unde vrei sa ajungi.
Ia si citeste.

#21
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,103
  • Înscris: 29.01.2016

View Postbaliosss, on 24 iulie 2017 - 19:39, said:


Repet, stii ce inseamna? SI raspund tot eu: Nu, nu stii!

Cred ca o confunzi cu frana de mana.

Hint: Frana de motor nu are maneta/pedala/buton/etc.
Nu, e ridicarea piciorului de pe acceleratie, si, la nevoie, schimbare din treapta superioara in treapta inferioara. Dar e mai brutala un pic decat frana de picior.

#22
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001

View Postcattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:

Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea).

Nu, din contra, frana de motor este recomandata tot timpul, evident nu in reprize violente (de preferat niciodata sau doar in situatii cu adevarat limita).

#23
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016

View PostMagicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:44, said:

Nu, e ridicarea piciorului de pe acceleratie, si, la nevoie, schimbare din treapta superioara in treapta inferioara. Dar e mai brutala un pic decat frana de picior.
Cum naiba sa fie mai brutala? :|

#24
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Discurile de frana se uzeaza cum zicea cineva mai sus cam la doua seturi de placute. Pentru ca forta de frecare exista si se manifesta. Barbiereste cateva straturi de atomi la fiecare franare.

Si da, franarea mai lunga da timp discului de frana sa disipeze caldura in atmosfera. Se stie ca otelul pierde din rezistenda cu cresterea temperaturii. Peste 400 de grade deja a pierdut peste 25% din rezistenta la stress.

#25
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017

View PostMagicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:44, said:

Dar e mai brutala un pic decat frana de picior.
Dai drumul la ambreiaj prea repede.

Edited by DeCeCe, 24 July 2017 - 19:47.


#26
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017
Cei mai multi soferi nu stiu sa foloseasca frana, vedeam des de astia cu SUV, masini de lux ce ma depaseau si franau imediat, nu se face asa, asta e tehnica de incepator sau de permis luat pe spaga.

Cea mai buna frana e cea de motor, mergi cu o viteza potrivita, iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul.
Frana pentru cazuri extreme, necesare (treceri de pietoni, avansare in coloana, evitare accidente. etc).

Edited by Erwin_Rommel, 24 July 2017 - 19:47.


#27
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002
raspunsul la intrebarea ta este: nu, uzura este aceiasi. motivul l-a expus arg in postul numarul 2. eu unul nu-ti recomand sa franezi pe ultimul moment din cauza ca nu mai ai nici o marja de siguranta, daca intalnesti niste pietris / nisip / lut adus de vreun tractor de pe camp si franele nu tin asa cum te-ai astepta ce faci?

#28
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016

View PostErwin_Rommel, on 24 iulie 2017 - 19:47, said:

Cea mai buna frana e cea de motor, mergi cu o viteza potrivita, iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul.
Mie imi da cu minus. :D

#29
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Frana de motor inseamna sa treci intr-o treapta inferioara... oricat ai reduce viteza, senzatia ca masina "da in bot" sa se opreasca, ramane... Nu am auzit de soferi buni care sa foloseasca frana de motor tot timpul, la intersectii. Iarna da.. cand coboram Transalpina da.. pe carosabil alunecos da... dar nu in toate situatiile de intersectie. Acolo se recomanda sa iei din timp piciorul de pe acceleratie... masina merge in inertie cat mai merge, apoi cand e aproape sa se opreasca, piciorul pe ambreiaj, dublat de frana (masina are viteza mica in acel punct, franarea este minima).  Eu asa cred ca se procedeaza corect.  Un sofer care reduce din timp viteza nu va abuza niciodata de frana decat in situatii limita... pietoni care forteaza trecerea, copii, alte pericole..

Edited by rosix, 24 July 2017 - 20:12.


#30
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002

View Postcattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:

Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea).
Daca schimbi distributia conform recomandarilor nu se intampla nimic. Si vorbim de frana de motor prin ridicarea piciorului de pe acceleratie sau eventual retrogradare cu o viteza, nu prin schimbatul dintr-a 5a in a 2a, presupun.
E preferabil sa franezi din timp pentru a disipa treptat caldura rezultata din frecare, si a nu supraincalzi franele. In momentul in care sunt supraincalzite, pierd din eficienta si rezultatul final e ca franezi mai mult, deci uzura mai mare.

Edited by Wotan, 24 July 2017 - 20:39.


#31
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

View PostFane, on 24 iulie 2017 - 19:47, said:

raspunsul la intrebarea ta este: nu, uzura este aceiasi. motivul l-a expus arg in postul numarul 2.

Si tu si arg sunteti in eroare. Dar e de inteles, niciunul nu sunteti ingineri.

#32
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002
si crezi ca din explicatia data de tine are ca si consecinta o uzura foarte accentuata la un stil de franare fata de celalalt?

#33
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016

View Postrosix, on 24 iulie 2017 - 20:11, said:

Frana de motor inseamna sa treci intr-o treapta inferioara... oricat ai reduce viteza, senzatia ca masina "da in bot" sa se opreasca, ramane... Nu am auzit de soferi buni care sa foloseasca frana de motor tot timpul, la intersectii. Iarna da.. cand coboram Transalpina da.. pe carosabil alunecos da... dar nu in toate situatiile de intersectie. Acolo se recomanda sa iei din timp piciorul de pe acceleratie... masina merge in inertie cat mai merge, apoi cand e aproape sa se opreasca, piciorul pe ambreiaj, dublat de frana (masina are viteza mica in acel punct, franarea este minima).  Eu asa cred ca se procedeaza corect.  Un sofer care reduce din timp viteza nu va abuza niciodata de frana decat in situatii limita... pietoni care forteaza trecerea, copii, alte pericole..
De soferi de tir ai auzit sau de soferi pe masini care duc marfa? De soferi de autobuz?
Nu va amagiti singuri doar amatorii folosesc preponderent frana de picior iar profesionistii cea de motor.
Asa cum s-a mai spus franare brusca=temperatura mai mare si uzura mai mare a placutelor si a discului.
Plus intervine si risipa de combustibil.
Pe camion se gaseste tot un fel de frana de motor ii zice retarder sau intrader in functie de marca si acest retarder face sa se aprinda beculetele de la frana la fel ca si cea de picior de aceea multi au impresia complet gresita ca foloseste frana de picior

#34
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

View PostErwin_Rommel, on 24 iulie 2017 - 19:47, said:

Cei mai multi soferi nu stiu sa foloseasca frana,
Cea mai buna frana e cea de motor, mergi cu o viteza potrivita, iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul.
Frana pentru cazuri extreme, necesare (treceri de pietoni, avansare in coloana, evitare accidente. etc).
Se vede ca nici d.ta nu prea stii ce inseamna frana de motor, din moment ce decuplezi tocmai sursa care franeaza; ori scoti din viteza ori apesi ambreiajul, tot aceiasi prostie faci.

#35
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View Postbaliosss, on 24 iulie 2017 - 19:52, said:

Mie imi da cu minus. Posted Image
Trebuia sa mai mentionez ca dai in treapta inferiora?
Cred ca sunteti cam maricei pentru mura-n gura... :)

Edited by Erwin_Rommel, 24 July 2017 - 21:28.


#36
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostNytro84, on 24 iulie 2017 - 21:02, said:

De soferi de tir ai auzit sau de soferi pe masini care duc marfa? De soferi de autobuz?
Nu va amagiti singuri doar amatorii folosesc preponderent frana de picior iar profesionistii cea de motor.

Noi nu discutam aici de autovehicule mari, discutam de utilizatorii normali de autoturism, de ce se practica si ce nu se practica. Eu, personal n-am auzit nici la taximetristi sa faca frana de motor la apropiere de intersectie sau in alte situatii comune de franare. Frana de motor isi are rolul ei in situatii bine definite... dar n-am auzit de soferi care sa foloseasca constant frana de motor prin oras...respectiv sa schimbe treptele pana intr-a 2-a inainte de a frana la semafor.. ca eu asta inteleg prin frana de motor... ca piciorul de pe acceleratie il luam toti (cred) cu 300m inainte de intersectie pana sa calcam in final frana.. masina oricum pierde viteza.

Edited by rosix, 24 July 2017 - 21:32.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate