Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Consum plăcuțe / discuri frână

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#1
Baggins

Baggins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 264
  • Înscris: 09.10.2014
O întrebare am şi eu.
Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent?
Mergeam azi cu tata în maşină şi mi-a spus să frânez mai din timp să nu ajung să schimb plăcuţele / discurile de frână prea des.
Teoretic, nu e aceeaşi dacă frânezi brusc şi, automat durata frânării e mai mică, sau dacă frânezi treptat, dar pentru o perioadă mai îndelungată?
Rezultatul e acelaşi, dar uzura e aceeaşi?

Edited by Baggins, 24 July 2017 - 18:34.


#2
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,108
  • Înscris: 19.09.2005
energia abosorbita de frane e aceesi
daca vrei sa protejezi franele invata sa folosesti frana de motor.

Edited by arg, 24 July 2017 - 18:39.


#3
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,576
  • Înscris: 12.03.2006
A frana brusc, duce si la uzura anvelopelor.

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,014
  • Înscris: 22.05.2003
Nu cred ca se va simti destul de mult in nr de km, indiferent de stilul de franare, avand in vedere ca nu esti pe circuit.

De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana.

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Important e sa cum conduci a.i. sa nu fie nevoie sa franezi in situatii in care ar fi suficient sa ridici piciorul de pe acceleratie cu 5 secunde mai devreme.

#6
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,576
  • Înscris: 12.03.2006

 Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:

Nu cred ca se va simti destul de mult in nr de km, indiferent de stilul de franare, avand in vedere ca nu esti pe circuit.

De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana.
Se intampla si invers uneori, la unele marci si eventual conducatori auto!Posted Image

#7
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017

 Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:

O întrebare am şi eu.
Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent?


Da.

 Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:

De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana.

Doar daca e discul de plastilina.

#8
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,039
  • Înscris: 29.01.2016
Eu zic ca are dreptate. Nu sunt mecanic sau specialist dar logica ar fi urmatoarea : o franare mai lunga dar mai putin apasata, are acelasi rezultat dar forta de frecare intre placute si disc este mai mica decat la frana mai brusca. Frecarea duce la tocire si implicit uzura mai rapida. Daca frecarea este mai mica, si uzura e mai lenta, rezulta un numar mai mare de km. E similar cu tocirea mai accentuata a cauciucului atunci cand pleci repede, cu scartait, de pe loc. Tot de frecare si tocire e vorba. Parerea mea.

#9
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,108
  • Înscris: 19.09.2005

 Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:

De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana.
asta se intampla daca amesteci discuri moi cu placute tari,
in general stiu ca placutele se pun aceasi marca si gama cu discurile. nu se amesteca.
in schimbi poti merge cu o marca pe fata si alta marca pe spate.

#10
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,383
  • Înscris: 29.11.2001
Franarea repetata brusca duce la uzura mecanica mai mare a componentelor, inclusiv placute / discuri.

Mai important este insa sa inveti sa nu trebuiasca sa franezi.

PS: referitor la discuri si placute: depinde cat de des schimbi placutele. Daca le schimbi la 30.000, atunci vei schimba discurile la 3+ schimburi de placute. Daca insa schimbi placute la 65-70k, atunci la doua schimburi vei trece si de discuri.

#11
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 arg, on 24 iulie 2017 - 18:38, said:

energia abosorbita de frane e aceesi
daca vrei sa protejezi franele invata sa folosesti frana de motor.

Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea).

#12
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,039
  • Înscris: 29.01.2016
Eu zic ca frana de motor trebuie sa fie folosita mai mult iarna si, in rest, doar cand esti in situatii limita, de e posibil sa nu poti sa opresti in spatiul ramas pana la obstacol. Adica o dublare a franei de picior pentru o eficienta crescuta in situatii nasoale.

Edited by Magicwisewolf, 24 July 2017 - 19:29.


#13
DeCeCe

DeCeCe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,075
  • Înscris: 20.07.2017

 cattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:

Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea).
Nu se ruoe cureaua de distributie.

Poate daca franezi de la 100 la ora bagand a 2a....

De la 90 am bagat eu din greseala, s-a dus matizul in 9000 ture. Dar secunda aia cat a durat, nu s-a rupt cureaua.

Edited by DeCeCe, 24 July 2017 - 19:37.


#14
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016

 Magicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:26, said:

Eu zic ca frana de motor trebuie sa fie folosita mai mult iarna si, in rest, doar cand esti in situatii limita, de e posibil sa nu poti sa opresti in spatiul ramas pana la obstacol. Adica o dublare a franei de picior pentru o eficienta crescuta in situatii nasoale.

Posted Image
Tu stii ce inseamna frana de motor?

 cattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:

Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea).
Wtf? Posted Image

 Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:

Nu prea e sesizabil. Insa stilul asta de a frana brusc le intoarce masele pe dos pasagerilor.

Edited by baliosss, 24 July 2017 - 19:37.


#15
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,039
  • Înscris: 29.01.2016

 baliosss, on 24 iulie 2017 - 19:35, said:



:blink:
Tu stii ce inseamna frana de motor?


Wtf? :facepalm:
Adica ?
Tie iti place sa iti trepideze capul fix la fiecare frana ?
Adica, plm, la ce au mai pus tampitii astia frane cand avem tot ce ne trebuie : frana de motor.

#16
baliosss

baliosss

    Unstoppable

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,374
  • Înscris: 30.01.2016

 Magicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:38, said:

Adica, plm, la ce au mai pus tampitii astia frane cand avem tot ce ne trebuie : frana de motor.
Repet, stii ce inseamna? SI raspund tot eu: Nu, nu stii!

Cred ca o confunzi cu frana de mana.

Hint: Frana de motor nu are maneta/pedala/buton/etc.

Edited by baliosss, 24 July 2017 - 19:40.


#17
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:

O întrebare am şi eu.
Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent?

Da. Forta de frecare e mai mare, temperatura mai mare, uzura e mai rapida. In plus.. franatul progresiv, din timp, tine de o conduita preventiva, respectiv de a avea viteza la limita cand te pregatesti de oprire, sau cand ajungi foarte aproape de masina din fata.  In plus, un set de placute neabuzate pot sa te tina si 3 ani fara sa uzeze discurile prea mult si vei schimba doar placutele, fara costuri foarte mari.

#18
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,039
  • Înscris: 29.01.2016
Nu iti inteleg ideea, unde vrei sa ajungi.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate