Consum plăcuțe / discuri frână
#1
Posted 24 July 2017 - 18:34
O întrebare am şi eu.
Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent? Mergeam azi cu tata în maşină şi mi-a spus să frânez mai din timp să nu ajung să schimb plăcuţele / discurile de frână prea des. Teoretic, nu e aceeaşi dacă frânezi brusc şi, automat durata frânării e mai mică, sau dacă frânezi treptat, dar pentru o perioadă mai îndelungată? Rezultatul e acelaşi, dar uzura e aceeaşi? Edited by Baggins, 24 July 2017 - 18:34. |
#2
Posted 24 July 2017 - 18:38
energia abosorbita de frane e aceesi
daca vrei sa protejezi franele invata sa folosesti frana de motor. Edited by arg, 24 July 2017 - 18:39. |
#4
Posted 24 July 2017 - 18:51
Nu cred ca se va simti destul de mult in nr de km, indiferent de stilul de franare, avand in vedere ca nu esti pe circuit.
De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana. |
#5
Posted 24 July 2017 - 18:54
Important e sa cum conduci a.i. sa nu fie nevoie sa franezi in situatii in care ar fi suficient sa ridici piciorul de pe acceleratie cu 5 secunde mai devreme.
|
#6
Posted 24 July 2017 - 18:59
Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:
Nu cred ca se va simti destul de mult in nr de km, indiferent de stilul de franare, avand in vedere ca nu esti pe circuit. De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana. |
#7
Posted 24 July 2017 - 19:02
Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:
O întrebare am şi eu. Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent? Da. Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:
De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana. Doar daca e discul de plastilina. |
#8
Posted 24 July 2017 - 19:04
Eu zic ca are dreptate. Nu sunt mecanic sau specialist dar logica ar fi urmatoarea : o franare mai lunga dar mai putin apasata, are acelasi rezultat dar forta de frecare intre placute si disc este mai mica decat la frana mai brusca. Frecarea duce la tocire si implicit uzura mai rapida. Daca frecarea este mai mica, si uzura e mai lenta, rezulta un numar mai mare de km. E similar cu tocirea mai accentuata a cauciucului atunci cand pleci repede, cu scartait, de pe loc. Tot de frecare si tocire e vorba. Parerea mea.
|
#9
Posted 24 July 2017 - 19:04
Adm, on 24 iulie 2017 - 18:51, said:
De obicei, dupa doua seturi de placute, e de dorit sa schimbi si discul de frana. in general stiu ca placutele se pun aceasi marca si gama cu discurile. nu se amesteca. in schimbi poti merge cu o marca pe fata si alta marca pe spate. |
#10
Posted 24 July 2017 - 19:08
Franarea repetata brusca duce la uzura mecanica mai mare a componentelor, inclusiv placute / discuri.
Mai important este insa sa inveti sa nu trebuiasca sa franezi. PS: referitor la discuri si placute: depinde cat de des schimbi placutele. Daca le schimbi la 30.000, atunci vei schimba discurile la 3+ schimburi de placute. Daca insa schimbi placute la 65-70k, atunci la doua schimburi vei trece si de discuri. |
|
#11
Posted 24 July 2017 - 19:18
arg, on 24 iulie 2017 - 18:38, said:
energia abosorbita de frane e aceesi daca vrei sa protejezi franele invata sa folosesti frana de motor. Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea). |
#12
Posted 24 July 2017 - 19:26
Eu zic ca frana de motor trebuie sa fie folosita mai mult iarna si, in rest, doar cand esti in situatii limita, de e posibil sa nu poti sa opresti in spatiul ramas pana la obstacol. Adica o dublare a franei de picior pentru o eficienta crescuta in situatii nasoale.
Edited by Magicwisewolf, 24 July 2017 - 19:29. |
#13
Posted 24 July 2017 - 19:29
cattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:
Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea). Poate daca franezi de la 100 la ora bagand a 2a.... De la 90 am bagat eu din greseala, s-a dus matizul in 9000 ture. Dar secunda aia cat a durat, nu s-a rupt cureaua. Edited by DeCeCe, 24 July 2017 - 19:37. |
#14
Posted 24 July 2017 - 19:37
Magicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:26, said:
Eu zic ca frana de motor trebuie sa fie folosita mai mult iarna si, in rest, doar cand esti in situatii limita, de e posibil sa nu poti sa opresti in spatiul ramas pana la obstacol. Adica o dublare a franei de picior pentru o eficienta crescuta in situatii nasoale. Tu stii ce inseamna frana de motor? cattavencu, on 24 iulie 2017 - 19:18, said:
Total gresit! Mai bine schimbi niste amarate de placute (asa de mult costa?) decat sa te uiti fara speranta la motor cand s-a rupt cureaua (prezumam ca e vorba de distributie pe curea). Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:
Nu prea e sesizabil. Insa stilul asta de a frana brusc le intoarce masele pe dos pasagerilor.
Edited by baliosss, 24 July 2017 - 19:37. |
#15
Posted 24 July 2017 - 19:38
|
#16
Posted 24 July 2017 - 19:39
Magicwisewolf, on 24 iulie 2017 - 19:38, said:
Adica, plm, la ce au mai pus tampitii astia frane cand avem tot ce ne trebuie : frana de motor. Cred ca o confunzi cu frana de mana. Hint: Frana de motor nu are maneta/pedala/buton/etc. Edited by baliosss, 24 July 2017 - 19:40. |
#17
Posted 24 July 2017 - 19:39
Baggins, on 24 iulie 2017 - 18:34, said:
O întrebare am şi eu. Se consumă mai repede placuţele / discurile de frână dacă frânezi "în ultimul moment", deci mai proeminent? Da. Forta de frecare e mai mare, temperatura mai mare, uzura e mai rapida. In plus.. franatul progresiv, din timp, tine de o conduita preventiva, respectiv de a avea viteza la limita cand te pregatesti de oprire, sau cand ajungi foarte aproape de masina din fata. In plus, un set de placute neabuzate pot sa te tina si 3 ani fara sa uzeze discurile prea mult si vei schimba doar placutele, fara costuri foarte mari. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users