Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 Masina de copt paine - pareri

Rfg crescut

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv
 

Consum plăcuțe / discuri frână

- - - - -
  • Please log in to reply
70 replies to this topic

#55
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Am ridicat acele poze tocmai pentru a-mi sustine ideea din postul anterior, eu fiind unul dintre aceia care poseda un stil curat, acuma cat se poate in jungla noastra numita trafic, de conducere, deloc batranesc, asa cum ar concluziona pripit unii. Obisnuiesti sa franezi moderat anticipand traficul (e adevarat ca in orasele mari  e mai greu si asta cere destula indemanare si stapanire de sine), lungesti viata discurilor si a placutelor.
Sa nu ma intelegeti gresit; nu fac un scop in viata din asta. Am raspuns doar autorului topicului.
OFF.
Da sunt ventilate; am "batut" evident zgura aia. Pozele sunt de acum 3 ani.

Edited by iancuMIC, 25 July 2017 - 09:22.


#56
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Off nu prea ati fost la orele de fizica?
Stiti ca energia se conserva?

Cu alte cuvinte, ca sa opresti o masina de la viteza X la viteza Y, e nevoie sa piarda energie cinetica, iar forta de franare e aceeasi.

E de dorit sa folosesti frana cat mai putin posibil, daca e posibil.
Asta insemna sa nu accelerezi pt a frana imediat sau sa iei piciorul de pe acceleratie din timp.

Daca mergi ca la raliu, e treaba ta, dar te vor injura pasagerii.

Istoric, eu schimb placutele cam pe la 40 000 Km, iar la doua schimburi de placute (70-80 000 Km) schimb si discurile.
Fiecare producator are marjele sale pt schimburile de discuri de frana. Se masoara cat au muscat din discuri placutele . (2-3mm)

#57
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
@adm
mai conteaza gargara celor de la service, un disc bun face cat doua seturi de placute, => discurille valoreaza cat 4 seturi de placute.

daca intri pe epiesa sau orice site de piese de masini o sa vezi ca scrie in proprietati cat este grosimea si grosimea minima, nu ce zic doreii de la service.
practic daca un disc nu este tocit peste liminta, ovalizat sau fisurat nu inteleg de ce ar trebui schimbat.

sruprize apar la diverse versiuni de masini, chiar la aceeasi marca si model dar versiuni diferite au piese cu caracteristici diferite si mentenanta total diferita, asa ca nu putem vorbi la modul general.

iar daca vorbim si de discuri montate prost pe uscat, incinse tare si trecut prin balti, reteta sigura de ovalizat, chiar ajungem sa dam pe discuri mai mult decat pe benzina.

Edited by arg, 25 July 2017 - 09:49.


#58
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

Quote

Cu alte cuvinte, ca sa opresti o masina de la viteza X la viteza Y, e nevoie sa piarda energie cinetica, iar forta de franare e aceeasi.
Treaba sta in felul urmator.
Franand progresiv, adica exact cat iti trebuie sa e eviti o anume situatie, nu e acelasi lucru sa pui masina in nas in cativa metri, fara sa fie nevoie de aceasta forta de franare. Caldura excesiva produsa la franarea energica nu e decat energie aruncata si uzura accentuata.
In plus la franarea progresiva si stilul de mers anticipativ, folosesti din plin frana motorului aflat in decelerare si gazul taiat.
Practica a demonstrat ca e diferenta la uzura discurilor si a placutelor, intre stiluri de condus.

#59
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

View PostiancuMIC, on 25 iulie 2017 - 09:57, said:

Treaba sta in felul urmator.
.....
citeste postul #2.
uzura in discuri si placute e cam aceasi si daca franezi din timp si daca franezi brusc.
ca ca eviti uzura prematura folosesti din timp frana de motor si in felul asta reduci efortul si uzura din franele de servicu.

#60
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Repet:

Quote

Franand progresiv, adica exact cat iti trebuie sa e eviti o anume situatie, nu e acelasi lucru sa pui masina in nas in cativa metri, fara sa fie nevoie de aceasta forta de franare
Adica; se conserva o parte energia pe care a produs-o motorul si salvezi cate ceva de la sistemul de franare. Posted Image

Edited by iancuMIC, 25 July 2017 - 10:10.


#61
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
nu se conserva nimic, ca nu vorbim de hibride sau electrice cu acumulatori,
doar ca un motor cand e in frana de motor nu mai alimenteaza cu combustibil si se face o economie de conbustibil.

#62
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Poate m-am exprimat eu gresit;
Franezi brusc de la 60 la 20 la ora, iar ca sa continui drumul folosesti treapta a doua; franezi treptat de la 60 la 35, franare suficienta pentru a evita un eveniment. Continui drumul cu treapta a 3 a de la 35 la ora.
Intr-una din situatii am folosit o parte din energia produsa de motor, in alta am aruncat-o pe discuri.

#63
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
corect, este asa zisul mers economic, accelezi incet, franezi din timp, nu e nevoie sa opresti si sa accelerezi, conservi cat mai mult din inertia masinii.

problema la masine actuale esta ca sunt bine antifonate, au materiale bune si nu se simt abuzurile asupra masinii.

Edited by arg, 25 July 2017 - 10:40.


#64
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010
Dă-le-ncolo de plăcuţe, discuri şi curele! Siguranţa/viaţa ta şi a altora este mai importantă!

Frânare bruscă doar în cazul în care eşti obligat de situaţie; gândeştete că cel din spatele tău va fi surprins de manevra ta.

Altfel frânare din timp: frână de motor + apăsare a pedalei de frână cât este necesar şi chiar dacă nu e necesar măcar cât să se aprindă becurile a.î. cel din spate să vadă că încetineşti.

#65
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,235
  • Înscris: 05.06.2002

View Postizometric, on 25 iulie 2017 - 06:06, said:

Deci iti notezi in caietel cu ce viteze ai urcat diverse pante si il rasfoiesti 3 saptamani mai tarziu cand te intorci din vacanta? Nu mai bine adaptezi turatia motorului la viteza cu care vrei sa cobori si sa cuplezi in treapta care trebuie in loc sa o intrebi disperat pe nevasta-ta daca mai stie cu ce treapta de viteza ati urcat panta aia cand ati venit?
Nu mai vorbim de conditii meteo diferite intre urcare si coborare.
Cand ma uit in jurul meu parca mai prind un pic de curaj...
complici lucrurile degeaba ca sa demonstrezi tu ceva. sfatul se referea la conduita care trebuie sa o adopti cand cobori o panta nu pt a fi aplicat la punct si virgula decat daca atat te duce mintea.
ma bucur pt tine ca te simti curajos. face mult sa ai incredere in tine in viata.
si aici s-a terminat disputa cu tine, ca e o disputa sterila. nu mai da reply la ce scriu, ca nu-ti mai raspund. hai pa, pa, pa...

Edited by Fane, 25 July 2017 - 11:11.


#66
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
@Fane
hai ca era funy,
sunt asa amuzanti baietii astia care se cred schumacher.....
Clipboard01.jpg

Edited by arg, 25 July 2017 - 11:54.


#67
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,392
  • Înscris: 29.11.2001

View Postarg, on 24 iulie 2017 - 22:44, said:

@epetroiu
exact aceleasi piese care se uzeaza si cand accelerezi.

Corect!

View PostHandicarpati, on 25 iulie 2017 - 06:58, said:

Decat sa tot stai cu picioru' pe frana, mai bine o lasi in frana de motor, sau o lasi pe liber mai devreme.

Incorect si chiar gresit. Este recomandat a se renunta pe cat posibil la "coasting" (asa se numeste manevra asta de lasare pe liber) din motive obiective si diverse (consum, control etc).

View Postarg, on 25 iulie 2017 - 10:04, said:

uzura in discuri si placute e cam aceasi si daca franezi din timp si daca franezi brusc.

Aici te-as contrazice. Mai citeste o data ce scriam pe prima pagina (cred). Ceva de genul: in cazul unei franari bruste stresul mecanic (in primul rand) este sensibil mai mare asupra componentelor sistemului de franare. In plus, daca vreti, trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice.

#68
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,414
  • Înscris: 15.12.2009

View PostTyby, on 25 iulie 2017 - 14:11, said:

trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice.

Mnoh, hai sa calculam frecventa la care atinge placuta pe disc cand actioneaza ABS-ul si durata in care placuta este in contact ca sa vedem cum maximizam folosirea unei componente care costa 10 lei / luna. :lol:

#69
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,392
  • Înscris: 29.11.2001
Am specificat: "daca vreti" :peacefingers:

#70
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,519
  • Înscris: 15.06.2007

View PostErwin_Rommel, on 24 iulie 2017 - 19:47, said:

Cei mai multi soferi nu stiu sa foloseasca frana, vedeam des de astia cu SUV, masini de lux ce ma depaseau si franau imediat, nu se face asa, asta e tehnica de incepator sau de permis luat pe spaga.

Cea mai buna frana e cea de motor, mergi cu o viteza potrivita, iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul.
Frana pentru cazuri extreme, necesare (treceri de pietoni, avansare in coloana, evitare accidente. etc).
Pentru ce anume apesi ambreiajul?

Am cunoscut pe cineva care la fiecare oprire calca frana si ambreiajul.. si apoi statea la semafor in viteza cu ambreiajul apasat.. goof.

O franare lina care impreuna cu frana de motor incetinesc masina pana spre 1000rpm, si apoi scoasa din viteza la 20km/h si oprire completa, duce la uzuri minimale.

#71
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

View PostTyby, on 25 iulie 2017 - 14:11, said:

Aici te-as contrazice. Mai citeste o data ce scriam pe prima pagina (cred). Ceva de genul: in cazul unei franari bruste stresul mecanic (in primul rand) este sensibil mai mare asupra componentelor sistemului de franare. In plus, daca vreti, trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice.
fara suparare dar cine franeaza in mod constant de se activeaza abs-ul e un cretin si nu-si merita carnetul.

activarea abs-ului inseamana ca sistemul de franare e solicitat 100% si e normal sa cedeze rapid, e ca si cum ai merge cu pedala de acceleratie la podea si motorul turat la maxim si te intrebi de se uzeaza si crapa repede motorul.

in principiu orice masina/utilaj are un regim normal de folosire (viteza/incarcare) unde rezista mult si bine, si un regim exceptional unde rezista limitat (frane de urgenta, acceleratii violente, supra incarcare etc..)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate