Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Consum plăcuțe / discuri frână
Last Updated: Jul 30 2017 12:51, Started by
Baggins
, Jul 24 2017 18:34
·
0
#55
Posted 25 July 2017 - 09:21
Am ridicat acele poze tocmai pentru a-mi sustine ideea din postul anterior, eu fiind unul dintre aceia care poseda un stil curat, acuma cat se poate in jungla noastra numita trafic, de conducere, deloc batranesc, asa cum ar concluziona pripit unii. Obisnuiesti sa franezi moderat anticipand traficul (e adevarat ca in orasele mari e mai greu si asta cere destula indemanare si stapanire de sine), lungesti viata discurilor si a placutelor.
Sa nu ma intelegeti gresit; nu fac un scop in viata din asta. Am raspuns doar autorului topicului. OFF. Da sunt ventilate; am "batut" evident zgura aia. Pozele sunt de acum 3 ani. Edited by iancuMIC, 25 July 2017 - 09:22. |
#56
Posted 25 July 2017 - 09:31
Off nu prea ati fost la orele de fizica?
Stiti ca energia se conserva? Cu alte cuvinte, ca sa opresti o masina de la viteza X la viteza Y, e nevoie sa piarda energie cinetica, iar forta de franare e aceeasi. E de dorit sa folosesti frana cat mai putin posibil, daca e posibil. Asta insemna sa nu accelerezi pt a frana imediat sau sa iei piciorul de pe acceleratie din timp. Daca mergi ca la raliu, e treaba ta, dar te vor injura pasagerii. Istoric, eu schimb placutele cam pe la 40 000 Km, iar la doua schimburi de placute (70-80 000 Km) schimb si discurile. Fiecare producator are marjele sale pt schimburile de discuri de frana. Se masoara cat au muscat din discuri placutele . (2-3mm) |
#57
Posted 25 July 2017 - 09:43
@adm
mai conteaza gargara celor de la service, un disc bun face cat doua seturi de placute, => discurille valoreaza cat 4 seturi de placute. daca intri pe epiesa sau orice site de piese de masini o sa vezi ca scrie in proprietati cat este grosimea si grosimea minima, nu ce zic doreii de la service. practic daca un disc nu este tocit peste liminta, ovalizat sau fisurat nu inteleg de ce ar trebui schimbat. sruprize apar la diverse versiuni de masini, chiar la aceeasi marca si model dar versiuni diferite au piese cu caracteristici diferite si mentenanta total diferita, asa ca nu putem vorbi la modul general. iar daca vorbim si de discuri montate prost pe uscat, incinse tare si trecut prin balti, reteta sigura de ovalizat, chiar ajungem sa dam pe discuri mai mult decat pe benzina. Edited by arg, 25 July 2017 - 09:49. |
#58
Posted 25 July 2017 - 09:57
Quote Cu alte cuvinte, ca sa opresti o masina de la viteza X la viteza Y, e nevoie sa piarda energie cinetica, iar forta de franare e aceeasi. Franand progresiv, adica exact cat iti trebuie sa e eviti o anume situatie, nu e acelasi lucru sa pui masina in nas in cativa metri, fara sa fie nevoie de aceasta forta de franare. Caldura excesiva produsa la franarea energica nu e decat energie aruncata si uzura accentuata. In plus la franarea progresiva si stilul de mers anticipativ, folosesti din plin frana motorului aflat in decelerare si gazul taiat. Practica a demonstrat ca e diferenta la uzura discurilor si a placutelor, intre stiluri de condus. |
#59
Posted 25 July 2017 - 10:04
iancuMIC, on 25 iulie 2017 - 09:57, said:
Treaba sta in felul urmator. ..... uzura in discuri si placute e cam aceasi si daca franezi din timp si daca franezi brusc. ca ca eviti uzura prematura folosesti din timp frana de motor si in felul asta reduci efortul si uzura din franele de servicu. |
#60
Posted 25 July 2017 - 10:10
Repet:
Quote Franand progresiv, adica exact cat iti trebuie sa e eviti o anume situatie, nu e acelasi lucru sa pui masina in nas in cativa metri, fara sa fie nevoie de aceasta forta de franare Edited by iancuMIC, 25 July 2017 - 10:10. |
#61
Posted 25 July 2017 - 10:12
nu se conserva nimic, ca nu vorbim de hibride sau electrice cu acumulatori,
doar ca un motor cand e in frana de motor nu mai alimenteaza cu combustibil si se face o economie de conbustibil. |
#62
Posted 25 July 2017 - 10:31
Poate m-am exprimat eu gresit;
Franezi brusc de la 60 la 20 la ora, iar ca sa continui drumul folosesti treapta a doua; franezi treptat de la 60 la 35, franare suficienta pentru a evita un eveniment. Continui drumul cu treapta a 3 a de la 35 la ora. Intr-una din situatii am folosit o parte din energia produsa de motor, in alta am aruncat-o pe discuri. |
#63
Posted 25 July 2017 - 10:33
corect, este asa zisul mers economic, accelezi incet, franezi din timp, nu e nevoie sa opresti si sa accelerezi, conservi cat mai mult din inertia masinii.
problema la masine actuale esta ca sunt bine antifonate, au materiale bune si nu se simt abuzurile asupra masinii. Edited by arg, 25 July 2017 - 10:40. |
#64
Posted 25 July 2017 - 10:55
Dă-le-ncolo de plăcuţe, discuri şi curele! Siguranţa/viaţa ta şi a altora este mai importantă!
Frânare bruscă doar în cazul în care eşti obligat de situaţie; gândeştete că cel din spatele tău va fi surprins de manevra ta. Altfel frânare din timp: frână de motor + apăsare a pedalei de frână cât este necesar şi chiar dacă nu e necesar măcar cât să se aprindă becurile a.î. cel din spate să vadă că încetineşti. |
|
#65
Posted 25 July 2017 - 11:08
izometric, on 25 iulie 2017 - 06:06, said:
Deci iti notezi in caietel cu ce viteze ai urcat diverse pante si il rasfoiesti 3 saptamani mai tarziu cand te intorci din vacanta? Nu mai bine adaptezi turatia motorului la viteza cu care vrei sa cobori si sa cuplezi in treapta care trebuie in loc sa o intrebi disperat pe nevasta-ta daca mai stie cu ce treapta de viteza ati urcat panta aia cand ati venit? Nu mai vorbim de conditii meteo diferite intre urcare si coborare. Cand ma uit in jurul meu parca mai prind un pic de curaj... ma bucur pt tine ca te simti curajos. face mult sa ai incredere in tine in viata. si aici s-a terminat disputa cu tine, ca e o disputa sterila. nu mai da reply la ce scriu, ca nu-ti mai raspund. hai pa, pa, pa... Edited by Fane, 25 July 2017 - 11:11. |
#66
Posted 25 July 2017 - 11:54
#67
Posted 25 July 2017 - 14:11
arg, on 24 iulie 2017 - 22:44, said:
@epetroiu exact aceleasi piese care se uzeaza si cand accelerezi. Corect! Handicarpati, on 25 iulie 2017 - 06:58, said:
Decat sa tot stai cu picioru' pe frana, mai bine o lasi in frana de motor, sau o lasi pe liber mai devreme. Incorect si chiar gresit. Este recomandat a se renunta pe cat posibil la "coasting" (asa se numeste manevra asta de lasare pe liber) din motive obiective si diverse (consum, control etc). arg, on 25 iulie 2017 - 10:04, said:
uzura in discuri si placute e cam aceasi si daca franezi din timp si daca franezi brusc. Aici te-as contrazice. Mai citeste o data ce scriam pe prima pagina (cred). Ceva de genul: in cazul unei franari bruste stresul mecanic (in primul rand) este sensibil mai mare asupra componentelor sistemului de franare. In plus, daca vreti, trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice. |
#68
Posted 25 July 2017 - 14:34
Tyby, on 25 iulie 2017 - 14:11, said:
trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice. Mnoh, hai sa calculam frecventa la care atinge placuta pe disc cand actioneaza ABS-ul si durata in care placuta este in contact ca sa vedem cum maximizam folosirea unei componente care costa 10 lei / luna. |
#70
Posted 29 July 2017 - 22:18
Erwin_Rommel, on 24 iulie 2017 - 19:47, said: Cei mai multi soferi nu stiu sa foloseasca frana, vedeam des de astia cu SUV, masini de lux ce ma depaseau si franau imediat, nu se face asa, asta e tehnica de incepator sau de permis luat pe spaga. Cea mai buna frana e cea de motor, mergi cu o viteza potrivita, iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul. Frana pentru cazuri extreme, necesare (treceri de pietoni, avansare in coloana, evitare accidente. etc). Am cunoscut pe cineva care la fiecare oprire calca frana si ambreiajul.. si apoi statea la semafor in viteza cu ambreiajul apasat.. goof. O franare lina care impreuna cu frana de motor incetinesc masina pana spre 1000rpm, si apoi scoasa din viteza la 20km/h si oprire completa, duce la uzuri minimale. |
#71
Posted 30 July 2017 - 12:51
Tyby, on 25 iulie 2017 - 14:11, said:
Aici te-as contrazice. Mai citeste o data ce scriam pe prima pagina (cred). Ceva de genul: in cazul unei franari bruste stresul mecanic (in primul rand) este sensibil mai mare asupra componentelor sistemului de franare. In plus, daca vreti, trecem la discutia despre EBA, ABS si alte acronime de-astea specifice. activarea abs-ului inseamana ca sistemul de franare e solicitat 100% si e normal sa cedeze rapid, e ca si cum ai merge cu pedala de acceleratie la podea si motorul turat la maxim si te intrebi de se uzeaza si crapa repede motorul. in principiu orice masina/utilaj are un regim normal de folosire (viteza/incarcare) unde rezista mult si bine, si un regim exceptional unde rezista limitat (frane de urgenta, acceleratii violente, supra incarcare etc..) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users