Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Incarcare baterie 12v cu redresor la 16,5v
Last Updated: Jul 18 2017 11:17, Started by
bradd_p
, Jul 16 2017 18:18
·
0
#1
Posted 16 July 2017 - 18:18
Buna ziua,
am achizitionat de curand un redresor pentru baterii auto (12V, 10.3A, 26-206Ah) si am constatat la incarcare ca voltajul masurat pe bornele bateriei este in jur de 16.5v. Stiam ca un voltaj de 14,1 ar fi unul safe. Am sunat pe cei de la magazin si mi-au confirmat inca o data faptul ca redresorul este compatibil cu bateria mea (bateria este Varta Silver Dynamic de 61A). Am lasat asadar bateria la incarcat. Bateria avea 12.4v cand am inceput incarcarea (masurat fara redresorul cuplat la borne), iar redresorul o arata complet goala. Voltajul masurat pe borne dupa cuplarea la baterie era de 16,4-16,7v (fluctua). Dupa cateva ore voltajul masurat la borne cu redresorul cuplat era tot acelasi, (16,4-16,7), bateria scotea un sunet ca de fierbere (nu foarte audibil), fara sa se incalzeasca (25-28 de grade). Vazand ca nu se incalzeste am lasat-o asa pana dimineata, putin ingrijorat de sunetul ca de fierbere. In total a stat la incarcat 12 ore, insa am deconectat-o inainte de a se incarca la maxim, de teama sa nu se defecteze bateria (din ce am citit pe net spre finaul incarcarii un redresor bun scade voltajul gradat, aici insa voltajul era constant). Masurat in gol, deconectat de la acumulator, doar redresorul arata 13-13,1v. Intrebarea este daca este indicat sa pastrez si sa folosesc acest redresor sau exista pericolul sa defecteze bateria si mai bine sa il returnez? Mentionez ca sunt habarnist in materie de electrica asa ca va rog aveti rabdare cu mine. Multumesc. Edited by bradd_p, 16 July 2017 - 18:26. |
#2
Posted 16 July 2017 - 18:24
Pune un link cu redresorul, sa putem vorbi in cunostinta de cauza.
Nu are float charger battery, de aia ti-a dus-o pana la 13v; nu e o problema insa, acest lucru. La primul bec aprins pe masina se va duce la 12,8. La 12,8v trebuie sa o mentina. Edited by iancuMIC, 16 July 2017 - 18:28. |
#3
Posted 16 July 2017 - 18:34
https://www.magazinu...-612v-12a-206ah
sper sa nu fie problema de reclama, sau antireclama in cazul asta iancuMIC, on 16 iulie 2017 - 18:24, said:
Nu are float charger battery, de aia ti-a dus-o pana la 13v; nu e o problema insa, acest lucru. La primul bec aprins pe masina se va duce la 12,8. La 12,8v trebuie sa o mentina. Stai putin, am scos bateria de pe masina si am adus-o in casa, testele de masurare le-am facut in casa. Voltajul de 13.1 l-am masurat legand voltmetrul la clestii redresorului, fara sa conectez bateria la el. La finalul incarcarii bateria avea 14v si scadea continuu. Am lasat-o cateva ore sa se stabilizeze si am montat-o pe masina fara sa o mai masor. |
#4
Posted 16 July 2017 - 18:34
Nu are reglaj pentru curentul de incarcare la 20/C ? Trebuia sa aiba si decuplare la atingerea tensiunii de 14,2-14,4 volti .
Pune o poza cu impricinatul . Vad din imagine ca are si un ampermetru, sa ne spui cam la ce amperaj se "urca" in timpul incarcarii . Produsul e unul de proasta calitate daca nu are stabilizator sau decuplare la incarcare. Te sfatuiesc sa-l returnezi daca se incadreaza in timpul util si nu pierzi nimic. Genul asta de produs duce la sulfatarea acumulatorului dupa cateva zeci de incarcari. Incarcarea trebuie sa fie linistita, in limita de curent la 20-a parte din capacitatea acumulatorului, cu posibilitatea reglarii si decuplare automata. Edited by pacopaco1967, 16 July 2017 - 18:40. |
#5
Posted 16 July 2017 - 18:35
[ https://www.magazinulcuscule.ro/sites/magazinulcuscule.ro/files/styles/uc_product/public/products_images/82553_1.jpg?itok=y5I9Qrjz - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#6
Posted 16 July 2017 - 18:39
N-am auzit despre asta; din ce vad, pare sa fie cu transformator si nu foloseste o sursa in comutatie. De asemenea nu cred ca are control automat al incarcarii si de aici apar mici probleme in sensul ca nu se regleaza automat curentul de incarcare.
Pana la urma, iti faci treaba cu el, daca nu esti prea pretentios. Edited by iancuMIC, 16 July 2017 - 18:39. |
#7
Posted 16 July 2017 - 18:43
Cu ce fel de aparat de măsură ai verificat tensiunea? e posibil ca cele ieftine să nu măsoare corect valoarea RMS, dacă pe baterie tensiunea vine în impulsuri după un tiristor.
|
#8
Posted 16 July 2017 - 18:47
pacopaco1967, on 16 iulie 2017 - 18:34, said:
Nu are reglaj pentru curentul de incarcare la 20/C ? Trebuia sa aiba si decuplare la atingerea tensiunii de 14,2-14,4 volti . Pune o poza cu impricinatul . Vad din imagine ca are si un ampermetru, sa ne spui cam la ce amperaj se "urca" in timpul incarcarii . Produsul e unul de proasta calitate daca nu are stabilizator sau decuplare la incarcare. Te sfatuiesc sa-l returnezi daca se incadreaza in timpul util si nu pierzi nimic. Genul asta de produs duce la sulfatarea acumulatorului dupa cateva zeci de incarcari. Incarcarea trebuie sa fie linistita, in limita de curent la 20-a parte din capacitatea acumulatorului, cu posibilitatea reglarii si decuplare automata. Pai nu are ampermetru, . are un indicator al gradului de incarcare al bateriei, pe care scrie 10Amax. mihaicozac, on 16 iulie 2017 - 18:43, said:
Cu ce fel de aparat de măsură ai verificat tensiunea? e posibil ca cele ieftine să nu măsoare corect valoarea RMS, dacă pe baterie tensiunea vine în impulsuri după un tiristor. aici e modelul aparatului de masura, cu specificatii. l-am luat din targ cum cumperi cartofi, nu am idee daca e bun sau rau, sau ce tehnologie e in spatele lui. http://www.hobby-hou...-multimeter.php |
#9
Posted 16 July 2017 - 19:07
Aparatul ăla nu măsoară corect tensiunea continuă dacă are şi o componentă alternativă suprapusă.
Oricum dacă zici că la final tensiunea pe baterie a fost de 14V şi scădea înseamnă că s-a încărcat relativ corect. |
#10
Posted 16 July 2017 - 19:18
Un acumulator bun la finalul incarcarii are in jur de 13,3-13,5 v stabil, adica 2,25v/celula ,tensiunea de incarcare este de 14,4v la un curent intre 0,1 si max 0,25 C.
|
|
#11
Posted 16 July 2017 - 19:24
Cum zici ca nu are ampermetru, cand scrie mare, cu rosu, 10 AMPERI?
Probabil are un traf cu mai multe prize, o punte, si atat. Comutatorul pus pe 12V, celalalt pe min sau max, functie de capacitatea bateriei. La inceput, cu bateria descarcata, ampermetrul arata cat incarca, apoi pe masura ce se incarca amperajul scade. Daca tot ai fost in targ dupa aparat de masura, puteai verifica si cati amperi suge, asta dupa ce inveti sa folosesti un aparat de masura, nu masura tensiuni, cand oricum nu stii ce si cum masori. |
#12
Posted 16 July 2017 - 20:17
Aparatele de genul si la pretul asta sunt niste imitatii de incarcatoare. Au doar un traf subdimensionat cu siguranta termica in interiorul infasurarii (nici o alta siguranta prezenta pe acolo), o punte redresoare si o rezistenta. Plus ampermetrul si un comutator. ATAT. Nu au treaba cu protectie la scurtcircuit, curent constant, overvoltage, float etc. Normal ca e "compatibil" cu orice baterie auto.
Uitati-va la asta: Incarcator.jpg 24.47K 68 downloads In asta, de departe cea mai complicata parte a lui e acel asa zis indicator al incarcarii cu LED-uri. |
#13
Posted 16 July 2017 - 21:19
multumesc pentru ajutor.
inteleg deci ca e posibil ca cei 16,5v masurati de mine sa nu fie reali. asta ma linisteste oarecum. iata si o poza cu acel "ampermetru" de pe carcasa dispozitivului: [ https://i.imgur.com/9t5jTsZ.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Intrebarea este: daca il folosesc de maxim 4-5ori pe durata vietii unui acumulator, isi face treaba fara daune majore acumulatorului, sau mai bine investesc in ceva mai performant? vorbesc aici de asa ceva: http://www.adelaida....le-char-06.html multumesc inca o data pentru rabdarea pe care o aveti cu mine. ca sa recapitulez datele problemei: Redresorul masurat in gol arata 13,1v Bateria masurata in gol arata 12,4v Redresorul cuplat la baterie arata la bornele bateriei 16,5v Edited by bradd_p, 16 July 2017 - 21:22. |
#14
Posted 16 July 2017 - 21:36
#15
Posted 16 July 2017 - 22:02
Vad ca ai tendinta de a alege incarcatoare cu curenti mai mari decat trebuie. Acumulatorul e de 61Ah, deci i-ar trebui un curent de cca 6A (Varta recomanda C/10). Asta pe care l-ai indicat are 10A.
Chiar si incarcatoarele de felul asta nu stiu sa determine si, in consecinta, sa limiteze curentul potrivit capacitatii bateriei. Asa incat, daca nu are reglaj manual (si asta nu vad sa aiba) cel putin la inceput va livra acei 10A. |
|
#16
Posted 16 July 2017 - 22:42
Am inteles. Am zis ca iau mai mare sa pot sa il folosesc si la masina tatalui meu, cu baterie de 75A.
De 8A nu aveau in stoc, ca ala l-as fi luat. Asta incarca cu 8,9A la setarea MIN. Un sfat ce as putea lua de calitate fara sa depaseasca un buget de 250 lei? |
#17
Posted 17 July 2017 - 00:55
Redresorul ala este unul cu control so amperajului.
Desi tensiunea este de 15-16V intensitatea curentului de incercare este limitata. Adica bateria se incarca constant la 1.8-2 amperi. Este un redresor normal si face ceea ce trebuie sa faca un redresor. 14.4V este tensiunea pe care o ai cu bateria pe masina cu motorul pornit. De unde vine diferenta? Exista 2 metode de incarcare. Incarcare rapida si incarcare lenta. Pe redresor bateria se incarca lent la amperaj mic. Dureaza in general cateva ore. Cand ai bateria pe masina se incarca rapid la amperaj mare si voltaj limitat. Schema redresor: http://schemeelectro...auto-schema.gif Tensiunea de intrare este de 16V-8A. Edited by cspot, 17 July 2017 - 00:59. |
#18
Posted 17 July 2017 - 07:40
Am mai zis, lasa-te de masurat tensiunile, cand habar nu ai ce masori. Redresorul ala nu scoate curent continu, ci alternativ redresat, adica tensiune sinusoidala. In gol, ce tensiune masori? Medie, efectiva, de varf? Ia pune un condensator electrolitic sinai sa vezi ca tensiunea masurata in gol va creste de 1,44 ori. Pe baterie nu aveai cum avea peste 16 volti, deci fie bornele erau oxidate, fie aparatul tau nu masoara corect, fie bateria aparatului e descarcata si masoara aiurea. Pe tine te intereseaza amperajul cu care se incarca, nu tensiunile. Foloseste-l sanatos, nu mai arunca banii aiurea. Atentie cand pui bateria pe el, sa nu conectezi invers bornele, sa nu incarci pe masina si sa dai cheie, incepe cu incarcarea pe minim, daca acul ampermetrului bate capul de scala probabil ca bateria e f descarcata sau un element in scurt, n-o lasa asa ca probabil se va arde puntea redresoare, eventual, baga un bec de far in serie, pana isi mai revine. Se mai gasesc din cand in cand la Lidl, incarcatoare in comutatie, mult mai mici si usoare, la 70 lei, asemanatoare cu cele de la adelaida, din linkul tau, multi le laudau pe aici ca sunt reusite, daca tot vrei altceva.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users