Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8256 replies to this topic

#3475
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostFord4, on 19 mai 2019 - 21:00, said:

Am mai explicat pe aici de 100 de ori. VAG este o companie care s-a ridicat prin propaganda si datorita cresterii influentei Germaniei in UE. Vezi opozitia ei constanta la orice masura care i-a afecta marca lor populara. Daca o pui in oglinda cu parsivenia ei de a construi Northstream (nu detaliez deoarece asta e subiect de poiana) atunci e clar de ce consider binevenita orice masura care ar submina puterea germaniei in UE, iar industria auto prin reprezentantul ei principal VAG ar fi una dintre ele
Caderea VAG in sensul dezmembrarii acestui conglomerat (se aude ca va renunta la 5 marci pana in 2030) va readuce lucrurile pe fagasul normal si poate vor putea si politicienii din UE sa dea legi care sa pedepsesca exact ca in SUA toate matrapazlacurile acestor conglomerate de genul 'too big to fail' din industria auto.

Ce de aiureli fara noima Posted Image

#3476
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postvalitudor, on 19 mai 2019 - 14:46, said:

Legat de geofence. Nu cred ca în următorii 5 ani o sa apara conducere autonoma fără geofence. Nici în următorii 10 nu cred. Mark my words.
Tesla se lauda abia anul trecut ca au reușit sa recunosca culorile semafoarelor și tu aștepți Level 5 anul asta? LOL
Pe CD te bazezi? Pe spusele lui Musk, evident. Ala care a promis ca din 2017 va exista conducere autonoma full pe Tesla. LOL.

Cum îți imaginezi tu ca funcționează Machine Learning la Tesla fata de restul?
Nu știu exact cât de mare este avantajul Tesla aici. Teoretic, este un avantaj, practic nu știu cât cântărește.
De ce crezi ca ceilalți n-ar putea sa facă la fel, dacă ar fi hotărâtor?

Functioneaza la fel, numai ca restul nu au datele de invatare. Si nu au cum sa le obtina pentru ca nu au masini cu acelasi set de senzori montati. E un avantaj urias. Daca vei citi cateva paper-uri despre machine learning vei vedea ca rezultatele depind enorm de mult de calitatea datelor de invatare. Faptul ca soferul dezactiveaza autopilot-ul cand acesta greseste le ofera celor de la Tesla un efort de crowd-sourcing pe care un producator nu are cum sa-l reproduca in mod traditional. Tesla are permanent zeci de mii de "angajati" care se plimba si le imbunatatesc indirect sistemul de conducere autonoma.

La cine te referi cand zici "ceilalti"? Daca vorbesti de producatorii traditionali, pentru ca nu au cum dpdv al marjei. E atat de simplu. Ca sa creezi o flota cu sute de mii de masini cu acelasi set de senzori, ai 2 variante: le dai cadou senzorii sau ii pui sa plateasca pentru ei. Problema producatorilor traditionali este ca marja este foarte mica. Cand compari A6 2l diesel il compari cu E klasse si Seria 5. Masini care costa aproximativ la fel sa fie produse. Daca VAG s-ar trezi brusc ca baga o crestere de pret de 3-4-5k de euro, cine ar plati-o si de ce? Tesla are marele avantaj ca e pozitionata in lateral si nu se pot face comparatii directe. Deci are un pic mai multa libertate dpdv al pretului si a ceea ce ofera pentru el.

#3477
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,163
  • Înscris: 13.11.2017
Un articol foarte frumos scris al cuiva care spune motivele pentru care lumea renunta la motorizarile ICE si trec pe electric. E greu pana dai de gust :) !

"Din toate punctele de vedere un i3 din 2018 e peste un MINI din 2002. Și nu e vorba doar de vârstă sau kilometri aici. Ci de saltul colosal pe care îl face industria auto prin trecerea la electromobilitate.
Conducând atât de mulți kilometri mașini electrice (pe lângă i3-ul meu am parcurs mulți kilometri și cu e-Golf, ZOE Z.E., alte i3-uri, etc…)… orice mașină pe combustie mi se pare „că nu merge”.
Dacă n-ai ceva pe benzină cu măcar 200 CP, orice Zoe Z.E. cu circa 100 CP se mișcă mai bine, în oraș. Asta e realitatea.
Așa că, după mulți kilometri la volanul unor mașini electrice, mi se pare că mașinile pe combustie merg precum niște cai împiedicați.
Și pretențioși pe deasupra: n-o călca cât e motorul rece; aerul condiționat îți taie din putere; sistemul start/stop e enervant; fluieră curelele; agață cutia; huruie; pute; service-ul e des, scump și poluant. Ca să nu spun că milioane de mașini pornesc dimineața în țara asta și poluează enorm pentru că distanțele parcurse sunt mici (motorul și eșapamentul nu apucă să ajungă la temperaturile optime de funcționare) sau pentru că proprietarii lor elimină tehnologiile anti-poluare (DPF).
Petrecând timpul cu o mașină electrică, în fiecare zi, pur și simplu nu-ți mai vine să te urci în una pe combustie. Dar pentru foarte mulți oameni acestea sunt, încă, singura opțiune."

"Decât să-l vindem la preț de fiare vechi am zis că mai bine îl ținem pentru drumuri mai lungi și plimbări de weekend. Așa, de dragul lui și de dragul amintirilor în trei.
Realitatea ultimelor nouă luni n-avea să ducă, însă, decât spre vânzare. Sau casare. Din 31 August 2018, de când am luat i3-ul, MINI a mai mers doar vreo 500 km: la spălătorie, la service și în câteva plimbări scurte de weekend. În tot acest timp am făcut cu i3 peste 13.000 km. De 26 de ori mai mulți kilometri!"

https://0-100.ro/201...ni-cooper-2002/

#3478
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Domnul Adrian Mitrea poate sa își cumpere un mini electric anul asta. E construit pe platforma i3.

#3479
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Cam rau cu actiunile Tesla. Scadere, scadere, scadere.

https://markets.busi...19-5-1028223325

"Tesla shares closed at their lowest level in 2 1/2 years on Wednesday after two prominent Wall Street firms weighed in on what analysts describe as the electric-car maker's dire financial position.
Bank of America Merrill Lynch and Citi analysts each issued critical reports assessing the stock's recent pullback amid a flurry of investor worries, sending shares lower by 6% to close out at $192.73 — a level last seen in December 2016.
Their commentary built on days of intense selling pressure, with shares down 16% over the past week. Underlying demand concerns, free-cash-flow worries persisting in spite of Tesla's recent capital raise, and a leaked internal email from CEO Elon Musk that addressed employee expenses were all top of mind for BAML and Citi's analysts.
"With fundamentals deteriorating, specifically deliveries/production that are starting to stall as well as losses/cash burn that are not turning a corner on a sustainable basis, some of these optimists now appear to be taking a much more pessimistic stance, with the stock breaking down in recent days," BAML analysts led by John Murphy wrote to clients on Wednesday.
The analysts, who carry an "underperform" rating and a price target of $225 — 15% above where shares were trading on Friday — said much of the recent pressure on the stock appears to be driven by "shorts pressing aggressively, as the stock (and story, to some extent) was already breaking down."
Read more: Tesla's plunging stock has handed Elon Musk's most loathed enemies, short sellers, $1 billion of profits in May
They also noted short interest is approaching a two-year high. Indeed, Tesla short sellers are on track for one of their most profitable months in three years, according to an analysis from the financial-analytics firm S3 Partners.
BAML's analysts questioned Tesla's path to becoming a "self-funding entity," along with its longer-term profitability, and maintained their negative rating.
Meanwhile Citi analyst Itay Michaeli, who has rated Tesla a "sell/high risk" stock since last September, cut his price target to $191 from $238 and reduced his earnings estimates.
"The recent capital raise was a positive step but won't necessarily get the balance sheet out of the woods if Tesla cannot achieve FCF targets," Michaeli wrote.
"So the recent reported internal memo, which seemingly called into question prior guidance, didn't help the risk/reward calculus. The implications can be serious, since an automaker's balance sheet is always subject to the confidence 'spiral' risk."
The two reports followed other Wall Street commentary addressing similar issues. On Tuesday, Morgan Stanley's longtime auto analyst, Adam Jonas, cut his bear-case target on the stock to $10 after already cutting his base-case price target four times this year.
And on Monday, Wedbush analyst Dan Ives cut his price target and used particularly urgent language to describe Tesla's position, calling it a "code red situation." He noted the company has been focusing on insurance, robo-taxis, and other sci-fi projects, when it should instead be "shoring up core demand for Model 3 and simplifying its business model and expense structure."
Tesla shares have fallen 42% this year.
Tesla did not immediately respond to Markets Insider's request for comment.
A bonus just for you: Click here to claim 30 days of access to Business Insider PRIME
Read more coverage from Markets Insider and Business Insider:
Lowe's is sinking after cutting its 2019 outlook amid a messy retail earnings season
Trump reportedly may blacklist Chinese surveillance giant Hikvision, indicating the trade war is shifting from sweeping tariffs to direct attacks. That has traders nervous.
MORGAN STANLEY: These 15 large companies are most likely to get acquired within the next 12 months
Markets Insider"

Edited by Torquemada-666, 22 May 2019 - 22:40.


#3480
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
E incredibil cum nu-i întreabă nimeni pe "analiști" de ce schimba target price-ul fara informații noi. Pe de altă parte, un alt fond de investiții, Ark, și-a făcut public modelul de simulare al evoluției companiei. Rezultatele lor, până în 2023:

1. Strict din vânzarea de mașini electrice, un target price între 560 și 1200$.
2. Dacă reușesc să implementeze si robotaxi, 4000$.

Personal, nu bad nici o schimbare între rezultatele de anul trecut și cele de acum. Dar prețul acțiunilor a scăzut cu 40%. De aceea am cumpărat continuu și o să continui sa fac asta până când o să văd motive reale de îngrijorare.

In 2013 Apple a vrut sa cumpere Tesla la 240$ pe acțiune. De atunci, Tesla a crescut semnificativ. Singurul challenge pentru Tesla a fost sa dezvolte un produs bun și care să dețină un avantaj competitiv semnificativ. A reușit. Banii sunt o problema minora in silicon Valley. Sunt firme de curățenie care au fost finanțate la evaluări apropiate de 200mln $.

Quote

ARK estimates that the electric vehicle opportunity alone would boost its stock 2-6 fold from $195 today to $560-$1,200 by 2023. If Tesla does solve for full autonomy, however, and its electric vehicle (EV) production surpasses our bear case estimates, TSLA could scale significantly higher than our previous $4,000* price target during the next five years


https://ark-invest.c...valuation-model

#3481
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Un link semnificativ din istoria predictiilor ,,analistilor" https://electrek.co/...morgan-stanley/
Adam Jonas, a Morgan Stanley analyst assigned to cover Tesla, has once been described by the New York Times as a ‘Tesla Cheerleader‘ for his favorable coverage of the company and always higher than average price target on Tesla’s stock.
But he has been a lot more cautious with his coverage of the electric automaker over the past few months and he now has an ‘Equal-weight’ rating on the stock with the most dreaded prediction for Tesla investors and Model 3 reservation holders: Jonas forecasts that the Model 3 will be late by over a year.

“We continue to forecast a Model 3 launch at the very end of 2018 (more than 1 year later than company target) with 60k units in 2019 and 130k units in 2020.”

Si o analiza cu utilizarea unui Model S in regim de taxi la 450000 mile https://insideevs.co...w-450000-miles/

Edited by Hansolo, 23 May 2019 - 09:03.


#3482
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View PostHansolo, on 23 mai 2019 - 09:03, said:

“We continue to forecast a Model 3 launch at the very end of 2018 (more than 1 year later than company target) with 60k units in 2019 and 130k units in 2020.”

Si o analiza cu utilizarea unui Model S in regim de taxi la 450000 mile https://insideevs.co...w-450000-miles/

Asta ma supara. Daca mergi in trecut, constati ca analistii ale caror pareri sunt puse intr-un glob de cristal acum, au gresit cu o multime de lucruri. Parerile lor pare ca de multe ori merg in asentimentul pietei si nu incearca sa analizeze in detali ce se intampla. Tesla inca e aceeasi companie cu cea evaluata la ~320$ acum doar cateva luni.

#3483
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,163
  • Înscris: 13.11.2017
Pai exista specialisti in chestii dintr-astea ? In afara de unul singur si ala cred ca din nimereala, niciunul nu a prevazut criza subprime.
Cred ca in curand o sa ne uitam la predictiile lor si o sa facem deandoaselea decat spun ei :) !

#3484
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Eu am prieteni in firmele de consultanta si am incercat sa inteleg ce si cum. Tot timpul lucreaza pe modele. Adica au niste modele matematice care simuleaza ce se intampla cu o companie/tara/oras in functie de anumiti factori. Problema e ca factorii respectivi nu acopera decat o mica parte din ceea ce se poate intampla. De exemplu razboiul economic SUA - China nu avea cum sa fie prezis in vreun fel. Mai mult, analizele cu adevarat valoroase nu ajung pe piata, ele sunt folosite de algoritmii de tranzactionare. E fix ca la "ideile/planurile de afaceri" vandute pe internet. Alea cu adevarat valoroase sunt folosite de detinator pentru a face el bani, cele care sunt vandute sunt de fapt niste tampenii sau cel mult au doar o analiza foarte superficiala a problemei.

#3485
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Tesla era pre-market la 182$. Dar se pare ca aseara Elon a trimis un email care anunta 50k comenzi noi pana acum trimestrul asta si sanse mari sa depaseasca 90k de masini vandute. Ca urmare, actiunile au crescut cu aproape 8% in nici 1h.

[ https://i.redd.it/bhaayro0uxz21.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by figo1988, 23 May 2019 - 15:12.


#3486
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,163
  • Înscris: 13.11.2017
A naibii chinezii astiacum au obtinut ei acest mail ? oare Musk l-a trimis de pe un Huawei :) ?

#3487
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Nu, dar cred ca nu sunt multi angajati in Europa si Chinezii erau treji cand l-au primit. Intre timp, pe masura ce s-a trezit US, l-au confirmat mai multi angajati Tesla.  Am mai cumparat 35 de actiuni chiar la deschidere, cu 191$. :D :D :D Am riscat, inca nu era 100% confirmat in media, dar m-am gandit ca merita riscul, pentru ca pe Reddit erau mai multi angajati care confirmasera. In cel mai rau caz pierdeam cateva zeci de $.

Si asa se face praf si teza conform careia a disparut cererea.

#3488
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
https://foreignpolic...l-cutoff-to-us/

Războiul pornit de Trump o sa afecteze multe firme americane.

#3489
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostTorquemada-666, on 22 mai 2019 - 22:40, said:

Cam rau cu actiunile Tesla. Scadere, scadere, scadere.

Record de livrări pentru Tesla: peste 90.000 de mașini în al doilea trimestru din 2019
În același document se arată că Tesla are un ritm de producție de 900 de unități Model 3 pe zi, fiind aproape de obiectivul declarat de 7.000 de mașini pe săptămână.

#3490
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Desi nu sunt multe electrice in lume fata de ICE, se pune problema cozilor la incarcare. Ce.ai facut Bobiță?

https://m.automarket...care-91657.html

"Tesla a anunțat că va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei în zonele în care se înregistrează trafic intens la stațiile de încărcare, pentru a reduce astfel timpul de staționare.

Tesla are în prezent o rețea globală de aproape 1.500 de stații cu aproape 13.000 de puncte de încărcare, însă în anumite zone din Statele Unite stațiile sunt frecvent aglomerate ca urmare a vânzărilor înregistrate în ultima perioadă de Model 3.

În paralel cu extinderea rețelei, Tesla a găsit o nouă metodă pentru a reduce aglomerația prin limitarea timpului de staționare.

Astfel, la anumite stații de încărcare din Statele Unite, Tesla va limita încărcarea mașinilor electrice la 80% din capacitatea bateriei. Măsura este luată în contextul în care tehnologia actuală a bateriilor Li-Ion permite o încărcare rapidă a bateriilor până la 80%, după care timpul de încărcare până la 100% crește semnificativ.

Practic, prin această măsură, șoferii vor pleca mai repede de la stațiile de încărcare și vor permite accesul mai rapid al următorului șofer la stație, ceea ce va reduce aglomerația formată la stații.

Pentru început, limitarea se va aplica la circa 17% dintre stațiile de încărcare din Statele Unite, iar la unele dintre ele doar în weekend-uri sau atunci când se înregistrează un flux mai mare de mașini, cum ar fi în perioadele cu festivaluri. Nu este clar dacă Tesla intenționează să aplice o măsură asemănătoare și pentru stațiile de încărcare din Europa."


Edited by Torquemada-666, 27 May 2019 - 12:06.


#3491
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Nici nu sunt atat de multe statii de incarcare, iar majoritatea au fost construite de un startup. Care-i nedumerirea aici? Mi se pare ca are mult sens masura si e doar o chestie temporara.

#3492
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,112
  • Înscris: 04.08.2007
Urmeaza incarcarea functie de numarul de inmatriculare, par/impar, apoi incarcarea pe baza de cartela, cate o caldare de curent de masina, sa ajunga la toata lumea.

Edited by remvirg, 27 May 2019 - 17:32.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate