Dacia 1310 vs Matiz
Ultima postare: iul 06 2009 21:04, Inițiat de
eXecutioner
, feb 10 2006 15:47
·
0
#37
Publicat: 05 decembrie 2006 - 11:12
Cind am avut 1310, niciodata nu eram sigur ca ajung cu masina la destinatie, in sensul ca nu o sa se strice in drum. De foarte multe ori m-a lasat in drum, uneori a fost FOARTE util faptul ca stiam sa ii repar citeva fleacuri, cum ar fi cureaua de ventilator, sa ii pun radiatorul la loc (sa nu atinga ventilatorul), sa ii desfund jiglerul de relanti, sa ii scutur sita filtrului carburatorului, sa ii schimb pipa sau capacul delco...
La dacie trebuie sa ai chei si surubelnite in buzunarul de la usa, sa fie la indemina. E drept ca Dacia cu injectie merge mult mai bine... dar si acolo mi-am exersat talentul minitechnicus, cind masina de serviciu avea parkinson la turatia de relanti... |
#38
Publicat: 23 februarie 2008 - 02:11
In legatura cu motorizarile pe dacie....au existat urmatoarele : 1100 ( disparuta de mult ) 1300 ( au mai ramas cateva exemplare ) 1310( destul de multe pasuna strazile oraselor ) 1410 ( cele mai noi ) dar s-a fabricat din 98 incepand si un numar limitat de exemplare cu motor de 1600 cc ( respectiv motor de nova pus pe berlina) care dezvolta 75 de cai (53 kw) eu personal detin o astfel de dacie si va pot spune ca intradevar se mai strica cate ceva la ea, mai ales iarna.Cand a iesit din fabrica a avut carburator dublu....eu am cumparato la 50.000 km si am tinut acel carburator dublu pe ea cam 2 luni, am mers 180 km/h va spun sincer, trepida fiinda la acea viteza Dacia nu are stabilitate dar oricum 180 km/h cu o dacie berlina din 98 e ceva.Cand am ajuns la concluzia ca in oras consuma cu acel carburator dublu in jur de 13 l mi-am cumparat un carburator simplu de dacie 1400.s-a redus automat consumul...in prezent consuma urban 9-10 si extraurban 6.Dar cum fiecare avantaj are un dezavantaj....nu mai prinde decat 160 km/h cu acest carburator simplu.Va spun sincer ca am dat linie cu o skoda Fabia de 1.4 , dacia avand carburatorul simplu pe ea...pana la viteza de 100 km\h a fost inaintea skodei cu mult,insa dupa 100\h dacie urca in ture mai greu.Daca as fi sa aleg intre un matiz si o dacie relativ noua....as alege un matiz bun,nu oricare matiz,deoarece stim cu totii ca sunt si matizuri ``diluate`` de puteri.Cum a mai zis si cineva mai sus in rubrica....dacia e o masina de 30 de ani indiferent ca e din 70` sau din 2000` tehnologia de baza a ramas aceasi ( excluzand injectia).Intrebarea cheie: crezi ca o sa reziste matizul cat o rezistat dacia? iar raspunsul: niciodata!.matizul e o masina de moment... o iei, o ti 5 ani si e terminata, in schimb daciile is de cand ii lumea . In legatura cu solenza,a zis cineva ca e ``naspa`` va spun eu ca ii o masina adevarata din toate punctele de vedere: fiabilitate, putere, consum,tabla(multi isi imagineaza ca ii ca dacia bunicilor lor...care ii toata coapta- nu este asa!).In final va spun ca as alege Matizul chiar daca am mai mult respect pentru Dacie! Oricum....si matizul ii o masina depasita ! Asfalt uscat!
|
#39
Publicat: 23 februarie 2008 - 11:27
"Cand a iesit din fabrica a avut carburator dublu....eu am cumparato la 50.000 km si am tinut acel carburator dublu pe ea cam 2 luni, am mers 180 km/h va spun sincer, trepida fiinda la acea viteza Dacia nu are stabilitate dar oricum 180 km/h cu o dacie berlina din 98 e ceva.Cand am ajuns la concluzia ca in oras consuma cu acel carburator dublu in jur de 13 l mi-am cumparat un carburator simplu de dacie 1400.s-a redus automat consumul...in prezent consuma urban 9-10 si extraurban 6.Dar cum fiecare avantaj are un dezavantaj....nu mai prinde decat 160 km/h cu acest carburator simplu.Va spun sincer ca am dat linie cu o skoda Fabia de 1.4 , dacia avand carburatorul simplu pe ea...pana la viteza de 100 km\h a fost inaintea skodei cu mult,insa dupa 100\h dacie urca in ture mai greu."
folosesti laptop si mulinete shimano, este? fir intins! dacia 1300 e eterna, frate. o ingropi de doi ani si tot se gaseste cate unul sa o dezgroape pentru autopsie |
#40
Publicat: 07 martie 2008 - 20:20
daca circuli doar prin oras,e bun matizul,dar in afara Dacia e mult mai buna.matizul in afara localitatilor e pericol public,are o instabilitate iesita din comun.iar motorul ala de 800 al sau consuma aproape cat o dacie.asa ca.... mai bine nici dacie dar nici matiz!!!
|
#42
Publicat: 08 martie 2008 - 00:26
Pentru oras matiz, pentru drumuri lungi Dacia cu toate ca te poate lasa pe mijlocul autostrazii(dar cu putina sarma sau ajutor din cutia cu piese din portbagaj pleci)
Oricum matizul la drum lung e sinucidere. Am avut 1 an matiz nou de la firma si faceam constanta bucuresti cam de 2 ori/ luna- jenant. Eu ii spun cutia mortii. Doame fereste daca intra ceva in mine. Sa nu mai spun ca pe valea oltului cu masina plina 5 persoane treceau tirurile pe langa mine de ziceai ca sunt numai editii limitate sportive! Cu dacia nu am avut probeleme dinastea. Spre norocul meu ma simt bine intr-o spaniola cu iz nemtesc la ora asta. |
#43
Publicat: 08 martie 2008 - 23:35
apropo de "cutia mortii" uita-te putin aici:
http://www.euroncap....iz_2000/65.aspx in locul tau m-as gandi de doua ori inainte sa aleg intre dacie si matiz dpdv al sigurantei. matizul a fost proiectat in ideea sa se deformeze controlat la impact frontal, are intarituri in portiere care isi fac bine treaba la impact lateral. Dacia se dezintegreaza la orice impact, odata cu nefericitii care se afla in ea. daca te depaseau tirurile pe valea oltului inseamna ca nu prea stiai sa mergi cu matizul... daca tu crezi ca diferenta de 3 cp si 20% greutate in plus la dacia te ajuta mai mult pe valea oltului. (nu vorbesc de cuplu pentru ca daca vrei sa te intreci cu tirurile in rampa trebuie sa turezi motorul, nu sa mergi cu 3300-3500 rpm) dacia 1300 are deja 40 de ani si este laudata pentru ca se strica saptamanal dar se repara usor, cu sarma si ciorapi de dama. pentru orice masina fabricata dupa 1965 comparatia cu dacia 1300 este o jignire... deci dacia 1300, rest in peace |
#44
Publicat: 19 martie 2008 - 15:49
Daca ai bani de Matiz de ce nu iti iei o Solenta?
Am si eu, chiar 2, Dacii d'astea de 1600cmc. La fel s-a schimbat carburatorul dublu corp cu unul simplu din motive de consum (acum consuma 5-6 l/extraurban si 7-9 l/urban <in functie de anotimp si trafic>). Ba chiar ma pot lauda ca am consumat si 4.6l/100km (extraurban, viteza 70-90km/h cu varfuri pana la 120km/h, facut plin/plin la aceeasi pompa). Fug bine intradevar, chiar si cu carburator simplu, sunt suficient de stabile pana la 130km/h (peste doar pe autostrada recomand), dar au probleme cu rugina. Ambele sunt din 1996, una are in jur de 60000km iar cealalta 90000km. Acum mi-am cumparat si masina noua, un Peugeot 206 Sedan 1,4L 75CP. Ca "vigoana" este comparabila cu Daciile astea doua de 1600cmc. |
#45
Publicat: 04 aprilie 2008 - 19:35
nu stiu ce denigratii atat Dacia 1310. eu am avut una din 2003 pe injectie+gpl= combustibil f ieftin si cei care zic ca "mergi cu butelia in spate" ori sunt rautaciosi ori ignoranti. vreau sa va zic ca in 5 ani de zile nu am schimbat decat cutia de directie(<3 mil)+ consumabilele aferente(ulei, lichid de frana etc). masina nu a fost tinuta in garaj si cu toate astea avea f putina rugina(la stergatoare). nu stiu cati cai avea dar am mers cu 155km/h incarcata 5pers si alimentata cu gpl in momentul respectiv.bafta
|
#46
Publicat: 18 iunie 2009 - 22:42
paco rabanne, on 4th April 2008, 20:35, said: nu stiu ce denigratii atat Dacia 1310. eu am avut una din 2003 pe injectie+gpl= combustibil f ieftin si cei care zic ca "mergi cu butelia in spate" ori sunt rautaciosi ori ignoranti. vreau sa va zic ca in 5 ani de zile nu am schimbat decat cutia de directie(<3 mil)+ consumabilele aferente(ulei, lichid de frana etc). masina nu a fost tinuta in garaj si cu toate astea avea f putina rugina(la stergatoare). nu stiu cati cai avea dar am mers cu 155km/h incarcata 5pers si alimentata cu gpl in momentul respectiv.bafta Editat de adriadarian, 18 iunie 2009 - 22:47. |
|
#47
Publicat: 22 iunie 2009 - 12:47
Filtrul de ulei se desface cu mana(si se strange tot cu mana) dupa ce in prealabil se scoate gura de admisie a aerului(desfaci un surub) si eventual, daca iti sta in drum, muti teava de la pompa de servo(se misca foarte usor). In 5 minute nu ai ce face. Nu se strange filtrul cu cheia.
|
#51
Publicat: 22 iunie 2009 - 19:04
subscriu si eu
ca fost posesor/conducator de 1300 si 1310; pentru 3 luni conducator de Matiz, am vazut diferenta eu as tine cont de faptul ca am 1,90 m inaltime si in dacie imi cam pupam genunchii in Matiz intr-adevar spatiul din spate (in conditiile in care eu dadeam scaunul maxim in spate) lasa de dorit dar diferenta de condus si tinuta de drum nu se compara nu mi-am luat desi mi-a placut, pentru ca nu e genul meu dar e altceva |
|
#52
Publicat: 22 iunie 2009 - 20:55
Hai mai Octaviane, te credeam om serios. Da, Dacia 1300/1310 merge cu 150, problema se pune insa cat timp? Sa nu mai spun ca erori mai mari la kilometraj ca la dacie n-am vazut in viata mea la vreo masina. Sa fim seriosi, cu un matiz bun poti sta la 150 fara nici o problema, chiar mai sus de atat, aproape de 160. Cu o dacie insa...nu stiu cat dureaza pana se duce dracului motorul.
Cat despre locul din spate, indraznesc sa te contrazic. Daca imi reglez in dacia de acasa in asa fel scaunul incat sa stau ca in matiz(sa nu ating volanul cu genunchii) in spate locul este mai mic decat in matiz. De asemenea, pozitia in scaune si pe bancheta din spate nu prea se compara. Singurul lucru la care este superioara dacia este portbagaju, suspensia DAR NUMAI PE DRUMURI PROASTE si poate incapatanarea cu care a rezistat in timp, legata de sarma, cu uleiuri proaste, piese nasparli, etc. Este cam cum ai compara un Matiz cu seria 3 si ai concluziona ca matizul este mai bun. Faza amuzanta de acum 1 saptamana: mergeam la campina, pe DN si aproape de Banesti, la vreo 4-5km, in timp ce eu mergeam constant cu 110, din cauza plictiselii care ma cotropise, vad pe banda 2 o ragalie de dacia 1310 cum venea "amenintator" cu vreo 115-120. La volan un individ la vreo 26-28 ani. Ajunge in dreptul meu, claxoneaza, ma uit spre el si-mi face cu mana, in semn de "pa-paaa". Ma lasa rece gestul lui ce ar fi trebuit sa ma faca sa ma simt umilit si-mi vad de drum in timp ce citeam pe luneta daciei "eat my dust", oarecum amuzat. La intrare in Banesti ce sa vad? Masina trasa pe dreapta, capota deschisa si abur iesind dinspre motor, pretenul meu se uita a paguba la motor. I-am dat un claxon scurt si l-am salutat, asa cum ma salutase si el pe mine, ca doar sunt un gagiu respectuos. Fata gagiului: priceless. Editat de closchkutza, 22 iunie 2009 - 20:56. |
#53
Publicat: 22 iunie 2009 - 21:27
Eu erori pe ceas la 1300 nu prea am (la 150 Logan la Dacia 1300 de acasa am 135/h, pe gps am luat 147).
Tu nu ai mai mare siguranta la 150 cu Matizu fata de cum am eu cu o Dacia 1300 sau 1400 buna (adica sa fie bine pusa la punct). Cu Matizu la 150 m-am simtit ca intr-o canoe plecata la pescuit. Si cel mai simpatic era ca la 150 sa fac semne cu farurile (am trei martori, adica inclusiv soferul de pe Matiz, trebuie numai sa-i reunesc, ceilalti doi erau la mine in Dacia 1300!! care era in stare sa urce in 5500 rpm fara sa crape motorul). Unde nu se pune Dacia 1300 cu Matizu, e la demaraj, chiar si cu doua persoane in Matiz, pe demaraj am fost luat (nu mult, dar s-a dus). E foarte sprinten pt mica motorizare, dar la deal sau viteza mare se vad acei cp in plus. PS: crede-ma ca o Dacia berlina 1400 in 5 trepte iti da clasa (face probleme si la lesinatu 1.4 mpi). Eu cu a mea desigur ca n-am ce manca din Matiz, pe tr IV chiar ma distrez Editat de Octavian___28, 22 iunie 2009 - 21:30. |
#54
Publicat: 22 iunie 2009 - 21:35
closchkutza, on 22nd June 2009, 21:55, said: Hai mai Octaviane, te credeam om serios. Da, Dacia 1300/1310 merge cu 150, problema se pune insa cat timp? Sa nu mai spun ca erori mai mari la kilometraj ca la dacie n-am vazut in viata mea la vreo masina. Sa fim seriosi, cu un matiz bun poti sta la 150 fara nici o problema, chiar mai sus de atat, aproape de 160. Cu o dacie insa...nu stiu cat dureaza pana se duce dracului motorul. Cat despre locul din spate, indraznesc sa te contrazic. Daca imi reglez in dacia de acasa in asa fel scaunul incat sa stau ca in matiz(sa nu ating volanul cu genunchii) in spate locul este mai mic decat in matiz. De asemenea, pozitia in scaune si pe bancheta din spate nu prea se compara. Singurul lucru la care este superioara dacia este portbagaju, suspensia DAR NUMAI PE DRUMURI PROASTE si poate incapatanarea cu care a rezistat in timp, legata de sarma, cu uleiuri proaste, piese nasparli, etc. Este cam cum ai compara un Matiz cu seria 3 si ai concluziona ca matizul este mai bun. Faza amuzanta de acum 1 saptamana: mergeam la campina, pe DN si aproape de Banesti, la vreo 4-5km, in timp ce eu mergeam constant cu 110, din cauza plictiselii care ma cotropise, vad pe banda 2 o ragalie de dacia 1310 cum venea "amenintator" cu vreo 115-120. La volan un individ la vreo 26-28 ani. Ajunge in dreptul meu, claxoneaza, ma uit spre el si-mi face cu mana, in semn de "pa-paaa". Ma lasa rece gestul lui ce ar fi trebuit sa ma faca sa ma simt umilit si-mi vad de drum in timp ce citeam pe luneta daciei "eat my dust", oarecum amuzat. La intrare in Banesti ce sa vad? Masina trasa pe dreapta, capota deschisa si abur iesind dinspre motor, pretenul meu se uita a paguba la motor. I-am dat un claxon scurt si l-am salutat, asa cum ma salutase si el pe mine, ca doar sunt un gagiu respectuos. Fata gagiului: priceless. Octavian___28, on 22nd June 2009, 22:27, said: Eu erori pe ceas la 1300 nu prea am (la 150 Logan la Dacia 1300 de acasa am 135/h, pe gps am luat 147). Tu nu ai mai mare siguranta la 150 cu Matizu fata de cum am eu cu o Dacia 1300 sau 1400 buna (adica sa fie bine pusa la punct). Cu Matizu la 150 m-am simtit ca intr-o canoe plecata la pescuit. Si cel mai simpatic era ca la 150 sa fac semne cu farurile (am trei martori, adica inclusiv soferul de pe Matiz, trebuie numai sa-i reunesc, ceilalti doi erau la mine in Dacia 1300!! care era in stare sa urce in 5500 rpm fara sa crape motorul). Unde nu se pune Dacia 1300 cu Matizu, e la demaraj, chiar si cu doua persoane in Matiz, pe demaraj am fost luat (nu mult, dar s-a dus). E foarte sprinten pt mica motorizare, dar la deal sau viteza mare se vad acei cp in plus. PS: crede-ma ca o Dacia berlina 1400 in 5 trepte iti da clasa (face probleme si la lesinatu 1.4 mpi). Eu cu a mea desigur ca n-am ce manca din Matiz, pe tr IV chiar ma distrez |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi