Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

2.0 Turbo vs. 3.8 Aspirat

- - - - -
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#1
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Salut.
In ultima saptamana am stat si m-am uitat doar la masini. Posted Image
Planuiesc schimbarea masinii in vara. Bugetul este intre 15.000e si 22.000e.
Nu vreau o masina foarte comuna, momentan sunt pe axat pe un Ford Mustang din 2014 respectiv pe un Hyundai Genesis Coupe model 2013+ (Facelift).
Nu am facut topicul sa dezbatem masinile, sau sa-mi recomande cineva masina noua de banii aia, etc... stiu ca nu-s masini ieftine de intretinut insa imi asum acest aspect.

Ceea ce doresc sa dezbat este comparatia intre cele doua motoare disponibile ale Genesis-ului. Mergand pe ideea ca amandoua motoarele au acelasi impozit... deci nu impozitul influenteaza alegerea.

E vorba despre motoarele
- 2.0 Turbo cu 4 cilindrii in linie, 275CP la 6000RPM si 373Nm la 2000RPM
- 3.8 Aspirat, V6, 350CP la 6400RPM si 400Nm la 5300RPM.

Sunt doua motoare apropite ca putere si cuplu dar cu cilindree foarte diferite.

Inima ar cere un V6... nu am condus niciodata unul insa nu am un motiv foarte exact insa mi-as dori un V6... mai mult pentru sunetul sau si pentru ca (ma gandesc eu) iti ofera o alta senzatie la condus... Masina nu o vreau pentru oras... ar fi si pacat sa o chinui intr-un oras aglomerat ca si Cluj-Napoca ci o iau pentru vacante si drumuri intre orase. Deci o voi folosi 90-95% la drum lung.

Am vorbit cu un posesor de Genesis 1 ce are motorul 2.0 Turbo (La modelul lui e ceva mai slabut motorul, si anume 210cp/302Nm, insa spune el ca diferentele la motor nu sunt foarte mari iar boostul de la 210 la 275 vine doar din turbina si ecu) si mi-a zis ca am de ales, citez: "Fie o masina puternica pe treptele inferioare si ulterior ca un sedan - adica aspirata, fie una care e mai putin puternica general dar cu boost care te lipeste in scaun indiferent de treapta - adica turbo"

Eu momentan am un 2.0 benzina aspirat de 143cp si intr-adevar in treptele superioare se simte o mare diferenta fata de cuplu fata de cele inferioare (ceea ce e si normal de asemenea).

Cei ce ati avut experiente cu motoare turbo pe benzina (Nu, nu ma refer la 0.9 de pe Logan sau 1.2 de pe Octavia) respectiv cu v6 aspirate, ce recomandari ati face in privinta acestui aspect?

Doresc sa fie clar un lucru: Masinuta asta e mai mult o placere pe care vreau sa mi-o indeplinesc. Nu o iau sa fac raliuri in ciuda motoarelor puternice, fiindca ma astept la astfel de raspunsuri, ci doresc sa-mi ofere o senzatie placuta la volan. Masina actuala ajunge lejer la 200kph+ cu acceleratie 0-100 in 9 secunde, deci daca ar fi fost vorba de raliu, raliu as putea face si cu asta, insa nu-i ceea ce urmaresc, sa gonesc cu 200 la ora.

Multumesc! Posted Image

Edited by AndyM, 22 January 2017 - 23:18.


#2
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Mustang 2.3 EcoBoost.

#3
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015
Eu iti recomand un diesel de 2.0 din astea mai noi de 163 CP, 170, 177, poate chiar 184/204/218 cp de la BMW, daca vrei sa dai atatia bani pe o masina. Motoarele diesel au devenit foarte puternice in ultimii ani, chiar mai puternice decat cele pe benzina de cilindree egala de la acelasi producator. Motoarele pe benzina stiu doar sa faca mult zgomot, sa mearga incet si sa consume mult.

Am pe Mondeo break un 2.0 diesel care face suta in 10 secunde, acelasi motor face suta in 9 secunde pe Focus, iar un 2.0 TDI de 140 cp de pe un Golf obisnuit tot in vreo 9 secunde, si astea nu au 2 usi, nu fac galagie cand accelereaza si nu sunt sport ca masina ta.

#4
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Omu' vrea 300 CP benzină şi tu îi dai cu dizălu'. Tipic.

#5
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

View PostBadBoyBlue, on 22 ianuarie 2017 - 23:23, said:

Mustang 2.3 EcoBoost.
Mustangul mi-l doresc Cabrio... iar modelul din 2015 cabrio (cel care are motorul de 2.3 de asemenea) porneste de la 28k ceea ce imi depaseste cu mult bugetul. Eu as prefera sa ma rezum la maxim 20k, insa avand in vedere ca piata e destul de limitata, poate as mai face-un efort pentru inca 2k ca sa gasesc ceva ok. In special la Genesis fiindca acolo sub 20k doar daca negociez reusesc sa gasesc.


View PostBogdan199O, on 22 ianuarie 2017 - 23:26, said:

Eu iti recomand un diesel de 2.0 din astea mai noi de 163 CP, 170, 177, poate chiar 184/204/218 cp de la BMW, daca vrei sa dai atatia bani pe o masina. Motoarele diesel au devenit foarte puternice in ultimii ani, chiar mai puternice decat cele pe benzina de cilindree egala de la acelasi producator. Motoarele pe benzina stiu doar sa faca mult zgomot, sa mearga incet si sa consume mult.
Am pe Mondeo break un 2.0 diesel care face suta in 10 secunde, acelasi motor face suta in 9 secunde pe Focus, iar un 2.0 TDI de 140 cp de pe un Golf obisnuit tot in vreo 9 secunde, si astea nu au 2 usi, nu fac galagie cand accelereaza si nu sunt sport ca masina ta.

Am preconizat ca va fi ultima masina coupe pe care-o voi mai avea in tineretea mea... Am timp de mondeo diesel... intr-adevar, Mondeo 2014+ arata foarte bine, motoarele diesel intr-adevar foarte economice, insa daca nu-mi fac acum moftul, cand sa mi-l fac? La 40 ani? :)

Edited by AndyM, 22 January 2017 - 23:31.


#6
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
3.8l => peste 6000 lei numai impozit...Posted Image

#7
xeleron

xeleron

    Suflet de campion...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,709
  • Înscris: 01.01.2008

View PostBogdan199O, on 22 ianuarie 2017 - 23:26, said:

Eu iti recomand un diesel de 2.0 din astea mai noi de 163 CP, 170, 177, poate chiar 184/204/218 cp de la BMW, daca vrei sa dai atatia bani pe o masina. Motoarele diesel au devenit foarte puternice in ultimii ani, chiar mai puternice decat cele pe benzina de cilindree egala de la acelasi producator. Motoarele pe benzina stiu doar sa faca mult zgomot, sa mearga incet si sa consume mult.

Am pe Mondeo break un 2.0 diesel care face suta in 10 secunde, acelasi motor face suta in 9 secunde pe Focus, iar un 2.0 TDI de 140 cp de pe un Golf obisnuit tot in vreo 9 secunde, si astea nu au 2 usi, nu fac galagie cand accelereaza si nu sunt sport ca masina ta.
Benzinarul din aceeasi generatie,328i are 240 de cai,deci momentan nu le vad a fi mai puternice.In plus,motoarele diesel au un handicap arhitectural la dinamica masinii,fiind mult mai grele decat cele pe benzina.

#8
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006

View PostAndyM, on 22 ianuarie 2017 - 23:29, said:

Mustangul mi-l doresc Cabrio... iar modelul din 2015 cabrio (cel care are motorul de 2.3 de asemenea) porneste de la 28k ceea ce imi depaseste cu mult bugetul.
Având în vedere că o vrei la vară, eu zic să mai aştepţi, poate se ieftinesc. Personal nu mă încântă niciuna din cele menţionate de tine, dar sunt bănuţii tăi. :)

#9
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015

View PostBadBoyBlue, on 22 ianuarie 2017 - 23:27, said:

Omu' vrea 300 CP benzină şi tu îi dai cu dizălu'. Tipic.
De ce benzina? 300 cp poti obtine dintr-un diesel de 3 litri mai vechi, cu chip tuning + intercooler mai mare, sau dintr-un diesel mai nou ( daca tot dai un miliard pe o masina ) + cuplu mai mare si de la turatii mai mici decat pe benzina. Iar consumul cu cel putin 50% mai mare la benzina.

#10
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Daca o inmatriculezi in Romania si nu te intereseaza revanzarea nu are rost sa te incurci cu 2.0, fie el si turbo.

#11
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cGSt7Hdz4Pc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

3 litri diesel vs 5 litri benzina ... consum, impozit...

#12
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostBogdan199O, on 22 ianuarie 2017 - 23:34, said:

De ce benzina? 300 cp poti obtine dintr-un diesel de 3 litri mai vechi, cu chip tuning + intercooler mai mare, sau dintr-un diesel mai nou ( daca tot dai un miliard pe o masina ) + cuplu mai mare si de la turatii mai mici decat pe benzina. Iar consumul cu cel putin 50% mai mare la benzina.
Eu zic sa incerci si un motor mai mare pe benzina. Macar ca pasager. Asa, pt cultura automobilistica.

Edited by underb, 22 January 2017 - 23:37.


#13
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Parerea mea ( nu vreau sa comentez mai mult ) este ca 2,0 L turbo este ceea ce iti trebuie adica suficient pt trecerea de la 2,0 L aspirat ( o diferenta enorma ) . Daca ai gasi un Impreza 2,0 turbo sa te dai putin ai fi mai aproape de adevar .

#14
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Bogdan199O, nu o vreau pentru drag-uri.
Hai sa incetam te rog cu discutiile despre diesel. Am zis ca-l apreciez si il voi avea in vedere peste cativa ani, dar urmatoarea masina va fi pe benzina.

#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Strict din punct de vedere al motorului, aspiratul. Problema este insa masina pe care este montat, care este la distanta foarte mare de ceea ce este generatia actuala de Mustang, motiv pentru care nu pot sa recomand aceasta optiune cu toata inima.
Daca tot vrei un coupe cu motorizare aspirata maricica, V6, de ce nu te uiti la un 370Z? Va fi mult mai fun de condus decat Mustangul 2014 si cred ca poti gasi ceva la care sa te incadrezi ca bani.

Edited by closchkutza, 22 January 2017 - 23:41.


#16
Bogdan199O

Bogdan199O

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 16.03.2015

View Postunderb, on 22 ianuarie 2017 - 23:37, said:

Eu zic sa incerci si un motor mai mare pe benzina. Macar ca pasager. Asa, pt cultura automobilistica.
Am incercat un 530i ( 2005 ) al unui prieten. Consum 17 litri in oras mers normal, 22 litri pe sport. Era mai lenta decat 530d. Dupa de a luat bataie de la un 320d aproape nou (model 2014) si-a dat seama ca nu merita masina pe benzina.

Edited by Bogdan199O, 22 January 2017 - 23:42.


#17
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Si masina actuala ajunge pe la 12-14l in oras, iar intr-o aglomeratie bara la bara (de-aia cand pisti acceleratia sa mai inaintezi doi metrii), mi-a iesit 21l... Insa asa cum am tinut-o 4 ani, asa o voi tine si pe urmatoarea. Insa cum am zis, nu o vreau pentru oras... ci la drum lung...
Si daca ar fi sa ma rezum la consum, am vaga impresie (posibil gresita) ca la o viteza constanta de 100-130kph un 3.8 aspirat scoate un consum mai bun decat un 2.0 turbo (tot benzina) pe-o cutie de viteze in 6 trepte.

Edited by AndyM, 22 January 2017 - 23:47.


#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
O masina mare si veche pe benzina consuma mai mult decat una mica diesel model recent.
Nimic nou...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate