Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 

2.0 Turbo vs. 3.8 Aspirat

- - - - -
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#37
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,340
  • Înscris: 06.02.2008
Între un schilod dopat și unul robust și nedopat și eu prefer robustul. Din motive de fiabilitate si forță brută.

#38
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

 AndyM, on 23 ianuarie 2017 - 11:13, said:

Exact asta am precizat si eu in primul post... cum am zis din pacate nu am condus niciodata un motor mai mare de 2.0 insa dupa parerea mea un motor mai mare la drum lung ar fi mult mai relaxat... Eu la masina mea pe autostrada am 4000rpm la 130kph si parca cere si treapta a 6-a insa nu o are.

Cu V6-ele, o sa ai atat relaxarea unui aspirat, cat si puterea unei turbine - pe scurt, you can have your cake and eat it :) Asa ca ia V6-ele daca vrei o jucarie, iti permiti sa o intretii si sa mergi cu ea.

Nu mai sunt sigur, dar la 130 pe autostrada, ceasul arata undeva intre 2700-2900 RPM (oricum, in intervalul asta). Si da, ar fi mers si o a 6-a de minune.

Desi nu cred ca ti se aplica lista de mai jos pentru ca ai o masina construita in acest secol, iata cateva din marile probleme de care m-am lovit eu cand a venit vorba de intretinerea unui V8 de 4L:
- "meseriasii" care se uita la un V8 ca vitelul la poarta noua;
Mi-a luat destul de  mult sa gasesc un mecanic care sa se priceapa. Din cauza ca eram paranoic, am facut pana la urma rost de manualul de reparatii astfel incat puteam sa le arat exact ce si cum se face. Basca, o multumite de alte operatii marunte pe care le-am facut eu in loc sa ma car pana la service.

- mecanicii de service scump care atunci cand ridici capota dau imediat bir cu fugitii ca e prea complicat si ei nu au timp sa repare motoare exotice (de parca ar lucra pe biscuiti)

- reprezentanta BMW a fost o mare dezamagire pentru mine; la fel s-a intamplat si cu reprezentanta pentru masina actuala (se pare ca e un trend)

- motorul mare a insemnat "foarte inghesuit" sub capota;
Din lucrurile la care as fi putut sa bibilesc eu la masina, se simtea nevoia uneori de un sant sau elevator, asta ca sa nu desfac prea mult din masina (e.g. sa dau toata masca si bara fata jos).
Asta a insemnat si probleme cu "meseriasii" care incercau sa scoate o mufa de la o sonda, au tras ca boii (nu au vazut ca era o clema mica) si au sfarsit prin a-mi rupe alte 3 contacte din vecinatatea cablului cu care se chinuiau.

- unele piese le gaseam mai greu (sau ajungeau ceva mai lent in RO);
De aceeasi aveam un mic stoc cu piesele considerate "probleme frecvente". In mare pentru ca am vrut sa pun mereu piese OE/OEM pe masina si sa nu ma incurc cu piese de o calitate indoielnica.

Din pacate, lucrurile de mai sus pot insemna destul timp pierdut / investit (depinde cum privesti). Daca ai un service de incredere care sa nu faca treaba de mantuiala, nu cred ca ai de ce sa iti faci grija.

#39
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,658
  • Înscris: 24.10.2015

 AndyM, on 22 ianuarie 2017 - 23:46, said:

Si masina actuala ajunge pe la 12-14l in oras, iar intr-o aglomeratie bara la bara (de-aia cand pisti acceleratia sa mai inaintezi doi metrii), mi-a iesit 21l... Insa asa cum am tinut-o 4 ani, asa o voi tine si pe urmatoarea. Insa cum am zis, nu o vreau pentru oras... ci la drum lung...
Si daca ar fi sa ma rezum la consum, am vaga impresie (posibil gresita) ca la o viteza constanta de 100-130kph un 3.8 aspirat scoate un consum mai bun decat un 2.0 turbo (tot benzina) pe-o cutie de viteze in 6 trepte.

Nu prea are cum. Turbina imbunatateste eficienta termodinamica. In plus, motorul v6 e mai greu. Eu as alege v6, dar sunt foarte subiectiv. Imi plac motoarele mari, arata mai impunator, au sunet mai frumos, probabil si mai fiabile in timp, resurse mai multe.

#40
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

 Kroghy, on 23 ianuarie 2017 - 07:20, said:

2.0 turbo e mai placut la condus si iti da senzatia ca e mai puterinc decat 3.8 aspirat pt. ca primul are putere si cuplu incepand de la 2000 rpm in timp ce al doilea trebuie turat pana la 5-6 mii rpm ca sa dea ceva.
2.0 turbo are impozit de 200 ron in timp ce 3.8 aspirat are imposit de 6000 ron.
2.0 turbo consuma mai putin.
Concluzia: 2.0 turbo castiga cu 3-0.

Sunt de acord doar cu ultimele doua puncte. La primul nu cred ca ai dreptate. 2.0 turbo iti va da doar senzatia ca e mai puternic dar nu va fi. Pentru mine 350 CP nu inseamna 'cam aceeasi putere' cu 275 CP. Nu am condus asemenea minunatii dar am si eu motor turbo si am condus si aspirate, iar la toate puterea e putere indiferent ca e turbo sau aspirata.
Deci din punctul meu de vedere 2 - 1. Dar daca mai punem in balanta cum transforma benzina in 'simfonie' un V6, scorul devine 2 - 2.
Grea decizie pentru intiator.
Cum insa nu pare preocupat de consum (ar fi si culmea la asemenea masini) sunt curios daca nu va alege pana la urma V6-le.

#41
vacaroz

vacaroz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 16.02.2008
am 2.0 turbo benzinar de 210 cai si 2.4 pacurar de 200 cai.  la ambele as renunta la turbina in secunda 2 daca motorul ar putea fi natural aspirat si cu aceleasi puteri.
daca fac o comparatie, acelasi motor de 2.0 benzina dar in varianta de 180 de cai parca e mai placut de condus de zi cu zi.... daca vorbim de placerea de a conduce un motor pt zi cu zi, trafic aglomerat etc, turbina nu cred ca intra in discutie. cum spunea cineva mai sus, la motoarele cu turbo in plaja unde turbina nu intra e mai lesinat decat varianta natural aspirata (motoarele T sunt detunate in comparatie cu cele aspirate deci automat mai lesinate)
sa conduci u motor natural aspirat, chiar si de 2.0 pe o caroserie usoara e mai lejar, e mai de cruising, nu te solicita....  mai ales pe autostrada la 100-130 daca ai obiceiul sa megi mai subturat si stai doar in a 6-a o sa te umpli de draci pana intra turbina sa ti dea puterea (datorita jobului am condus multe masini si la toate am obs chestia asta) plus multe alte minusuri care le pot adauga.
daca privim putin evolutia motoarelor turbo, cum spuneam si mai sus, primele generatii care erau mai putin potente, parca erau si mai domestice. cu noile motoare gen 1.4 150 + sau 2.0 de 200+ cai, sunt din ce in ce mai brutale, sugrumate, neortodoxe si cum mai vrei tu sa le spui, si daca ai 30+ de ani si nu esti retard nu vad cum ai putea sa l numesti un motor placut. doar daca esti pilot de curse sau drifter....
un motor de 3.0 natural aspirat, chiar si pe o masina de aproape 2 tone este perfect. se comporta ca un motor, e predictibil, suna cum trebuie, i-l ai acolo oricand doresti si lista poate continua

#42
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
ia mustang-ul si incearca sa uiti ca ti s-a propus un dric pe motorina care face suta in 9s.

#43
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Nu fii fraier, ia aspiratul de 3.8. Dar de ce nu mai mare?

#44
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
La bugetul pe care-l ai, nu te supara, da nu-ti permiti impozitul la un 3.8L.  Cu totii stim ca o sa-ti iei 2.0. ce o mai lungiti atata..

#45
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,135
  • Înscris: 05.08.2005
Nu am la putere enunțate de tine dar compar 1.8t 160 250nm vs 2.4 V6 180 240 nm.
Turbo: mai ușor motorul, apasă mai puțin pe puntea fata, mai agila mașina pe curbe.
V6: încep cu sunetul, nu se compara V6 la 5000-6000-7000 ture vs turbo la 5000-6000. Liniaritate bate lejer la turații joase. Merg amândouă la fel de relaxat la 1500, dar când calci accelerația fuge V6-le mai repede la turația aia.
Pe scurt, dacă te va mulțumi ținuta de drum la V6(fata grea se simte bine pe curbe) ia ăla. Sunet,liniaritate,forța,simplitate. Plus cum ziceau colegii la turbo deja la puteri din astea turbo lag-ul e mai prezent la turații mici.

Eu m-as uita și la un 370z și prin prisma faptului ca e genul de mașina la care prețul are șanse sa crească in viitor. Vezi și un Infiniti G37, suna demențial motorul.

Edited by t-balt, 23 January 2017 - 21:11.


#46
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 AndyM, on 22 ianuarie 2017 - 23:13, said:

E vorba despre motoarele
- 2.0 Turbo cu 4 cilindrii in linie, 275CP la 6000RPM si 373Nm la 2000RPM
- 3.8 Aspirat, V6, 350CP la 6400RPM si 400Nm la 5300RPM.

Sunt doua motoare apropite ca putere si cuplu dar cu cilindree foarte diferite.
Daca dezavantajele aspiratului nu te deranjeaza prea mult, ma refer in special la costurile mult mai mari, atunci pentru mine alegera este foarte simpla. Aspiratul de 3.8 e mult mai cool.
Daca gramada aia de bani in plus pe care vei fi nevoit sa-i dai anual reprezinta ceva o problema, e misto si 2.0T :)

 underb, on 23 ianuarie 2017 - 10:55, said:

Boss, 3.8ul are cuplul si puterea mai mari la orice turatie fata de 2.0T, nu are lag si trage de la ralanti in orice treapta ceea ce nu vei vedea la un turbo mult mai mic.

Ma indoiesc ca ai dreptate. Sunt aproape convins ca 2.0 T este mai puternic decat 3.8 aspirat la turatii mai mici, de pana la 3000 rpm

 vacaroz, on 23 ianuarie 2017 - 13:48, said:

am 2.0 turbo benzinar de 210 cai si 2.4 pacurar de 200 cai.  la ambele as renunta la turbina in secunda 2 daca motorul ar putea fi natural aspirat si cu aceleasi puteri.

Stai sa inteleg exact ce spui. Tu zici ca intre un benzinar turbo de 210 CP maxim, un diesel de 200 CP si un aspirat benzinar de aceeasi putere, tu ai prefera aspiratul?
Daca am inteles bine, cred ca nu stii ce iti doresti... :) Aspiratul e de departe mai slab decat motoarele cu turbina

#47
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Cred ca gresesti uitandu-te numai la motor. Ce vrei, o masina sport mica (gen 370Z ), o limuzina sau un muscle car ? Prima data trebuie sa te hotarasti la caroserie si apoi vezi ce motorizare.
Dar daca iti permiti impozit la 3,8 l la Mustang si iti place, atunci ia V8, diferenta nu este asa de mare (unde merge mia merge si suta), si vei avea topul din prima. Crede-ma ca stiu ce vorbesc. Sau mai stai 1 an si-ti vand eu Mustangul 2,3 Ecoboost cu 25K, si-mi iau eu V8-ul Posted Image.

Edited by mufasa, 30 January 2017 - 13:53.


#48
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Dar de ce nu un motor mare Turbo?
Cu taxele si consumul se mai poate rezolva........
Oricum, handicapata lege cu impozitarea motoarelor dupa cilindre si nu dupa putere.

#49
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 geo123, on 30 ianuarie 2017 - 14:11, said:


Oricum, handicapata lege cu impozitarea motoarelor dupa cilindre si nu dupa putere emisii.
Sper ca nu te superi pentru corectura. Posted Image

#50
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Emisiile sunt cu dus si intors.
Motoarele s-au perfectionat la limita in ultimul timp.Nu prea ai cum sa scoti noxe mai putine pentru o putere data.
Cea mai mare tampenie e cu filtrul de particule.Pe hartie ies niste noxe super, iar cand intra in regenerare boraste in atmosfera tot ce a acumulat.Asa ca unde e ecologia.Pe deasupra mai costa si o caruta de bani si provoaca numai probleme in exploatare.

#51
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
La fel cum pentru aceeasi putere poti sa consumi si implicit sa ai emisii mult mai mari.

#52
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,135
  • Înscris: 05.08.2005
aici comparatie back to back in aceasi zi 2.0t vs 3.8 v6.
ce mi se pare ciudat e puterea ridicata la turbo desi cica e stock
240 CP vs 210 declarati....muult prea mult diferenta la o masina stock in plus!
http://www.gencoupe....dyno-today.html
aici dyno:
https://forums.nasio...=2352569&page=2

cel care le detine prefera v6 fiind mai rapid chiar si la viteze mici dat fiind lipsa lagului. Cuplul este putin mai mare cu 30-40 NM pana in 3000 RPM la turbo. Daca o tii stock cumperi 3.8v6 linistit.
faci macar un stage 1 la turbo, aparent motorul este foarte usor de tunat, pe dyno la toata lumea scoate undeva la 220 CP vs 210 real declarati, iar doar cip+cat back (catalizator sport si tubulatura mai mare pana la evacuarea intermediara) te aproprii lejer de puterea la v6 si nu mai ai probleme.

As alege v6-le daca impozitul nu e problema + Sunetul!, altfel 2.0t pt ca e mai usor de fata -> se comporta mai bine pe curbe; mai usor de tunat, consum potential mai mic, impozit mic, usor de vandut.

Si totusi as lua un 370z Posted Image

Edited by t-balt, 30 January 2017 - 23:01.


#53
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017

 valitudor, on 30 ianuarie 2017 - 13:32, said:


Ma indoiesc ca ai dreptate. Sunt aproape convins ca 2.0 T este mai puternic decat 3.8 aspirat la turatii mai mici, de pana la 3000 rpm



Stai sa inteleg exact ce spui. Tu zici ca intre un benzinar turbo de 210 CP maxim, un diesel de 200 CP si un aspirat benzinar de aceeasi putere, tu ai prefera aspiratul?
Daca am inteles bine, cred ca nu stii ce iti doresti... Posted Image Aspiratul e de departe mai slab decat motoarele cu turbina

Ce masina cu motor V6 ai condus pana acum ?
Apreciez totusi ca ai folosit termenul 'sunt aproape convins'
Altii vad ca-si exprima pe aici mult mai radical opiniile gresite

#54
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

 t-balt, on 30 ianuarie 2017 - 22:59, said:

Si totusi as lua un 370z Posted Image
Am luat in vedere si un 370z, insa este cu doua locuri, si iti zic sincer ca daca ar fi sa ma limitez la doua locuri as prefera un BMW Z4 cu motor de 2.5 2012+ cabrio.

Nici la masina actuala nu folosesc des locurile din spate (cand plec in calatorii locurile din spate sunt pe post de portbagaj fiindca portbagajul ei nu-i foarte incapator)... insa si cand ai nevoie macar pentru deplasari scurte sa iei doua persoane in masina e nasol...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate