Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina in comodat pe microintreprindere
Last Updated: Jan 19 2017 13:22, Started by
alvis
, Jan 18 2017 09:40
·
0
#1
Posted 18 January 2017 - 09:40
Am o firma micro, neplatitoare de TVA, impozit 3% pe venit, am trecut masina pe firma printr-un contract de comodat.
As dori sa stiu ce consum este acceptat de fisc, sa nu fiu acuzat ca umflu aiurea cheltuielile cu combustibilul. Multumesc! |
#3
Posted 18 January 2017 - 09:56
alvis, on 18 ianuarie 2017 - 09:40, said:
Am o firma micro, neplatitoare de TVA, impozit 3% pe venit, am trecut masina pe firma printr-un contract de comodat. As dori sa stiu ce consum este acceptat de fisc, sa nu fiu acuzat ca umflu aiurea cheltuielile cu combustibilul. Multumesc! Numai consum justificat de activitate si care poate fi probat cu hartii - ordin de deplasare, foaie de parcurs, facturi ca te-ai dus dupa marfa, etc. Consumul maxim acceptat de ANAF este cel specificat in talon, indiferent de cat consuma masina. Edited by rosix, 18 January 2017 - 09:57. |
#4
Posted 18 January 2017 - 09:58
Esti la impozit pe venituri, asadar nu conteaza deducerea, nu modifica valoare impozitului.
|
#5
Posted 18 January 2017 - 10:11
Sau utilizare mixta personal si firma si deduci 50% din cheltuieli fara documente justificative. Dar fiind la impozit pe venit, nu ai din ce sa deduci.
rosix, on 18 ianuarie 2017 - 09:56, said: Consumul maxim acceptat de ANAF este cel specificat in talon, indiferent de cat consuma masina. (E un sindrom romanesc ca isi inventeaza oamenii singuri reguli si restrictii, nu le ajung cele oficiale) |
#6
Posted 18 January 2017 - 10:26
Nu contează cât consumi, e cum au zis morogan și bladhaund: la impozit pe venituri nu poți deduce cheltuieli.
Singura cheltuială deductibilă e cea cu casa de marcat (dacă îți cumperi). Edited by althea, 18 January 2017 - 10:34. |
#7
Posted 18 January 2017 - 10:43
intrebarile cu cheltuielile "deductibile" se refera, de obicei, si la "ce cheltuieli pot baga pe firma".
daca esti impozitat la venit exista doua modalitati principale de a "scoate" bani din firma: -dividende, care se impoziteaza/taxeaza -cheltuieli "pe firma" de care beneficiaza de fapt persoana fizica; astea nu se mai impoziteaza problema e ca nu poti baga pe firma orice cheltuieli (sau sume), si asta intreaba alvis: cat combustibil poate consuma "pe firma". |
#8
Posted 18 January 2017 - 10:56
Masina fiind un Vw Passat diesel... am foi de parcurs, am documente justificative, doar ca nu scrie nicaieri in nici un act al masinii consumul....
morogan, on 18 ianuarie 2017 - 09:58, said:
Esti la impozit pe venituri, asadar nu conteaza deducerea, nu modifica valoare impozitului. Si eu am judecat la fel, ca as putea sa imi bag oricat consum, dar dupa aia daca vine Fiscul si ma acuza ca imi fac finantare personala de pe firma ca sa evit sa iau dividende si sa platesc impozit pe dividende? _Smiley_, on 18 ianuarie 2017 - 10:43, said:
intrebarile cu cheltuielile "deductibile" se refera, de obicei, si la "ce cheltuieli pot baga pe firma". daca esti impozitat la venit exista doua modalitati principale de a "scoate" bani din firma: -dividende, care se impoziteaza/taxeaza -cheltuieli "pe firma" de care beneficiaza de fapt persoana fizica; astea nu se mai impoziteaza problema e ca nu poti baga pe firma orice cheltuieli (sau sume), si asta intreaba alvis: cat combustibil poate consuma "pe firma". Exact... cat pot consuma, fara sa ma trezesc cu complicatii? Oricum nu bag toate bonurile pe firma, mai merg si in itneres personal cu masina.... |
#9
Posted 18 January 2017 - 11:09
#10
Posted 18 January 2017 - 11:19
alvis, on 18 ianuarie 2017 - 10:56, said: Exact... cat pot consuma, fara sa ma trezesc cu complicatii? Oricum nu bag toate bonurile pe firma, mai merg si in itneres personal cu masina.... - reguli pentru determinarea rezultatului fiscal - art. 25 - se refera la impozitul pe profit. - reguli de deductibilitate a TVA - art 298. Dupa cum vezi, nu ti se aplica niciuna. Adica poti sa decontezi cat doresti, fara niciun fel de documente justificative (in afara de documentele fiscale de achizitie, desigur) |
|
#11
Posted 18 January 2017 - 11:19
Pai bagi si tu de bun simt, 2 plinuri pe luna, le marchezi deductibil 50%, ca poate treci la impozit pe profit in timpul acelui trimestru, si te rogi ca daca se uita ala de la anaf sa nu zica ca partea nededusa din consum e avantaj de natura salariala si trebuie impozitata ca atare.
|
#12
Posted 18 January 2017 - 11:27
Cu activitatea de broker de asigurari nu treci la alt tip de impozit, decat daca te apuci sa asiguri cladirile statului, poate....
Multumesc pt raspunsuri, m-am lamurit. Avand in vedere ca am justificare pentru multe drumuri de facut, lucrand in asigurari, imi pot deconta de bun simt un plin sau unul jumate pe luna... |
#13
Posted 18 January 2017 - 12:15
bladhaund, on 18 ianuarie 2017 - 10:11, said:
Sau utilizare mixta personal si firma si deduci 50% din cheltuieli fara documente justificative. Dar fiind la impozit pe venit, nu ai din ce sa deduci. La ce rubrica e specificat? (E un sindrom romanesc ca isi inventeaza oamenii singuri reguli si restrictii, nu le ajung cele oficiale) Nu stiu daca e specificat in talon (am gresit eu), e in cartea tehnica a masinii... stiu ca s-a legat ANAF de un astfel de rahat, la o firma... omul respectiv deducea consum de 7.5% ca asa ii consuma lui masina, si asa e la bugetari si ANAF a obiectat ca nu poate deduce decat 5% cat scrie in cartea tehnica a masinii. alvis, on 18 ianuarie 2017 - 10:56, said:
Masina fiind un Vw Passat diesel... am foi de parcurs, am documente justificative, doar ca nu scrie nicaieri in nici un act al masinii consumul.... eu am judecat la fel, ca as putea sa imi bag oricat consum, dar dupa aia daca vine Fiscul si ma acuza ca imi fac finantare personala de pe firma ca sa evit sa iau dividende si sa platesc impozit pe dividende? Exact... cat pot consuma, fara sa ma trezesc cu complicatii? Oricum nu bag toate bonurile pe firma, mai merg si in itneres personal cu masina.... Poti consuma cat poti justifica cu documente ca ai facut deplasarile respective in interes de afacere, dar tinand cont de norma de consum care e in cartea tehnica a masinii la capitolul "Date tehnice". Se face o copie dupa acea foaie si se pune la contabilitate. Apoi faci foaie de parcurs in care treci, la fiecare deplasare in scop de sereleu, km la plecare, km la intoarcere si faci diferenta. |
#14
Posted 18 January 2017 - 14:07
rosix, on 18 ianuarie 2017 - 12:15, said: Poti consuma cat poti justifica cu documente ca ai facut deplasarile respective in interes de afacere, dar tinand cont de norma de consum care e in cartea tehnica a masinii la capitolul "Date tehnice". Se face o copie dupa acea foaie si se pune la contabilitate. Apoi faci foaie de parcurs in care treci, la fiecare deplasare in scop de sereleu, km la plecare, km la intoarcere si faci diferenta. Poti folosi masina in mod legal si in interes personal si, daca vrei sa fii mai catolic decat papa, iti aplici regulile de deducere pentru ipozitul pe profit. Adica "deduci" 50%, desi nu e nimic fiscal la mijloc. Astfel nu iti mai bati capul cu niciun document justificativ, foi de parcurs si prostii. Ca oricum inteleg ca nu bagi tot, deci care ar fi problema sa bagi tot si sa deduci jumatate, ca tot acolo iesi, totul legal, fara bataie de cap? Frate, aveti un talent sa va inventati singuri reguli de mai iau cu mainile de cap. Fiind in situatia de platitor pe venit, nu iti vor fi supuse controlului cheltuielile. Si chiar daca ar fi supuse, tot nu au ce sa faca, pentru ca nu exista notiunea de deductibilitate fiscala in cazul impozitului pe venit. Fiind insa voi speriati de bombe, ca sa dormiti mai bine noapte de frica ANAF-ului mare si rau, hai sa zicem ca aplicati regulile de deductibilitate folosite in cazul impozitului pe profit. Dar dincolo de asta, sa te complici aiurea cu foi de parcurs, sa stai sa iti scrijelesti de fiecare data unde te-ai dus si cat ai facut, cand nu te obliga nimeni, mi-e peste putere sa va inteleg. Adica din 3 bonuri bagi un bon jumatate, moșmondești foi de parcurs si justificari despre unde ai fost si ce ai facut, cand poti sa bagi 3 bonuri si sa deduci 50% din ele, nu e tot aia? |
#15
Posted 18 January 2017 - 14:22
bladhaund, on 18 ianuarie 2017 - 14:07, said:
Fiind in situatia de platitor pe venit, nu iti vor fi supuse controlului cheltuielile. Si chiar daca ar fi supuse, tot nu au ce sa faca, pentru ca nu exista notiunea de deductibilitate fiscala in cazul impozitului pe venit. Fiind insa voi speriati de bombe, ca sa dormiti mai bine noapte de frica ANAF-ului mare si rau, hai sa zicem ca aplicati regulile de deductibilitate folosite in cazul impozitului pe profit. Te inseli amarnic. Vine un tampit de la ANAF, si te ia la bani marunti cu nr de km facuti lunar, ca unde i-ai facut... cu ce ocazie, care era interresul de afacere, chestii din astea. Apoi, toti km pe care nu ii poti justifica ti-i trece intr-un PV de control si revendica impozitul pe dividende pe motiv ca sifonezi bani din firma in interes personal. De cat sa te complici cu un astfel de tampit de la ANAF, mai bine iti stabilesti o limita de km de bagat in contabilitate acoperiti cat se poate din hartii, ca in RO hartiile sunt totul... In alte tari statul stabileste un plafon de cheltuieli lunar deductbiil pentru mcile afaceri si nu isi baga nasul, dar in RO nu e asa.... Dai peste un tampit de la ANAF care direct acolo si baga nasul. |
|
#16
Posted 18 January 2017 - 14:48
Inventati-va voi singuri reguli, ca nu va ajung cele stabilite de stat. Dar in timp ce inventati, nu cumva sa cititi articolele 25 si 298 din codul fiscal, unde e reglementata utilizarea autoturismului in regim mixt, adica atat in interesul companiei, cat si cel personal. Ce dracu sa "justifici", din moment ce direct in codul fiscal iti spune ca poti folosi si in interes personal?
Procedati nene legal, lasati mismasurile si o sa vedeti ca nu are ce sa va faca ANAF. Pai daca tu esti nechibzuit si in loc sa iti declari situatia reala, care e prevazuta de lege, te apuci sa zici ca folosesti masina exclusiv in interesul firmei, apai e de vina ANAF sau tu ca nu citesti legea? Voi aici l-ati sfatuit pe topic pe om sa procedeze nelegal, adica sa simuleze ca foloseste masina doar in interes de serviciu, cand el a spus ca o foloseste si personal iar situatia lui e prevazuta de codul fiscal. Are romanul o modalitate simpla si legala, dar pana nu o complica cu niste reguli ad-hoc, nu se simte bine. Asta e sindrom national. Daca ii intrebi pe unii cum se face ceva, te complica de te ia gaia, in loc sa urmeze cei 3-4 pasi simpli prevazuti de legislatie. |
#17
Posted 18 January 2017 - 16:33
Scuze, sunt foarte paralel, poate, cu dreptul si cu economicul, dar ce treaba are art. 298 din capitolul X, titlul VII, care se refera la Taxa pe valoarea adaugata cu firma mea, micro, neplatitoare de TVA caci asigurarile, domeniul meu de activitate, nu sunt purtatoare de TVA, si cu impozit pe profit?
Intreb toate chestiile astea pt ca vreau cu adevarat sa stiu, nu fac garagata... Edited by alvis, 18 January 2017 - 16:34. |
#18
Posted 18 January 2017 - 17:27
Nici una. Judeca tu de ce ti se recomanda sa aplici prevederi de la articole care privesc alte tipuri de firme.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users