Ar vinde un om o masina buna?
#19
Posted 15 January 2017 - 16:10
Din punctul meu de vedere daca as cumpara o masina second m-ar interesa doar daca motorul consuma ulei sau nu. Daca motorul consuma ulei nu ma intereseaza, daca nu, atunci masina merita cumparata. Cred ca chestia asta s-ar putea vedea si prin verificarea compresiei la un service.
Edited by Testosteron, 15 January 2017 - 16:10. |
#20
Posted 15 January 2017 - 16:14
foxbat, on 15 ianuarie 2017 - 15:46, said: Discutia derapeaza. Atentie mare.Calitatea nivelului de inteligenta tehnica a scazut spre 0. Deci faza cu masina intretinuta e foarte volatila. Calitate soferilor la fel. nu 0 ci sub. A drumurilor..varza. Abordarea o simplificam asa - varinata 1 - nu ai limita de buget si cumperi ce ai chef. Varianta 2 - ai un buget si viata ta e guvernata de raportul intre veniti/cheltuieli. In functi de varianta face sens o abordare de tipul" cat pierd la revanzare" sau nu. Personal adopt variantele deja postate mai sus, de genul "intelept". Si evindent, sunt in cazul2:) Ar mai fi varianta ai bani de una mult mai scumpa dar ai un prag "psihologic" peste care nu treci pentru nimic in lume, pentru ca pur si simplu in ochii tai o masina nu merita mai mult. |
#21
Posted 15 January 2017 - 16:16
Karhu, on 15 ianuarie 2017 - 16:08, said:
De ce sa nu o vanda daca intre timp i-a mers bine si isi permite sa-si ia alta intr-o clasa superioara, mai noua etc? De aia! Logic ca iti schimbi masina daca iti permiti, nu asta era idea topicului , poti avea si 2-3-4 masini , care e problema? |
#22
Posted 15 January 2017 - 16:17
tfmercedez, on 15 ianuarie 2017 - 16:14, said:
Ar mai fi varianta ai bani de una mult mai scumpa dar ai un prag "psihologic" peste care nu treci pentru nimic in lume, pentru ca pur si simplu in ochii tai o masina nu merita mai mult. nu complica situatia . ce spui e ok cu mentiunea ca este un scenariu"de nisa". daca nu ai limita in buget restul sunt detalii( nu neaparat ok dpdv generaldar detalii) |
#23
Posted 15 January 2017 - 16:17
Am o maşină bună, la un moment dat probabil o să o vând. Peugeot 206 e în România, nu o mai folosesc pt că vin în ţară cu avionul şi umblu cu motocicleta. Ultima oară i s-a rupt un arc stg faţă şi i-am schimat ambele arcuri şi amortizoarele. I-am schimbat fără motiv injectoarele, discurile de frână şi ambrelajul. Asta nu o să-i mărească preţul la o eventuală revânzare dar îmi place s-o ştiu perfect în regulă. E o maşină care a făcut turul Europei de vreo 5 ori şi când/dacă o să o vând o să mă intereseze mai mult decât banii, să ajungă pe mâinile cuiva care să o îngrijească şi care să se bucure de ea.
LE Patronul meu a vândut la sf anului 2016 un Mitsu Pajero 3.2D cu toate dotările ( 2010 ) cu 5000 euro pt că între timp a luat un Ford Ranger nou Edited by adrianm, 15 January 2017 - 16:34. |
#24
Posted 15 January 2017 - 16:18
#25
Posted 15 January 2017 - 16:21
flp014, on 15 ianuarie 2017 - 16:08, said:
personal merg pe a doua varianta ... Am o masina luata de noua acum 10 ani (34000) , intretinuta numai la reprezentanta cu revizii la timp , full casco inclusiv pe 2016 am avut si acum daca as vrea sa o vand mai mult de 5-6000 nu as lua pe ea pentru ca...pretul pietei (si taxa de inmatriculare care nu am platit-o ca nu era atunci). Pai normal ca ma doare sufletul stiind ca masina este super intretinuta sa o dau pe nimic. Asa o tin in familie , o conduce taicamiu de vreo 3 ani de cand eu am luat altceva. Oricum, masina nu este o investitie ci o cheltuiala (chiar mare in anumite cazuri cand ai mai muilte masini ... ) LE: daca ii spui unui potential comparator ca tu chiar ai avut grija de masina si vrei un pret mai mare decat o gioarsa de "jermania" poti sa ii aduci si mama chitantelor ca el tot se uita la pret si o sa spuna ca este scumpa"frate" ... Inca n-am vandut masini, dar daca as vinde-o as pune pretul in functie de vechime, pretul de noi de lista (fara tichete si bonusuri si discounturi) si nr de km la bord. In functie de asta as negocia pretul de vanzare. Cunosc pe cineva care mai aduce masini de dincolo, si din ce se lauda el, mi se pare culmea cum reuseste sa vanda masina la acelasi pret cu care a cumparat-o. Adica negociaza la sange la cumparare, si e artist in a gasi clienti suficient de fraieri care sa-i cumpere masina la pretul cerut de el. Ultima data a vandut parca un Golf 5 cu 5800, desi il cumparase cu vreo 6000, si l-a condus nevasta-sa 1 an si jumatate. |
#26
Posted 15 January 2017 - 16:28
,,Ar vinde un om o masina buna?''
Da, ar vinde. Eu m-am lasat influentat de fiica-mea si i-am cumparat masina in toamna. Desi i-am explicat ca va fi repartizata in alt judet, ca nu va avea timp de masina, ca primeaza casa, ca incepatorii nu-si cumpara masina inainte de venirea iernii... Batman, Batman. A fost repartizata la sute de km de casa. A venit iarna. I-au trebuit bani de casa. Acum trebuie sa vand masina, cu RAR facut (adusa din Doiciland), dupa ce am bagat bani in ea si am pus-o la punct asa, ca pt mine. M-am grabit sa-i fac RAR. Dar am vrut sa fiu linistit, sa stiu ca masina e ok. Am scos doua randuri de numere rosii doar ca sa o deplasez la tara ( acolo o las in siguranta) si iar la RAR (i-a expirat Certificatul de Autentificare). Am parcurs cu ea doar 400 km in cele doua randuri de numere rosii. Ma crede cineva cand cer doar banii mei inapoi ? Ca masina e perfecta, ca nu-i trebuie nimic ? Greu de crezut asta, corect ? Eu conduc alta masina, asta sta sub husa si rugineste. Edited by Topp, 15 January 2017 - 16:52. |
#27
Posted 15 January 2017 - 16:29
flp014, on 15 ianuarie 2017 - 16:16, said:
pentru ca nu merita si mai bine o dau cuiva apropiat(gratis) sa se foloseasca de ea decat sa o dau unui strain pe cativa firfirei si sa isi bata joc de ea... Prima mea masina (Opel Zafira A din 2002, 1.8 benzina) din Fi am dat-o aproape de pomana, cu 2000 euro, la scurt timp dupa ce ii refacusem toata instalatia de franare + alte ceva maruntisuri (1200 euro in total). Mergea impecabil, avea doua randuri de roti, cele de vara pe jante de aliaj etc) insa chiar nu mai aveam ce face cu ea (imi luasem alta, un SUV) si in garaj nu imi incap decat 2 masini (dintre care una a sotiei). |
#28
Posted 15 January 2017 - 16:35
on64, on 15 ianuarie 2017 - 14:58, said:
Credeti ca ar fi dispus sa o vanda la pretul pietei sau si-ar zice ca decat sa o dea asa ieftin mai bine nu o da Pai, stii si tu raspunsul la intrebarea asta. Sunt foarte multi oameni (inclusiv eu) care nu au 12.000 de euro cash de o masina noua si nu au chef sa faca rate pentru masina. In acelasi timp isi fac treaba cu o masina de oras care are deja 10 ani, dar inca mai duce. Daca ar fi s-o vanda ar obtine un pret de nimic, datorita vechimii. Masina insa are valoare de utilitate - inca nu curg tablele din ea, cu reviziile facute la timp, mai poti trage de masina 5 ani, iti faci treaba cu ea. Daca insa nivelul de trai din Romania nu ar fi atat de jos, poate ar merita s-o dai cu 3000 de euro, unui om cu posibilitati mai reduse, si sa pui o diferenta de masina noua (dar cum spuneam, in Romania nu e cazul) Edited by rosix, 15 January 2017 - 16:36. |
|
#29
Posted 15 January 2017 - 16:45
O masina se poate vinde oricand pe parcursul vietii ei. Unii o vand si de noua si neinmatriculata chiar, speculand cativa euro de castigat, din discount-ul de la dealer si eventual Rabla!
O masina noua, e o masina buna si totusi se vinde, din multe motive. Oricum valoarea ei scade continuu si daca sta pe dreapta chiar. Daca vrei sa vinzi azi, trebuie sa spargi gheata cu un pret de nerefuzat. Asta se datoreaza haosului din piata si invaziei masinilor aduse din Vest. Cum sa vinzi de exemplu un SUV nou, de niciun an cu reducere buna, daca in banii aia exista oferte de masini superioare pe piata, aduse. Unii nu apreciaza un discount de 10-15 procente si vor negociare si la un LEU! Edited by arab, 15 January 2017 - 16:46. |
#30
Posted 15 January 2017 - 16:56
masina noua mai ales de la 20.000 de mii incolo e o investitie proasta oricat de mult banet ai avea. Daca o iei in leasing si o tii 5 ani pana la urmatorul model si o dai pe asta pentru ala plus prelungire la leasing e altceva ca mai asa fac toti oamenii cu bani inclusiv Becali. Insa n-a trebuie sa fie si din astia care sa-si cumpere masini de zeci de mii de noi pe care nu si le permit intr-un fel dar trebuie sa le faca in ciuda la vecini, prieteni, familie si ii auzi ca nimeni nu vrea sa le dea bani multi la revanzare ca asa cred ei ca ar trebui ca au intretinut-o si si-au dat besinile in ea. Eu prefer sa-mi cumpar de prin Germania, Olanda, Belgia, masini impecabile nu gioarse ca asa are impresia toata lumea ca masinile aduse din afara sunt niste coji dar a lor de noi sunt si mai coji. Mai cumpar daca e de la prim proprietar ca unii care si-au luat-o de noua de aici din Romania. Samsarii sunt bucurosi ca exista si unii care cumpara de noi si dupa le vand tot la ei.
|
#31
Posted 15 January 2017 - 16:56
Karhu, on 15 ianuarie 2017 - 16:29, said:
In ziua de azi masina e ''consumabil''. Prima mea masina (Opel Zafira A din 2002, 1.8 benzina) din Fi am dat-o aproape de pomana, cu 2000 euro, la scurt timp dupa ce ii refacusem toata instalatia de franare + alte ceva maruntisuri (1200 euro in total). Mergea impecabil, avea doua randuri de roti, cele de vara pe jante de aliaj etc) insa chiar nu mai aveam ce face cu ea (imi luasem alta, un SUV) si in garaj nu imi incap decat 2 masini (dintre care una a sotiei). Dar daca eu, cum am scris mai sus si avand in vedere titlul topicului, am pus masina la punct (pana la MP3 player JVC cu USB), vand o masina buna ?! Asta intreaba initiatorul. Da, sunt cazuri in care se vand masini bune, insa trebuie sa ai noroc si fler, sa verifici, sa astepti sa-ti cada pleasca-n cap. Masina buna inseamna masina corespunzatoare tehnic, care nu mai cere investitii, nu masina de firma. |
#32
Posted 15 January 2017 - 17:14
Topp, on 15 ianuarie 2017 - 16:56, said:
Dar daca eu, cum am scris mai sus si avand in vedere titlul topicului, am pus masina la punct (pana la MP3 player JVC cu USB), vand o masina buna ?! Care o tii cativa ani si apoi iti iei alta si mai mishto, si mai moderna, si mai scumpa. Asta-i mersul! Un tinerel de 18 ani incepe, de obicei, cu un Golf, cu un Astra de 10-15 ani etc, iar dupa update-uri succesive, la 40-45-50 de ani il vezi intr-un E-Klasse sau ceva SUV sau altceva din gama respectiva de pret. |
#33
Posted 15 January 2017 - 17:34
Bineinteles. O dai la pretul pietei daca vrei sa o vinzi, daca nu ramai cu ea. Oricat de buna ar fi masina tot e veche. Astea-s balarii cu decat s-o dau la X mai bine raman cu ea. Pe criteriul asta n-ar mai schimba nimeni masina.
|
|
#35
Posted 15 January 2017 - 17:45
arab, on 15 ianuarie 2017 - 15:49, said:
Numai 20%?! Eu zic sa mai pui vreo 15-20% peste. Un 20% se pierde chiar in primul an, in cel mai fericit caz. O masina scade cu cca 2% pe luna in medie. Fa o proba si bag-o la vanzare pe internet si vezi daca te suna cineva, la pretul propus de tine. Pai am pierdut numai 20% pt. ca atunci cand am cumparat-o am platit un pret mult mai mic decat la alte showroomuri din tara... De aici si devalorizarea mai mica. O masina cu aceleasi dotari si aceeasi vechime se vinde pe mobile.de la un pret cu 20% mai mic decat am platit eu pe ea acum 2 ani si jumatate. Deci inseamna ca am platit un pret OK |
#36
Posted 15 January 2017 - 17:49
emil_sv, on 15 ianuarie 2017 - 17:34, said:
Astea-s balarii cu decat s-o dau la X mai bine raman cu ea. Bine, fac exceptie cazurile cand masina e ceva care are sanse sa devina classic car: Mustang, Corvette, Porsche, Jaguar, din astea Presupun insa ca initiatorul s-a gandit la masini mai banale... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users