Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Sfaturi masina ~ 4000 euro ( benzina )

- - - - -
  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#1
Bobby Z.

Bobby Z.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 251
  • Înscris: 26.03.2007
Salut !

De vreo 3 luni mi-am vandut Passatul ( 1.9 TDI 116 CP ) si sunt in cautarea altei masini.

Cum nu fac prea multe drumuri ( ~5000 km an ) m-am hotarat sa-mi iau ceva pe benzina, de motorina m-am lecuit deocamdata.

Bugetul este ~ 4000, eventual pot sa ma adaug cel mult 300 de euro, daca masina la care ma hotarasc merita suma aceasta.

Asadar, ce vreau:

- benzina
- 4 usi
- nu ma intereseaza daca este berlina sau hatchback
-motor minim 1.6 si maxim 2 l ( nu ma intereseaza motoarele de 1.4 sau mai mici, dar nici mai mari de 2 l sub nici o forma, asta datorita taxelor )

Pana acum mi-am selectat urmatoarele modele care ma intereseaza si voiam sa stiu de la voi ce as mai putea adauga la lista.

Lista nu este in ordinea preferintelor mele.

Renault Megane 2, Opel Astra H, Mazda 3, Ford Focus 2  La astea m-am gandit eu.
Prietenii mi-au mai recomandat : Passatul b5,5, ca de b6 n-am buget, Audi A3 8L, Golf 5,


Acum, eu nu stiu nimic despre masinile astea. As fi curios de consum, cat ulei mananca, fiabilitate, probleme intalnite la fiecare model in parte, taxa de prima inmatriculare etc.

Edited by Bobby Z., 05 January 2017 - 08:38.


#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Recomand Golf 5 1.6
Passat 5.5 si A3 8L sunt pe platforme prea vechi.
Astra si Focus sunt bune si ele.

Edited by Kroghy, 05 January 2017 - 08:56.


#3
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Skoda Octavia.

#4
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
De ce te-ai lecuit de motorina?tdi-ul de 116 cp e cunoscut ca un motor bun...

#5
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
5000 pe an ?????

eu am facut cu bicicleta 2550 km anul asta.
hmmm. Clar benzina iti trebuie.....

#6
Darkage_

Darkage_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 18.07.2016
Mazda 3 sau Ford focus 1.6 ( daca gasesti un Ti-VCT e si mai fain ) . Sunt masini bune, fiabile si ieftin de intretinut. Nici golf 5 1.6 mpi nu e de lepadat ( caroseria nu e foarte grea si motorul ala e foarte fiabil, chiar daca un pic gurmand - dar la km aia pe care ii faci tu, consumul nu ar trebui sa fie un criteriu eliminatoriu). Ramane sa cauti un model in stare buna, km nefiind dati peste cap la asemenea motorizari ( nu isi ia nimeni, de obicei, 1.6 benzina ca sa faca 20-25.000 km pe an).
Bafta in alegere !

#7
flylex99

flylex99

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 25.01.2009
Daca vrei sa ramai in gama VW, sfatul meu este sa te feresti de FSI-uri...insa 1.6-le MPI este prea lesinat si gurmand, iar 2.0 simplu, aspirat, e foarte rar.

Presupun ca TSI/TFSI sunt scoase din schema... in principal din cauza bugetului.

Cel mai bun compromis, ar fi sa gasesti ceva din gama Opel, cu motorul 1.8 de 140 cai.
Simti o idee mai bine ca ai masina si nu doar un mijloc de locomotie.
Ideal ar fi un Astra H, pentru ca e mai usoara decat Vectra/Zafira.
Bafta la achizitie !!

P.S.: motorut Ti-Vct din gama Ford, are distributie variabila si e posibil, in functie de zona in care locuiesti, sa gasesti destui mecanici, care sa-si prinda degetele in motorul asta, fiind de provenienta Honda...parca.

Edited by flylex99, 05 January 2017 - 09:19.


#8
Bobby Z.

Bobby Z.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 251
  • Înscris: 26.03.2007

 missionnad, on 05 ianuarie 2017 - 08:59, said:

De ce te-ai lecuit de motorina?tdi-ul de 116 cp e cunoscut ca un motor bun...

Passatul B5 1.9 TDI  116 CP , cod motor AJM nu a fost o masina rea, dar a inceput sa-si arate varsta, ceea ce este si normal.
Era din 2000, problema cu tabla pe ea n-am avut, nu se prinde rugina de ea si pace.
Incepuse sa cam ceara bani. Ambreiajul si volanta nu mai duceau mult, uneori turbina intra in limp mode ( am rezolvat-o cu electrovalva de regla geometria la turbina n75 ) + alte nimicuri care s-au adunat si care m-au facut sa-l vand.

In plus, voiam ceva mai nou.

Recent am fost cu un prieten sa-si ia o masina.

Si-a cumparat un Megane 2 SH, hatchback, cu destule optiuni pe masina. Xenon din fabrica, spalator de faruri, scaune incalzite, clima, pilot automat, etc. Cred ca doar panoramic si piele nu avea. Masina era destul de intretinuta, interiorul arata ok, iar pretul mi s-a parut decent ~ 2900 euro, pare ca a fost un best buy la banii astia.
Masina era luata din Germania, TUV-ul era recent facut, mi s-a parut ok. Motorul era de 1.6 ( cred ca undeva la 113 CP )

Eu nu-s foarte chitit pe Megane 2, mai mult imi face cu ochiul o Mazda 3, cu motor de 1,6 sau 2, insa am inteles ca stau mai prost la trenul de rulare. Altcineva imi spunea ca Opelul mananca mult ulei. Este cineva aici cu masinile astea si are ceva impresii obiective? De Focus nu stiu nimic. Un prieten are Golf 5 motor de 1,4 si-mi spune ca-i puturos rau, in plus, nu-l prea multumeste consumul, desi nu l-am intrebat cat ii ia.

Ce parere aveti de aceasta? https://www.autovit....html#450d6ed412

Edited by Bobby Z., 05 January 2017 - 09:40.


#9
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Chiar nu contează ce îți iei. Doar sa nu aibă distribuția pe lanț... Cam toate mașinile din zona asta au prețuri comparabile la piesele de schimb. Rămâne o chestie de gusturi... Si de an bun de fabricație, stare tehnica, istoric cunoscut, neaccidentata...

#10
Bobby Z.

Bobby Z.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 251
  • Înscris: 26.03.2007

 TLGTLC, on 05 ianuarie 2017 - 09:41, said:

Chiar nu contează ce îți iei. Doar sa nu aibă distribuția pe lanț... Cam toate mașinile din zona asta au prețuri comparabile la piesele de schimb. Rămâne o chestie de gusturi... Si de an bun de fabricație, stare tehnica, istoric cunoscut, neaccidentata...

Zi-mi si de ce pentru ca eu habar nu am, ba chiar auzisem ca e recomandat sa ai distributie pe lant, cica-s mai putine probleme.

Argumenteaza te rog, ce ti-am spus eu este strict din auzite.

#11
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
pentru ca nu mai sunt distributiile de alta data,cauta distributii motoare VW tsi, cauta n74 de la BMW , cauta distributii la orice motor nou si o sa vezi de ce !

#12
Bobby Z.

Bobby Z.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 251
  • Înscris: 26.03.2007

 Al3csutzul, on 05 ianuarie 2017 - 09:49, said:

pentru ca nu mai sunt distributiile de alta data,cauta distributii motoare VW tsi, cauta n74 de la BMW , cauta distributii la orice motor nou si o sa vezi de ce !

Ai citit mai sus? Nu ma incadrez la TSI, imi depaseste bugetul,  Acelassi motiv si la motoare mai noi 2008+ n-am buget.

#13
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
Bobby Z.: te incadrezi la Logan sau la masini cu volum mic
cum ar putea fi un twingo

3000 poti lua inmatriculata deja si usor avariata
pe care sa o repari in regie proprie si iesi bine....

#14
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Bobby Z., on 05 ianuarie 2017 - 09:38, said:


Ce parere aveti de aceasta? https://www.autovit....html#450d6ed412
Arata ok, doar ca motorul ala de 2.0 benzinar si 130cp nu exista.

#15
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Lanțurile de la distribuție sunt subțiri, motoarele sunt puternice și sunt supuse unor forțe mari. Nici calitatea lor nu este grozavă. Ajungi sa schimbi lanțul chiar mai des decât o curea. Oare cât costă un kit de lanț și cât costă unul de curea?
Unele întinzătoare sunt hidraulice, adică sunt acționate de presiunea la ulei... Imaginează-ti când pornești la rece cum se face presiunea la ulei necesară intinzatorului (cred că sistem mai idiot nici că s-a putut inventa).
Schimbarea lanțului presupune anumite scule, cunoștințe... nu toți mecanicii le au. Te leagă chestia asta de mersul la reprezentanta, implicit costuri mare.
Dacă este pe curea, se schimbă mai ușor, costuri mai mici, tehnologia a evoluat pozitiv în cazul lor și perioadele de schimb sunt lungi.
Am văzut acum câteva luni un tsi sărit de la punct stând pe loc. Mașina era parcată în pantă doar băgată în viteză. Nu este normal.
Dacă ai posibilitatea să alegi, alege o problema în minus.
LE: vezi că sunt motoare pe lanț cam la toți producătorii nu doar VW. La Peugeot sau Hyundai nu sunt atât de mari probleme dar tot îl schimbi ca pe kitul normal. Știu I 30- uri (bună mașină) care după garanție și cam 100000km au început să aibă rancanit la pornire de la lanț. Cam 2000 lei distracția cu tot cu manoperă.

Edited by TLGTLC, 05 January 2017 - 10:09.


#16
Bobby Z.

Bobby Z.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 251
  • Înscris: 26.03.2007

 Mihai_3, on 05 ianuarie 2017 - 10:00, said:

Bobby Z.: te incadrezi la Logan sau la masini cu volum mic
cum ar putea fi un twingo

3000 poti lua inmatriculata deja si usor avariata
pe care sa o repari in regie proprie si iesi bine....

Logan nu vreau. Am condus si primul model si cel facelift, nu ma incanta foarte mult.

Anuntul de Mazda 3 cu 3200 l-am pus pentru ca mi-a sarit in ochi, am buget ~4000 sau putin peste daca merita cua devarat masina.

Edited by Bobby Z., 05 January 2017 - 10:04.


#17
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

 Al3csutzul, on 05 ianuarie 2017 - 09:49, said:

pentru ca nu mai sunt distributiile de alta data,cauta distributii motoare VW tsi, cauta n74 de la BMW , cauta distributii la orice motor nou si o sa vezi de ce !
Daca tot stii nu mai bine scrii doua randuri sa intelegem si noi? :)

#18
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Pai a scris mai sus. TOATE distributiile pe lant sunt PROASTE si scumpe.  Pe curea la un benzinar tin 180.000 (am avut Skoda 1.8T si asa scria in carte, 180.000).. Silentioase si ieftin de schimbat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate