Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Problema receptie radio in masina
#19
Posted 20 November 2016 - 12:16
Concluzie, daca vrei sa ai receptie pe acel jvc si pe orice alt radio AM, monteaza acest amplificator asa cum a spus si albundy
Attached Files |
#20
Posted 20 November 2016 - 13:27
Eu am rezolvat partial problema cu ajutorul unui condensator de 10n pentru separare si injectarea unuei tensiuni de 12V pe firul ce duce la antena. In prealabil am masurat cablul ce vine de la antena si aveam 327 ohmi. Am citit pe undeva ca daca sunt ~300 ohmi inseamna ca am antena activa si ca probabil este buna partea de amplificare din antena. Pentru comoditate am bagat condesatorul direct in "casetofon". Mi sa parut mai simplu sa-mi aduc "casetofonul" in casa, decit sa-mi duc pistolul de lipit si prelungitor afara la masina.
Zic partial, pentru ca deocamdata mai sunt citeva probleme. Inainte intre 99,1 si 107,2 nu prindeam nimic. Acum prind cam 8 posturi intre aceste doua frecvente, dar nu toate clare. Inainte nu prindeam radio ZU, care la mine in oras este pe 99,7 FM , iar acum se prinde, numai ca are un usor brum. Cineva/ceva paraziteaza semnalul. Daca scot mufa de la antena, dar ramine condensatorul si alimentarea, dispare acel brum si postul se aude clar. Insa fireste, fara antena nu mai merge sa aghete postul pe search automat. Am uitat sa fac si proba cu motorul oprit. Pe urma 3 sau 4 posturi dinastea noi sunt "bruiate" de postul de pe 99,1FM care se aude in fundal. Pe 99,1 este un post religios care mai merge si pe 88,3 si 103,2 care are un semnal destul de puternic si deaia cred ca le "bruiaza" pe cele cu semnal mai slab. |
#21
Posted 20 November 2016 - 13:47
Sper ca ai luat 12v pentru injectie de pe firul care vine de la contact si nu de +12v permanent. Asta daca nu cumva ai iesire +12v pentru antena.
|
#22
Posted 20 November 2016 - 14:07
Am luat 12V din "casetofon", de la firul de alimentare a unei antene extensibile.
Am si masurat in prealabil si acolo se pare ca am 12V tot timpul cit am contactul pus. Eu ma asteptam sa am 12V doar cind trec pe radio. Dar se pare ca exista tensiune si cind sunt pe mp3. |
#23
Posted 20 November 2016 - 14:12
Cu multumiri pentru informatiile primite, m-am apucat sa-mi fac temele studiind putin problema pe cont propriu. Vad ca e un subiect discutat si pe alte forumuri, si din cate-mi dau seama, exista cateva confuzii intre termeni.
Unu la mana, o sa masor si impedanta intre central si tresa, dar vizual se pare ca instalatia mea este (/a fost) activa: antena are acel fir infasurat pe ea. Bun, acuma ce nu-mi e mie clar: piesa indicata de voi in poze, este un AMPLIFICATOR (de radiofrecventa) care se alimenteaza cu 12V si amplifica semnalul RF captat de antena inainte de-a intra in head unit? Sau este un ALIMENTATOR care preia 12V dintr-un pin oarecare si injecteaza tensiunea pe firul antenei pentru a alimenta un eventual amplificator ce se afla pe plafon, in soclul acesteia? (protejand intrarea RF a HU prin ceva condensator, diode, ce-o fi, ma rog) Daca ala-i doar un alimentator, n-ar fi mai sanatos sa desfac mai intai antena si sa verific ipoteticul amplificator din soclu, sa nu aiba si ala ceva, inainte de-a-l alimenta? Si mai intreb, ca prostul: daca head unit-ul meu o fi stiind sa alimenteze antena activa (putin probabil, dar nu stiu daca 100% exclus, totusi la vremea lui a fost model de varf) - n-ar trebui sa pot masura 12V cu sonda multimetrului in intrarea RF din spatele sculei? |
#24
Posted 20 November 2016 - 14:18
Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 14:12, said:
Si mai intreb, ca prostul: daca head unit-ul meu o fi stiind sa alimenteze antena activa (putin probabil, dar nu stiu daca 100% exclus, totusi la vremea lui a fost model de varf) - n-ar trebui sa pot masura 12V cu sonda multimetrului in intrarea RF din spatele sculei? Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 14:12, said:
dar vizual se pare ca instalatia mea este (/a fost) activa: antena are acel fir infasurat pe ea. Dobrin_M, on 20 noiembrie 2016 - 10:24, said:
Nu există niciun fel de "alimentator" pe cablul antenelor auto. Amplificatorul de radiofrecvență al acestora, în cazul în care există, e alimentat direct de către aparatul respectiv când acesta este pornit, printr-un pin dedicat al conectorului. Edited by Dobrin_M, 20 November 2016 - 14:19. |
#25
Posted 20 November 2016 - 15:03
Dobrin_M, on 20 noiembrie 2016 - 14:18, said:
Alimentarea amplificatorului RF se face prin acel fir. Dobrin, prin antena are acel fir infasurat pe ea trebuie sa intelegi cu totul altceva fata de ce ai inteles tu. Nu este vorba de un fir pe care poti sa-l legi undeva, ca este vorba de un alt soi de fir. Vergeaua antenei nu este o vergea simpla, ca este o vergea cu un fir infasurat pe ea, asa cum se vede in poza de mai jos. antena skoda.jpg 50.73K 87 downloads La Octavia 1 se spune ca in "baza antenei", adica in chestia aia de cauciuc ce ramine pe "acoperis" cind dai vergeaua jos, ar exista un mic circuit electronic, circuit care de fapt este un soi de amplificator si trebuie alimentat prin firul central al cablului coaxial ce duce la casetofon. Am gasit pe net o poza cu ce se afla in "baza" antenei: interior baza antena.jpg 112.67K 112 downloads Ori "casetofoanele" obisnuite nu scot 12V pe mufa de intrare antena, ca producatorul "casetofonului" nu are de unde sa stie ca tu o sa folosesti o antena activa, care necesita si alimentare cu 12V. Daca placuta aia electronica din ultima poza exista, atunci pe unde ar putea fi alimentata din moment ce nu are fir suplimentar ? Are doar firul coaxial si nimic mai mult. Edited by florin71_skoda, 20 November 2016 - 15:09. |
#26
Posted 20 November 2016 - 15:21
Da, Florine, poza e elocventa. Inseamna ca produsul acela ce se insereaza intre cablajul masinii si intrarea de antena a head unit-ului este denumit incorect, spre ex. pe site-ul asta. El propriu-zis nu este un amplificator, ci un simplu adaptor pentru alimentare, care preia 12V de unde vrei tu sa-i dai si ii transmite pe cablul de antena, uni-directional, doar spre antena (nu si spre intrarea RF a radioului). Un fel de echivalent al "phantom power"-ului, cum se zice in domeniul sonorizarilor.
O sa masor de curiozitate daca am vreo tensiune in centralul mufei RF de pe head unit, desi ma indoiesc. Apoi o sa iau un adaptor de asta (sau oi trage io un fir cu 12V de undeva si-oi lipi un condensator in mufa, mare branza)... si daca o sa persiste problemele, inseamna ca tre' sa dau jos tapiseria plafonului sa vad ce-i in baza antenei. Dar sper sa nu ajung pana acolo; oricum raman recunoscator pt sfaturi! |
#27
Posted 20 November 2016 - 15:39
Nu e greu de făcut modificarea cu un condensator serie, dar să nu uiţi de bobina serie cu alimentarea, altfel vei avea pierderi de semnal RF, cum a păţit @florin71skoda. Ieşirea "de antenă automată" din casetofon este de fapt pt. comanda unui amplificator de putere extern, de aceea apare tensiunea cât timp radioul este pornit, indiferent pe ce sursă de semnal. Cât priveşte bruierea semnalului unora dintre posturile FM, de vină este intermodulaţia, probabil unul din posturile de radio emite foarte aproape de locul unde te afli. Unele instalaţii mai evoluate includ pe lângă tensiunea de alimentare din cablul de antenă şi "codare" de amplificare, de ex. la 12V este câştig maxim, respectiv DX, pe când o tensiune de 9V pe fir reduce mult amplificarea modulului, respectiv poziţia "LOCAL".
|
#28
Posted 20 November 2016 - 16:16
florin71_skoda, on 20 noiembrie 2016 - 15:03, said:
Daca placuta aia electronica din ultima poza exista, atunci pe unde ar putea fi alimentata din moment ce nu are fir suplimentar ? Are doar firul coaxial si nimic mai mult. Dobrin_M, on 20 noiembrie 2016 - 10:56, said:
Dacă amplificatorul antenei se alimentează direct prin cablu trebuie făcut un mic montaj cu un condensator de decuplare pe semnalul RF și un șoc de radiofrecvență care să ducă cei 12V în firul central al cablului,spre antenă. Asta se poate face chiar în aparat sau separat. Cât despre florin71_skoda, on 20 noiembrie 2016 - 15:03, said:
Dobrin, prin antena are acel fir infasurat pe ea trebuie sa intelegi cu totul altceva fata de ce ai inteles tu. Nu este vorba de un fir pe care poti sa-l legi undeva, ca este vorba de un alt soi de fir. Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 14:12, said:
Unu la mana, o sa masor si impedanta intre central si tresa, dar vizual se pare ca instalatia mea este (/a fost) activa: antena are acel fir infasurat pe ea. LE Iar inițiatorul, deși afirmă că ar fi făcut-o, găsea răspunsul la o simplă căutare pe net fără două pagini de discuții inutile aici
Edited by Wzzz, 03 December 2016 - 12:34.
|
|
#29
Posted 20 November 2016 - 16:30
Firul ăla înfăşurat pe bastonul antenei e de fapt antena, că în mijloc e doar fibră de sticlă, astfel se obţine un hibrid între antena monopol simplu şi cea elicoidală, cu avantaje de recepţie când maşina se deplasează. Problema este că în acest mod impedanţa caracteristică creşte mult, iar montajul de la baza ei pe lângă amplificare mai face şi adaptare de impedanţă la cea ma joasă a cablului de coborâre. O legare directă a cablului la antenă scade mult din semnalul recepţionat.
|
#30
Posted 20 November 2016 - 16:53
Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 10:16, said: Daca poate cineva sa confirme, modelul este KEH-P8800R. Pe unde ar trebui sa livreze tensiunea respectiva, pe vreun fir din mufele standard din bord? Oricum, pare din ce in ce mai clar ca n-o sa scap nici de demontat bordul si/sau plafonul... |
#31
Posted 20 November 2016 - 16:56
mihaicozac, on 20 noiembrie 2016 - 16:30, said:
Firul ăla înfăşurat pe bastonul antenei e de fapt antena, că în mijloc e doar fibră de sticlă... Vorba vechiului proverb chinezesc: „O imagine valorează cât o mie de cuvinte” |
#32
Posted 20 November 2016 - 18:00
Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 15:21, said:
.... este denumit incorect, spre ex. pe site-ul asta. .... Pe acelasi site mai gasesti un produs similar, denumit Separator antenă; ISO soclu, ISO mufă în unghi; Audi, Seat, VW Cele 2 produse par identince. Nu stiu insa daca si interiorul lor este la fel. mihaicozac, on 20 noiembrie 2016 - 15:39, said: Ai foarte mare dreptate. Am facut o tura cu masina prin oras si cum am plecat din fata blocului a disparut bruiajul. Pe traseu am tot dat cautare si am prins o gramada de posturi noi, dar care nu mergeau toate clar. Inainte de a face improvizatia cu acel condensator, prindeam maxim 4-5 posturi, ori acum prin o gramada unul linga altul. Cind am trecut pe linga zone unde sunt montate pe blocuri antene dinalea mari, m-am trezit cu posturi care se incaleca unele peste altele si ca unele dispar aproape total si intra altele peste ele. Am tras concluzia ca am acum o antena prea puternica si ca trebuie sa-i mai scad din tensiunea aia de 14V sa o fac un pic mai proasta. Acum citind ce ai scris tu cu DX si Local, treaba incepe sa fie mai clara. Intre timp am aflat si ce contine Separatorul de Antena. Am gasit in alta parte 2 poze cu el desfacut. aaa Poza 1.jpg 115.89K 100 downloads aaa Poza 2.jpg 100.05K 96 downloads Vad ca are un electrolitic de 10micro, 2 rezistente de 1k5 si un condensator care nu se stie de ci o fi. Deocamdata nu-mi dau seama cum sunt legate rezistentele alea in serie si cum este legat elecroliticul la ele ca sa reproduc si eu schema. |
#33
Posted 20 November 2016 - 18:18
Rezistenţele alea sunt bobine... de 1,5 sau 15uH, că nu e clară a treia culoare. Cablajul indică o legare în serie a lor, iar electroliticul este legat direct pe alimentarea plăcuţei. Cât priveşte condensatorul ceramic, valoarea nu e critică, poate fi orice între 1-100nF.
Edited by mihaicozac, 20 November 2016 - 18:19. |
|
#34
Posted 20 November 2016 - 18:19
Acelea doua nu sunt rezistente ; sunt bobine de 1,5 uH (http://www.vishay.co...ode-calculator/).
Edited by Fratello, 20 November 2016 - 18:20. |
#35
Posted 20 November 2016 - 18:40
Mda, si eu care credeam ca scap usor cu niste rezistente de 1k5 Chiar de 1k5 nu am prin casa, dar am ceva apropiate ca si valoare, si oricum nu cred ca era critica valoarea
Intre timp am facut si schema. Ce ziceti, am facut-o bine ? Schema Antena Skoda.png 16.15K 70 downloads Cu toate ca daca ziceti ca sunt bobine, cred ca mai bine cumpar o jucarie dinaia gata facuta. Numa ca-mi pare rau sa dau pe ea si transport, aproape cit a costat si jegul de mp3 player. Aparatul meu de masura stie sa masoare si bobine, numai ca nu am masurat nicidata asa ceva si nu stiu ce plaja are. La condensatori este destul de slabut, deoarece pleac de la 00,00 micro si care sunt prea mici nu-i mai vede bine. Si ala de 10 nano este afisat 0,01. LE Am incercat sa masor o bobina si vad ca zice 00.00 H Edited by florin71_skoda, 20 November 2016 - 18:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users