Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Problema receptie radio in masina
Last Updated: Jan 22 2021 10:02, Started by
Mircea_jr
, Nov 20 2016 00:23
·
0
#1
Posted 20 November 2016 - 00:23
Salutari. Scuze daca am ales gresit sectiunea unde sa postez; daca e cazul, rog moderatorii sa mute threadul.
Recent am intrat in posesia unei masini SH si am mari probleme cu receptia radio FM. Mai exact, in orase functioneaza relativ OK(-ish...), insa cum ma departez mai mult de 10-15 km de orice oras, parca intru intr-o cusca Faraday - nu se mai aude NIMIC, doar "white noise". Am schimbat head unit-ul (radiocasetofonu', pe romaneste ) cu unul despre care sunt 100% sigur ca e OK, adica l-am folosit zilnic fara probleme, la drumuri lungi, pe fosta masina. Cu ocazia operatiunii, am observat ca firul de antena din bord al noii masini era "innadit" cu o prelungire de vreo 10cm, inainte de a intra in mufa-mama a radioului. Am eliminat si chestia asta, sertizand o mufa noua direct pe capatul cablului. Dupa toate astea, nu se simte aproape nicio imbunatatire. Antena propriu-zisa este in partea din spate a plafonului, si pare sa nu fie demontabila; doar se desfileteaza cateva ture, apoi se poate plia spre spatele masinii, pt intrare la spalatorii presupun. Exista vreo masuratoare prin care as putea determina daca antena si cablajul aferent sunt OK? (preferabil fara sa demontez jumate din interiorul masinii: bord, tapiserie plafon etc) Sau, formuland altfel: masina este o Skoda Octavia generatia 1 (an fabr. 2005). Poate sa confirme vreun posesor, exista posibilitatea ca astea sa fie pur si simplu limitele instalatiei respective, adica asta sa fie sensibilitatea sa... "atata sa poata" din fabrica...? (desi ma indoiesc puternic...) Multumesc anticipat pentru opinii! |
#2
Posted 20 November 2016 - 00:32
Salut Mircea.
Mergi cu masina la un service si roaga electronistul de acolo sa-ti puna un nou cablu de la antena la radioreceptor fara niciun fel de naditura.Orice "nada" adaugata la cablul ce vine de la antena catre radio,duce la pierderi mari de semnal. Dupa ce rezolvi problema asta,alta va fi calitatea receptiei in FM. |
#3
Posted 20 November 2016 - 00:35
Antena are la baza un amplificator ce se alimenteaza prin cablul coaxial cu tensiune furnizata de aparatul radio. Unele mai au probleme cu oxizi din cauza apei ce se infiltreaza. Deci verifica acel amplificator.
|
#5
Posted 20 November 2016 - 00:43
Dacă e antenă scurtă, sub 20cm, aproape sigur e cu amplificator incorporat. În cazul ăsta e nevoie de alimentare pe cablu, printr-o inductanţă şi un condensator de separare galvanică a semnalului spre mufa de la radio.
Se poate măsura relativ simplu, cu ohmmetrul. Dacă există o rezistenţă de ordinul kiloohmilor între firul central şi masa cablului, e cu amplificator. Dacă rezistenţa e infinită, antena e simplă. Edited by mihaicozac, 20 November 2016 - 00:44. |
#6
Posted 20 November 2016 - 03:18
Aceeasi problema am avut-o si eu cu receptia posturilor radio la o masina. Vechiul proprietar a inlocuit radioul original,cu o navigatie Pioneer. Toate bune si frumoase,pana am iesit cu masina din oras. Atunci am remarcat ca avea o problema cu receptia fm. Dupa vreun an jumate de ascultat numai muzica de pe card sd, m-am hotarat sa incerc sa ii dau de capat problemei. La mine antena radio este plasata dirext pe geam,e o retea ca la luneta. Iesise mufa care conecteaza cablul antenei de geam. Am pus la loc mufa, dar tot nu eram multumit de receptia radio. Atunci am scos navigatia din bird si am vazut ca antena intra intr-un amplificator,iar asta in head unit in locul pt antena. Am scos amplificatorul si am conectat antena direct la mufa navigatiei. De atunci merge radioul oriunde. O rezolvare de 20 de minute, mi-a luat 1,5 ani sa o pun in practica, de lene. Asa ca vezi si tu, poate ai vreun amplificator de semnal care nu trebuie sa fie pe acolo,sau e defect. Am avut la o bora cablul antenei innadit, dar functiona radioul fara probleme.
|
#7
Posted 20 November 2016 - 09:30
Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 00:23, said: Am schimbat head unit-ul (radiocasetofonu', pe romaneste ) cu unul despre care sunt 100% sigur ca e OK, adica l-am folosit zilnic fara probleme, la drumuri lungi, pe fosta masina. Cu ocazia operatiunii, am observat ca firul de antena din bord al noii masini era "innadit" cu o prelungire de vreo 10cm, inainte de a intra in mufa-mama a radioului. Am eliminat si chestia asta, sertizand o mufa noua direct pe capatul cablului. Dupa toate astea, nu se simte aproape nicio imbunatatire. Tocmai aici este problema ta. Acea inaditura era un alimentator pentru amplif de antena, care se afla la baza ei. Pune la loc acel alimentator, vezi ca are un fir albastru care trebuie sa-l legi la un 12V dupa contact si o sa ai receptie pe FM. casetofoanele OEM stiu sa trimita singure 12V catre amplificator. |
#8
Posted 20 November 2016 - 10:15
Oare si Skoda mea ar trebui sa aiba amplificator?
Cind sa cumparat masina de noua (in 2003), i sa dat jos casetofonul original si sa montat altul (un Alpin cu CD). Nu stiu daca a fost montat in fabrica, sau in Ro de catre vinzator. Ulterior sa rupt antena (dupa 1-2 ani) si eu am zis tot timpul ca deaia nu merge bine radioul, ca este rupta antena. Acum citiva ani am facut rost de o antena SH de la un volkswagen si tot degeaba. Pe urma am dat odata capitonajul jos ca sa-l spal si am ajuns si la "surubul interior" al antenei, care parea ok. Acolo nu am vazut nimic care sa para a fi un amplificator. Intre timp sa stricat si "casetofonul" si acum am un jeg de player mp3 Myria si nici asta nu merge bine pe radio. In bord nu am vazut nimic pe cablul de antena care sa para a fi un amplificator. |
#9
Posted 20 November 2016 - 10:16
Mersi de raspunsuri. Da, antena este scurta, aprox. 20-25 cm, dar cel putin in bord nu am ce sa pun "la loc", adica nu am scos niciun aparat, amplif sau alimentator de acolo. Capatul cablului de antena din cablajul masinii era "prelungit" cu o bucata de 10 cm de cablu cu mufa pe el, innadite prin rasucire cu mana si izolate cu banda rosie marca Dorel Faptul in sine ca am renuntat la acei ultimi 10 cm si am sertizat direct o mufa pe cablu, cred ca nu are cum sa faca rau. Acuma, daca voi spuneti ca intr-adevar antena poate avea amplif, iar acolo in locul innaditurii sa fi fost odata, de mult, ceva alimentator, nu contest, tot ce se poate s-aveti dreptate. N-am avut inspiratia sa masor impedanta intre firul central si tresa de ecranare, dar o s-o fac, cu toata groaza care-o am sa scot din nou head unit-ul din bord.
Head unit-ul cu care mi-a parvenit mie masina, ma indoiesc ca este OEM - e un CD player JVC fara prea mari pretentii. Gandindu-ma ca poate el e cauza receptiei slabe, si fiindca nici nu citeste CD-uri de niciun fel, l-am scos ca sa-mi fac timp sa ma uit putin in el si l-am inlocuit deocamdata cu un unit Pioneer ce-l aveam in dotare. Desi asta e radiocasetofon (nu CD), la vremea lui era din gama superioara si e destul de "destept", insa n-am idee daca o fi stiind sa alimenteze amplificatoare. Daca poate cineva sa confirme, modelul este KEH-P8800R. Pe unde ar trebui sa livreze tensiunea respectiva, pe vreun fir din mufele standard din bord? Oricum, pare din ce in ce mai clar ca n-o sa scap nici de demontat bordul si/sau plafonul... |
#10
Posted 20 November 2016 - 10:17
pai da ,problema la receptie asa este ,cand se inlocuieste cas ul masinii pt ca are acel amplificator in el,se poate cumpara si pune separat.
|
|
#11
Posted 20 November 2016 - 10:24
al bundy ro, on 20 noiembrie 2016 - 09:30, said: Tocmai aici este problema ta. Acea inaditura era un alimentator pentru amplif de antena, care se afla la baza ei. Pune la loc acel alimentator, vezi ca are un fir albastru care trebuie sa-l legi la un 12V dupa contact si o sa ai receptie pe FM. casetofoanele OEM stiu sa trimita singure 12V catre amplificator. Amplificatorul de radiofrecvență al acestora, în cazul în care există, e alimentat direct de către aparatul respectiv când acesta este pornit, printr-un pin dedicat al conectorului. Edited by Dobrin_M, 20 November 2016 - 10:28. |
#12
Posted 20 November 2016 - 10:36
Exista!
Vorbesc de aparatele originale. Poti fi cu 2 antene, pe geam si exterioara, sau doar una, depinde de cum a ales producatorul solutia tehnica. Depinde de masina, unele alimenteaza prin cablu, altele prin fir separat. Au si sumatoare de antena, comutatoare electronice de antene, adaptoare active de impedanta... In general aparatele OEM sunt foarte sensibile la receptie si Skoda crede ca are asa ceva. Trebuie un meserias bun sa-ti faca ordine acolo ca si-a bagat nasul vreun "lautar" , cel mai probabil. Edited by alexa32, 20 November 2016 - 10:39. |
#13
Posted 20 November 2016 - 10:37
Tehnicianul1970, on 20 noiembrie 2016 - 00:39, said:
@A10,nu cred ca Skoda din 2005 ar avea amplificator de semnal.In 90% din versiuni (din ce cunosc),este antena "chioara" cuplata prin cablu coaxial direct la aparatul de radio. Are amplificator: http://componenteonl...M-ANT-16-001347 |
#14
Posted 20 November 2016 - 10:44
Intre timp am mai sapt si eu pe net si am gasit urmatoarea informatie:
Quote
Mașinile VAG (în general) au o antenă activă, încorporată în acoperișul mașinii, care trebuie alimentată electric, alimentare care este facută de radio/CD-ul original, prin cablul de antenă. Antena activă se recunoaște prin faptul că are un fir înfășurat pe ea. ----- Mircea_jr, on 20 noiembrie 2016 - 10:16, said:
... Capatul cablului de antena din cablajul masinii era "prelungit" cu o bucata de 10 cm de cablu cu mufa pe el, innadite prin rasucire cu mana si izolate cu banda rosie marca Dorel ... |
#15
Posted 20 November 2016 - 10:56
alexa32, on 20 noiembrie 2016 - 10:36, said:
Exista! Dacă amplificatorul antenei se alimentează direct prin cablu trebuie făcut un mic montaj cu un condensator de decuplare pe semnalul RF și un șoc de radiofrecvență care să ducă cei 12V în firul central al cablului,spre antenă. Asta se poate face chiar în aparat sau separat. |
|
#16
Posted 20 November 2016 - 11:08
Eu sfatuiesc initiatorul sa repare instalatia originala.
Chiar octavia 1 are asa ceva, m-am uitat acum pe schema |
#17
Posted 20 November 2016 - 11:39
Amplificatoryul este in baza antenei, cea de pe plafon, alimentatorul care se monteaza arata asa:
http://www.auto100.r...audi_10147.html Alimentatorul se monteaza la masinile la care se schimba HU original cu unul AM. Dobrin_M, on 20 noiembrie 2016 - 10:56, said:
Se pare că sunt depășit. Chiar m-ai făcut curios. Dă-mi un exemplu concret. Mă refer strict la alimentatoare plasate pe cablu. Dacă amplificatorul antenei se alimentează direct prin cablu trebuie făcut un mic montaj cu un condensator de decuplare pe semnalul RF și un șoc de radiofrecvență care să ducă cei 12V în firul central al cablului,spre antenă. Asta se poate face chiar în aparat sau separat. Edited by al bundy ro, 20 November 2016 - 11:38. |
#18
Posted 20 November 2016 - 12:05
Eu nu văd niciun fel de alimentator plasat pe cablu acolo (căci despre asta s-a tot discutat în ultimele postări) ci un amplificator RF, cu alimentare separată in plasat între antenă și aparat.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users