Reguli noi la vânzarea mașinilor
Last Updated: May 06 2017 10:38, Started by
althea
, Aug 31 2016 08:12
·
0
#73
Posted 31 August 2016 - 14:46
Discutiile isi au locul aici. Informatia despre modificari a fost postata in primul mesaj (comentariu: faci confuzie intre ANAF si DITL si probabil rolul institutiilor). Apoi urmeaza opinii ca e bine si ca e rau. Am adaugat si eu parerea mea ca masura e proasta (mai degraba inutila pentru cetatean) si o masura mult mai buna ar fi fost simplificarea cu adevarat a procedurilor. Colegii care locuiesc in strainatate au exemplificat si ei foarte corect cum se poate face mai simplu.
Citim ordinul si constatam ca aproape in fiecare paragraf apare cuvantul "fiscal", sub diferite forme: domiciliu fiscal, certificat fiscal, impozit etc. Deci discutiile sunt cat se poate de on-topic. Consider ca este cazul sa criticam masura, ca una de forma si care nu rezolva problemele reale ale cetatenilor, ci doar "problema" statului ca nu incasa impozitul. Sub aspectul birocratiei este criticabil ca s-a infiintat un nou registru, adica noi atributii inutile pentru functionari. E adevarat insa ca registrul a fost infiintat prin codul fiscal. Acum era un bun prilej sa fie desfiintat. Se poate vorbi si de aspectul protectiei datelor cu caracter personal: ordonanta cuprinde un protocol de schimb date personale intre institutii. Foarte rau. Un militian oarecare va putea sa vada oricand daca iti platesti cuminte impozitele. Nu e normal. Pentru usurarea birocratiei, veti spune, ca sa nu mai umblam cu hartii pe la ghisee, ce daca vad ei datele astea. Dar daca nu ar fi necesar sa vada nimic, nefiind nimic de comunicat, nu ar fi mai bine pentru cetateni? Diferenta de abordare a unei astfel de stiri e urmatoarea si ar trebui sa o invatam: - fie incepem sa ne intrebam unul pe altul ce hartii trebuie sa depunem, unde mergem la ghiseu, ce taxe platim si eventual ne bucuram dupa aceea ca am rezolvat repede, numai in "n" zile - fie cerem sa termine cu masurile de forma, cu urmarirea cetatenilor si sa renunte la mare parte dintre prostiile pe care le pretind de la noi. Edited by bladhaund, 31 August 2016 - 14:56. |
#74
Posted 31 August 2016 - 14:52
#75
Posted 31 August 2016 - 15:02
bladhaund, on 31 august 2016 - 14:46, said:
Consider ca este cazul sa criticam masura, ca una de forma si care nu rezolva problemele reale ale cetatenilor, ci doar "problema" statului ca nu incasa impozitul. Optica ta este complet deformata. Statul nu incasa impozitul fiindca nu se respecta inregistrarea masinii cumparate in termenul legal, asta fiind factorul cauzator. Asa ca de acum se va rezolva o problema reala a cetatenilor care nu aveau timp sa ajunga si sa inregistreze masina proaspata cumparata. Spor si din partea mea la informat. Poate se gaseste cineva dintre cei nemultumiti sa si faca mai mult. Altfel vom spune cu totii "Ne consideram informati". |
#76
Posted 31 August 2016 - 15:08
cristalqw, on 31 august 2016 - 15:02, said: Statul nu incasa impozitul fiindca nu se respecta inregistrarea masinii cumparate in termenul legal, asta fiind factorul cauzator. Asa ca de acum se va rezolva o problema reala a cetatenilor care nu aveau timp sa ajunga si sa inregistreze masina proaspata cumparata. Rezolvarea corecta si in avantajul cetateanului este deci anularea impozitului, de unde decurge anularea necesitatii de a te inregistra la DITL. althea, on 31 august 2016 - 14:52, said: Spor, ce pot să spun altceva. - fie incepem sa ne intrebam unul pe altul ce hartii trebuie sa depunem, unde mergem la ghiseu, ce taxe platim si eventual ne bucuram dupa aceea ca am rezolvat repede, numai in "n" zile - fie cerem sa termine cu masurile de forma, cu urmarirea cetatenilor si sa renunte la mare parte dintre prostiile pe care le pretind de la noi. Sa stii ca functioneaza. Oamenii invata. Edited by bladhaund, 31 August 2016 - 15:09. |
#77
Posted 31 August 2016 - 15:40
bladhaund, on 31 august 2016 - 15:08, said:
- fie cerem sa termine cu masurile de forma, cu urmarirea cetatenilor si sa renunte la mare parte dintre prostiile pe care le pretind de la noi. bladhaund, on 31 august 2016 - 15:08, said:
Problema nu era una reala a niciunui cetatean, ci una falsa, generata de simpla existenta a impozitului. Rezolvarea corecta si in avantajul cetateanului este deci anularea impozitului, Aici realitatile fiecaruia dintre noi se despart. Eu am un punct de vedere complet diferit de ce scrii tu mai sus, asa ca nu avem cum discuta constructiv pe ipoteze antagonice. |
#78
Posted 31 August 2016 - 16:26
bladhaund, on 31 august 2016 - 15:08, said:
.... - fie cerem sa termine cu masurile de forma, cu urmarirea cetatenilor si sa renunte la mare parte dintre prostiile pe care le pretind de la noi. .... |
#79
Posted 31 August 2016 - 17:45
cobi1, on 31 august 2016 - 16:26, said: sa-ti cumperi un autoturism care sa nu fi obligat sa-l inregistrezi la fisc , sa nu platesti impozit si implicit nici o amenda cum ar fi circularea fara rovinieta pe DN ?! Ca si tine sunt multi care ar vrea insa nu se poate . Ca fapt divers, iata inca o informatie care iti contrazice convingerile: in majoritatea tarilor unde exista vinieta, se poate merge fara aceasta, daca mergi numai pe DN-uri (sau echivalent). Iar tu mai sus, tocmai ai fost tare convins ca nu se poate fara vinieta. Ba da, pe DN iata ca se poate. Multe lucruri sunt strambe si anormale in Romania, e nevoie doar de putina bunavointa sa le vezi si sa le intelegi. Mai mult, chiar si in Romania rovinieta a fost introdusa acum circa 10 ani, daca tin bine minte. Deci inainte nu exista. Cu atat mai mult sper ca intelegi ca ai afirmat un nonsens cand ai spus ca nu se poate fara. |
#80
Posted 31 August 2016 - 20:15
Chiar nu inteleg de ce se fac schimbari doar doar pe jumatate,la fel cum e cea cu trimisul dovezii platii amenzii pe email.
E chiar asa greu de sincronizat o baza de date ?Si sa platesti impozit doar pe masini inamtriculate?E atat de simplu si ne trebuie zeci de ani sa simplificam plimbarire pe la ghisee cu teancuri de hartii. Ai vandut masina fara numere de inmatriculare,o radiezi din circulatie si primesti inapoi proportional impozitul pentru lunile ramase.Daca ITP mai e valabil,cumparatorul primeste alte numere si alt talon si e totul in regula.Daca nu mai e valabil atunci sa primeasca numere rosii valabile max o spatamana. Daca nu vrei sa mai circuli cu masina 1 an e absurd sa platesti impozit,trebuie sa existe posibilitatea radierii cu pastrarea actelor care se perforeaza cu data radierii.Cand vrei sa o vinzi,noul cumparator se prezinta cu actele,primeste numere,alt talon si este inscris direct la plata impozitului. Pentru samsari nu e o mare problema,oricum majoritatea sar din schema intocmind acte de vanzare cumpararte direct intre cel din actele straine si ultimul cumparator. |
#81
Posted 01 September 2016 - 05:33
Samsarul face contractul direct pe cumpărător doar dacă aduce mașina la comandă. Altfel, dacă trebuie să scoată numere roșii să o plimbe pe la târg, nu mai e posibil.
|
#82
Posted 01 September 2016 - 06:58
ca plateste samsarul sau cumparatorul, banii se duc la buget, adica motivul legii a fost implinit
|
|
#83
Posted 01 September 2016 - 08:51
Va agitati degeaba, domnilor. Voi nu vedeti ca tot ce se face in tara asta e doar praf in ochii prostimii? Toti mai-marii se prefac ca sunt eficienti si ca se gandesc la binele "vulgului", dar in realitate toate "simplificarile" astea sunt gandite in asa fel incat sa nu se simplifice nimic in fapt. Si le merge de minune si le va merge in continuare, atata vreme cat toti "vitejii satului" stau toata ziua cu ochii beliti in pozele decedatului boca arsenie in loc sa aiba grija cu cine voteaza.
|
#84
Posted 01 September 2016 - 09:25
#85
Posted 01 September 2016 - 09:32
Pai eu asta am vrut eu sa sublinez, ca sunt extrem de putini cei care se agita. Iar atunci cand apare cate-o "agitatie" mai mare, in mod sigur in spatele ei se afla o mare manipulare. In rest, in tara asta cainii latra si caravana trece. Atat si nimic mai mult.
|
#86
Posted 01 September 2016 - 12:30
Deci, daca am inteles bine..eu am de vanzare o masina la care nu sa platit nicio taxa(mediu,Timbru,etc),se face contratul de instrainare-dobandire 5 exemplare,scriu pe talon instrainat catre...ma duc cu el la organul fiscal..... si ce se fac acum?o radiaza fiscal de pe numele meu?ce mai fac acum ca vanzator?
|
#87
Posted 04 September 2016 - 14:38
Nu iti va mai cumpara nimeni masina daca taxa e mare. Ramai cu ea, o folosesti deci implicit poluezi mult si culmea nu o sa ii pese nimanui ca poluezi mult si ca nici macar nu ai platit taxa vreodata. Poate tu voiai sa scapi de ea(dar fara sa o dai degeaba la Remat) si sa iti cumperi una mai noua. Pana acum puteai sa vinzi o masina Euro3(exemplu Cielo 2006, Logan 2006) cu actele ramase pe numele tau, de acum...ghinion, ramai cu masina si poluezi inca 5ani.
|
|
#88
Posted 05 September 2016 - 19:07
sandu222, on 04 septembrie 2016 - 14:38, said:
Nu iti va mai cumpara nimeni masina daca taxa e mare. Ramai cu ea, o folosesti deci implicit poluezi mult si culmea nu o sa ii pese nimanui ca poluezi mult si ca nici macar nu ai platit taxa vreodata. Poate tu voiai sa scapi de ea(dar fara sa o dai degeaba la Remat) si sa iti cumperi una mai noua. Pana acum puteai sa vinzi o masina Euro3(exemplu Cielo 2006, Logan 2006) cu actele ramase pe numele tau, de acum...ghinion, ramai cu masina si poluezi inca 5ani. Poti sa o duci la remat |
#89
Posted 07 September 2016 - 12:25
E adevarat si ce spui tu, masina mai ramane in circulatie o vreme, la tine sau la altul. Dar macar lasa omul sa o vanda(sa obtina un avans de 2000 maxim 2500E) si poate isi va lua una Euro6 noua sau un Euro5 sh in loc de una sh Euro4 . Si tot in circulatie au ramas mii de tractoare, rabe, masini din anii '90, dube care in total polueaza mult mai mult, cu ele ce facem?
|
#90
Posted 07 September 2016 - 12:46
sandu222, on 07 septembrie 2016 - 12:25, said:
E adevarat si ce spui tu, masina mai ramane in circulatie o vreme, la tine sau la altul. Dar macar lasa omul sa o vanda(sa obtina un avans de 2000 maxim 2500E) si poate isi va lua una Euro6 noua sau un Euro5 sh in loc de una sh Euro4 . Si tot in circulatie au ramas mii de tractoare, rabe, masini din anii '90, dube care in total polueaza mult mai mult, cu ele ce facem? Adica nu asta e motivul pt care trebuie scoasa taxa. Evident nu trebuie sa existe aceasta taxa, dar ce sa facem, la noi totul e posibil. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users