Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

Skoda Octavia 3 1.0 TSI

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
4438 replies to this topic

#4411
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Imi place in mare Enyaq si indeplineste multe din conditiile mele, dar e prea greoi/masiv/ineficient pentru ce imi doresc. Nu vreau o masina de 2 tone care sa consume 14-15 kwh/100 km, electricele sunt oricum grele si au autonomie slaba... Un sedan cu autonomie de 500+ km WLTP se poate incadra sub 1800 de kg si sa consume 12 kwh/100 km WLTP, un SUV nici o sansa.

Se pare ca prima masina care se va incadra in criteriile mele care va fi disponibila in Europa va fi Toyota bZ3. Aerodinamica de top (0.21), 1.7-1.8 tone, 600 km autonomie in versiunea cu baterie mare (bine, dupa standardul chinezesc). Si vine cu Blade battery-ul de la BYD, mai sigur si cu rezistenta mai buna in timp decat actualii acumulatori auto. Si cei de la BYD vin cu un sedan interesant, Seal, dar are un portbagaj ridicol de mic (300 si ceva de litri din ce am gasit pe net, plus un mic frunk, hai 400 in total). Macar incep sa apara niste sedanuri normale, ca pana cum aproape toate erau sport/luxury.

#4412
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022
Toyota e aia la care cad rotile in mers si nu exista niciun fix?!

#4413
alextz

alextz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 184
  • Înscris: 05.05.2002
Aia e Bz4x.

#4414
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007

View PostNikoroB, on 08 decembrie 2022 - 01:56, said:

Toyota e aia la care cad rotile in mers si nu exista niciun fix?!
Au fixat deja chestia aia in octombrie ... Toyota sunt aia care isi ajusteaza cel mai rapid procesul de productie cand identifica o problema, sunt renumiti pentru asta, inclusiv creatorii Scrum s-au inspirat de la metodele de lucru de la Toyota (exemplul lor era ca firmele germane cand gasesc o problema nu opresc productia, ci fac masinile cu probleme si apoi le repara problema, Toyota opreste productia, repara problema, si apoi reporneste productia, au descoperit ca e mult mai eficient asa). Sigur, aici vorbim de o problema de care au aflat doar dupa ce livrasera 260 de masini. Li se cam intampla la toti producatorii chestii de astea.

Edited by utopium, 08 December 2022 - 11:55.


#4415
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022
Totusi n-am mai auzit de roti cazute de la Dacia nova, si acolo nu fiindcă a fost vreo eroare de fabricație ci fiindcă nu erau stranse bine suruburile.

#4416
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008
utopium, ai avut probleme cu filtru de particule?Își face regenerarea?Se simte cat are loc regenerarea filtrului de particule?
Se poate curata filtru de particule?
Cât costa un filtru de particule, nou?
Este o problema, pentru motorul tău, turbo, în special, turbina, dacă mergi submotorizat?
PS:Cred ca motorul tău nu este echipat cu filtru de particule.Abia din anul 2017, motorizările TSI au fost echipate cu filtru de particule.

Edited by dennis_2005, 18 February 2023 - 13:31.


#4417
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Da, al meu nu are filtru de particule ca e din 2016. N-am observat vreo problema daca mergi submotorizat, acum depinde ce intelege fiecare prin submotorizat. In general eu o tin peste 2.000 rpm, de acolo are cuplu maxim deja. Nu se intampla sa merg prea mult timp la 1.700-1.800 rpm.

#4418
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Mi-am schimbat anvelopele de vara si iarna Continental (care impreuna aveau 90.000 de km) cu all-season Michelin Cross Climate 2 ... mai putina bataie de cap pe viitor cu schimbari de anvelope, platit hotel de anvelope, etc. Si tinand cont ca iarna nu ma duc pe trasee mai grele ci de obicei prin oras sau drumuri europene, nu vad rostul unor anvelope dedicate de iarna.

Alte chestii de notat la 91.000+ km nu am ... am ramas tot la schimburile de ulei recomandate de masina, adica in 7 ani am facut 3 schimburi de ulei pana acum, urmeaza la anul inca unul. Va trebui candva la anul sa ii schimb pompa de apa, cred ca pierde ceva antigel pe-acolo (exista o problema cunoscuta cu pompele de apa care au probleme cu capacul si pierd antigel). Acum completez cate un pic de antigel ocazional, adica 50-100 ml o data la 2 saptamani. Daca schimb pompa de apa, voi schimba si distributia ... dar cred ca astept sa aiba 100k pana o sa o fac.

In rest, inca n-am ce electrica sa aleg de pe piata, asa ca o mai tin pe asta pana o sa am ce alege. La cum se misca lucrurile in domeniul auto, pare ca mai am de asteptat vreo 2 ani cel putin pana va aparea ce imi doresc. Nu e nici o graba, dar mi se pare trist ca din zecile de masini electrice de pe piata nu e nimic care sa ma atraga.

#4419
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,230
  • Înscris: 12.12.2011
La 8 ani se verifică distribuția. La fel aș proceda și eu, să o schimb adică.
Mașina e bună, motorul e ok, ține cu casa


Iei TeZla cu 32-32k euro și aia e. E cam singura electrică ce își merită banii. Părerea mea.

#4420
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcorcodel10, on 26 septembrie 2023 - 10:38, said:

Iei TeZla cu 32-32k euro și aia e. E cam singura electrică ce își merită banii. Părerea mea.
Nu e suficient de practica pentru ce imi doresc, portbagajul ala are deschiderea foarte mica, nu au service local, bordul e lipsit de ergonomie, etc. Nu mi se pare ca ar oferi ce imi doresc, dimpotriva. Nu vreau sa iau o masina electrica doar de dragul de a avea masina electrica, vreau o masina practica/ergonomica, care nu imi da batai de cap cand am de mers in service, etc. Ok, model Y are si deschidere mare la portbagaj, dar un Enyaq coupe e preferabil la orice ora din motivele expuse mai sus. Doar ca am zis ca nu imi doresc sa merg spre SUV oricum.

Da, probabil voi schimba distributia la anul ...

Edited by utopium, 26 September 2023 - 12:01.


#4421
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,230
  • Înscris: 12.12.2011
Ehe, cine se obișnuiește cu deschidere de liftback greu îi mai este să revină sau să își ia mașină cu deschidere a portbagajului a la Logan sau Model 3 sau orice altceva de genul. Și eu sunt în aceeași categorie😊

#4422
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Asa e, cand vad deschiderea aia mica la Tesla, clar nu imi doresc sa cumpar asa ceva. Iar Y e deja prea "SUV" pentru gustul meu si oricum deja s-ar bate cu Enyaq Coupe pe care l-as prefera din multe puncte de vedere.

#4423
mihaibzgica

mihaibzgica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 325
  • Înscris: 23.06.2007
Sa te pregatesti pentru consum mai mare cu 1%, zgomot mai mare de rulare (chiar primii 3k km aveau un tiuit enervant la ~50km/h) si aderenta putin mai scazuta pe ud si zapada. In rest, 100% pentru all season, am 5 ani si 55k km cu ele pe golful meu si nu as mai reveni niciodata la 2 seturi.

#4424
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Dimpotriva, Michelin Crossclimate 2 sunt mai silentioase si economice decat ce aveam inainte. Cel putin conform specificatiilor (la economie sunt rating B, inainte aveam C, iar la zgomot au 69 dB, inainte aveam 72 dB). Dar si mie mi se pare ca e ceva mai silentioasa cu ele. Iar consumul nu mi se pare deloc sa fi crescut pana acum (dar nu pot sa zic ca vad nici o scadere, astept sa fac mai multe drumuri mai lungi ca sa-mi dau cu parerea).

#4425
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Nu a crescut consumul cu all-season, la ultimul drum de la Bistrita am facut un test de mers "eco" si am scos consum sub 4 (pe Bistrita - Beclean am scos chiar 3.5). Nici zgomotul de rulare nu mi se pare ca a crescut chiar deloc, dimpotriva.

Am facut prima reparatie mai serioasa, pompa de apa inlocuita (dupa aproape 8 ani si 100.000 km) ... aprox 1.500 de lei, cu tot cu cureaua de la pompa de apa (nu am facut-o la Skoda, ei cereau cu vreo 500 de lei in plus pentru reparatie). Pierdea antigel de ceva vreme, e un defect cunoscut al pompei de apa in grupul VAG la diverse motorizari. Am schimbat si bateria cu ocazia asta, ca era slaba (desi a pornit la cheie toata iarna), de exemplu nu mai activa start-stop-ul pentru ca era slaba (dar dupa aproape 8 ani, era normal sa fie slaba). Am luat o Varta N70 EFB (cu 600 de lei de pe Emag) in loc, acum am iar start-stop.

Uleiul si reviziile le fac la Skoda in continuare, dar pt reparatii am gasit un atelier specializat pe masini VAG (deschis de cineva care chiar a lucrat pentru un dealer mare VAG din Cluj) care are manopera semnificativ mai ieftina.

Cand schimbati bateria, unele controale trebuie resetate, metoda de resetare e sa tineti apasat pe butonul de dat geamul jos vreo 10 secunde.

Edited by utopium, 19 April 2024 - 11:04.


#4426
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,377
  • Înscris: 28.10.2018
Reviziile la Skoda sa dea bine la vanzare?

#4427
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,198
  • Înscris: 12.09.2013
abac tu cand cumperi un sh nu te uiti putin la istoric?Sau iti pute sh-ul?
Bine, daca as vedea ca au fost facute schimburile de ulei la 30k i-as ura bafta vanzatorului....

Edited by raducut123, 20 April 2024 - 07:40.


#4428
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,901
  • Înscris: 14.08.2007
Doar Skoda poate trece operatii in cartea de service, nu? Si ei stiu cel mai bine ce e de facut la ea. Dar daca am ceva de reparat si oferta lor e mai proasta, asta e, ma duc la cel cu oferta mai buna (oricum mi-a pus pompa de apa OEM, nu ceva ieftin). Sigur ca pot sa economisesc si la schimburi de ulei, filtre, etc ceva bani, nu contest asta, ma duc la Skoda din obisnuinta. Plus ca am deja prieteni la Skoda si poate voi mai cumpara de la ei si in viitor.

Nu ma astept sa valoreze mare lucru peste vreo 2 ani cand imi voi gasi si eu o electrica sa-mi placa, ca mai repede nu prea am sperante. Asa ca nu ma bazez prea mult pe cat voi obtine pe ea cand va avea 10 ani si 130.000 km, nu va acoperi acea suma mai mult de 15% din costul masinii noi.

Si nici nu vreau sa o vand unora care fac schimburi de ulei mai des decat zice producatorul :) Pe respectivii ii las sa-si ia masini care au fost a unei batranici din Germania, care mergea doar la biserica cu ea...

Edited by utopium, 20 April 2024 - 09:09.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate