Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Skoda Octavia 3 1.0 TSI

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
4438 replies to this topic

#1
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,878
  • Înscris: 14.08.2007
Vechiul motor 1.2 TSI de 110 CP a fost inlocuit cu motorul 1.0 TSI prezent si pe Golf. Noul motor are 115 CP, iar cuplul a crescut si el de la 175 la 200 Nm. Pana sa dau eu comanda la un 1.2 a disparut din oferta si a trebuit sa astept cateva saptamani bune pana sa vina ceva in loc, nu stiam ce se intampla (ma rog, am aflat dinainte de la dealer ca vine motorul 1.0 si am decis sa astept pana se poate comanda) Posted Image

Dupa 10 saptamani de la comanda a venit masina, Smart, culoare bej cappucino (anti praf/zgarieturi) + diverse optiuni (comenzi pe volan, bluetooth/comenzi vocale, media player de 6.5", cotiera spate, tempomat, hold hill control, geamuri electrice spate, senzori parcare fata-spate, scaune incalzite, extra-difuzoare, metalizata, etc), cei de la Compexit Cluj au fost chiar ok, asigurare CASCO la Allianz neasteptat de ieftina: 1300 de lei pe an (cu fransiza de 100 de euro), ceva oferta speciala pentru Compexit. Pret total a masinii cu Rabla scazuta (1500 de euro aprox): un pic sub 15.400 de euro, cash.

Am luat motorul 1.0 TSI fara sa-l testez, nu exista inca la drive-test cand am comandat-o eu, dar n-am avut emotii prea multe legate de motor, ma asteptam sa fie comparabil cu cel de 1.2 TSI. Din punctul meu de vedere e un motor sprinten (oficial face 9.9 secunde 0-100). In depasiri mai "hotarate" te trezesti rapid ca esti la 160 daca nu esti atent la vitezometru, iar senzatia in Octavia la 160 e ca ai o viteza semnificativ mai mica (am condus masini mai mici in general, Logan, Astra, Corsa, Nissan Micra, Fiat 500, ma rog, prima masina a fost un Opel Record dar aia era prea veche ca sa fie relevanta - era fabricata la inceputul anilor 80 si cand am condus-o eu prima data avea peste 16 ani vechime). In toate masinile conduse recent la viteze mari senzatia era mult diferita fata de Octavia unde nu simti viteza asa ca e foarte usor sa o calc mai mult decat trebuie ... dar pentru asta exista tempomat. La turatii joase (<1600 turatii) raspunsul pedalei nu e grozav, in rest insa sunt multumit de cum trage.

De atunci am facut aprox 2000 de km, 70% in oras. Consumul in oras (Cluj) a tot scazut pe masura ce m-am obisnuit cu ea, acum a ajuns la 7.9 in ultimele 2 saptamani de monitorizare, cu clima pornita cam 75% din timp. Pe Cluj-Bistrita am scos consum 4.6 de mai multe ori (ultima data la intrarea in Cluj aveam 4.5 insa pana am ajuns acasa s-a facut 4.6), insa am prins drumul aglomerat de fiecare data (in august e trafic mare de romani plecati in Italia/Spania care merg spre nordul Moldovei/nord-estul Transilvaniei, etc). Pentru o masina pe benzina de marimea asta e un consum foarte bun.

Ieri am facut un drum de 200 de km dus-intors pana la o locatie din Apuseni (zona Padis), drum si mai bun si mai prost, inclusiv neasfaltat si foarte ingust, multe curbe stranse, etc. La intoarcere am prins si un accident care m-a facut sa stau la o coada de vreo 20 de minute de mers cu viteza melcului (aici mi-a prins bine start-stopul). Spre surprinderea mea, consumul a fost foarte decent pentru conditiile date, 5.3. Evident ca s-a prafuit pe drumurile neasfaltate, dar culoarea ascunde foarte bine praful (sunt foarte multumit de culoare, alegere inspirata, nu se vede mizeria).

In rest inca invat sa folosesc toate chestiile (inca nu am incercat sa-mi reglez volanul, am vazut ca are o chestie de unde sa-l deblochezi dar inca n-am incercat). Mi-a fost lene sa citesc cartea masinii asa ca unele chestii inca le descopar. Ce imi place in mod special la ea fata de vechea masina e cat de usor e sa asculti muzica de pe telefon (bluetooth streaming), sa raspunzi la telefon/faci apeluri, cat de usor e cu comenzi pe volan, si comenzile vocale par interesante dar inca trebuie sa invat sa le folosesc (e fain ca pe WP poti face apel catre Cortana daca nu e activa si se activeaza, apoi dai comenzi complexe gen sa-ti seteze remindere, sa-ti caute informatii, etc), ca aprinde singura farurile, ca are clima si pe spate. E grozava si cutia de telefon din consola, capitonata cu cauciuc ca sa nu se zgarie si pe care o poti inchide ... pacat ca nu era inca activa optiunea de incarcare wireless a telefonului pe Octavia (doar pe Superb in Romania), ar fi fost grozav (telefonul suporta incarcare wireless). Inca nu am gasit dezavantaje (ma rog, nu sunt obisnuit cu butoane de geamuri pe usa si mai ales cu 4 le mai incurc cele din spate cu cele din fata, era mai practic la Logan cu ele pe bord ca le atingeai usor cu degetul daca aveai mana pe schimbator, nici cu claxonul pe volan nu sunt obisnuit, era mai practic pe bat ca la Logan din punctul meu de vedere), suspensia e un pic mai tare si cand merg pe denivelari de astea de plastic puse sa incetinesti scutura mai tare ca Loganul. Are multe spatii de depozitare practice, asta e un alt mare plus din punctul meu de vedere (si in portbagaj mi-am pus o optiune de depozitare care e doar 7 euro dar iti tine frumos cutia medicala, triunghiurile de semnalizare, stingatorul, etc in lateral). Portbagajul e exagerat de mare (590 de litri dar si cu o deschidere enorma), o sa iau si niste plase de alea elastice sa prind plasele ca altfel joaca prin portbagaj bagajele la cat de mare e. Am facut bine ca am luat senzori fata-spate de parcare pentru ca e cu 40 de cm mai lunga decat Loganul si as fi avut probleme sa ma incadrez cum trebuie cu ea.

As mai fi luat oglinzi rabatabile electric, dar pe Smart nu exista optiunea ... ar fi fost utila, acum cam le rabatez eu manual cand cred ca e cazul (depinde unde parchez). Daca as fi avut telefon Android/iOS probabil ar fi prins bine si sa activez Smartlink-ul ca sa am navigatie direct pe ecran, asa am pe telefon doar (poate va activa si Microsoft MirrorLinkul, ca teoretic faceau teste inca din 2014, se poate activa optiunea si ulterior pe mediaplayer-ul masinii, ar fi frumos sa pot pune hartile offline de pe telefon sa mearga pe ecranul masinii). Insa eu merg cu ea 70% oras si 25%+ pe drumuri externe pe care le stiu deja, asa ca as fi avut nevoie foarte rar de GPS (in concedii in afara tarii merg cu avionul de obicei, poate o sa o testez pana pe la Praga/Viena, dar in rest nu o sa merg in concediu la distante mari cu ea probabil).

Pe scurt, momentan sunt foarte multumit de alegere, are plusul de putere/confort/dotari/siguranta/clasa de care aveam nevoie fata de Loganul 1.4 si e si mai economica cu vreo 20-25%. Taxele sunt chiar mai mici datorita capacitatii foarte mici, sigur ca intretinerea va fi mai scumpa decat la Logan dar asta e un compromis acceptabil tinand cont de plusuri. Loganul a fost foarte fiabil si ieftin de intretinut, acolo va fi greu de batut. Evident ca aproape toti la care le spun ca are 1.0 TSI se asteapta ca abia sa se miste, insa sunt impresionati de cum trage motorasul cand e calcata pedala mai serios (si eu nu prea sunt genul care sa o menajez).

Inca n-am fost pe autostrada, dar din ce am vazut la mers constant cu 130 are un consum in jur de 5, care mi se pare foarte ok (evident faptul ca are 6 viteze ajuta mult fata de Logan, plus aerodinamica mai buna, Loganul era gurmand pe autostrada - se cam ducea spre 8 daca o tineai intre 130 si 140). Start-stopul si tempomatul iti schimba si ele stilul de condus, inclusiv in oras folosesc tempomatul pe liniile drepte mai lungi, ma bucur ca l-am luat. Am ales bine optiunile, poate ca un senzor de ploaie ar fi fost frumos, dar deja depasisem bugetul oricum. Nu stiu daca mi-ar fi placut o cutie automata sau nu, ar fi facut insa masina mult mai accesibila pentru sotie, dar stiam ca oricum nu prea o sa o conduca des asa ca n-am vazut sensul sa dau vreo 1500 de euro extra.

Cam asta e, oficial inca nu a trecut rodajul, mai am de facut vreo 600-1000 de km, vedem daca se mai schimba cu ceva datele de consum.

Edited by utopium, 29 August 2016 - 17:40.


#2
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,048
  • Înscris: 02.09.2005
Felicitari si sa o stapanesti sanatos! Poate ne pui si niste poze :)
Pentru rodaj scoate-o un pic pe autostrada si trece-o prin toate treptele de viteza (superioare) la aceeasi viteza etc

#3
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008
dupa ce o sa te obisnuiesti, o sa realizezi de fapt ce proasta e ergonomia frantuzeasca, in special pe logan
oglinda rabatabila e utila pe dreapta sau bilateral daca e jegoasa masina
e interesant cat consuma la 150-160 km/h, cu 4 persoane la bord si in cat timp se va incalzi habitaclul iarna (are incalzire auxiliara electrica?)

#4
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Eu sunt curios de consum dupa ce treci de primii 10k km, pana atunci e cam irelevant, mai ales 5% la 130... Vise umede... Eu estimez ca vei avea cel putin 9 vara in oras. Daca mergi subturat poate scoti valori decente. Si p mine ma intereseaza motorul dar p alt model VW.

#5
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008
9 vara la 1.0 poate in bukale

#6
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,914
  • Înscris: 31.03.2003
Felicitari. Cand mai treci pe la Bistrita poate mi-o prezinti.

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Fa consumul din plin in plin. Skoda este VAG .... ce scrie pe bord si ce consuma in realitate sunt lucruri diferite .

#8
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Fara poze ?? Ai inceput ... nu prea bine .

#9
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Consumurile postate sunt extrem de nerealiste. Cum au sugerat si colegii incerca sa vezi cat iti ia din plin in plin. In rest km multi fara evenimente.

#10
STH96

STH96

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 17.10.2015
S-o stapaniti sănătoși !
Downsizing e primul lucru ce-mi vine-n minte...

#11
Mur

Mur

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 16.01.2012
Pe când vedem motoare de scuter pe mașini? Ceva gen 49 cc și 6 HP.

Nu mi-as lua mașină cu motor de 1.0 nici dacă m-ar tine cineva nemâncat și m-ar bate de 3x/zi cu un prosop ud.

#12
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,693
  • Înscris: 21.08.2008
Pune-i si GPL!

#13
Mur

Mur

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 10,144
  • Înscris: 16.01.2012
Și vreo 3 negri s-o impingă când da de deal. :) ))

Aia ar fi trebuit sa vina ca dotare standard.

#14
petre81

petre81

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 145
  • Înscris: 28.08.2016

View PostMur, on 29 august 2016 - 18:48, said:

Nu mi-as lua mașină cu motor de 1.0 nici dacă m-ar tine cineva nemâncat și m-ar bate de 3x/zi cu un prosop ud.

Nu sunt fanul motoarelor mici dar una este motor de 1000cmc aspirat si una este un motor de 1000cmc turbo. Practic cu un turbo dintr-un motor scoti cuplu si puteri mari, poti dintr-un motor de 1000cmc sa scoti aceleasi valori pe care le obtii dintr-un motor de 1600cmc aspirat (Ex).

Ca idee, intre un motor aspirat de 2000cmc si un motor de 1600 turbo l-as alege pe cel din urma.

#15
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,693
  • Înscris: 21.08.2008
Eu am unul de 2 litri turbo, benzina si GPL. Vreo 200 de cai minim. Iar la costuri per km sunt sigur ca este sub ce poate acest 1.0 TSI.
Nu am glumit cu GPL dar probabil fiind noua vor fi ceva probleme legate de garantie.

#16
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Pana si americanii au inceput sa renunte la motoarele de 5-6 litri aspirate in favoarea celor de 2-2,5 litri turbo.

#17
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
De fapt renunta la alea de 3.5-4 in favoarea celor de 2-2.5 turbo.
Alea de peste 5 litri mai noi joaca in alta liga. In niciun caz nu sunt inlocuite de 2-2.5t.

Cred ca nu realizezi ce inseamna 6litri.

#18
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014
Cred ca nici tu.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate