Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#30943
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

 zippo123, on 20 aprilie 2023 - 14:07, said:



Despre ce adevaruri vorbesti aici?
Nu te-ai plictisit de "v-am spus eu", "diesel sucks" si "tesla the best"?
Mai poti? am crezut ca odata cu varsta iti mai revi.

Emisiile de diesel te-au adus în halul asta de nu înțelegi că mă bucur că am nimerit anul in care dispare dieselul de la vânzare ?
Bineînțeles pe lângă multe altele pe care voi nu le vedeți orbiți de noxe.

#30944
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

 Ford4, on 20 aprilie 2023 - 14:12, said:

Emisiile de diesel te-au adus în halul asta de nu înțelegi că mă bucur că am nimerit anul in care dispare dieselul de la vânzare ?
Bineînțeles pe lângă multe altele pe care voi nu le vedeți orbiți de noxe.

asta e boala nu bucurie
se trage de la pretul benzinei si de la consum

#30945
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Ce legătură au astea cu bucuria predicției reușite?
Se pare că adevărul te supără tare

Oricum e bine sa mai animăm topicul acesta că se pare că pe multa lume începuse să-i doară undeva de diesel. Și e păcat să se uite de motorizarea care a prins doar in Europa pe autoturisme și a făcut rău sănătății a milioane de oameni

Edited by Ford4, 20 April 2023 - 14:22.


#30946
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,268
  • Înscris: 27.07.2006

 Ford4, on 20 aprilie 2023 - 14:01, said:

...vouă de fapt nici nu vă trebuie noi că oricum nu cumpărați decât sh-uri.
...va înfioară gândul că...
Vorbeste in numele tau.
Da, ne infioara gandul ca existi.

 Ford4, on 20 aprilie 2023 - 14:19, said:

...și a făcut rău sănătății a milioane de oameni
Ei, nu exagera in minus. Nici n-apuca Europa electrificarea, se moare pe capete.

 zippo123, on 20 aprilie 2023 - 14:02, said:

Eu la el si la prietenul lui ma refeream...am crezut ca este limpede
Scuze, comentariul meu nu se referea la tine.

#30947
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

 ergon, on 20 aprilie 2023 - 14:43, said:

Da, ne infioara gandul ca existi.

Măcar o sa supraviețuiți. Ceea ce nu se poate spune despre cei care vor muri de la noxele dieselului tău.

 ergon, on 20 aprilie 2023 - 14:43, said:

Ei, nu exagera in minus. Nici n-apuca Europa electrificarea, se moare pe capete.

Wtf ! Ești confuz și în idei si in exprimare.

#30948
Elenistic

Elenistic

    Distrug pesedisti pe banda rulanta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,803
  • Înscris: 19.06.2017
Sa ai o varsta, o familie si singura ta obsesie si bucurie in viata sa fie ca dispare o motorizare... trebuie sa fie foarte trist...



#30949
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 Ford4, on 18 aprilie 2023 - 23:32, said:


Problema este ca si mai multi oameni au nevoie de aer curat fara noxe provocatoare de BPOC, astm sau cancer, iar nevoia aceasta nu prea difera de la o perioada la alta ca mofturile unora.
Aer curat o sa avem cand nu o sa se mai arda carbune si ce mai e prin termocentrale ca se face nor gri/maro in zona aia cand bate vantul, o sa fie cand or sa interzica tirurile si alte chestii, nu dintr-un diesel care are teava curata dupa 27k de km facuti. Nu cred ca din dieselul meu cu dpf si scr se face cancer ci din pocnitorile care scot ori negru ori albastru si nu sunt putine iar fumul albastru cred ca iese preponderet la benzina facuta praf. Problemele nu vin din diesel-urile normale, si intretinute vin din porcariile cu dpf/egr si alte chestii scoase ca asa stiu ei ca merg mai bine, etc.

 tfmercedez, on 20 aprilie 2023 - 13:20, said:



Unde apar masinile pe hidrogen? Pe DiscoveryHD sau unde?

Pai deja au pe taxi in Hamburg, Copenhaga si cred ca o sa mai apara. Chestia e ca au incarcare rapida si autonomie mare, ceea ce cu tehnologia actuala nu o sa gasim la electrice.

Si daca o sa se faca statii peste tot, desi nu au cum decat daca transforma din terenurile agricole in statii de incarcare la cate masini o sa aiba nevoie, tot nu o sa stai sa o incarci ca iti ia un minim de 30-50 de minute in best case scenario si sa faci asta de cateva ori e misto, apoi te cam saturi. Sigur, fantezist vorbind o sa puna statii pe fiecare loc de parcare de la blocuri, la subterane, etc. realist inca mai avem de asfaltat strazi. Ca vei putea ajunge din locul x in locul y, da poti, poti si acum dar e complicat si nu are sens daca esti un om normal cu servici, familie, etc. ca vrei sa faci orice altceva decat sa pierzi ore stand sa se incarce masina. Eu fac cam 1000-1200 de km cu un plin si tot prefer sa alimentez doar cand am drum si trec pe langa statie nu sa ma duc special acolo si sa petrec timp :)))

#30950
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
De unde știi că e singura ? Crezi că toți sunt ca ține :) ?

#30951
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 geopsi, on 20 aprilie 2023 - 17:03, said:

Aer curat o sa avem cand nu o sa se mai arda carbune si ce mai e prin termocentrale
Whataboutism, dar fie...
La termocentrale se aplica niste masuri de reducere a noxelor mult peste ceea ce se poate face pe un autoturism.

Uite ce spune unul cu experienta in domeniu despre poluarea de la termocentrale:

 _o_, on 22 martie 2023 - 08:27, said:

Am lucrat cu si in zona, s-au investit numai in instalatii de mediu ,desulfurare si denoxare peste 300 milioane de euro, poluare nu mai exista decat la nivel de co2 ,atat iar asta e peste tot in lume, si la polonezi si la nemti si la americani.

 _o_, on 22 martie 2023 - 08:27, said:

o sa fie cand or sa interzica tirurile si alte chestii,
Vezi in poza din atasament:
  • TIR-uri = 27.1%
  • Autoturisme = 60.6%

Attached Files


Edited by kolfleading, 20 April 2023 - 19:24.


#30952
geos

geos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,495
  • Înscris: 04.12.2003
Când calculăm cât de mult CO2 produce o mașină trebuie să luăm în considerare nu numai emisiile de CO2 în timpul utilizării, ci și emisiile generate de producția și eliminarea acesteia.

Producția unei mașini electrice este mai puțin ecologică decât cea a unei mașini cu motor cu combustie internă, iar nivelul emisiilor provenite de la vehiculele electrice variază în funcție de modul în care este produsă electricitatea.

Sursa:https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

#30953
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 kolfleading, on 20 aprilie 2023 - 19:23, said:

Whataboutism, dar fie...
La termocentrale se aplica niste masuri de reducere a noxelor mult peste ceea ce se poate face pe un autoturism.

Uite ce spune unul cu experienta in domeniu despre poluarea de la termocentrale:



Vezi in poza din atasament:
  • TIR-uri = 27.1%
  • Autoturisme = 60.6%

Parca dieselul era despre particulele alea care ne omoara (cancer, astm, etc) nu CO2 ca la CO2 dieselul bate relaxat benzina. Poza aia spune doar despre CO2.
Oricum, legat de masini mici vs masini grele, iti dai seama usor ca nu e asa, 80-90% dintre noi ne ducem pana la servici si inapoi, facem 20-30 de km pe zi si o iesire in weekend pe cand transportul de marfa merge aprox 8h pe zi, poate ca nu mai merge atat prin orase dar per total tot merge. Si daca te uiti la iesirile din tara vezi gramezi de camioane, poate ca si trec mai greu dar sunt si consuma iar daca consuma, polueaza. Iar daca ne asumam ca cel din exterior nu conteaza, atunci de ce conteaza particulele care ies sub masina?
Daca iau acum o masina euro 3 pe benzina, pot sa simt efectiv miros in spatele ei, daca iau una euro 5-6 (orice ar fi) nu se simte nimic, este cam ciudat sa ii bagam pe toti intr-o oala.

Legat de termo, or fi investit, nu stiu, nu neg dar stiu ce vad, cerul albastru sus si cand ma uit acolo cerul de un albastru amestecat cu gri maroniu, nu stiu daca este cazul asta doar in orasul meu dar cel putin asa se vede si clar nu este ok sa inhalam asta cand bate vantul puternic.

#30954
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,969
  • Înscris: 06.04.2007
Ba nu e deloc ciudat sa ii bagam in aceeasi oala.
Eu am masina euro3 sau 4, verificata si acceptata tehnic pt a circula, nu are defecte nu nimic.
De ce sa platesc mai mult decat una Euro6 ? Ca asa se schimba regulile in timpul jocului?
Masina miroase polueaza cf normei in care e incadrata, e ok.

Ciudat si ipocrizie maxima e sa ma obligi, constrangi defapt sa schimb o masina buna tehnic cu una noua si scumpa

Cat timp corespunde tehnic si se incadreaza cf specificatiilor de norma, nu ai de ce sa ma taxezi mai mult, doar ca intre timp au aparut norme mai restrictive.

Ce facem? Schimbam masina dupa fiecare norma??

Edited by Octavian___, 21 April 2023 - 10:57.


#30955
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 geopsi, on 21 aprilie 2023 - 08:33, said:

Oricum, legat de masini mici vs masini grele, iti dai seama usor ca nu e asa, 80-90% dintre noi ne ducem pana la servici si inapoi, facem 20-30 de km pe zi si o iesire in weekend pe cand transportul de marfa merge aprox 8h pe zi,
Ba fix asa este cum spun statisticile.
Emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu cantitatea de combustibil consumat.
  • TIR-uri = 27.1%
  • Autoturisme = 60.6%
Era si o expresie: quantity has a quality of its own!

Emisiile CO2 au efect global. Emisiile de noxe au efect localizat.

 geos, on 20 aprilie 2023 - 21:57, said:

variază în funcție de modul în care este produsă electricitatea.
Desigur.
Iar ponderea electricitatii din surse regenerabile creste de la an la an.
Iar asta avantajeaza si masinile electrice aflate deja in circulatie. Masina se invecheste dar poluarea aferenta scade.

La masinile cu pistoane este invers: cand se invecheste, polueaza mai mult.

#30956
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,916
  • Înscris: 05.07.2007
”Masina se invecheste dar poluarea aferenta scade.”
desigur, iar la final, cand bateria va fi inutilizabila, ozonul se va reface total, coralii vor fi superok, ghetarii vor reveni la nivelul anilor 1950 si padurea amazoniana refacuta

#30957
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 kolfleading, on 21 aprilie 2023 - 19:07, said:

Ba fix asa este cum spun statisticile.
Emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu cantitatea de combustibil consumat.
  • TIR-uri = 27.1%
  • Autoturisme = 60.6%
Era si o expresie: quantity has a quality of its own!

Emisiile CO2 au efect global. Emisiile de noxe au efect localizat.


Desigur.
Iar ponderea electricitatii din surse regenerabile creste de la an la an.
Iar asta avantajeaza si masinile electrice aflate deja in circulatie. Masina se invecheste dar poluarea aferenta scade.

La masinile cu pistoane este invers: cand se invecheste, polueaza mai mult.

Dar alea sunt emisii de CO2 in poza aia, ca alea sunt gazele cu efect de sera si astea se emit cel mai mult la masiniile pe benzina nu pe motorina. Normal sa fie CO2 mai mult, eu vorbesc de gazele emise de diesel, alea care ne dau cancer si care sunt prinse in DPF si amestecate cu uree daca are si ad-blue. Eu vorbesc de diesel pe masini mici, normale vs masini mari de transport.

#30958
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Problema 1: emisiile de noxe au efect localizat.
De aceea ar trebui sa fii mult mai ingrijorat de emisiile autoturismelor din localitate decat de cele ale TIR-urilor de pe autostrada.

Problema 2: DPF si EGR sunt pentru reducerea noxelor.
DPF OFF si EGR OFF sunt mult, mult mai raspandite pe autoturisme decat pe TIR-uri.

Problema 3: emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu cantitatea de combustibil consumat (2.3 Kg CO2 la 1 litru motorina, 2.6 Kg CO2 la 1 litru benzina).
Daca emisiile de CO2 ale autoturismelor sunt de 2 ori mai mari, inseamna ca si consumul de combustibil este cam tot de 2 ori mai mare. Deci probabil si emisiile de noxe sunt cam tot pe-acolo...

#30959
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,215
  • Înscris: 24.07.2022

 Octavian___, on 21 aprilie 2023 - 10:55, said:

Ce facem? Schimbam masina dupa fiecare norma??

cam da. sau restrictii prin orase. sau ar putea obliga la instalarea unor filtre/catalizatori mai buni cat se poate.

eu nu stiu de ce mai permit vanzarea de combustibil standard si ulei full saps.

#30960
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017
Scaderile continua. Pentru luna aprilie dieselul a mai contat doar in proportie de 13% in vanzarile de masini noi din Romania. Motive de satisfactie vor fi insa abia cand aceste scaderi se vor reflecta si pe piata de sh din Romania

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate