Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
Last Updated: May 20 2024 18:56, Started by
emil_sv
, Aug 25 2016 08:05
·
44
#163
Posted 31 August 2016 - 06:31
Mașinile pe benzina au ajuns la o dinamică superioară...
Superioară cui?! Pentru că fata de un diesel au fost întotdeauna. Dieselul este eficient si mai fiabil decât un benzinar echivalent ca si cilindree. |
#164
Posted 31 August 2016 - 06:44
loock, on 25 august 2016 - 10:21, said: De poluat, polueaza toate, insa dieselul cel mai rau din mai multe motive: - compresia marita permite formarea si mai usoara a ozonului, care la nivelul solului este un oxidant cancerigen. - motorina contine mai mult sulf, si compusii sulfurosi realizati prin ardere sunt iar cancerigeni. - compresia marita duce la formarea si mai usoara de NOXe, oxizi de azot(nitrogen) si nitrati si nitriti cancerigeni. - particulele de funingine sunt mai mari si acestea sunt iar cancerigene, si traficul e plin de atomobile si camioane care nu au filtre de particule - chestie care reprezinta un genocid, xenocid chiar, crima in masa la scara planetara. |
#165
Posted 31 August 2016 - 11:18
#166
Posted 31 August 2016 - 12:58
#167
Posted 31 August 2016 - 13:05
swtm, on 31 august 2016 - 06:31, said:
Mașinile pe benzina au ajuns la o dinamică superioară... Superioară cui?! Pentru că fata de un diesel au fost întotdeauna. Dieselul este eficient si mai fiabil decât un benzinar echivalent ca si cilindree. echivalent ca cilindree sau ca putere? cum poti compara o masina de 140 cp cu alta de 90 cp, desi au aceeasi cilindree? doar daca puterile sunt fals declarate.. Edited by aeon, 31 August 2016 - 13:05. |
#169
Posted 31 August 2016 - 23:00
Un amic acum ceva ani a luat un X5 diesel. Am fost curios de pret, la banii aia lua un Lexus RX450h cu performante si consum mai mic inclusiv pe extraurban.
Ma uitam si acum si vad la modelele de anul asta cam acelasi drac, mai scum ceva Lexus: BMW/Lexus Pret 58k/62k Consum 5,6/5,3 Accelerare 7,7/7,7 (cam mare coincidenta!) Motor kw 170/263+50 Acum daca e sa ma uit la BMW hibrid ala sparge tot la acceleratie (6,8) si consum (3,4). Cum naiba e consumul ala atat de mic? Discutam de un hibrid serie (deci pe autostrada doar motor ICE), nu cred ca e masurat in regim plug-in. Edited by Hansolo, 31 August 2016 - 23:01. |
#170
Posted 01 September 2016 - 01:29
Lexusul ala nu are cum sa consume asa putin, la fel si BMW-ul hybrid decat daca e calculat in laborator, cu bateriile incarcate. Altfel sub nici o forma un motor pe benzina de 3.5 litri nu consuma mai putin decat un motor diesel de 3.0 litri. Iar in viata reala, chiar si cu bateriile incarcate nu cred ca ar avea un consum mult mai mic decat un diesel, ba chiar cred ca mai mare, iar la un drum de cateva ore, in afara orasului, pun pariu pe orice ca Lexusul va consuma per total mai mult decat BMW-ul. La BMW Hybrid nu stiu ce motor are, dar si ala ar consuma mai mult decat un 3.0 diesel la exploatare reala la un drum de cateva ore. Iar in oras consumurile nu vor fi mult diferite. Asta in conditiile in care bateriile sunt bune, la un SH ai sanse maricele ca bateriile sa fie deja uzate bine.
Nu mai stati cu capul doar in specificatiile tehnice dace conform ECE, aia e o abureala de laborator, datele sunt bune de comparatie daca vorbim de doua masini cu aceeasi tehnologie, adica hybrid cu hybrid, masina cu start/stop cu masina cu start/stop, etc. Daca compari masina cu start/stop cu masina fara, e posibil sa iti iei o teapa cat toate zilele, sa nu mai zic ca ascutitorile turbo au cele mai mari erori la capitolul asta, si daca mai au si start/stop, ca de obicei, cand ai iesit cu ea in viata reala iti dai cu tezla in co**e. Sau poate iti cumperi o masina de 1 litru si ceva si peste 150 CP si mergi ca cel mai hodorogit mos, atunci o sa fi probabil multumit de rezultate, in rest, daca mergi normal, dar vrei consum mic, cel mai bun e dieselul la capitolul asta, daca te si dai la ea putin cand o conduci, atunci cu siguranta nu o sa sti ce te-a lovit daca ai benzina. De exemplu un 1.6 120CP Fiesta consuma o idee mai mult decat un mondeo 2.0 TDI in conditii mixte, si vorbim de masini total diferite, cu toate diferentele in favoarea fiestei. FIesta e modeulul din 2009, fara turbine si alte balarii, nu cred ca motoarele noi pe benzina sunt cu muuuuult mai economice, si nici alea diesel nu au stagnat, deci despre ce vorbim aici? Iar la o liniutza, ca lumea e inebunita dupa asa ceva, nu?, fiesta se tine umar la umar pana pe la 100km/h, dupa aia ramane in spate bine de tot. |
#171
Posted 01 September 2016 - 07:45
A spune despre o mașină care cântărește 2 tone si jumătate + aerodinamica de suv ca ar consuma mai puțin de 7l/100 km denotă o lipsă totală de respect fata de inteligenta clienților tăi. Nu de alta dar când vor constata in viața reală ca nu scot nicicum sub 10 frustrarea va fi maxima.
|
#172
Posted 01 September 2016 - 08:51
Test driver de ce nu compari turbo diesel vs turbo benzina ? Stiu ca e usor la cifre sa compari motor turbo vs motor aspirat
|
|
#173
Posted 01 September 2016 - 09:44
Jibraill, on 01 septembrie 2016 - 08:51, said:
Test driver de ce nu compari turbo diesel vs turbo benzina ? Stiu ca e usor la cifre sa compari motor turbo vs motor aspirat Daca te referi la Mondeo si Fiesta, asta se intampla pentru ca nu am nici o benzinara turbo in curte. Dar m-as mira ca una turbo sa consume mult mai putin, eu as crede ca de fapt in viata reala consumul e mai mare la una turbo. |
#174
Posted 01 September 2016 - 12:19
test_driver, on 01 septembrie 2016 - 09:44, said: Daca te referi la Mondeo si Fiesta, asta se intampla pentru ca nu am nici o benzinara turbo in curte. Dar m-as mira ca una turbo sa consume mult mai putin, eu as crede ca de fapt in viata reala consumul e mai mare la una turbo. Nu ai habar și iti dai cu părerea pornind de la un motor aspirat de acum un deceniu. Discuția e despre motoare noi. În vest deja se vand mai multe mașini pe benzina. Dieselul se duce în jos șitendinta nu va fi întoarsă. |
#175
Posted 01 September 2016 - 12:34
Deja se vand mai multe pe benzina? Dar... cand s-au vandut mai putine?
|
#177
Posted 01 September 2016 - 12:55
Mihai_3, on 25 august 2016 - 09:07, said:
Spoiler
eu unul nu vad disparitia dieselului prea usor......diferentele sunt evidente. motorul diesel este mult mai rezistent in timp iar asta inseamna bani investiti in viitor la momentul achizitiei. |
|
#178
Posted 01 September 2016 - 12:58
Kazmer, on 01 septembrie 2016 - 12:19, said:
Nu ai habar și iti dai cu părerea pornind de la un motor aspirat de acum un deceniu. Discuția e despre motoare noi. În vest deja se vand mai multe mașini pe benzina. Dieselul se duce în jos șitendinta nu va fi întoarsă. Evident motoarele pe benzina au facut un salt (nu foarte mare, dar vizibil). Dar asta a venit cu -1 bucata turbina in plus, de maine si 1 bucata filtru de particule. -pret de achizitie marit, apropiat clar de cel al variantei dizal. Pentru cine merge putin si preponderent urban, e clar. Pentru cine merge mult (peste 20 0000 si prepponderent extraurban, e clar Intre e chestie de preferinta. |
#179
Posted 01 September 2016 - 12:59
#180
Posted 01 September 2016 - 16:22
Kazmer, on 01 septembrie 2016 - 12:19, said:
Nu ai habar și iti dai cu părerea pornind de la un motor aspirat de acum un deceniu. Discuția e despre motoare noi. În vest deja se vand mai multe mașini pe benzina. Dieselul se duce în jos șitendinta nu va fi întoarsă. Pai pornesc si eu de la ce stiu si vad clar. Si imi vine foaaarte greu sa cred ca astea noi au un motz in frunte. Merg ambele pe benzina, ambele au nevoie de o putere ca sa se deplaseze, si pentru puterea aia e nevoie sa arzi ceva gaz. Daca cu o masina consumi 10%, o imbunatatire de 10 procente (ceea ce e aberant de mult) ar insemna sa consume in jur de 9%, nu? Evident ca nici Dieselul nu a stat pe loc, eu comparam cu aceeasi vechime, ambele (fiesta si Mondeo) sunt din 2009, poate ca la Diesel evolutia a fost mai inceata. Dar.... |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users