Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Casa parter si "demisol" in Feleacu ( Cluj)

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
2081 replies to this topic

#199
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009

View Postbrawnie, on 19 aprilie 2017 - 22:05, said:

o clarificare: Nu e vorba de nici o elevatie ci de o diafragma de beton...si da..dpmdv este ok cu plasa sudata...
@puisor ce suprafata de polistiren ai nevoie si de care ? Poate te ajut cu un pret mai bun de la depozitele cu care colaborez.... Cei de la Dede sunt total neseriosi, eu nu lucrez cu ei...nici cei de la Lem....x nu mi-au raspuns la cateva cereri de oferta si de atunci nu i-am mai deranjat Posted Image

Face sotul un calcul maine si iti spun, multumesc mult Posted Image De principiu vom colabora cu L____xul.

In curand trebuie sa comandam si caramida, probabil Porotherm STH de 30.

Azi am fost la structurist si am hotarat sa rupem terasa de la bucatarie de casa si sa ii facem fundatie separata. Asa scapam de puntea termica. Ce probleme ar putea aparea?
Structura asta s-a modificat, vor fi stalpi de 30 pe 30, zidarie de 30.

Attached Files

  • Attached File  R01.PNG   58.06K   49 downloads

Edited by puisor, 19 April 2017 - 22:19.


#200
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
Fundatia terasei trebuie facuta la aceasi cota cu fundatia casei pentru minimizarea efectului de tasari diferentiate chiar si asa datorita maselor total diferite a celor 2 constructii si a terenului de fundare prost din Feleacu te poti astepta la crapaturi la finisaje la imbinarea celor 2 suprafete (terasa - placa casa). Trebuie prevazut un rost de aprox 2 cm intre cele 2 fundatii care sa il umpli cu ceva mastic elastic.
PS: Ce pret per mc ai la STH 30 la Lem....x

#201
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009

View Postbrawnie, on 19 aprilie 2017 - 22:25, said:

Fundatia terasei trebuie facuta la aceasi cota cu fundatia casei pentru minimizarea efectului de tasari diferentiate chiar si asa datorita maselor total diferite a celor 2 constructii si a terenului de fundare prost din Feleacu te poti astepta la crapaturi la finisaje la imbinarea celor 2 suprafete (terasa - placa casa). Trebuie prevazut un rost de aprox 2 cm intre cele 2 fundatii care sa il umpli cu ceva mastic elastic.
PS: Ce pret per mc ai la STH 30 la Lem....x

Iti spun cand o cumparam. Oferta ce o aveam in toamna era pt caramida de 25. Tot in toamna extrudatul de 10 Austrotherm, era 25.4 bucata de 1250/600. Cand mai ai ai drum la casa, poate treci si pe la noi pe santier Posted Image

Cu terasa, ne-am tot uitat aseara pe planuri si se schimba fatada daca facem doi stalpi sub terasa si nici nu se vor alinia. Incerc sa vorbesc cu arhitectul sa faca modificarea si sa vedem cum iese.

Cu cat se lasa mai mare golul zidit fata de tamplarie?

Merry Christmas! La Cluj ninge linistit, ardeleneste  Posted Image

Edited by puisor, 20 April 2017 - 04:57.


#202
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
Ce im plac mie preturile astea la deruta..unul iti da pret pe mc, altul pe mp, altul pe bax ...acum vad ca se da si la bucata...interesant...eu le-am dat ofertele inapoi astora de la depozite si le-am cerut preturi unitare pe mp de termoizolatie nu mc, nu bax sau bucata...Vei fi surprinsa cat de mult a urcat pretul atat la caramida cat mai ales la polistiren fata de anul trecut...

#203
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,663
  • Înscris: 14.06.2013

View Postpuisor, on 20 aprilie 2017 - 04:30, said:

Iti spun cand o cumparam. Oferta ce o aveam in toamna era pt caramida de 25. Tot in toamna extrudatul de 10 Austrotherm, era 25.4 bucata de 1250/600. Cand mai ai ai drum la casa, poate treci si pe la noi pe santier Posted Image
Mda, sa stii ca e cum zice @brawnie cu preturile. Eu in toamna am cumparat Austrotherm de 10 cu 26 ron bucata, iar acuma cu 27.8 ron. De la acelasi furnizor. Nici eu nu am mai colaborat cu Lemnconfex pentru ca m-au suparat chiar la inceputul constructiei, insa daca constructorul tau colaboreaza cu ei s-ar putea sa mearga bine comunicarea. Acum lucrez doar cu cine imi livreaza de pe o zi pe alta sau daca e vorba de cantitati mai mici cumpar direct de la Leroy - construiesc in zona si imi livreaza in aceeasi zi :D

View Postpuisor, on 20 aprilie 2017 - 04:30, said:

Cu cat se lasa mai mare golul zidit fata de tamplarie?
Intrebarea asta nu o inteleg ... De ce sa lasi golul mai mare? Vrei sa pui extrudat pe contur sau s-a tinut cont de asta cand au fosti dimensionate golurile ?
Pe cand va apucati :) ?

#204
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,900
  • Înscris: 27.02.2008
si betonul e mai scump..am primit oferte cu 15-20 lei mai mult pe mc..In toamna era 250-255 acu e 275 minim..un mc de B250..

Edited by manghels, 20 April 2017 - 20:35.


#205
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009

View Postdana84, on 20 aprilie 2017 - 19:36, said:


Intrebarea asta nu o inteleg ... De ce sa lasi golul mai mare? Vrei sa pui extrudat pe contur sau s-a tinut cont de asta cand au fosti dimensionate golurile ?
Pe cand va apucati Posted Image ?

Exact, vreau sa pun extrudat. De exemplu daca usa de la camera tehnica are pe proiect un metru, ca la final sa ramana de un metru ar trebui sa las un pic in plus pt exrudat si tencuiala. Sau nu?  Nu cred ca s-a luat in calcul si asta la dimensionarea golurilor.

Mai in gluma, mai in serios, ne apucam cand se topeste zapada in Feleacu :)  Suntem la fundatia parterului deocamdata si trebuie sa face drenul in spatele peretelui de beton.

Mai am nevoie de proiectul de instalatii, am contactat doua firme din Cluj, sa vedem ce rezolv cu ei.

#206
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009
A mai colaborat cineva din zona Clujului cu firma de proiectare instalatii Eurocad?

#207
dana84

dana84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,663
  • Înscris: 14.06.2013

View Postpuisor, on 21 aprilie 2017 - 06:06, said:

Exact, vreau sa pun extrudat. De exemplu daca usa de la camera tehnica are pe proiect un metru, ca la final sa ramana de un metru ar trebui sa las un pic in plus pt exrudat si tencuiala. Sau nu?  Nu cred ca s-a luat in calcul si asta la dimensionarea golurilor.
Nici la mine nu s-a tinut cont de asta in faza de proiect. Eu am cerut constructorului sa adauge la fiecare geam 5 cm pe fiecare latura, apoi am pus pe contur extrudat de 4.

#208
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009
Ar fi prea complicat sa rupem terasa de casa asa ca am renuntat la idee. Vom face o grinda transversala sub ea si o izolam.

Nu prea am idei cum vom incalzi livingul. Adica va fi soba dar nu am loc de radiatoare. Peretele exterior are geamuri pana la pardoseala. Nu as vrea nici incalzire in pardoseala din mai multe motive, asa ca nu stiu ce alternative am.

Pentru instalatia termica am doua variante. Care e mai buna/eficienta? Vom avea centrala pe gaz si soba de zidarie.

var.1: se poate lega soba "pe direct" cu centrala, asta ar presupune montarea unui senzor de temperatura pe retur care ar functiona cam asa: cand e rece porneste centrala si incalzeste apa pana la temperatura setata pe senzor - sa zicem 60 de grade; daca in acest timp nu se face focul atunci centrala va porni mereu cand apa scade sub 60 de grade; daca in schimb se face focul cand temperatura de pe retur depaseste 60 de grade, centrala se decupleaza si va merge numai soba; cand se stinge focul in soba si temperatura ajunge sa coboare sub 60 de grade intra iar in functiune centrala

var.2: se leaga ambele agregate (centrala si soba) intr-un puffer si de acolo mergem mai departe la calorifere.

Attached Files


Edited by puisor, 22 April 2017 - 14:10.


#209
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009
Vom alege varianta cu puffer. Despre incalzirea in perete am gasit cate ceva de la Uponor. Fezabila varianta, ce parere aveti? Inca nu stiu costuri dar la prima vedere nu par mai mari decat la IPAT.

Attached Files


Edited by puisor, 23 April 2017 - 21:01.


#210
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009
Livingul va fi  incadrat pe lateral de camera tehnica si de un spatiu de depozitare. Spatiul de depozitare va fi neincalzit. Merita/ e eficient sa izolez sub placa spatiului de depozitare, sau e mai bine sa izolez peretele comun cu livingul si tavanul? Aceeasi intrebare privitor la izolarea sub placa a camerei tehnice.

Am mai gasit acest sistem de tevi capilare Clina. Le-a folosit/vazut cineva? Ca si costuri ar fi 585 de euro fara tva un panou de 6x3 m.

"Modul de funcţionare al soluţiei “high tech” de la CLINA
Pentru încălzirea şi răcirea suprafeţelor, sistemul utilizează agent termic ieftin şi cu capacitate mare de stocare a energiei termice: apa. În regim termic de încălzire, apa are temperatura pe tur de 22-26°C, iar pe retur mai puţin cu 2K.
Datorită acestor temperaturi scăzute de funcţionare, sistemul CLINA este ideal pentru aplicaţii cu surse regenerabile de energie termică, în special cu pompe de căldură, cazane în condensaţie, surse de energie geotermică, etc.
Sistemele capilare CLINA pot fi alimentate de la orice tip de sursă de energie termică (cazane pe gaz, pe lemne, peleţi, combustibil lichid, solid sau cazane mixte). În aceste cazuri, schimbătorul de căldură montat între circuitul primar (al cazanului) şi circuitul secundar (al covoarelor capilare CLINA) este suprafaţa de delimitare ale celor două ecarturi de temperatură ale circuitului primar (90/70 sau 80/60 sau orice alt ecart de temperatură) şi secundar (22/20 sau 24/22 sau 26/24).
În regim de răcire, sistemul este protejat de un senzor de umiditate, pentru prevenirea atingerii temperaturii de rouă.
Atât în regim de încălzire, cât şi în regim de răcire, sistemul CLINA este prevăzut cu un reglaj hidraulic precis al circuitelor capilare, prin intermediul informaţiilor măsurate (temperatură, viteza variaţiei temperaturii şi umidităţii relative din încăpere) de regulatoarele de temperatură cu microprocesor, montate în încăperi."

Edited by puisor, 25 April 2017 - 05:59.


#211
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007

View Postpuisor, on 22 aprilie 2017 - 14:08, said:

Nu prea am idei cum vom incalzi livingul. Adica va fi soba dar nu am loc de radiatoare. Peretele exterior are geamuri pana la pardoseala. Nu as vrea nici incalzire in pardoseala din mai multe motive, asa ca nu stiu ce alternative am.

Care sunt motivele pentru care nu vrei IPAT ci altceva?

#212
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postpuisor, on 23 aprilie 2017 - 21:01, said:

Vom alege varianta cu puffer.
Posted Image Posted Image

View Postpuisor, on 23 aprilie 2017 - 21:01, said:

Despre incalzirea in perete am gasit cate ceva de la Uponor. Fezabila varianta, ce parere aveti? Inca nu stiu costuri dar la prima vedere nu par mai mari decat la IPAT.
Eu am o parere foarte buna, mai ales in cazuri in care folosesti circulatia naturala (independenta de pompe si consum electric) si peretele este pe acelas nivel al constructiei cu cazanul... Dar, trebuie sa tii cont ca intensitatea fluxului termic desi este ceva mai mare decat la IPAT, totusi este mai mic decat la calorifere.. Daca vei avea un perete de 2,5m inaltime incalzit, vei avea un flux de cca 144W/mp x 2,5m = 360 W/m (in conditii de 22 grdC in incapere si media de 40 grdC in apa)..

In cazul in care Living-ul are o suprafata de 30 mp si este incadrata cladirea in normele in vigoare la capitolul performanta energetica, atunci ai avea nevoie de 30 mp x 40 W/mp : 360 W/m = 3,33 metri lungime pentru a-i asigura confortul termic.. Daca peretele disponibil este mai lung, atunci poti sa reduci din inaltimea suprafetei radiante, insa sa tii cont sa nu o obturezi cu mobilier..
Daca cladirea nu este proiectata sa fie incadrata in normele in vigoare - calculele prezentate de mine nu vor mai fi valabile.Posted Image

View Postpuisor, on 25 aprilie 2017 - 05:56, said:

Am mai gasit acest sistem de tevi capilare Clina. Le-a folosit/vazut cineva? Ca si costuri ar fi 585 de euro fara tva un panou de 6x3 m.
Nu am folosit exact acest sistem, dar am folosit principiul prezentat, binenteles cu anumite imbunatatiri, inca din anul 2005. Si totul functioneaza in parametri, nu au fost probleme, chiar daca nu am folosit intre cazanul pe biomasa si aceste suprafete radiante schimbator de caldura, ci doar vana de amestec..

Scriu astea aici ca sa te incurajez ca se poatePosted Image

#213
puisor

puisor

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 21.01.2009

View Postcatalijns, on 25 aprilie 2017 - 12:10, said:

Care sunt motivele pentru care nu vrei IPAT ci altceva?

Nu imi place pentru ca imi limiteaza alegerile la parchet si covoare( livingul e chiar mare si doar parchet gol nu cred ca mi-ar place) si pt ca in toate casele in care am fost si aveau IPAT nu m-am simtit deloc confortabil. Cel mai probabil nu erau corect dimensionate pt ca simteam caldura la picioare si simteam cum mi se umfla picioarele, de aici un discomfort teribil. Deci daca se poate fara IPAT as fi foarte multumita :)

View Postandreilesan, on 25 aprilie 2017 - 16:34, said:

Posted Image Posted Image

Eu am o parere foarte buna, mai ales in cazuri in care folosesti circulatia naturala (independenta de pompe si consum electric) si peretele este pe acelas nivel al constructiei cu cazanul... Dar, trebuie sa tii cont ca intensitatea fluxului termic desi este ceva mai mare decat la IPAT, totusi este mai mic decat la calorifere.. Daca vei avea un perete de 2,5m inaltime incalzit, vei avea un flux de cca 144W/mp x 2,5m = 360 W/m (in conditii de 22 grdC in incapere si media de 40 grdC in apa)..

In cazul in care Living-ul are o suprafata de 30 mp si este incadrata cladirea in normele in vigoare la capitolul performanta energetica, atunci ai avea nevoie de 30 mp x 40 W/mp : 360 W/m = 3,33 metri lungime pentru a-i asigura confortul termic.. Daca peretele disponibil este mai lung, atunci poti sa reduci din inaltimea suprafetei radiante, insa sa tii cont sa nu o obturezi cu mobilier..
Daca cladirea nu este proiectata sa fie incadrata in normele in vigoare - calculele prezentate de mine nu vor mai fi valabile.Posted Image


Nu am folosit exact acest sistem, dar am folosit principiul prezentat, binenteles cu anumite imbunatatiri, inca din anul 2005. Si totul functioneaza in parametri, nu au fost probleme, chiar daca nu am folosit intre cazanul pe biomasa si aceste suprafete radiante schimbator de caldura, ci doar vana de amestec..

Scriu astea aici ca sa te incurajez ca se poatePosted Image

Multumesc Andrei de incurajare :) Circulatie naturala doar daca gasesc pe cineva care stie sa o proiecteze. Livingul are in jur de 40 de mp dar peretele e lung de 6.80 deci se poate dupa calculele tale si e chiar mai mult decat suficient.

Singura discutie ramane daca acel perete radiant va reusi sa incalzeasca si la nivelul inferior livingul( adica la nivelul solului) tinand cont ca e pe doua nivele.

#214
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postpuisor, on 28 aprilie 2017 - 06:07, said:

Nu imi place pentru ca imi limiteaza alegerile la parchet si covoare( livingul e chiar mare si doar parchet gol nu cred ca mi-ar place) si pt ca in toate casele in care am fost si aveau IPAT nu m-am simtit deloc confortabil. Cel mai probabil nu erau corect dimensionate pt ca simteam caldura la picioare si simteam cum mi se umfla picioarele, de aici un discomfort teribil. Deci daca se poate fara IPAT as fi foarte multumita Posted Image  
Foarte corecta observatia ! Putini cunosc ca IPAT-ul corect realizat nici nu trebuie sa-l simti.. Posted Image

View Postpuisor, on 28 aprilie 2017 - 06:07, said:

Circulatie naturala doar daca gasesc pe cineva care stie sa o proiecteze.
Nu cred sa nu gasesti in tot Clujul pe cineva capabil de asa ceva.. Cu toate ca, la cum am observat ca se pune problema de ceva timp, adica pentru a ne acoperi incompetentele luam in deradere sistemele independente de energia electrica, s-ar putea intradevar sa fie o problema.

View Postpuisor, on 28 aprilie 2017 - 06:07, said:

Livingul are in jur de 40 de mp dar peretele e lung de 6.80 deci se poate dupa calculele tale si e chiar mai mult decat suficient.

Singura discutie ramane daca acel perete radiant va reusi sa incalzeasca si la nivelul inferior livingul( adica la nivelul solului) tinand cont ca e pe doua nivele.
Hai sa simplificam problema si sa o abordam prezentand prima ipoteza:  avem doua incaperi suprapuse intre care nu exista separatie, baza incaperii inferioare reprezinta 40 mp. In acest caz pierderile de caldura ar trebui sa fie incadrate sub 2x40W/mpx40mp = 3200 W. Deoarece masele de aer cald urca, peretele radiant capabil sa acopere intreaga valoare a pierderilor de caldura va trebui sa fie prevazut doar la nivelul incaperii inferioare si in acest caz lungimea suprafetei radiante (inaltimea fiind stabilita la 2,5m) va ajunge la 3200 W : 144 W/mp : 2,5 = 8,89 m.
A doua ipoteza ar fi ca nu inzadar se reglementeaza consumul de energie anual specific raportat la suprafata incaperilor si nu la volum. Asta s-ar traduce ca indiferent cat de inalta iti este locuinta pierderile de caldura raportate la mp trebuie sa fie aceleasi. Adica ori ca incaperea are 2,7m inaltime, ori ca are 5,4 m - tot sub cei 40 W/mp ar trebui sa te incadrezi ca sa respecti normele actualmente in vigoare in Romania. In aceasta ipoteza, solutionarea vine din anveloparea corespunzatoare si nu din sporirea suprafetei radiante si automat al puterii termice instalatte..
Posted Image

#215
Andr33i

Andr33i

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 01.02.2016
Asa este...IPATUL nu il simti...da nu simti nici frigul pe care fara IPAT garantat o sa il simti...Iarna asta a fost prima cu incalzire in pardoseala. Ma asteptam sa imi fie si uneori as fi vrut sa fie mai caldut pe la picioare dar nu am simtit caldura desi am umblat fara papuci...si totusi in casa erau 22 grade. A fost prima iarna cand nu am umblat cu papuci in casa(nu am mai stat la locuinte cu incalzire in pardoseala)....cand nu am avut grija fetelor ca o sa raceasca daca nu isi iau papuci de casa sau daca se aseaza pe jos la joaca...

PS: Pe final de iarna, cand deja pe afara se mai incalzise ziua, nu a mai fost nevoie sa fac foc intrucat fiind putin soare ziua, se incalzea destul si se mentinea pana in urmatoarea zi chiar daca afara noaptea erau spre 0 grade. Totusi...am inceput sa simt pardoseala rece...

#216
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostAndr33i, on 28 aprilie 2017 - 11:02, said:

Asa este...IPATUL nu il simti...da nu simti nici frigul pe care fara IPAT garantat o sa il simti...Iarna asta a fost prima cu incalzire in pardoseala. Ma asteptam sa imi fie si uneori as fi vrut sa fie mai caldut pe la picioare dar nu am simtit caldura desi am umblat fara papuci...si totusi in casa erau 22 grade. A fost prima iarna cand nu am umblat cu papuci in casa(nu am mai stat la locuinte cu incalzire in pardoseala)....cand nu am avut grija fetelor ca o sa raceasca daca nu isi iau papuci de casa sau daca se aseaza pe jos la joaca...

PS: Pe final de iarna, cand deja pe afara se mai incalzise ziua, nu a mai fost nevoie sa fac foc intrucat fiind putin soare ziua, se incalzea destul si se mentinea pana in urmatoarea zi chiar daca afara noaptea erau spre 0 grade. Totusi...am inceput sa simt pardoseala rece...

View Postpuisor, on 28 aprilie 2017 - 06:07, said:

Nu imi place pentru ca imi limiteaza alegerile la parchet si covoare( livingul e chiar mare si doar parchet gol nu cred ca mi-ar place) ...Deci daca se poate fara IPAT as fi foarte multumita Posted Image
In situatia in care placa de pe sol este anvelopata conform normelor actualmente in vigoare si pardoseala este acoperita cu parchet (nu mai zic daca sunt si covoare/mocheta peste) atunci temperatura suprafetei pardoselei conform simularii atasate pentru conditiile Cluj-ului este de +21,4 grdC cand aerul interior are +22 grdC.. Posted Image

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate