Deschidere Statie ITP - Mediu rural
Last Updated: Aug 18 2016 10:12, Started by
nclsam310
, Aug 15 2016 11:44
·
0

#1
Posted 15 August 2016 - 11:44

Salutare tuturor!
Eu si socrul meu (inginer auto) ne gandim ca in cateva luni sa ne apucam de amenajarea unei statii ITP in mediul rural (jud. Gorj). M-am apucat sa citesc despre ce implica aceasta investitie. Am gasit un articol interesant - http://www.zf.ro/zf-...de-itp-10919646 - care, desi pare scris pentru reclama, contine cateva informatii importante. Observ ca exista posibilitatea unei finantari nerambursabile de 10.000 euro si o sa ma documentez ce anume implica dosarul pentru acest lucru. Mentionez ca avem aproximativ 30.000 euro pentru aceasta investitie (fara eventualele fonduri nerambursabile). O sa incerc sa iau si legatura cu domnul inginer Ovidiu Codreanu, cel care a deschis statia din Brasov, pentru a primi mai multe informatii. Suntem inca in etapa de informare, deci apreciez enorm orice sfat. Va multumesc! Edited by nclsam310, 15 August 2016 - 11:47. |
#2
Posted 15 August 2016 - 11:55

In primul rand vezi cati potentiali clienti ai in zona, care poate te vor vizita odata la 1-2ani. 30000€ nu cred ca-ti,ajung pt cladire si dotari minime.
|
#3
Posted 15 August 2016 - 12:06

doar itp? fara service auto??
pai la 60-70 lei cat e un itp, o sa lasi cu limba de moarte urmasilor urmasilor tai "va rooog sa amortizati investitia"... cred ca peste tot am vazut statia itp ca un accesoriu la un service, daca tot e loc facem si asta, tot mai iese de o maslina... |
#4
Posted 15 August 2016 - 12:14

Trebuie si service. Daca masina ce vine la itp are o hiba cat de mica ce n-o ajuta sa treaca, omu nu mai sta sa caute alt service. Vrea sa termine cat mai repede si o baga imediat la service ca sa scape.
|
#5
Posted 15 August 2016 - 12:34

Daca e vorba si de service 30k+10k = 40 de mii de euro nu ajung, sub nicio forma. Doar pentru statie ITP, in conditiile in care nu trebuie cumparat teren, da, se poate. Dar trebuie vazut daca exista acolo piata pentru asa ceva. Ca daca sunt 100 de masini in tot satul, nu e ok.
Edited by Ann0nyym0us, 15 August 2016 - 12:35. |
#6
Posted 15 August 2016 - 12:39

Sunt si care fac doar itp, dar intr-un oras cu zeci de mii de masini, nu intr-un sat cu 100 de masini, din care mai mult de jumatate n-au fost la itp in viata lor, ca circula doar prin sat sau pe camp. Un service implica multe alte cheltuieli in plus, meseriasi, in diferite domenii, care mai mult stau degeaba, ca n-au clienti. Degeaba bagi masina repede in service, daca n-ai si piese de schimb pe stoc, sau f aproape. Apoi, apar alte discutii, ca defapt masina era ok, dar i-au gasit bube, doar sa mai stoarca niste bani in service, fara sa faca nimic. Apoi, la sat toti se cunosc, toti au pile, vor sa scape chiar de masina are bube, daca-i ajuti, risti sa vina RAR-ul in control si sa ramai fara statie, daca nu-i ajuti, tot satul te face troaca de porci...
|
#7
Posted 15 August 2016 - 13:36

#8
Posted 15 August 2016 - 13:57

depinde de zona. aici e 70 de lei. ajunge 120 daca e harb de tot.
|
#9
Posted 15 August 2016 - 14:18

Va multumesc mult tuturor pentru raspunsuri! Sunt de mare ajutor!
Intr-adevar, planul era sa includem si un service (rapid), adica schimburi de ulei si reparatii minime + o spalatorie auto, insa investitia ar trebui sa fie simtitor mai mare. In ceea ce priveste potetialii clienti, speram sa gasim o locatie care sa fie de interes pentru mai multe sate invecinate, altfel clar nu merita. Iar spalatoria in mediul rural nu stiu cat este de viabila ca investitie. Recitind articolul din Ziarul Financiar legat de statia ITP din Brasov realizez ca lucrurile nu sunt nici pe departe asa de roz cum sunt prezentate acolo. In primul rand ca redcatorul articolului sustine ca domnul inginer "face" 4000 euro din ITP, insa acea suma sunt totalul incasarilor. La vanzari de 15000 RON lunar si 6 angajati care presupun cheltuieli totale de minim 2000 ron/angajat, inseamna din start o suma ramasa de 3000 RON din care ar trebui acoperite restul cheltuielilor + taxe/impozite. Sa nu mai vorbim de amortizare... In concluzie, ramane sa continuam informarea, insa nu cred ca este cea mai buna idee. |
#10
Posted 15 August 2016 - 14:43

#11
Posted 15 August 2016 - 15:48

|
#12
Posted 15 August 2016 - 15:52

Intr-o comunitate mica, unde toti sunt veri, cuscrii, cumnati, sau chiar toate 3 la un loc, nu prea ai obraz sa pretinzi spaga.
|
#13
Posted 16 August 2016 - 06:49

Daca iti merge vestea ca se trece usor ITP-ul la tine sa vezi cum vin si aia din orasele invecinate. Stiu o statie ITP unde vin de la 25 de km doar pentru ITP.
Edited by PoeOvidiu, 16 August 2016 - 06:49. |
#14
Posted 16 August 2016 - 07:19

Sigur, si cand cei de la RAR iti blocheaza o masina si vin ei s-o controleze, ce faci?
|
#15
Posted 16 August 2016 - 18:10

totul depinde de cat spate ai. am trecut itp la o masina fara cablu de frana si cu toba sparta de fata cu inginerii rar.
singura conditie pe care mi-a soptit-o ala de la rar, era sa corespunda seria motorului, ca daca nu corespunde sa nu intru la verificare, sa vin altadata... ![]() cum motorul era a masinii, nu si noxele, am intrat si trecut itp. |
#16
Posted 18 August 2016 - 08:05

slai, on 16 august 2016 - 18:10, said:
totul depinde de cat spate ai. am trecut itp la o masina fara cablu de frana si cu toba sparta de fata cu inginerii rar. singura conditie pe care mi-a soptit-o ala de la rar, era sa corespunda seria motorului, ca daca nu corespunde sa nu intru la verificare, sa vin altadata... ![]() cum motorul era a masinii, nu si noxele, am intrat si trecut itp. Din ce am auzit, RAR-ul nu e asa ingaduitor cu cei ce au statie ITP, intrucat practic le faci concurenta. Se poate sa ma insel. |
|
#17
Posted 18 August 2016 - 09:18

#18
Posted 18 August 2016 - 10:12

Nu faci concurenta, RAR demult nu mai face itp, decat in anumite cazuri, unde oricum doar la ei se poate face. Ei doar autorizeaza, supravegheaza si controleaza aceste statii itp.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users