Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Dacia Mioveni versus Dacia Tanger

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
164 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006

Quote

Uzina Renault de la Tanger este din ce în ce mai productivă, iar rezultatele marocanilor le suflă în ceafă celor de la Mioveni. În primele șase luni din acest an, românii au pus pe roți circa 178.000 de modele Dacia, în timp ce „rivalii” africani au scos din fabrică 146.000 de mașini.

O diferență care se micșorează, an de an. Deși există un decalaj de câteva decenii între cele două uzine auto, cea din Tanger, inaugurată în 2012, devine un pilon la fel de important ca fabrica de lângă Pitești, în ceea ce privește producția de mașini și exporturile către piețele mari din Europa. Totul, grație îmbunătățirii permanente a calității muncii și a produsului final, dar și a investițiilor făcute în infrastructura din zonă, chiar de către guvernul Marocului.  

Uzina de un miliard de euro din Tanger este legată, prin cale ferată și autostradă, de portul orașului. Apoi, din strâmtoarea Gibraltar, vehiculele Dacia ajung pe bătrânul continent mai ieftin decât o fac mașinile care ies pe poarta uzinei de la Mioveni.

De altfel, faptul că Piteștiul încă nu comunică, printr-o autostradă, cu portul Constanța și, mai ales, cu granița vestică a României este motivul pentru care Renault așteaptă anul 2020 pentru a decide ce planuri are în țara noastră.  

Dacă la nivel de capital uman excelăm, datorită pregătirii mai bune pe care o au lucrătorii români, când vine vorba de ce se întâmplă în afara uzinei, situația stă invers. Spre deosebire de transportul maritim la îndemână de care beneficiază producția de la Tanger, la Mioveni, vehiculele Dacia sunt expediate prin trenuri și camioane limitate de condițiile de pe șoselele și căile ferate de slabă calitate.

Citeste mai mult: adev.ro/obalyk

Sa nu ne amagim... ce se va intampla cu Pitestiul si alte zone care au fabricute cu produse auto conexe, cand Mioveni va fi inchisa? Sunt in industrie, relativ conexa si vad cum investitiile au fost puse pe pauza, iar de planuri pe termen mediu si lung nu mai vorbeste nimeni de cca un an.

E clar ca va fi inchisa, e doar o chestiune de timp. Nu e fezabil sa tii ambele uzine "in priza".

Voi va dati seama ca in 20 de ani nu am reusit sa avem centura orasului Bucuresti sau o strapungere autostrada a Carpatilor? La noi o iau autostrazile la vale chiar si la ses!

Sunt mai mari sanse de razmerita acolo decat sa avem noi autostrazi! Noua ne ia pana in 2020 sa vedem ce planuri avem, apoi probabil inca 20 ani pt a face ceva!

Daca nu pun aia prin Maroc de o revolutie Islamica, viitorul e sumbru.

#2
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
De ce să nu mai avem şi noi uzină că nu înţeleg. Crezi că ăia din Maroc or să facă 400.000 de maşini în 6 luni?

#3
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 10.01.2010
De ce e sumbru? adica as intelege daca nu se stia de asta, Renault se plânge de foarte mult timp ca nu are autostrada pana la vest(ba cred ca si Ford).
dacă am ales idioți acum asta avem.

Edited by the_northpole, 04 August 2016 - 09:40.


#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Intre timp, in lume.

http://www.autoevolu...us-110072.html#

Cererea nu e constanta, iar cu cat masina e mai ieftina, cu atat marjele de profit sunt mai mici.

Citeam acum ceva vreme ca costurile salariale in Maroc erau la jumatate, dar nu conteaza doar asta.
Mai sunt si alte costuri, iar cele logistice (transport) sunt f importante si ele.

Cand cererea va scadea, iar uzina din Tanger va acoperi aceasta cerere, mai ales ca tot creste productia (sunt doua uzine, btw), se va face un calcul financiar scurt.

Nu uita ca la noi se pune de o greva macar anual :)

#5
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015
asta e daca politicienii nu au considerat ca merita legarea de vest prin autostrada
ci doar bucuresti ....  ca destinatii de vacanta

#6
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
Normal că e mai ieftin transportul dacă la ei e totul maritim.
Noi suntem în UE ei nu sunt.
Ar fi mârlănie curată să mute uzinele Dacia din ţara nativă
Infranstrucutra în România e în construcţie
Noi suntem o ţară mult mai sigură

#7
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015

 Velaxa, on 04 august 2016 - 09:37, said:

De ce să nu mai avem şi noi uzină că nu înţeleg. Crezi că ăia din Maroc or să facă 400.000 de maşini în 6 luni?

in 2020 o sa faca

 Velaxa, on 04 august 2016 - 09:44, said:

Normal că e mai ieftin transportul dacă la ei e totul maritim.
Noi suntem în UE ei nu sunt.
Ar fi mârlănie curată să mute uzinele Dacia din ţara nativă
Infranstrucutra în România e în construcţie
Noi suntem o ţară mult mai sigură

pai cladirile o sa le lase
isi iau utilajele si gata

#8
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012

 mihnearau, on 04 august 2016 - 09:45, said:


in 2020 o sa faca

Tu crezi că e floare la ureche, nu?

#9
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015

 Velaxa, on 04 august 2016 - 09:47, said:


Tu crezi că e floare la ureche, nu?

autostrada pitesti-vest?
da, e floare la ureche

#10
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
nu-i vorba atat de transport cat de import din afara UE! taxe vamale! asigurare garantie...

Edited by Nero-d, 04 August 2016 - 09:55.


#11
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Nu comunica Pitesti-ul cu  Constanta pe o autostrada?Nu,  comunica  pe doua aflate una dupa alta... mai  verificati  si voi ce  citati.

#12
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015

 ipopovici11, on 04 august 2016 - 09:51, said:

Nu comunica Pitesti-ul cu  Constanta pe o autostrada?Nu,  comunica  pe doua aflate una dupa alta... mai  verificati  si voi ce  citati.

nu cu constanta vrea renault ci cu vestul
ce naiba sa faci cu constanta spre vest?

 Nero-d, on 04 august 2016 - 09:50, said:

nu-i vorba atat de transport cat de import din afara UE!

calculele pot da raspunsul
poate pretul concatenat al transportului depaseste pretul taxelor vamale
si se pot face tratate comerciale Maroc-UE

Edited by mihnearau, 04 August 2016 - 09:54.


#13
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012

 mihnearau, on 04 august 2016 - 09:52, said:

nu cu constanta vrea renault ci cu vestul
ce naiba sa faci cu constanta spre vest?

Cu o centură din Bucureşti ar comunica cu Constanţa direct şi ar ajunge maşinile în port.
Cu vestul mai trebuie Piteşti-Sibiu, nu e mare brânză, dar datorită guvernului lui Puie Monta nu avem în construcţie un Piteşti-Sibiu, Tg Mureş-Iaşi etc

#14
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

 the_northpole, on 04 august 2016 - 09:39, said:

De ce e sumbru? adica as intelege daca nu se stia de asta, Renault se plânge de foarte mult timp ca nu are autostrada pana la vest(ba cred ca si Ford).
dacă am ales idioți acum asta avem.

Cine sa-ti faca autostrada pitesti-sibiu peste munti frate? Nu  vezi ca idiotii aia de italieni n-au fost in stare sa faca o autostrada in relief de  deal, aia care se surpa si vine dealul peste ea, si tu vrei peste  munte?
Nu stiu ce e cu legislatia asta din Romania a licitatiilor, de ne  procopsim cu toti inaptii de constructori. Degeaba se alege  pe criteriul pretului mai ieftin, ajungi in final mai scump si cu autostrazi "miscatoare"...

#15
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015

 Velaxa, on 04 august 2016 - 09:54, said:


Cu o centură din Bucureşti ar comunica cu Constanţa direct şi ar ajunge maşinile în port.
Cu vestul mai trebuie Piteşti-Sibiu, nu e mare brânză, dar datorită guvernului lui Puie Monta nu avem în construcţie un Piteşti-Sibiu, Tg Mureş-Iaşi etc

faci ceva pe portul Constanta daca se exporta pentru UE
UE e in cealalta directie

#16
niggaru

niggaru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 873
  • Înscris: 05.05.2005
ce face si acum. le suie pe vapor ;)

#17
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 10.01.2010

 Velaxa, on 04 august 2016 - 09:44, said:

Normal că e mai ieftin transportul dacă la ei e totul maritim.
Noi suntem în UE ei nu sunt.
Ar fi mârlănie curată să mute uzinele Dacia din ţara nativă
Infranstrucutra în România e în construcţie
Noi suntem o ţară mult mai sigură


NU e mârlănie curata, e economie pura.
Infrastructura in România nu e in constructie, ba si bucata aia mica ce o facem se demolează ca e făcuta prost.
pana 2020 o sa mai facem câteva studii de fezabilitate Renault se muta, iar după aia nu o sa mai avem nevoie de autostrada.

#18
mihnearau

mihnearau

    viitor banat

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,485
  • Înscris: 19.12.2015
iar Ford se poate muta in Serbia

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate