Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Convertit sistem de navigați...

Nu am sunet pe hdmi

Întrebare alunita

Schimbare tabla acoperis
 Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro
 Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA

Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...
 salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€

ICC/ICM soft monitorizare si cont...
 

"Trenul e un lux"

* * * * - 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1373 replies to this topic

#1333
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,629
  • Înscris: 20.10.2006
Sunt destule zboruri catre Venetia, nu vad o problema in acest sens, altele sunt destinatiile unde sunt zboruri putine.

Asta e vrajeala sau cazuri unu la zeci de ani viol in tren, si masini vandalizate cu oameni inauntru sunt destule. Sa nu mai zic de riscul mult mai mare de accident.

Pana in Ungaria trenul are pret acceptabil - 70-80 lei/sens - Arad/Oradea - Budapesta, distanta e prea mica sa se preteze pentru avion iar cu masina doar parcarea pe o singura zi sunt sanse sa te coste mai mult decat biletul la tren - cel putin atat costa cand am fost eu ultima oara la Budapesta in 2019, parcarea mai scumpa si decat cazarea mea (la hostel e drept). Si ridicau masini la greu, nu glumeau ca romanii. Timpul de deplasare il consider irelevant in alegere atata timp cat spatiul e lejer si nu stai inghesuit in caldura - esti in excursie deci trebuie sa te bucuri de drum si de fiecare minut in care esti in deplasare.

Dintre cele enumerate de tine pot da si un exemplu pro-masina, daca ai de facut multe drumuri pe an la Belgrad da - merita masina ca acolo microbuzul costa 1 euro/km, cu masina daca ai taxe si cheltuieli 2000-2500 de lei/an, carburantul sa fie apoi 40 de lei pe drum dus-intors la Belgrad, la 7 drumuri cu masina bagi carburant de sub 300 lei deci cu tot cu cheltuieli cam 2300-2800 lei, vs cu transportul in comun 3500 lei (700 de euro). Dar asta e valabil doar daca in orasul in care locuiesti - Timisoara sau imprejurimi ori de unde vi poti tine masina gratis sau aproape gratis, nu e nevoie sa platesti zilnic/lunar parcare si acolo ca atunci se schimba calculul.

#1334
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,377
  • Înscris: 05.03.2005

Quote

Două locomotive s-au ciocnit puternic pe ruta Videle-Giurgiu, unul dintre mecanici era beat.
.


si vine si explicatia retardata Posted Image


Quote

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, a declarat la Digi24 că accidentele feroviare sunt cauzate de salariile mici și de lipsa de personal. "Toți știu că nu au cine să fie schimbați și asta justifică inconștiența lor. Consideră că nu au ce pierde și că își găsesc loc de muncă oriunde", a spus sindicalistul.

Eu credeam ca daca ai salariul mic, nu iti mai permiti sa-ti cumperi de bautura :lol:

https://www.digi24.r...-raniti-2350781

Edited by mccrya, 17 May 2023 - 08:50.


#1335
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,605
  • Înscris: 13.09.2022
Ba nu e delic retardata, cand dai salarii mici, ai si angajati slabi, lipsiti de motivatie, care se mai si imbata eventual.Nu iti trebuie salariu mare sa iei o sticla de posirca.

Edited by danigoleman, 17 May 2023 - 09:31.


#1336
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,377
  • Înscris: 05.03.2005
e trist sa asociem constiinta umana cu salariile mici. Daca nu iti convine acel salariu nu mergi la munca sa omori oameni cu trenul, masina etc .

Sub pretextul asta inseamna ca ar trebui sa se intample zilnic tragedii de genul . Romanul poate sa aibe si mii de euro salariu pentru ca nu se poate abtine sa nu ia spaga sau sa dea vina pe ceva ...

#1337
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,756
  • Înscris: 03.10.2014
Cel mai probabil indusi izolat. Dar fireste nimwni de la afer nu face vreo investigatie la privati.

#1338
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,184
  • Înscris: 14.10.2008
M-a apucat pasiunea si nostalgia pentru automotoarele Siemens Desiro. Au aparut la CFR din 2003, am mers mult cu ele in facultate, chiar naveta saptamanala, zilnica in sesiunile de examene, wow, ma bazam pe ele sa ajung cu 10 minute inainte de examene. Astazi ar fi sinucidere sa mai fac asta, saracele intarzie cate 45 minute la fiecare cursa, as pierde examenele.

Diesel, par pe cutie automata, autocare pe sine. Dar wow, am citit un articol ce m-a impresionat, si ca sa vad cum se manifesta defectiunile, am avut ocazia ieri sa petrec niste prieteni la gara. Wow, fiorii m-au luat cand am simtit mirosul de ulei de motor incins, foarte puternic.

Asa cum in copilarie ne taraiam sa ajungem cu Dacia la mare, dar motorul ceda pe la Slobozia din lipsa de racire, asa patesc acum aceste sageti albastre, cedeaza-caleaza pe drum ori elementele de siguranta termica opresc motoarele pentru ca nu mai au racire. De cand a venit vara, se ramane cu Desiro in drum.

Aer conditionat? De unde? Acum se baga incalzire si vara la calatori, cu geamurile deschise, fiindca incalzirea se face cu lichidul de racire de la motor, deci ajuta motoarele ramase fara racire, fierte. Wow ce defectiuni, unul din prieteni a pozat un spatiu tehnic plin de rugina si mizerie.

Cred ca au unul sau mai multe milioane de kilometri. Si am citit ca au facut contract de reparatii cu o firma ce repara tot exclusiv motoarele, pai tocmai motoarele au probleme frate, ce contract e asta, vreau sa le repare motoarele, sa inlocuiasca radiatoarele ma gandesc, or fi imbacsite si colmatate.

Eu sunt un ciudat tehnico-sentimental, nu va uitati urat, nu dati cu pietre. Nu as mai merge cu CFR pentru ca am prins confortul masinii, tot diesel si ea, dar imi pare rau de aceste garnituri de tren. Nu prea imi plac trenurile clasice.

Stiu, sagetile sunt incomode pe distante mari, tocmai ca nu sunt facute pentru curse lungi cred ca le-a daunat. Si aerul conditionat din ele a fost slab mereu, un fel de AC pentru tarile nordice, ori noi trebuie sa avem instalatii de racire care sa reziste si la 45 C, doar in anul 1951 atat am avut in tara, un 44,5 C apoi in 2007 44,3 C; in functie de istoricul meteo pe mai mult de 100 de ani trebuie designul facut la ce inseamna incalzire si racire, AC-uri si frigidere.

Pun articolul, impresionant, intotdeauna m-au fascinat aparatele, motoarele sau utilajele care pot functiona timp indelungat sau chiar non stop, problematica racirii acestora, pentru ca in copilarie nimic nu putea functiona prea multe ore, nici televizorul, nici TVR-ul, nici statia de radioficare, nici autoturismul.

https://curteadearge...SYC1JxrRzF6Kmvs

Edited by Neaceasca85, 19 June 2023 - 11:18.


#1339
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 24.11.2006
@Neaceasca85: Harburile se dau la casat si se cumpara altceva, nou, nu alte rable luate la mana a doua.

#1340
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,184
  • Înscris: 14.10.2008
Logic si rational asa ar fi, doar ca nu ma incanta ideea de "tren pe hidrogen" mai bine ar baga linie electrificata peste tot, dar in ritmul asta cred ca o sa vad o Romanie fara trenuri de calatori in XX ani, daca nu se baga trenuri electrice de mare viteza. Slatina e pe o linie neelectrificata, toate legaturile Pitestiului sunt asa.

Transportul electric viabil este cel cu retea de contact, nu cu acumulatori.

#1341
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,804
  • Înscris: 13.06.2004
Săgeţile s-au stricat şi din cauza lipsei de întreţinere. Materialul rulant feroviar e făcut să ţină mai mult decât autovehiculele (exceptând troleibuzele) pentru că e mai scump.Şi e şi strategic uneori.
Văd că privaţii se descurcă cu unele chestii s.h., inclusiv mai vechi decât "Siemens" Desiro.
Mă întreb cum e cu întreţinerea la vecinii de la Sud de Dunăre la care unii îşi fac vacanţele. Că la cei de peste Tisa e cu siguranţă mai bine.

#1342
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,184
  • Înscris: 14.10.2008
CFR a scos pe ruta Pitesti-Slatina-Piatra Olt automotoare Malaxa din anii 30, reconditionate si dotate cu faruri pe led.

#1343
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 24.11.2006
Wow, faruri cu LED, asta da realizare! :lol: Nu stiu ce mari reconditionari poti sa aduci unui harb produs in anii '30! Oricat ai incerca dintr-o baba n-ai sa mai faci fata mare. Sunt uzate atat din punct de vedere moral cat si din punct de vedere tehnic, siguranta in circulatie, de unde?

#1344
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 24.11.2006

 Neaceasca85, on 19 iunie 2023 - 13:15, said:

CFR a scos pe ruta Pitesti-Slatina-Piatra Olt automotoare Malaxa din anii 30, reconditionate si dotate cu faruri pe led.

Ia sa vezi mai exact "modernizarile" aduse droagelor:

Quote

Uniforma sclipitoare a șefului de tren nu schimbă faptul că trenul este un automotor Malaxa construit în 1938, cu scaune de plastic (care și acum circulă în mare parte din țară), sau că vagonul de dormit (seria 71-31, încă cel mai comun tip de vagon România) are mai bine de jumătate de secol de când a ieșit pe poarta fabricii, iar aerul condiționat nu a mai funcționat de mai bine de un deceniu pentru că freonul este un model ilegal…

De exemplu, în loc să se cumpere vagoane noi, se duc la reconstrucție vagoane vechi de 30-40 de ani sau mai bine (precum 20-49 sau 20-68), în care se bagă foarte mulți bani pe interioare noi, deși mai au o durată foarte mică de viață. La fel, în ultimii 10 ani, în loc să se dea la topit, s-au pompat bani în Malaxe: avem acum cele mai vechi automotoare din Europa în exploatare comercială, vechi de pe vremea Regelui Carol al II-lea, pe suspensii de vagon de marfă (cu arcuri de foi), limitate la 50 km/h, dar pe care s-a pus… diagnoză computerizată.

Acestea (foto 1) sunt cateva din epavele ruginite trimise la modernizat, pretul (400.000 euro, conform TVR) fiind undeva la 40% din pretul unui vagon nou.

În a doua fotografie este unul din automotoarele Malaxa „modernizate”. Deși au aproape 100 de ani și sunt bazate pe un vagon de marfă, în ultimii 10 ani au mâncat bani cu nemiluita în remotorizarea și computerizarea lor.

Integral: https://trans.info/r...ealizari-218230

#1345
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,804
  • Înscris: 13.06.2004
În afară de confort, îşi fac bine treaba pe liniile alea, pe unde oricum nu se circulă cu vieteze prea mari. Şifonatul banului public însă e o mare problemă în România.
Vagoanele 71-31 sunt vechi, nu mai funcţionează a.c. din cauza tâmpeniei cu Freonul, cam put, dar la dotări şi aspect sunt la ani lumină faţă de urâţeniile actuale.

#1346
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 24.11.2006
Stiu djl, stiu, ca esti pasionat de vechituri. Trebuie sa intelegi un lucru: nu-si fac treaba, consum mare de carburnat, siguranta nu, conditii decente de transport, idem. In momentul de fata aerul conditionat ar trebui sa fie obligatoriu pentru orice mijloc de transport in comun. Cel mult le puteau reconditiona la starea initiala, asa cum iesisera din fabrica in anii '30 si muta pe niste linii secundare unde sa plimbe turisti, cine voia sa vada cum era pe vremuri, putea sa incerce. Mai scotea si CFR-ul un ban cu ocazia asta.

Edited by un_el, 19 June 2023 - 14:50.


#1347
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,184
  • Înscris: 14.10.2008
De acord cu aerul conditionat, si pe tractoare exista in ziua de azi. Inca din 1995 resimteam ca o mare problema lipsa lui pe Dacie. In 2005-2006 am avut prima masina cu AC, de fapt climatizare.

Ori acuma sagetile au ajuns intr-o stare tehnica in care nu numai ca nu mai functioneaza aerul conditionat, ci trebuie sa faci sauna la calatori ca sa ai racire la motor.

#1348
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 24.11.2006
Nu stiu, n-am mai mers cu trenul de peste 20 de ani. E foarte adevarat ca in momentul in care am mers, daca nimereai vagoane modernizate, ti-era mai mare dragul sa calatoresti. E la fel de adevarat ca si unii calatori lasau mult de dorit, indiferent de cat de modernizate sau nu erau respectivele vagoane. Conditiile, in vagoanele modernizate erau cel putin decente.

Edited by un_el, 19 June 2023 - 15:03.


#1349
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,184
  • Înscris: 14.10.2008
Eu nu am mers deloc cu trenul pana in 2004 cand am inceput facultatea la Bucuresti, si astfel am mers din 2004 pana in 2010 cand am terminat masteratul, plus un drum in 2011 cand am fost sa ridic diploma.

Se pare ca daca vreau cu trenul la Bucuresti (desi conduc zilnic de multi ani, cu masina in Capitala nu e deloc o incantare) trebuie sa merg iarna cand nu este zapada, sagetile nu mai functioneaza vara, cand va veni canicula va fi vai si amar, sagetile ies din circulatie, ce or pune in loc nu stim.

#1350
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Șah la bărboși.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,804
  • Înscris: 13.06.2004
Şi eu cred că automotoarele alea sunt prea uzate moral, dar la ce a ajuns C.F.R.-ul... e bine că mai circulă şi alea. Motoarele nu mai sunt cele oroginale, deci nu mai consumă aşa de mult.
Vagoanele modenizate erau bune atât timp cât erau compartimentate. În loc de bouvagon prefer ceva seria 50 sau 80 (deşi la 80, clasa 2, 11 compartimente, la aglomeraţie...).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YmRXe6KByT0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate