Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema cuptor electric cu disju...

Merita achizitionat DFSK Fengon 5...

Pret actual invelitoare

Probleme baterie Samsung A54
 Schema statie auto Renegade REN 1...

Magazine IT de incredere

Parere SKODA Octavia 3 2.0TDI 150CP

Achizitie telefon 1000-1200lei
 Unde gasesc o lampa buna pe gaz?

Consulta specialiștii... Und...

Fostul director al Frontex: Comis...

Construire anexa lipita de casa
 Ce folositi pentru urina mirosito...

Socializare in prezenta copiilor

Cont Samsung A32

Hotarare definitiva a instantei, ...
 

"Trenul e un lux"

* * * * - 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1373 replies to this topic

#1351
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,654
  • Înscris: 24.11.2006
Nu e bine deloc, motivele le-am mai expus anterior. Iar chestia cu: e bine ca mai circula si alea e tipic romaneasca. O stii pe aia las-o ba ca merge asa? Asta pana cand se intampla o tragedie, trece un timp, lumea uita iar CFR-ul isi reia vechile naravuri. Stiu ca motoarele au fost schimbate, niste porcarii schimbate cu altele. Idem si pentru instrumentarul de bord, daca pot sa-i spun asa, ramai crucit sa vezi cat de inventivi sunt romanii.
Acum mai bine de 20 de ani am mers cu vagoane modernizate, compartimente separate, tuburi fluorescente in fiecare, lumina pentru inidividiual, fiecare loc avea asa ceva, sticla securizata unde asezai bagajele, linoleum nou, scrumiera, perdele noi, curatenie "luna" la baie, apa, sapun, wc-ul nu se varsa direct pe sine, caldura de stateai in tricou, mai continui? Din pacate unii concetateni n-au fost de acord cu civilizatia si conditiile pe care CFR-ul le oferea, a inceput sa iasa din unii spiritul de meltean sadea: tigari stinse de bancheta sau aruncate direct in scrumiera, sticle goale lasate la intamplare, perdele taiate, extinctoare furate samd. Ar fi total nedrept sa dam totul doar in "curul" CFR-ului, are si el o mare parte din vina dar nici cu unii calatori nu mi-e rusine.

#1352
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
Absolut, din comportamentul de vandali al multor romani, nu merita sa fie distruse lucruri noi si scumpe.

Problema e ca acum Desiro intarzie mai rau ca un personal de pe vremuri.

#1353
un_el

un_el

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,654
  • Înscris: 24.11.2006
Nu-i nicio problema, cat merita atat au. Pacat de cei care sunt civilizati si doresc conditii decente de transport. Desiro n-a fost facut pentru ceea ce este folosit acum, e conceput pentru rute scurte sau cel mult medii. Da' cum romanii sunt inventivi s-au gandit in "intelepciunea" lor ca se poate si altfel:

Quote

Inițial, pasagerii au fost încântați de noul material rulant, cu design-ul lui futurist, însă apoi au început să conștientizeze inconvenientele: spațiul prea mic dintre scaune și loc insuficient pentru bagaje. Deh, ele erau proiectate pentru transportul navetiștilor, pe distanțe scurte și cu bagaj minimal.
sursa: https://clubferoviar...l-sub-catenara/

Edited by un_el, 20 June 2023 - 10:27.


#1354
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
Pai si rutele noastre sunt lungi? Craiova-Bucuresti si retur este ruta prea lunga pentru Desiro? Dureaza mult din cauza sinelor precare ce nu permit decat viteze mici, dar altfel ar dura mai putin.

#1355
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,908
  • Înscris: 13.06.2004
@ un_el : şi eu vreau chestii mai bune.
Dar de exemplu în Bucureşti au casat sau scos din uz vehicule (în special tramvaie). Pe unele trasee a crescut intervalul de succedare. Decât să stau ca prostu' în staţie, prefer să vină rablagit.
În România, înainte de a o da în s.f.-uri, să ajungem să întreţinem bine ce avem.

#1356
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,908
  • Înscris: 13.06.2004
Vagoanele alea compartimentate, cu lămpi individuale şi port-bagaje din sticlă erau probabil cele din seria 54 sau 55. Destul de o.k. Însă au ajuns naşpa din lipsa întreţinerii. Prin 200x era să-mi iau un geam ghilotină (slash window) în barbă, că era avariat mecaismul care-l ţinea în jos.   :samui:   Sunt uneori cam lent la reflexe, dar bine că m-am ferit la timp atunci. Deci orice e bun, va fi distrus de lipsa de întreţinere.

#1357
Don_Costica

Don_Costica

    Mos cam nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 18.07.2022
Repetati dupa mine: vreau TeGeVe. vreau TeGeVe. vreau TeGeVe.
Poate o sa aveti TeGeVe, in 3024.

#1358
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,432
  • Înscris: 12.07.2010
Poate o să avem, eu unul sunt sigur că nu să îl mai "prind"!

Săptămâna trecută mi-am dus nevasta la gară să ia avionul de la SB. Erau două garnituri garate la liniile 2 și 4 ambele cu locomotiva îndreptată spre acel sens de mers. Am întrebat la Casa de Bilete: "Care tren pleacă la SB, cel de la "2" sau de la "4" ?" (pe tabelul din gară scria că trenul pleacă de la linia 4). "De la linia 4, mi s-a răspuns!". Am dus bagajele acolo și lumea se îndrepta spre linia... 2. Am întrebat un lăcătuș de revizie (cam amețit - părerea mea) și mi-a spus: "Domnule spre SB se pleacă de la linia 2!" - "De la Casa de Bilete mi s-a spus că de la 4!" - "Cum arăta?" - "Nu m-am uitat!" - "Dacă-i aia tânără s-o f. eu și dacă-i aia bătrână s-o f. dumneata!". Strict autentic...

#1359
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,991
  • Înscris: 20.12.2007

View PostSidorin, on 20 iunie 2023 - 19:13, said:

Poate o să avem, eu unul sunt sigur că nu să îl mai "prind"!

Săptămâna trecută mi-am dus nevasta la gară să ia avionul de la SB. Erau două garnituri garate la liniile 2 și 4 ambele cu locomotiva îndreptată spre acel sens de mers. Am întrebat la Casa de Bilete: "Care tren pleacă la SB, cel de la "2" sau de la "4" ?" (pe tabelul din gară scria că trenul pleacă de la linia 4). "De la linia 4, mi s-a răspuns!". Am dus bagajele acolo și lumea se îndrepta spre linia... 2. Am întrebat un lăcătuș de revizie (cam amețit - părerea mea) și mi-a spus: "Domnule spre SB se pleacă de la linia 2!" - "De la Casa de Bilete mi s-a spus că de la 4!" - "Cum arăta?" - "Nu m-am uitat!" - "Dacă-i aia tânără s-o f. eu și dacă-i aia bătrână s-o f. dumneata!". Strict autentic...
Pai si ce te plangi ?! CFR-ul ti-a oferit compensatii intr-adevar deosebite pentru disconfortul tau. Daca erai mai insistent primeai ambele casiere

Edited by Kokoshmare, 20 June 2023 - 23:24.


#1360
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
E de mers doar iarna cu CFR si sa iei in calcul intarziere de multe ore chiar. Dar vara eu nu as risca sa se strice motorul si sa raman in canicula fara AC. Mai bine fara caldura iarna, iau geaca, iau caciula si am rezolvat, dar la canicula, e rau si pe camp si in tren.

#1361
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,908
  • Înscris: 13.06.2004

View PostDon_Costica, on 20 iunie 2023 - 18:45, said:

Repetati dupa mine: vreau TeGeVe. vreau TeGeVe. vreau TeGeVe.
Poate o sa aveti TeGeVe, in 3024.

În 1996 au fost făcute probe cu 'Pendolino'. Ce mă bucuram că vom avea ceva modern şi rapid (pe atunci lucrurile noi încă puteau fi mişto). Dar au fost doar vise.
C.F.R. a ajuns cum nu credeam că poate ajunge. De uneori poţi prefera ... transportul auto.

#1362
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
Parca se doreste desfiintarea CFR. Asa am impresia. Traficul de calatori va fi mutat pe autobuze si microbuze. Oricum pana recent 2 luni a fost transfer cu autobuz intre Stolnici si alta statie pe traseul Pitesti-Slatina.

Quote

Neaceasca85, ultima oara am fost cu CFR-ul acum 4 ani la mare, s-a stricat locomotiva si am stat 5 ore pana a venit de nu stiu unde alt tren, vara pe caldura de 30 de grade, fara AC, nimic. Bine ca ne luasem noi multe sticle cu apa si sandwish-uri, ca nimic nu au oferit. E vina mea, ca au insistat cei din gasca sa luam masina, dar am zis ca nu am chef de condus pana la Constanta cand pot sta linistit in tren... de unde sa stiu ca ma inselam atat de rau Posted Image
La facultate mergeam cu masina, doar ce luasem permsiul cu vreo doua luni inainte de a incepe anul universitar, apucasem sa conduc ceva prin Severin si imprejurimi, dar in Bucuresti a fost jale, daca in mod normal poti conduce chiar relaxat, in Bucuresti nu poti, trebuie sa ai ochii in 7 directii... Totusi, mi-a prins bine ca primii 4 ani de permis am mers prin Bucuresti si pana la Severin in unele weekend-uri, cand am revenit acasa ma simteam de parca eram singur pe sosea si ca totul e joaca, m-a calit bine de tot traficul de capitala...


#1363
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,908
  • Înscris: 13.06.2004
De închis nu ai cum să închizi de tot, că mai e şi marfa de exemplu şi s-ar supăra tare unii transportatori, dar se vrea reducerea la minim...
Când eu zic că trebuie să poţi deschide geamurile, nu, că există aer condiţionat, se aruncă şi mai ştiu eu ce prostii... dar când se strică locomotiva? Şi nici măcar ventilaţie via baterie nu au.
Automotoarele alea pe 2 osii... obiecte de muzeu, confort slab, dar cred că se pot deschide geamurile.

#1364
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,518
  • Înscris: 03.12.2005
Astea sunt fixurile tale personale. Intr-o lume normala ala nu se strica si aerul conditionat e functional si suficient. Ca si in tari mult mai calde decat la noi.

#1365
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
Eu nu cred ca in Dubai se interzice circulatia TIR-urilor ziua cand sunt 40 C sau peste, ar insemna ca intre mai si octombrie sa nu circule decat noaptea. Trenuri nu stiu daca au, la noi dilatarea sinelor e motiv de reducere a vitezei.

Invers, in tarile nordice deszapezirea e mult mai eficienta, nu se inchid drumuri ca la noi.

#1366
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/REdTyC9AvTQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1367
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,908
  • Înscris: 13.06.2004

View Postsebulbus, on 21 iunie 2023 - 13:16, said:

Astea sunt fixurile tale personale. Intr-o lume normala ala nu se strica si aerul conditionat e functional si suficient. Ca si in tari mult mai calde decat la noi.

Aşa e, dar când ai făcut restul de comentariu, ai arătat că eşti un hater.
Când faci lucruri pentru România, trebuie să te gândeşti la condiţiile pentru aici. Însă nu se gândesc la asta, că-i doare de nu mai pot de călători.

#1368
Neaceasca85

Neaceasca85

    Conservator pe energie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 87,961
  • Înscris: 14.10.2008
Lucruri pentru Romania, eu inteleg AC-uri care sa mearga cu brio si la +45 C. Nu 30 C cum sunt facute trenurile alea nordice. Posted Image

Trenul mai merge si lent, deci trebuie sa functioneze motorul si aerul conditionat perioade indelungate, nu sa cedeze.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate