Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
miniSUV sau berlina/compacta/break; 2x4 sau 4x4
Last Updated: Aug 11 2016 15:47, Started by
george90
, May 07 2016 00:21
·
0
#1
Posted 07 May 2016 - 00:21
Salut,
iata ca a venit vremea sa schimb masina. Mai mult de nevoie decat de voie. Ce e musai: - utilizare cam 15% drumuri de pamant pe la deal eventual pietruit pana la un punct, probabil prin Subcarpati - adica vor fi si ceva noroaie si zapezi; 30% pietruit sau asfaltate (prost) si restul pe DN / oras - masina de familie - siguranta pe sosea - buget 20k euro - sa reziste la cat mai multi ani masina cu costuri achizitie + exploatare decente - am sa fac vreo 5 000 km anual cu ea probabil si mai putin Ce e aproape musai - masina noua Ce ar fi de dorit dar ma pot lipsi: - din cand in cand mers pe sosele sute de km o data - nu stiu cat e de realist in zilele noastre - sa o tin pana ma mut la subsol definitiv. Acuma am mai citit pe internet si de unde eram chitit pe miniSUV imi cam schimbai parerea - is niste struto-camile. Afara de garda la sol care se invarte in jurul a 17 cm (habar nu am la cati cm e efectiv burta acestor miniSUV-uri) fata de cat - 14-15 cm ? cat ar avea o berlina/break/compacta masinile astea - miniSUV - mai au vreun avantaj sau mai bine break/berlina/compacta cu 4x4 ? Ma gandesc ca poate pica piesele mai greu pe miniSUV-uri dar nu cred... Merita oare diferenta de pret pentru acei cativa cm in plus la garda la sol ? Sau mai bine iau un Logan 2x4 ieftin la care nu mai intereseaza ce se strica... ? dar cu acela nu stiu daca urc dealu inzapezit, chiar si cu anvelope bune. Sau... :S sa trec la SUV-uri consacrate second hand ? Merita diesel ? Fac putini km anual dar nu sunt genul care sa vrea sa schimbe masina. Insa daca voi fi nevoit sa o schimb in 10 ani pentru ca ajunge o epava oricum as da-o atunci nu merita diesel ma gandesc - pur is simplu nu apuc sa fac suficienti km cat sa se amortizeze. Sau poate merita pt cuplul mai mare totusi... habar nu am cat de abrupte vor fi urcusurile pe unde am sa o folosesc. Apoi mai citeam ca soarta lor e pecetluita, deja in UE in centrele unor orase citeam ca nu mai poti intra cu ele. Si ultimul aspect - cat conteaza tara de fabricatie ? Vreo diferenta intre Ungaria / Turcia / Ucraina ? Dar Rusia / Romania ? Ce mi'a scapat mai lamurim din mers |
#2
Posted 07 May 2016 - 00:57
Kia Sportage ? 7 ani garantie si 12 ani la vopsea, preturi de pe la 17000 benzina, motor 1.6 l, 5 stele siguranta, consum real: 7-7,5 l/100 km afara si 8,2-10 l/100 km in oras.
E disponibil modelul nou. Sunt facute la Zilina in Slovacia. Cel anterior cred ca se mai gaseste pe la dealeri: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1y4qDLAipKA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by ionut76, 07 May 2016 - 01:00. |
#3
Posted 07 May 2016 - 01:08
Am urcat asta vara la Babele cu un Duster (da, știu, cocalar cu taxiul pe vârf de munte). Normal era 4x4, dar avea cardanul dat jos.
Am rămas plăcut impresionat de capacitățile lui. Și ne-a mai plimbat omul și prin pădurile din Sinaia, pe niște drumuri de le era greu căruțelor cu boi. Repet: am rămas plăcut impresionat. La ce îți trebuie ție mașina și la cât o vei folosi, recomand să nu dai toți banii pe ea. O văd ca pe o risipă inutilă. Dar nu sunt banii mei și nici plăcerile mele. |
#6
Posted 07 May 2016 - 07:11
sfantu.dracu, on 07 mai 2016 - 01:08, said:
Normal era 4x4, dar avea cardanul dat jos. sfantu.dracu, on 07 mai 2016 - 01:08, said:
Am rămas plăcut impresionat de capacitățile lui. Și ne-a mai plimbat omul și prin pădurile din Sinaia, pe niște drumuri de le era greu căruțelor cu boi. Repet: am rămas plăcut impresionat. Edited by Friskey, 07 May 2016 - 07:28. |
#7
Posted 07 May 2016 - 07:34
Ia in calcul si varianta un Samurai/Jimny/o Vitara/ pana-n 4000E pe care o inscrii utilitara si-o tii pentru deal + o masina noua pentru sosea.
Un cunoscut are o fabie pentru sosea si mers la mare si pentru ca nu isi mai facea treaba cu ea si-a luat o Vitara+remorcuta de carat apa/pietre de la rau, lemne din padure, fan pentru animale, porumb de la camp, materiale de constructii etc. |
#10
Posted 07 May 2016 - 10:06
Dacia Duster 1.5dci 4x4. In vreo 17000 de euro o iei cu toate dotarile necesare si iti raman bani de motorina pt urmatorii 4-5 ani. Urca peste tot pe unde ai avea nevoie, face autostrada la 110km/h, e confortabila pentru 500+km.
La 5000 de km pe an, cata vreme ai grija sa nu rugineasca, te va tine pana cand nu va mai renta sa platesti taxele si impozitele pentru ea (circa 15 ani ). |
|
#11
Posted 07 May 2016 - 10:18
Ok
din ce imi dau seama imi ziceti sa iau miniSUV pe benzina. Diesel are cuplul mai mare... Inca doua puncte in favoarea diesel: - il prefer eu la condus fata de benzinar - banii astia ii am acuma sa ii dau; dupa ce m'oi muta la tara foarte probabil sa nu mai am bani de bagat in benzina pre amulti. Altele is prioritatile acolo. Kroghy, on 07 mai 2016 - 06:37, said:
Vitara sau Duster, te incadrezi in buget si sunt masini suficient de bune pe strazi stricate si offroad usor confortul si calitatea e net superioara la o compacta de banii astia insa ai garda la sol mai joasa Si chiar ajuta aia 2-3 cm in plus la garda de la sol ? citeam despre off-roadere ca au garda la sol pe la 30 cm. Apoi spre o Suzukie as fi inclinat si eu (te referi la noul Vitara, nu la Grand Vitara cred). Dar sa bag 20k euro in ea si sa plang cand imi pica stiu eu ce piese exotice... . Ai zice ca e mai fiabila ca Dusterul semnificativ ? lyanna, on 07 mai 2016 - 07:34, said:
Ia in calcul si varianta un Samurai/Jimny/o Vitara/ pana-n 4000E pe care o inscrii utilitara si-o tii pentru deal + o masina noua pentru sosea. Un cunoscut are o fabie pentru sosea si mers la mare si pentru ca nu isi mai facea treaba cu ea si-a luat o Vitara+remorcuta de carat apa/pietre de la rau, lemne din padure, fan pentru animale, porumb de la camp, materiale de constructii etc. iar tu te referi cred la Grand Vitara SH, nu la noul Vitara Interesanta varianta. Si adica pe miss compacta/break sa o tin numai pentru vara sa ma dau jos pe sosele numai din cand in cand... Nah, nu cred. Probabil voi avea nevoie sa merg pe sosele si iarna. Sa zic o data pe luna vreo 300 km. Sau chiar mai des. |
#12
Posted 07 May 2016 - 11:10
Piese exotice ?
Fabrica Suzuki exista, nu a dat faliment, masina este fiabila, ai internet in 2016, nu mai e ca pe timpuri... gasesti piese... dar vei pierde din start cateva mii daca o iei noua. Nu prea renteaza din punct de vedere economic. Mai bine as prefera una cu sh de vreo 2 ani care nu este iesita din garantie. Castigi cateva mii. Pana la urma masina nu este o afacere, este o pierdere. Stiu cum e sa ai masina noua, dar stiu si cum e sa pierzi bani degeaba. Dacia are tabla cam proasta, in rest e o masina buna si fiabila. |
#13
Posted 07 May 2016 - 18:44
Daca vrei s-o tii mult as zice noua cu garantie cat mai mare. Vezi ca multi producatori dau garantie extinsa pentru o suma in plus. De ex. la Ford de la 2 standard, te poti duce pana la 7 ani.
Iti recomand sa uiti de Loganul cocotat botezat cu pretentii Duster daca tii la bani. Coreenele ... nah. Nemtoaicele OK, dar prea scumpe pentru bugetul tau. Asadar cred ca la japo ar trebui sa te uiti. CX5, Rav4 si CR-V sunt scumpe si ele. Optiunile care se inscriu in buget ar fi Vitara (sau S-Cross), ASX, Qashqai, in ordinea preferintelor mele. Vezi care-ti vine cel mai bine si care-ti place mai mult. Nu uita de tichetul rabla pe care ti-l face rost dealerul cu 400 eur si castigi astfel inca 1100 eur. |
#15
Posted 07 May 2016 - 21:19
DaniJ90, on 07 mai 2016 - 20:56, said:
Vezi si Kadjar.... george90, on 07 mai 2016 - 10:18, said:
Si chiar ajuta aia 2-3 cm in plus la garda de la sol ? citeam despre off-roadere ca au garda la sol pe la 30 cm. george90, on 07 mai 2016 - 10:18, said:
iar tu te referi cred la Grand Vitara SH, nu la noul Vitara stiu modelul pt. ca voia sora mea sa cumpere si pana la urma am convins-o sa ia ceva mai bun si mai scump insa la 16 mii Vitara e best buy eu nu as lua Vitara pt. mine insa e o masina buna daca renunti putin la confort si stabilitate la viteze mari pt. a castiga la capitolul utilitate practica Edited by Kroghy, 07 May 2016 - 21:21. |
|
#16
Posted 07 May 2016 - 22:18
Friskey, citeste cu atentie. Si cand nu intelegi, nu comenta. O faci fara rost.
Am spus ca avea cardanul dat jos, nu pe jos. Adica nu exista pe masina. Dar chiar si in 4Ś2 a urcat fara gafaieli. Era model 1.6 cu GPL. |
#17
Posted 08 May 2016 - 00:46
@george. Uite niste exemple, ca sa stii la ce ma refer (nu neaparat fix masinile astea).
Vitara - vezi ca exista si versiunea lunga in 4 usi. Samurai Jimny Samuraiul e conceptie mai veche, mai fara electronica, mai reparabil cu sarma din gardu' bisericii, mai fara moarte. Jimny-ul e urmasul samuraiului, mai scumpicel, mai puternic, mai confortabil (cat putem vb de confortabil la masinile astea) mai nou. Eu ziceam de astea de mai sus doar in off-road si compacta pe sosea atat vara cat si iarna. Bine, daca ai zapada mare nu te opreste nimeni s-o iei p-aia de off-road pana-n sat. Avantajul e versatilitatea: ai masina care e special facuta sa mearga pe coclauri SI masina "de buna", noua, de sosea. Pe de alta parte daca ti se strica una, nu ramai blocat pana iti vine piesa "exotica". Se mai poate repezi si nevasta cu a doua masina, nu e blocata in casa/legata de tine. Dezavantajul sunt costurile ceva mai mari: 2 RCA-uri, consumabilele pe care trebuie sa le schimbi chiar daca nu mergi, cauciucuri la X ani, etc. Oricum, tu stii mai bine ce ti se potriveste tie si familiei, eu doar am incercat sa-ti arat si alt punct de vedere. |
#18
Posted 08 May 2016 - 13:02
In opinia mea, cea mai buna oferta in zona ce te intereseaza pe tine este la Suzuki.
Daca vrei sa te "tina o viata", avand in vedere si numarul de km/an estimat, as recomanda fara ezitare un motor pe benzina, aspirat. Si aici ai Suzuki Vitara 4x4 incepand cu 15.300 Euro ( TVA inclus) si pana in 20.000 Euro te poti "indinde" chiar la versiunea cea mai echipata ( Luxus). Sau, tot de la ei, pentru (cred) mai mult confort in dauna performantelor in teren accidentat, ar fi S-Cross. Gasesti aici cateva teste foarte bine si atent facute de Robart Adam cu Suzuki Vitara in toate variantele de motorizare. Merita sa-ti faci putin timp sa le urmaresti. Daca vrei o masina simpla, fara pretentii, dar absolut OK dpdv performante/dotari/pret - dupa cum au spus si alti colegi - ai varianta Duster. O alta varianta buna, ar fi oferta actuala la Mitsubishi ASX diesel, 4x4, la ~ 20.400 Euro. Daca nu voiai SUV, o varianta ce ar fi impacat confortul unui break, garda la sol ridicata si tractiunea integrala ar putea fi Skoda Octavia Scout. Dar, din pacate, asta sare bine din buget ( pleaca de la 25.000 euro, fara optionale). Eventual poti incerca o Octavia cu pachet de drumuri grele ( dar nu stiu excat ce inseamna asta ca si garda la sol). In situatia in care tractiunea integrala nu este obligatorie ( desi eu unul nu vad rostul unui SUV 4x2, dar asta-i doar o opitiune personala) ai avea ca si variante KIA Sportage sau ( daca te impaci cu dimensiunile) Mazda CX3. Cu mici negocieri ar putea fi si Honda HR-V ( asta pleaca de la ~ 21.000 Euro). Dar, dupa cum au spus si alti colegi, prima mea alegere, in situatia data, ar fi un Suzuki Vitara. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users