![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Scuturile pentru motor sunt obligatorii pentru protectia motorului?
Last Updated: May 01 2016 02:44, Started by
emma2016
, Apr 15 2016 12:06
·
0

#1
Posted 15 April 2016 - 12:06

Salutare
Nu m-am lamurit daca e obligatoriu sa ai un scut metalic pentru motor instalat pe orice masina sau daca este doar optional. Unii spun ca drumurile din Romania sunt asa de proaste ca un motor fara scut are de suferit dupa doar cateva luni. Multumesc Edited by December, 01 May 2016 - 06:00. |
#2
Posted 15 April 2016 - 12:13

Recomandate, nu obligatorii. Cine este atent si beleste ochii, se descurca si fara scut (nu toate masinile au asa ceva).
|
#3
Posted 15 April 2016 - 12:15

Un scut este bun dar nu neaparat pentru evenimente majore la care rezistenta fizica a scutului sa protejeze unele parti de sub capota. Un scut protejeaza in primul rand impotriva agentilor corozvi de pe sosele. Scutul poate fi solid , bine facut , dar se prinde cam tot in 4 suruburi , pe doar 4 cleme . La masinile fara sasiu ( ca majoritatea ) , clemele acelea sunt foarte slabe si o masna de peste o tona , va indoi fara drept de apel orice prindere de scut daca vom lua un obstacol mai mare decat garda la sol a masinii . In concluzie , este bun un scut ca mai protejeaza de sare , umezeala , apa rece ridicata de pe sosea si stropita pe motorul ferbinte. Despre protectia fizica efectiva , am mari dubii ca este eficienta , exceptie facand masinile de teren cu sasiu separat si cu scuturi profesionale , care au totodata o prindere mai serioasa .
Edited by JurasikMan, 15 April 2016 - 12:16. |
#4
Posted 15 April 2016 - 12:16

Stimate coleg @Lesbianu: Spune-mi, te rog, cum poti beli ochii si evita o groapa din sosea noaptea pe un drum neiluminat, la 80km/h, in conditiile in care drumul respectiv a fost reabilitat in urma cu un an (deci in mare parte asfaltul e drept ca-n palma) si nu circuli de 2 ori pe zi pe tronsonul respectiv.
Si sa nu-mi spui ca tu circuli cu 40km/h in afara localitatii, ca nu te cred. |
#5
Posted 15 April 2016 - 12:17

scut de protectie e obligatori dar nu metalic, de plastic e suficient
fara scut intra mizerie, crengi, cartoane si chiar soareci sau pisici eu am condus aproximativ 300 mii km, sunt la a 5-a masina cu scut de plastic si niciodata nu am avut nici o problema si nu am simtit nevoia de scut metalic daca conduci atent nu ai nevoie de scut metalic Edited by Kroghy, 15 April 2016 - 12:19. |
#6
Posted 15 April 2016 - 12:18

Întrebarea nu prea are sens. Evident că este necesar.
Într-o noapte am lovit un câine, mergând spre Rm. Vâlcea. Eram într-o localitate, dar fără niciun bec aprins. Câinele, ditamai dulăul, zăcea deja mort pe drum, eu doar i-am mai tras una cu maşina. Totuşi, am reuşit să rup scutul de la motor, dar nu de tot; mai atârna într-o parte, iar partea liberă, ca o limbă scoasă, hârjâia carosabilul teribil. Am ajuns la Voineasa (destinaţia finală), iar a doua zi am plecat pe Valea Oltului. Am oprit într-o parcare de TIR-uri şi după 10 minute de chin pe sub maşină am reuşit să desprind scutul de tot. Revenit acasă, am cumpărat altul (original), dar căruia le-am cerut mecanicilor să îi facă o ranforsare metalică. |
#7
Posted 15 April 2016 - 12:20

nu este asa. scutul de prinde in structura de rezistenta a masinii si face corp comun cu sasiul.
este foarte util la drumurile noastre pline de gropi. este suficient sa simti o singura data socul cand dai cu scutul de "astfalt" si sa zici merci ca l-ai avut. altfel mai spargi o baie de ulei, o caseta de directie, chestii "minore si ieftine". mai atingi o bordura de la videanu cand parchezi in spic... |
#8
Posted 15 April 2016 - 12:30

Depinde si pe ce drumuri mergi. Eu mai dau pe la munte pe la peste si scutul a prins bine. Acum am metaluc dupa ce l-am pierdut pe cel de plastic undeva pe malul dunarii prin niste hartoape - a fost drumul asa de rau incat nici nu am stiut cand l-am pierdut. Cu ocazia aia s-a indoit si capacul de la baia de ulei.
Acum am un scut metalic dar am fost mai multumit de cel de plasti. Acela este mai flexibil, asta metalic s-a strambat la prima bordura pe care m-am urcat si asa a ramas...mai rau ca s-a atins de traseul de evacuare si zgomotul acestuia (de la toba) se transmite in toata masina. |
#9
Posted 15 April 2016 - 12:30

Am peste zece ani, niste multi km (scrisi cu sase cifre) de cand nu mai am (masina cu) scut... nici o problema, cu nici o masina. Si-am mers si iarna , pe sleauri, am mers si pe drumuri forestiere, totul cu masini cu garda intre 13 si 16 cm.
|
#10
Posted 15 April 2016 - 12:30

Cred ca 98% dintre masini nu au scut metalic si nu le curg "matzele".
Daca e de dorit? Da, e de dorit! |
|
#11
Posted 15 April 2016 - 12:42

Am scut metalic si nu as sta fara el.
Dar eu am drumuri multe intre orase si in niste zone mai cu macadam, drum de tara. Singura problema tehnica este ca o masina care nu e prevazuta cu scut metalic ar putea avea alt comportament la accident (zone deformabile etc), dar asta e teorie. |
#12
Posted 15 April 2016 - 12:46

Nu e obligatoriu ca nu te obliga nimeni, dar e recomandat. Daca te hotarasti sa iei unul ia ceva din metal/tabla groasa, nu plastic. Cauta prin dezmembrari, le gasesti mai ieftin. Vezi sa se potriveasca.
|
#13
Posted 15 April 2016 - 12:56

Vezi pe forumurile monomarca la vanzari, sunt modele fix pe masina ta. Nu pune orice model.
|
#14
Posted 15 April 2016 - 14:09

mi-am pus scut de aluminiu....
cel din fabrica fiind de plastic. Scutul ala protezeaja motorul nu numai de pietricele dar si de apa sau noroiul pe care il arunca rotile la rulaj. asadar, un scut iti lungeste viata motorului, dar nu te va proteja de bolovanii sau cataroaiele / bordurile prea inalte abordate prost. Este recomandat insa nu obligatoriu... Edited by Mihai_3, 15 April 2016 - 14:17. |
#15
Posted 15 April 2016 - 14:13

Categoric nu. E chiar recomandat ca motorul, cutia de viteze si alte subansamble se pe dedesupt sa fie spalate continuu cu apa de ploaie, imprscate cu noroi. Crengile de copac si alte gunoaie de pe drum sa ajunge in compartimentul motor. In special o crengutza de copac in cureaua de distributie o sa-mi umple viata de fericire.
|
|
#16
Posted 15 April 2016 - 14:15

Pt a preveni chestiile de genul asta sunt niste aparatoare de plastic pe-acolo.
|
#17
Posted 15 April 2016 - 14:16

Scuturile sunt bune pentru mașinile cu baia de ulei situată mai jos care prezintă risc de spargere. În rest sunt un chin când ai intervenție de făcut dedesubt. De multe ori se aduna mizerie și te împiedică sa observi la timp anumite scurgeri. În plus te obliga sa suspenzi mașina pe elevator pentru orice constatare.
|
#18
Posted 15 April 2016 - 14:33

Nu sunt obligatorii.
Masina noua, cumparata din reprezentanta, fara niciun scut. Nici de plastic. In 2008. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users