Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024
 Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 

Motosapa -partea a-III-a

* * * * * 10 votes
  • Please log in to reply
9250 replies to this topic

#4699
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
pentru intretinut culturile cele mai bune sant motosapele viking de 4 cp care costa vreo 1900 lei. parerea mea.

#4700
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006
de vreo 30-40 minute ma tot gandesc ce motiv ar avea posesorul unui motocultor/motosapa, sa modifice fulia, adica altfel decat a fost conceput de catre producator

am cautat si n-am gasit raspuns

dar am gasit tot aici pe forum o posibila explicatie - motoarele astea nu au acceleratie de mana, ca la motocoasa, de ex, ci au o acceleratie aprox constanta,
care se poate regla initial, dupa care, in functie de "taria" terenului ce trebuie prelucrat se ...auto-ajusteaza - sau ceva de genul
si ca modalitatea prin care se poate mari turatia consta in trecerea catre o treapta superioara de viteza
adica nu e ca si cum ai merge cu masina in treapta a 2-a la relanti la aceeasi viteza ca si in treapta 1-a in acceleratie

posibil ca aceasta sa fie explicatia pentru care se doreste posibilitatea de a aduce modificari precum o fulie cu diametru mai mare
gresesc ?

#4701
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Tocmai explica Sile mai devreme. In cea mai mare treapta de viteza toate motosapele au aproximativ 100 rot/min la freze iar o frezare foarte buna se obtine la o turatie aproximativ dubla. Deci la pinionar ai 100 rot/min. La curelata la fel dar modificand fulia o duci la 200.

Adica nu gasim in comert o motosapa sa mearga dupa dorinta noastra. Dar aia pe curele e mai usor sa o modificam conform dorintelor si necesitatilor din teren.
Daca esti genul de om care mergi pe principiul ca o scula trebuie sa mearga asa cum e din fabrica fara sa o modifici atunci poti lua orice motosapa. Nu conteaza ca e pe curele sau pinioane.
Dar daca esti un om practic si ai obiceiul sa incerci sa imbunatatesti o scula pentru a-ti usura munca atunci e mai buna aia pe curele.


Exact ca la masini. Merg bine asa cum ies din fabrica. Dar unii vor sa faca offroad si atunci pun diferentiale blocabile, inalta suspensiile etc. E mai usor sa faci asta la o masina cu punti si reductoare mecanice decat la un SUV de asfalt. De aceea toti aleg Patrol, Vitara etc. Altfel se dadeau prin noroaie si cu Q7 si cu X5 dar sunt prea greu de modificat sa faca fata a acele conditii, desi toate sunt 4x4.
La fel si motosapele. Unii se multumesc cu ele asa cum sunt (adica aia cu Q7 si X5) altii vor mai mult de la ele si le modifica (adica aia cu Vitara si Patrol) si tunci le aleg pe alea mai usor de modificat.

Edited by PoeOvidiu, 18 March 2018 - 10:30.


#4702
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006
mai am cateva zile pana la achizitie, asa ca o includ in tabelul comparativ un factor nou
-viteza de rotatie a frezelor

#4703
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Plus de asta mai apare un factor. La arat sau freze de adancime ai nevoie de turatie mica. La frezat de turatie mare. E posibil ca din fabrica motosapa sa aiba in treapta 1 turatie prea mica pentru arat si freze de adancime iar in treapta 2 turatie prea mica pentru frezare. Adica va face ambele lucrari dar nu la eficienta maxima. La curelate rezolvi aceste neajunsri prin inlocuirea fuliilor. la pinionara poti sa folosesti roti de diametru mai mic dar iti da butucul pe jos cand ari .


Doua clipuri de la Cipri:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9oIauqEj-N0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HwjENvYQoEU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Vezi diferenta intre usurinta cu care manevreaza utilajul?

Edited by PoeOvidiu, 18 March 2018 - 10:35.


#4704
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
asta este cea mai importantă. si poti introduce si calitatea cutitelor pentru ca niste cutite groase, late, nu ajuta freza. cutitele trebuie să aiba o anumita forma sa fie din otel de calitate, subtiri si nu exagerat de late.

#4705
unic635

unic635

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 09.07.2013
acceleratia e intre 1750 si 3600 rpm cam la toate chinezariile astea si da au acceleratie la mana doar ca nu stai cu mana pe ea ca la drujba. Legat de cat de afanat se vrea solul depinde mult si de structura lui cat si de momentul ales pt frezare. Poti face treaba buna si batraneste, depinde si de cat timp ai. Prin treceri repetate poti suplini si o viteza mai redusa a frezelor. Oricum unde e telina sol greu , faci o trecere doua usurel cu treapta intai pana sparci stratul , abia dupa ce afanezi cam 15 cm in adancime treci la turatie mare, pai la 200 de turatii pe o capra de 50 kg bagata in sol nelucrat  poti fii batman ca nu o stapanesti.

#4706
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Vezi filmele de mai  sus. Daca tu vrei si esti sigur ca vei folosi motoreta doar la frezat atunci o poti lua oricare. Dar daca in timp vrei sa mai adaugi alte lucrari si utilaje o sa fi destul de limitat cu o pinionara.

Edited by PoeOvidiu, 18 March 2018 - 10:38.


#4707
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
faptul ca poti schimba cu o fulie si o curea viteza de rotatie a frezelor sau rotilor in 5 minute contează enorm. iti poti face viteza pentru orice lucrare vrei să faci.

#4708
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Acum 3-4 ani si eu eram convins ca pinionarele sunt cele mai bune. Dar cu timpul citind si studiind aici pe forum mi-am schimbat parerea. Am invatat din experienta altora. Si la mine alegerea e clara cand o sa fie cazul. Prorun PT900A

Edited by PoeOvidiu, 18 March 2018 - 10:46.


#4709
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
sant bune, dar pentru a face lucrare buna motocaprele astea nu au viteza necesara la cutite.
aici intervine usurinta modificarii turatiilor frezei la curelate.
am frezat cu un pinionar care facea treaba buna dar avea 5 viteze si motor de 16cp era un adevărat tanc. puteai da si n drum cu el.

#4710
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009


 silesax, on 18 martie 2018 - 09:21, said:

Lorelyan eu iti zic ce poti face pentru a face o lucrare de maruntire a pământului aproape identica cu ce face o freza tractata. nu m a pasionează explicatiile științifice.

Lasă-l Sile in pace !
Să-și aleagă ce poftește !
Adu-ți aminte că a mai fost unul cu ani in urmă, aici pe forum, care și-a luat motosapă pe grup conic , cînd ceilalți îl îndemnau să-și cumpere pe curele !
Avantajul este că o dată cu trecerea anilor a văzut care este diferența.
Dă-i pace !
Banii lui, scula lui !
Noi să fim sănătoși, să ne bucurăm de ele !

#4711
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
unic, cand faci o brazda pentru cultura o faci prin doua treceri, una cu viteza mai mica si o trecere cu viteza maximă.
asta in teren arat.
ai perfecta dreptate ca in teren nearat iti sare motocapra in cap daca intru cu 250 rot pe minut.
dar cu motosapele astea nu se da direct in pamant nearat.. decat daca ai teren putin si timp mult. pentru a freza eficient in teren nearat iti trebuie ceva greu si puternic cu viteze.

Edited by silesax, 18 March 2018 - 11:22.


#4712
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009


 PoeOvidiu, on 18 martie 2018 - 09:21, said:

  Sunt curios cum faci la aia pe pinioane aceasta modificare.

Nu mai știu cine scria in trecut. Parcă Grifonul . Sper să nu fac ciorbă !
Era cineva care încerca să intercaleze un reductor.
Soluții sînt ! Dar ce efort implică !!!

#4713
horia100

horia100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 610
  • Înscris: 19.02.2011
mcjohn            Am spus cu citeva pagini in urma ca am avut Loncin 750,primele aparute la noi,am dat cca 2300 lei la promotie la vremea aceea.Da am si un rotakt rog135 de 9cp.Am vindut-o(loncinul) in ideea de a lua Prorun 900A pt. ca are mai multe viteze,pot folosi frezele de adincime de la Kipor cu modificarile necesare si are motorizare Loncin.Stiu ca intrarea in viteze este dificila putin uneori.La aceasta baga in viteza I levierul, tragea si foia motosapa inainte inapoi dupa care lovea iar de 3-4 ori levierul cu putere si cu chiu si vai intra.Deci el intra initial putin dar nu cupla si abia dupa citeva lovituri se mai deplasa 3-4mm si intra in viteza si cupla.A facut treaba asta de cel putin 10 ori si nu a intrat niciodata din prima.S-ar putea sa trebuiasca reglata sau alte probleme si sincer nu vreau sa o iau de noua cu probleme.

#4714
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
motorul mergea cand a incercat? ulei avea in transmisie?

#4715
LORELYAN

LORELYAN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,704
  • Înscris: 15.08.2006
consider ca sunt inteles gresit
nu am nimic impotriva oricarui model
sunt in stadiul de studiu, iar ceea ce cunosc in materie de mecanica imi spune ca o transmisie pe curea este underpower pentru un motor de 7cp
ca sa se poata beneficia de puterea motorului, este ok o transmisie cat mai ..."directa" a fortei motorului
acesta este motivul pentru care inclin catre "pinionare"

daca exista o freza buna numita "X", atunci freza "X" va avea o ..."exprimare" in teren agrigol, mai buna sub forta pinioanelor decat sub forta curelei

mai pot presupune ca faza cu modificarea diametrului fuliei este ca un compromis intre turatia si forta aceleiasi freze "X"
adica, non-pinionarii aleg "viteza de rotatie" in prelucrarea pamantului, pe cand pinionarii aleg "forta" in prelucrarea pamantului

#4716
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
pentru prelucrarea bună a pamantului viteza este esentiala altfel cu forta vei obtine o brazda plina de bolovani.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate