Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Șakti tattva
Last Updated: Mar 19 2016 15:11, Started by
madhukar
, Mar 17 2016 15:49
·
0
#1
Posted 17 March 2016 - 15:49
pro-civilizatie
aș fi vrut să lămurim natura energie și a sursei energiei mai întâi, dacă ești dispus. Se pare că ceva s-a întămplat și un administrator a șters șirul. Nu înțeleg ce regulă am încălcat de s-a ordonat ștergerea acestuia. Nu am primit nici o înștiințare în acest sens. pro-civilizatie, on 15 martie 2016 - 08:39, said:
1.suferinta e cauzata de mai multe lucruri : -propriile acte ,conform justitiei lui lakshmi -ca o experienta ,conform inteligentei lui saraswati -ca desfatare,conform placerii sadice a lui shakti 2.in aceasta viata nu exista karma ,in sensul ca nu suferim in aceasta viata pentru actiunile din alte vieti . platirea karmei se face doar dupa moarte ,in iadul sau raiul temporar. 3.nu exista guru ci doar purtator de mesaj. Celelalte două puncte vor fi abordate, în caz că nu vom uita de ele în alte șiruri. |
#2
Posted 17 March 2016 - 16:05
Cine sunt domnii pe care i-ai indicat: lakshmi, saraswati, shakti?
|
#3
Posted 17 March 2016 - 16:39
nycolae, on 17 martie 2016 - 16:05, said:
Cine sunt domnii pe care i-ai indicat: lakshmi, saraswati, shakti? Saraswati este zeitatea tutelară a învățăturii legată de înțelesul ei teleologic - înțelepciunea. Ea este soția primei finite din universul nostru, Brahmaa. Lakșmi este Zeița Fericirii, soția Domnului Suprem Narayan, care se află dincolo de universurile materiale, în lumea spirituală. Ceva mai mult despre Șakti, așa cum este explicat de Șri Cetanya Mahaprabhu: În planul material sufletele condiționate de natura materială care aparțin energiei marginale de tip tathașta-șakti, fiind introduse în joc în zona marginală sau zona tampon dintre lumile materiale și cele spirituale, suferă în general de boala de a se crede într-o oarecare măsură "cei ce merită să fie serviți" crezându-se în iluzia lor niște domni, un fel de bhagavan, când de fapt sunt șakti - cei ce servesc. În acest sens Șri Cetanya în îndrumările sale către Sanatan spune: ¦rī Caitanya Caritāmṛta Madhya 20.108-110 jīvera 'svarūpa' haya kṛṣṇera 'nitya-dāsa' kṛṣṇera 'taṭasthā-¶akti' 'bhedābheda-prakā¶a' Natura intrinsecă a ființei este de a fi etern în serviciul al lui Krișna— svarūpa jīvera haya nitya-dāsa kṛṣṇera fiind energie marginală a lui Krișna (ființa) este o manifestare diferită și totuși identică cu Acesta- ¶akti taṭasthā kṛṣṇera prakā¶a bheda-abheda Deși ființa este energie spirituală, absolută, datorită faptului că ea este introdusă în joc în zona tampon, dintre lumea spirituală și cea spirituală, oceanul cauzal, care este cosiderat o zonă marginală (la marginea celor două tipuri de lumi) de unde ea poate alege între lumile spirituale și cel materiale, ființa este considerată energie marginală a Domnului. Ființa este considerată diferită de Domnul Suprem, pentru că ea este energie a Domnului, iar Domnul este posesorul energiei. În ciuda acestui fapt ființa este totodată considerată identică cu Domnul Suprem având aceeași natură spirituală ca Acesta. sūryāḿ¶a-kiraṇa, yaiche agni-jvālā-caya svābhāvika kṛṣṇera tina-prakāra '¶akti' haya (Ființa este) ca o particulă solară aflată în razele soarelui - yaiche sūrya-aḿ¶a kiraṇa sau ca o particulă de foc - agni-jvālā-caya Deși există trei varietăți (principale) de energii, (ființa) are natura spirituală a lui Krișna - haya tina-prakāra ¶akti svābhāvika kṛṣṇera Particula este considerată ființa (giva) iar razele soarelui fiind energia marginală (tatașta șakti). Faptul că Șri Cetanya compară ființa cu o particulă de foc, este pentru a arăta calitatea acesteia de a aprinde focul care este iubirea divină. Natura intrisecă a lui Krișna este aceea de a fi degustător al iubirii divine. |
#4
Posted 17 March 2016 - 16:41
nycolae, on 17 martie 2016 - 16:05, said: Cine sunt domnii pe care i-ai indicat: lakshmi, saraswati, shakti? In religia hindusa Lakshmi este zeița bogăției, luminii, înțelepciunii și destinului, dar uneori și a norocului. In religia hindusa Sarasvati este zeița cunoasterii (stiintei?), muzicii, artelor, intelepciunii si a invataturii. In religia hindusa Shakti este conceptul sau personificarea puterii creative a divinitatii feminine ori energia cosmica primordiala si reprezinta forte dinamice care se crede ca se misca prin intreg universul. Edited by poadol, 17 March 2016 - 16:44. |
#5
Posted 17 March 2016 - 17:13
Mai multe despre Șakti
Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 20.252-261 ananta-śakti-madhye kṛṣṇera tina śakti pradhāna 'icchā-śakti', 'jñāna-śakti', 'kriyā-śakti' nāma Dintre energiile fără de număr ale lui Krișna trei energii sunt principale - madhye śakti ananta kṛṣṇera tina śakti pradhāna Energia voinței, puterea cunoașterii și energia activității - icchā-śakti jñāna-śakti kriyā-śakti nāma Cu aceste energii sunt dotate și sufletele. Aceste energii sau funcțiuni sunt delegate în starea condiționată a sufletelor mașinilor materiale subtile numite minte și inteligență. În starea eliberată sufletul revine în deplina facultate a acestor funcțiuni. Aceasta implică faptul că acele suflete care au atins eliberarea impersonală în lumina albă spirituală, fiind în această poziție inactive, dar fiind dotate cu energía voinței - icchā-śakti și a activității - kriyā-śakti, în momentul în care își doresc să devină active, cad în lumea materială, pentru că nu cunosc lumea spirituală și nu au reușit să aibă o legătură cu una dintre formele Domnului Suprem, care se află în acele lumi transcendentale. icchā-śakti-pradhāna kṛṣṇa icchāya sarva-kartā jñāna-śakti-pradhāna vāsudeva adhiṣṭhātā Asupra energiei voinței prezidează Krișna- icchā-śakti pradhāna kṛṣṇa Prin voință totul se manifestă - icchāya sarva-kartā Cel ce prezidează, guvernând asupra cunoașterii este Vasudev - jñāna-śakti adhiṣṭhātā pradhāna vāsudeva icchā-jñāna-kriyā vinā nā haya sṛjana tinera tina-śakti meli' prapañca-racana Fără voință, cunoaștere și activitate nu există creație - vinā icchā-jñāna-kriyā nā haya sṛjana Prin asamblare acestor trei energii a fost manifestată creația - meli tinera tina-śakti prapañca-racana kriyā-śakti-pradhāna sańkarṣaṇa balarāma prākṛtāprākṛta-sṛṣṭi ********** nirmāṇa ahańkārera adhiṣṭhātā kṛṣṇera icchāya goloka, vaikuṇṭha sṛje cic-chakti-dvārāya Asupra energiei activității prezidează Sańkarṣaṇ, care este Balarām - kriyā-śakti-pradhāna sańkarṣaṇa balarāma El execută creația a ceea ce este principal cât și a ceea ce este secundar în creație- ********** nirmāṇa prākṛta aprākṛta sṛṣṭi Și guvernează asupra Falsului Ego -ahańkārera adhiṣṭhātā Și din dorința lui Krișna manifestă Goloka (lumea spirituală intimă a lui Krișna) - kṛṣṇera icchāya sṛje goloka Și Vaikuntha (lumea spirituală a majestății și opulenței regale a lui Krișna)- vaikuṇṭha Prin intermediul energiei mentale (a cunoașterii) - dvārāya cic-chakti yadyapi asṛjya nitya cic-chakti-vilāsa tathāpi sańkarṣaṇa-icchāya tāhāra prakāśa Deși nu există creație (în sensul material ce implică existența dualității, deci și a distrugerii) - yadyapi asṛjya căci jocurile energiei spirituale sunt eterne - cit-śakti-vilāsa nitya totuși dorința lui Sańkarṣaṇ este cea care le manifestă - tathāpi sańkarṣaṇa-icchāya tāhāra prakāśa Pentru a susține cele spuse Șri Cetanya dă un citat din Brahma Samhita (5.2) sahasra-patraḿ kamalaḿ gokulākhyaḿ mahat padam tat-karṇikāraḿ tad-dhāma tad anantāḿśa-sambhavam Lăcașul suprem numit Gokula este asemenea unui lotus cu o mie de petale - mahat padam gokula-ākhyam kamalam sahasra-patram Centrul acestuia este lăcașul acelui (Domn) -tat-karṇikāram tat-dhāma A cărei origine este o parte din Domnul Ananta - tad sambhavam aḿśa ananta māyā-dvāre sṛje teńho brahmāṇḍera gaṇa jaḍa-rūpā prakṛti nahe brahmāṇḍa-kāraṇa Prin intermediul energiei iluzorii acesta (Sańkarṣaṇ) creează grupurile de universuri - māyā-dvāre sṛje brahmāṇḍera gaṇa Fiind inertă energia materială nu este cauza universurilor - jaḍa-rūpā prakṛti nahe brahmāṇḍa-kāraṇa jaḍa haite sṛṣṭi nahe īśvara-śakti vine tāhātei sańkarṣaṇa kare śaktira ādhāne Fără energia Domnului Suprem din ceea ce este inert nu se poate creea - vine īśvara-śakti jaḍa haite sṛṣṭi nahe Ca urmare Sańkarṣaṇ folosește energia spirituală - tāhātei sańkarṣaṇa kare ādhāne śaktira īśvarera śaktye sṛṣṭi karaye prakṛti lauha yena agni-śaktye pāya dāha-śakti Energia materială are putere de creație datorită Domnului Suprem - prakṛti karaye śaktye sṛṣṭi īśvarera Așa cum fierul își ia puterea să ardă de la energia focului - yena lauha pāya dāha-śakti agni-śaktye |
#6
Posted 17 March 2016 - 17:23
pe scurt,lakshmi e sursa energiei,shakti e energia,iar saraswati e orizontul energetic .
|
#7
Posted 18 March 2016 - 18:18
am înţeles, mulţumesc!
voi aţi fost în india, de le ştiţi aşa de bine? |
#8
Posted 19 March 2016 - 15:11
pro-civilizatie, on 15 martie 2016 - 08:39, said:
1.suferinta e cauzata de mai multe lucruri : -propriile acte ,conform justitiei lui lakshmi și conform acestora acordă destinația și destinul în viața următoare? În această postură este cunoscut în cărțile vedice Yama sau Zeul Disciplinei și al Justiției, pentru sufletele legate de existența materială. Edited by madhukar, 19 March 2016 - 15:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users