Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Achizitie autoturism cu motor Hibrid

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
neasuciu

neasuciu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 20.04.2009
Salutare!
Incep acest subiect deoarece am tot cautat informatii si nu am gasit alte lucruri in afara de articole scrise de jurnalisti auto si pe piata sunt destul de putine masini cu motoare hibrid.
Am pornit de la a-mi schimba actuala masina, un Opel Astra H, cumparata noua in 2007 si care tocmai a facut 100 000 kilometri.
Decizia porneste de la a dorinta de schimbare si de a avea un nivel de confort mai mare decat cel actual si performante mai bune, toate corelate cu un consum mai mic.
Motorul actual este 1.6 benzina, aspirat si are 116 cp disponibili la 6000 de ture si un cuplu motor de 155 Nm disponibili abia la 4000 de ture.
Consumul in Bucuresti oscileaza intre 10 si 12 litri, 10 fac doar daca conduc cand este foarte liber si fara aer conditionat, deci consumul real este undeva intre 11 si 12 litri/100 km iar in afara orasului pe drumuri nationale oscileaza intre 6 si 7 l/100 km, pe autostrada la 130 km/h consumul este de 8 litri. Cel mai tare ma deranjeazalipsa unor lucruri utile (scaune incalzite, senzori parcare, faruri cu xenon, esp, sistem audio cu cititor de card sau usb) si consumul de carburant. Masina face 70-80% drumuri in oras si 20-30% drumuri in afara. In total, ar trebui sa nu depasesc 17-18 000 km anual.
Dupa cum observati mi-am facut temele si stiu ce vreau pe urmatoarea masina.
Oscilez intre doua lucruri in acest moment

1. masina noua vs masina rulata
2. motor traditional cu ardere prin combustie (neaparat turbo benzina, cel mai probabil 1.4) vs motor hibrid de la Toyota (Auris generatia 2013 sau Lexus CT)
La Lexus/Toyota imi plac echiparile bogate, inclusiv camera pentru mersul inapoi si cutia automata dar principala mea situatie este legata de fiabilitatea partii electrice, respectiv motor si acumulator.
Atentie, vorbesc despre modele din generatiile noi, de dupa 2012 - 2013, nu cele din 2007.
Un articol foarte documentat care mi-a placut foarte mult este acesta
http://floteauto.ro/...a-auris-hybrid/
Asadar, intreb detinatorii de hibride si pe cei care sunt mai documentati ca mine: cat de fiabila este partea electrica acestor masini? Ma refer la motorul electric si la acumulator. Citisem undeva ca acumulatorul incepe sa aibe probleme dupa ce iese din garantie adica dupa aproximativ 5 ani de la achizitie si ca trebuie inlocuit, iar inlocuirea costa cam 2000 de euro. In rest masinile sunt fiabile din punct de vedere motor/cutie de viteze/articulatii/electronica.

#2
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Motoarele electrice sunt fără perii, deci fiabilitatea e mare, rezistă pe toată durata de viaţă a maşinii. Bateriile sunt scumpe, personal nu cred că înlocuirea completă a blocului costă doar 2000 Euro. Aşa ar fi relativ ieftin să iei un Prius second hand şi să schimbi doar bateria.
Acum circa o săptămână s-a observat o creştere bruscă a preţului litiului pe bursele internaţionale, ceea ce arată că preţul acumulatorilor va creşte în urmâtoarea perioadă.
Mai interesant mi se pare sistemul Hybrid Air de la Peugeot, pe care vor să-l scoată de anul ăsta în serie, promite performanţe mai bune la un cost mai scăzut. Au reuşit să scoată dintr-un 308 consum de 2,9L în oraş şi 69g CO2. Scăderea preţului petrolului le-a dat planurile peste cap, dar tot va ieşi pe piaţă până la urmă.

Edited by mihaicozac, 02 March 2016 - 21:16.


#3
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Nu merita hybrid la noi.
Mai bine un diesel.

Masinile hybrid sunt facute pentru SUA, unde restrictiile de emisii pentru motoare diesel sunt mai dure si nu multi fabricanti au reusit sa produca astfel de motoare la un nivel de costuri acceptabil pentru masini mici.

#4
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
Cu cat vinzi astra ?

#5
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Se poate ciocăni într-un Ka?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/50A9wjJ40Dk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#6
neasuciu

neasuciu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 20.04.2009
@mihaicozac Multumesc pentru sfaturile oferite. Totusi, acumulatorii de la Toyota nu sunt pe Litiu ci pe Nichel. Prius nu imi place aspectul interior/exterior. Batalia se va da intre Auris dupa 2013 si Lexus CT 200h. Nu cunosc detalii despre sitemul celor de la Peugeot, daca ai putea sa-mi oferi m-as bucura. Daca filtrez pe autovit dupa combustibil hibrid, imi gaseste vreo 20 de Peugeot-uri si cateva Totyote/Lexus. Asta ma contrariaza.

@kolfleading Nu vreau motor diesel. Poate nu ai citit tot ce am scris. Masina va fi folosita 70-80 in oras... si voi face 17 000 km pe an. Consumul unei hibride benzina/electric vs diesel de la minim 1.6 in sus este mult mai mic. Practic un 1.6 TDI de 90/105 cp consuma intre 7 si 9 litri in oras daca nu vrei sa-i infunzi dpf-ul iar un hibrid consuma 4-6 litri. COnsumabilele la un hibrid sunt mult mai ieftine decat la diesel. Crede-ma ca am studiat aceste aspecte, am un fisier excel cu toate aceste costuri, inclusiv asigurari.

@petre69 putem discuta pe privat. Este offtopic si nu despre asta este discutia. Pe mine ma intereseaza fiabilitatea motoarelor hibrid si aici ma refer la acumulatorii care au o anumita viata.

#7
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,849
  • Înscris: 07.09.2007
Avem la firma un Nissan Altima 2007 hibrid cu peste 100000 mile la bord (import din USA) condus numai in regim urban (hai sa zic 90%).
In prezent din momentul cand arata acumulatorul plin pana se duce la gol poti traversa un orasel mic de provincie cu maxim 2-3 porniri ale motorului pe benzina, in anumite conditii (clima oprita, radio mai incet, faruri oprite).
Mie personal mi se pare foarte bun acest lucru avand in vedere ca in afara de mentenanta motorului pe benzina si reviziile de rigoare plus ceva piese pe la mecanica, nu s-a umblat la nimic pe partea de hibrid.
Ce-i drept acesta fiind un model mai vechi, setul de baterii costa undeva la 4000$ dar probabil se simte in autonomie.

In acest moment consumul se invarte intre 8-9l/100km in Bucuresti.  (motorul pe benzina este 2.5 aspirat)

Edited by punktnet, 03 March 2016 - 10:40.


#8
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

 punktnet, on 03 martie 2016 - 10:38, said:


In prezent din momentul cand arata acumulatorul plin pana se duce la gol poti traversa un orasel mic de provincie cu maxim 2-3 porniri ale motorului pe benzina,


Asta inseamna cam 7-15 km,maximum 20?

#9
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014

 kolfleading, on 02 martie 2016 - 21:17, said:

Nu merita hybrid la noi.
Mai bine un diesel.

Masinile hybrid sunt facute pentru SUA, unde restrictiile de emisii pentru motoare diesel sunt mai dure si nu multi fabricanti au reusit sa produca astfel de motoare la un nivel de costuri acceptabil pentru masini mici.
La voi poate nu merita, in lumea civilizata cica se mai poarta si masinile nepoluante nu numai tractoarele.

Edited by _-AppleS-_, 03 March 2016 - 12:04.


#10
Barboso

Barboso

    Satir bãtrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Sunt in regula si hibridele.  Da' numai daca motorul termic are vreo patru litri.   :D

#11
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,849
  • Înscris: 07.09.2007

 adisz, on 03 martie 2016 - 11:37, said:


Asta inseamna cam 7-15 km,maximum 20?
Nici chiar. Dar un 7-8 prinzi

 Barboso, on 03 martie 2016 - 16:56, said:

Sunt in regula si hibridele.  Da' numai daca motorul termic are vreo patru litri.   :D
Am avut azi la reparat un GMC Yukon hybrid. Era perfect pentru tine!

#12
Barboso

Barboso

    Satir bãtrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Nu prea-mi place clasa (SUV), io-s cu "de-alea mici"  -  berlne. coupe, hatch... de-astea.
Vreun Charger SRT Hellcat Hybrid, poate.   :P

#13
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,849
  • Înscris: 07.09.2007
Vrabia mãlai viseazã
M-am dat zilele trecute cu un Infiniti Q60s. Sigur ți ar fi fost "pe gust"

Edited by punktnet, 03 March 2016 - 22:24.


#14
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

 punktnet, on 03 martie 2016 - 20:07, said:

Nici chiar. Dar un 7-8 prinzi


Sa stii ca eu nu am intrebat in bascalie.Dar ai zis ca se poate traversa un orasel mic de provincie.
Sovata are 7,2 km,Reghin cam 10km iar Tg-Mures n-are 20km in cele mai lungi trasee.Asta doar din cele din zona mea care intra la categoria oras/orasel de provincie.
Ori sa faci 20 de km cu un "plin de acumulator" nu stiu cat de rentabil este.

 punktnet, on 03 martie 2016 - 10:38, said:

Avem la firma un Nissan Altima 2007 hibrid cu peste 100000 mile la bord (import din USA) condus numai in regim urban (hai sa zic 90%).
In prezent din momentul cand arata acumulatorul plin pana se duce la gol poti traversa un orasel mic de provincie cu maxim 2-3 porniri ale motorului pe benzina, in anumite conditii (clima oprita, radio mai incet, faruri oprite).
Mie personal mi se pare foarte bun acest lucru avand in vedere ca in afara de mentenanta motorului pe benzina si reviziile de rigoare plus ceva piese pe la mecanica, nu s-a umblat la nimic pe partea de hibrid.
Ce-i drept acesta fiind un model mai vechi, setul de baterii costa undeva la 4000$ dar probabil se simte in autonomie.

In acest moment consumul se invarte intre 8-9l/100km in Bucuresti.  (motorul pe benzina este 2.5 aspirat)


#15
punktnet

punktnet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,849
  • Înscris: 07.09.2007
Pãi de exemplu am mers de la intrare la ieÈ™ire din PiteÈ™ti È™i a pornit motorul termic de vreo 4-5 ori când i am dat mai tare. În rest electric. Și vorbesc de o maÈ™inã de 100k mile È™i 9 ani. Probabil astea noi stau mult mai bine dar sã È™tii cã de fapt rostul hibrid este sã ajute termicul nu sã îi ia locul...
De fapt dacã nu ii dai talpã, motorul termic stã mai mult în ralanti accelerat nu "trage" È™i el

Edited by punktnet, 03 March 2016 - 22:29.


#16
neamanole

neamanole

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 840
  • Înscris: 12.01.2014

 neasuciu, on 02 martie 2016 - 20:55, said:

Salutare!
Incep acest subiect deoarece am tot cautat informatii si nu am gasit alte lucruri in afara de articole scrise de jurnalisti auto si pe piata sunt destul de putine masini cu motoare hibrid.
Am pornit de la a-mi schimba actuala masina, un Opel Astra H, cumparata noua in 2007 si care tocmai a facut 100 000 kilometri.
Decizia porneste de la a dorinta de schimbare si de a avea un nivel de confort mai mare decat cel actual si performante mai bune, toate corelate cu un consum mai mic.
Motorul actual este 1.6 benzina, aspirat si are 116 cp disponibili la 6000 de ture si un cuplu motor de 155 Nm disponibili abia la 4000 de ture.
Consumul in Bucuresti oscileaza intre 10 si 12 litri, 10 fac doar daca conduc cand este foarte liber si fara aer conditionat, deci consumul real este undeva intre 11 si 12 litri/100 km iar in afara orasului pe drumuri nationale oscileaza intre 6 si 7 l/100 km, pe autostrada la 130 km/h consumul este de 8 litri. Cel mai tare ma deranjeazalipsa unor lucruri utile (scaune incalzite, senzori parcare, faruri cu xenon, esp, sistem audio cu cititor de card sau usb) si consumul de carburant. Masina face 70-80% drumuri in oras si 20-30% drumuri in afara. In total, ar trebui sa nu depasesc 17-18 000 km anual.
Dupa cum observati mi-am facut temele si stiu ce vreau pe urmatoarea masina.
Oscilez intre doua lucruri in acest moment

1. masina noua vs masina rulata
2. motor traditional cu ardere prin combustie (neaparat turbo benzina, cel mai probabil 1.4) vs motor hibrid de la Toyota (Auris generatia 2013 sau Lexus CT)
La Lexus/Toyota imi plac echiparile bogate, inclusiv camera pentru mersul inapoi si cutia automata dar principala mea situatie este legata de fiabilitatea partii electrice, respectiv motor si acumulator.
Atentie, vorbesc despre modele din generatiile noi, de dupa 2012 - 2013, nu cele din 2007.
Un articol foarte documentat care mi-a placut foarte mult este acesta
http://floteauto.ro/...a-auris-hybrid/
Asadar, intreb detinatorii de hibride si pe cei care sunt mai documentati ca mine: cat de fiabila este partea electrica acestor masini? Ma refer la motorul electric si la acumulator. Citisem undeva ca acumulatorul incepe sa aibe probleme dupa ce iese din garantie adica dupa aproximativ 5 ani de la achizitie si ca trebuie inlocuit, iar inlocuirea costa cam 2000 de euro. In rest masinile sunt fiabile din punct de vedere motor/cutie de viteze/articulatii/electronica.
  Ce masina ati cumparat pana la urma? Ma intereseaza si pe mine subiectul, m-ar tenta o hibrida, poate ne mai dati detalii din experienta dvs cu noua masina hibrida sau daca nu ati cumparat inca , ce ati mai aflat etc

#17
neasuciu

neasuciu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 20.04.2009
Am cumparat un Auris.
An fabricatie: 2013
Kilometri la bord: 16144 (atunci cand am luat-o - acum am putin peste 20 000); o mica precizare, kilometri sunt 100% reali, masina a fost achizitionata dintr-o reprezentanta Toyota si am primit tot istoricul cu tot ce s-a verificat/inlocuit in 4 ani.
echiparea este SOL+ adica maxim la acest model, cu faruri Xenon si acoperis panoramic care este "OAU". Posted Image
Este exact ce mi-am dorit si cum mi-am dorit. Singurul "minus" pe care i l-as putea gasi este spatiu portbagajului. Fiind caroserie Hatchback portbagajul este foarte mic. Poti pune un troller mare si unul-doi rucsaci deasupra. Prin comparatie mai conduc si o Skoda Octavia Sedan si are un portbagaj imens (530 de litri).
M-a interesat foarte mult consumul si este exact cum m-am asteptat. LA Opel avem intre 11 si 13 litri/100 km in oras iar acum consumul este stabilita de multe sute de km la 5.7 litri/100 km. Deci cam la jumatate. Evident cu aer conditionat pornit.
Franele sunt excelente, franeaza extrem de rapid.
Sistemul Hibrid este asa cum il stiam, pentru ca l-am testat la un moment dat mai mult timp.
Masina a fost condusa cu usurinta si de catre sotia mea care nu a condus vreodata o masina cu cutie automata si a zis ca este cea mai tare.Posted Image
Sunt foarte multumit de alegerea facuta.

#18
neasuciu

neasuciu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 436
  • Înscris: 20.04.2009
Inca ceva. Primul lucru pe care il vei observa la aceasta masina este silentiozitatea. De multe ori cand merg pe strada sunt "obligat" sa merg foarte incet pentru ca nu se aude motorul si risc sa accidentez pe cineva.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate