Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Oastea Domnului.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
788 replies to this topic

#685
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Unii preoti nu mai pomenesc la rugaciuni pe patriarh si pe mitropoliti din cauza participarii bisericii ortodoxe romane la "Sinodul din Creta", cica au tradat ortodoxia inaltii nostri si vor s-o puna si ei de o biserica paralela, ortodoxa si in acord cu biserica primara, neaparat.

#686
Endgegner

Endgegner

    razes conservator, dacopat si homofob

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 22.10.2015
De ce  este necesara spovedania inainte de Sfanta Impartasanie?

Iata un fragment din acest articol care da lamuririle necesare:

În această privinţă, este suficient să menţionăm multele restricţii şi opriri de la primirea Sfintei Împărtăşanii, prevăzute de canoane, pe perioade mai mari sau mai mici de timp, pentru diferitele păcate pe care le putem săvârşi şi care ne fac nevrednici de a ne apropia de Sfânta Împărtăşanie. Pentru cunoaşterea lor şi pentru aplicarea epitimiilor corespunzătoare este nevoie ca, mai întâi, preotul duhovnic să le cunoască, şi acesta nu are altă cale de a le afla decât Spovedania. În funcţie de ele şi de gravitatea lor, ca şi de gradul de pocăinţă, duhovnicul dă dezlegare de păcatele săvârşite şi îngăduie împărtăşirea cu Sfântul Trup şi Sfântul Sânge al Mântuitorului Hristos, sau opreşte de la primirea Sfintei Împărtăşanii, până la împlinirea canonului sau epitimiei date cu acest prilej. Dacă ne împărtăşim fără spovedanie, primim Sfânta Împărtăşanie cu nevrednicie şi luăm, aşa cum spune Sfântul Apostol Pavel, osândă. „Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului“ (I Corinteni 11, 29).


Tot in acest articol gasim si de ce unii cred ca se pot impartasi si fara a se spovedi inainte:

[...]Prima parte a acestei hotărâri are în vedere strânsa legătură dintre Sfânta Spovedanie şi Sfânta Împărtăşanie, dacă ne gândim că în Biserica Ortodoxă Română Sfânta Împărtăşanie nu se poate concepe fără Sfânta Spovedanie.
Nu numai canoanele şi hotărârile bisericeşti se referă la această practică a Bisericii, ci credincioşii înşişi, din respect deosebit faţă de Sfânta Împărtăşanie, nu îndrăznesc să se apropie de aceasta fără Spovedanie. Spun lucrul acesta având în vedere practica din unele Biserici Ortodoxe de a nu considera necesară şi obligatorie administrarea Sfintei Spovedanii înainte de Taina Împărtăşaniei, aşa cum se întâmplă în Biserica Ortodoxă Greacă.[...]


In concluzie, avem cum vedem, cate bordeie atatea obiceie... Ca daca  romanii sunt mai scrupulosi si se tem sa se impartaseasca fara spovedanie, nu la fel sta treaba cu grecii.

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 15:54, said:

Unii preoti nu mai pomenesc la rugaciuni pe patriarh si pe mitropoliti din cauza participarii bisericii ortodoxe romane la "Sinodul din Creta", cica au tradat ortodoxia inaltii nostri si vor s-o puna si ei de o biserica paralela, ortodoxa si in acord cu biserica primara, neaparat.

Inteleg...

#687
subjective

subjective

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,458
  • Înscris: 07.11.2017

View PostEndgegner, on 16 ianuarie 2018 - 15:42, said:



Ai tu sigur ciclu inclusiv pe gura si pe urechi si pe glandele lacrimogene ori alte gaurele, daca, dupa ce m-ai vizat clar, esti in stare sa negi totul cu nonsalanta caracteristica doar tatelor, proprietarese de barbati care isi castiga existenta cu alba-neagra si alte gainarii, adica a celor care se bucura de jaf si de minciuna.
Mai ales ca mai departe vedem ca iti recunosti "moneda". Inseamna ca se cuvine sa ti-o iei inapoi asa cum zice Scriptura "sa dam cezarului ce e al cezarului". Si chiar ma bucur ca nu am gresit sa iti fi dat din greseala alta.



Marro s-a facut episcop intre timp? Ce ai vrea sa iti spuna de folos?

A fost banat.

#688
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Probabil mai sunt si prin alte colturi ale lumii si alte obiceiuri, problema ramane: ce motiv ai avea sa nesocotesti felul de organizare al bisericii din care faci parte pe motiv ca "altii nu fac asa"?
Ce ar mai fi ca in Teleorman sa se aplice modelul grecesc iar in Braila modelul Sudanez? Mai eficient ar fi in cazul asta sa existe vreo 41 de biserici ortodoxe romane autocefale care sa hotarasca singure ce model aplica, babilonie, primul pas spre dezintegrare. Bucuria nepomenitorilor pe diverse motive.
Nu mai zic varianta in care unii renunta la preoti dar se vor considera ortodocsi, cartierul si biserica ortodoxa, una mai aproape de cea apostoleasca decat cealalta.

Cum o dai, lovesti exact in autoritatea Scripturii: "Este un Domn, o credinţă, un botez". Nu e de ajuns ca nu se mai inteleg bisericile traditionale intre ele, nici credinciosii din cadrul aceleiasi biserici nu tre sa se mai inteleaga.

Afara preotii din biserici...ba nu..sa protestam pentru dreptatea noastraaaa...

Mama, mama, ce perfect inceput al sfarsitului.

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 16:28.


#689
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 11:37, said:

voi ati citit cu atentie posturile 651, 656, 664 si 665? Nu.
Ba da. În 651 să-mi spui cine stabilește nevrednicia. Preotul, cumva? Când face asta? La liturghie?
În 656 vorbești despre Taina spovedaniei, cu care sunt de acord. Niciun ortodox normal la cap nu o va contesta.
În 664 bați câmpii pe lângă subiect și în 665, la fel.
Deci?

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 11:37, said:

In plus, vreau sa va aduc aminte:


Greseala pe care o faceti e aceeasi cu a celor ce sustin principiul "sola scriptura", un amestec de idei din care tre sa rezulte ce spuneti voi. Concret, tu zici ca spovedania nu era definita la inceputurile crestinismului in forma cum o cunoastem noi azi, da?
Ok, eu iti voi raspunde ca nu ar trebui sa mergi la Liturghie pentru ca la inceputuri Liturghia nu era in forma asta pe care o stim noi, si totusi mergi fara sa comentezi ca la incepuri era altfel, de ce? Pentru ca in primul caz vrei sa-ti indreptatesti ratacirea iar in privinta Liturghiei iti convine si nu trebuie sa adunci acelasi tip de argumente.
Om bun, Taina spovedaniei exista de mult timp, până când cineva de prin Biserica ortodoxă a introdus condiția asta obligatorie, a spovedaniei înainte de euharistie.
Tu de fapt ce susții acum? Că ar trebui să ne spovedim înainte de fiecare liturghie, cumva? Posted Image

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 11:37, said:

Logic ar fi sa traiesti fara spovedanie - fix ca la inceputurile crestinismului - in catacombe cu frica ca nu mai apuci ziua de maine din cauza ca cineva ar putea sa-ti ia capul din cauza credintei, te mai invit sa traiesti fara spovedanie – fix ca primii crestini - adica sa-ti dai averea bisericii pentru ca asa era la inceputuri, faci asa? NU, pentru ca tie nu-ti convine decat ca trebuie sa ne spovedim inainte de impartasanie [dar nu numai, ne spovedim de cate ori e nevoie], restul “inovatiilor” din biserica le accepti, de ce?

Vezi? Daca asa traim acuma in biserica, avem randuiala din 2017, nu ne apucam s-o contestam pe motiv ca la inceput nu a fost asa, multe nu au fost asa dar pe noi ne intereseaza mai putin, cand parintii bisericii au instituit o randuiala apoi tre sa crezi ca nu politic au hotarat, daca nu vrei sa crezi asta vei gasi un milon de motive si te rupi de biserica, exact ce faceti voi.
Logic e numai în mintea ta, să știi. Dacă tu ai impresia că în vremea lui Vasile cel Mare nu exista Taina spovedaniei, te înșeli. Vasile cel Mare a militat chiar, pentru Sfânta spovedanie. Și cu toate astea, el afirma clar:

Desigur ca impartasirea zilnica si hotararea de a primi zilnic sfantul Trup si Sange al lui Hristos e un lucru bun si folositor, caci El Insusi o spune limpede: „Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţă veşnică” (Ioan 6, 54). Cine se indoieste ca participarea continua la viata n-ar fi acelasi lucru cu a trai pe mai multe planuri?
Cu toate acestea, noi ne impartasim numai de patru ori pe saptamana: duminica, miercurea, vinerea si sambata, precum si in alte zile cand se face pomenira vreunui sfant deosebit.

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 11:37, said:

Vezi? Daca asa traim acuma in biserica, avem randuiala din 2017, nu ne apucam s-o contestam pe motiv ca la inceput nu a fost asa, multe nu au fost asa dar pe noi ne intereseaza mai putin, cand parintii bisericii au instituit o randuiala apoi tre sa crezi ca nu politic au hotarat, daca nu vrei sa crezi asta vei gasi un milon de motive si te rupi de biserica, exact ce faceti voi.
Argumentație ilogică, folosești informații false.

Edited by mario_bril, 16 January 2018 - 18:48.


#690
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013

View Postmario_bril, on 16 ianuarie 2018 - 18:49, said:

Ba da. În 651 să-mi spui cine stabilește nevrednicia. Preotul, cumva? Când face asta? La liturghie?
În 656 vorbești despre Taina spovedaniei, cu care sunt de acord. Niciun ortodox normal la cap nu o va contesta.
În 664 bați câmpii pe lângă subiect și în 665, la fel.
Deci?
.....
Hai ca deja esti obositor.

stokkolm:
#645
Bun, intrebarea mea e...
1.cand ma iarta Dumnezeu? Cand regret ce-am facut si-mi cer iertare sau dupa ce umblu trei saptamani in coate si-n genunchi?
2.Si daca ma iarta, de ce ma iarta Dumnezeu? Pentru ca am regretat si am cerut iertare sau pentru ca am umblat trei saptamani in coate si-n genunchi?


Eu:
#656
Si ca sa-ti raspund concis la intrebare...
un duhovnic va rosti rugaciunea de iertare a pacatelor dupa ce ti le-ai recunoscut, adica esti constient de greseli si dupa ce te hotarasti sa nu le mai faci,
sa incerci sa-ti schimbi viata si cu ajutorul lui, se presupune ca stie ce zice din moment ce treaba lui e duhovnicia.
#664
Preotul rosteste rugaciunea de iertare la sfarsitul spovedaniei, atunci iti iarta si Dumnezeu pacatele, prin slujitorul lui.


Iti fac traducerea si ma duc sa-mi iau tratamentul cu xanax:

Stokkolm m-a intrebat cand iarta Dumnezeu si pentru care motiv.

I-am raspuns ca Dumnezeu iarta pacatele spovedite la sfarsitul spovedaniei [cand?] -ala e momentul- iar conditiile [de ce ma iarta?] sunt:
- dupa ce ti le-ai recunoscut;
- dupa ce vede ca esti constient de greseli;
- dupa te hotarasti sa nu le mai faci;
- dupa incerci sa-ti schimbi viata.

La sfarsitul spovedaniei, cand rosteste preotul rugaciunea de dezlegare iarta si Dumnezeu pacatele spovedite, deja am zis de cinci ori, de acuma nu mai repet.

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 20:30.


#691
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Și totuși ce legătură are spovedania cu euharistia, că tot nu ai lămurit chestiunea asta?
Eu am întrebat de nevrednicie, nu de spovedanie, care este cu totul altceva. Și asta, întrucât discutam de euharistie. Faci ce faci și tot la spovedanie ajungi, fără să argumentezi legătura indisolubilă dintre cele două.

Sorinele, am înțeles, nu poți. Și nici nu ai cum, că nici măcar cei care au introdus trăsnaia asta teologică nu știu să o argumenteze. Da' de Vasile cel Mare, ce părere ai, totuși? Era el cam habarnist, așa? Habar nu avea ce e spovedania și ce este euharistia?

Edited by mario_bril, 16 January 2018 - 20:43.


#692
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Doamne.....Posted Image ...o singura intrebare: esti crestin in Biserica Ortodoxa Romana sau sub ascultarea lui Vasile cel mare?

http://ziarullumina....iei--89256.html

Quote

Conform hotărârii din 29 octombrie 2012 a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.......Prima parte a acestei hotărâri are în vedere strânsa legătură dintre Sfânta Spovedanie şi Sfânta Împărtăşanie, dacă ne gândim că în Biserica Ortodoxă Română Sfânta Împărtăşanie nu se poate concepe fără Sfânta Spovedanie.

Tu esti crestin pe Luna sau in Romania, de curiozitate. Traiesti in anul 350 dupa Hristos sau in 2018?

NU MAI INTRA INTR-O BISERICA ORTODOXA AFLATA SUB JURISDICTIA PATRIARHIEI ROMANE. DU-TE IN GRECIA SI TE IMPARTASESTE.

În această privinţă, este suficient să menţionăm multele restricţii şi opriri de la primirea Sfintei Împărtăşanii, prevăzute de canoane, pe perioade mai mari sau mai mici de timp, pentru diferitele păcate pe care le putem săvârşi şi care ne fac nevrednici de a ne apropia de Sfânta Împărtăşanie. Pentru cunoaşterea lor şi pentru aplicarea epitimiilor corespunzătoare este nevoie ca, mai întâi, preotul duhovnic să le cunoască, şi acesta nu are altă cale de a le afla decât Spovedania. În funcţie de ele şi de gravitatea lor, ca şi de gradul de pocăinţă, duhovnicul dă dezlegare de păcatele săvârşite şi îngăduie împărtăşirea cu Sfântul Trup şi Sfântul Sânge al Mântuitorului Hristos, sau opreşte de la primirea Sfintei Împărtăşanii, până la împlinirea canonului sau epitimiei date cu acest prilej. Dacă ne împărtăşim fără spovedanie, primim Sfânta Împărtăşanie cu nevrednicie şi luăm, aşa cum spune Sfântul Apostol Pavel, osândă. „Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului“ (I Corinteni 11, 29).

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 20:59.


#693
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 20:52, said:

Doamne.....Posted Image ...o singura intrebare: esti crestin in Biserica Ortodoxa Romana sau sub ascultarea lui Vasile cel mare?

http://ziarullumina....iei--89256.html



Tu esti crestin pe Luna sau in Romania, de curiozitate. Traiesti in anul 350 dupa Hristos sau in 2018?

NU MAI INTRA INTR-O BISERICA ORTODOXA AFLATA SUB JURISTICTIA PATRIARHIEI ROMANE. DU-TE IN GRECIA SI TE IMPARTASESTE.
Nenea, a fost vreodată când Biserica s-a dezis de scrierile lui Vasile cel Mare? Dacă da, când? Eu știu că a fost considerat unul dintre Sfinții Părinți și de la care Biserica a preluat atât ideile cât și anumite rugăciuni, ca de exemplu moliftele. Tu nu vezi că ești în contradicție evidentă între Sfinții Părinți și nu știu ce canon inventat de nu știu cine? Tu nu vezi că ești în evidentă contradicție logică între scopul liturghiei, unul euharistic și interdicțiile canoanelor? Îmi pare rău pentru tine Sorinele, dar ai devenit habotnic, să știi.

#694
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Nu e nicio contradictie. Vrei sa-ti insir canoanele care opresc de la Sfanta Impartasanie?
Mai pune o data citatul unde scrie Vasile cel mare ca Impartasania se ia fara spovedanie.
Chiar is curios. Nu de unde se deduce, unde scrie ca nu trebuie sa te spovedesti inainte de a lua Impartasania, pune inca o data sa vedem.

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 21:06.


#695
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 21:01, said:

Nu e nicio contradictie. Vrei sa-ti insir canoanele care opresc de la Sfanta Impartasanie?
Când au fost ele elaborate? Începând cu secolul 18, nu-i așa?

Edited by mario_bril, 16 January 2018 - 21:04.


#696
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Cine cheamă vrăjitori sau fermecători pentru a face rău altora, ca un ucigas se socoteste si 20 de ani să nu se împărtăsească. (Canonul 72 al Sfântului Vasile cel Mare.68.)

Creştinii din primele secole erau foarte râvnitori şi doreau să se împărtăşească mai des cu Sfintele Taine. Pentru ei, oprirea pe un timp mai scurt sau mai lung de la Sfânta Împărtăşanie era cel mai greu canon. De aceea şi canoanele Părinţilor Bisericii din acea perioadă, precum Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie de Nyssa etc., opreau de la Sfânta Împărtăşanie pe creştinii cu păcatele grele, uneori până la 10, 15 sau chiar 20 de ani. Analizând canoanele acestor Părinţi, sesizăm că epitimiile pentru păcatele mari, în special acelea care prevăd îndepărtarea de la Sfânta Împărtăşanie, diferă de la un părinte la altul, în ceea ce priveşte numărul anilor. Aceste canoane evidenţiază viziunea rigoristă cu privire la modul de vindecare, reglementări pe care autorii le-au stabilit ţinând cont de mediul şi de condiţiile vieţii de atunci.

Sa inteleg ca acei crestini isi luau singuri canoane si nu se mai impartaseau, cine sa-i opreasca daca nu se spovedeau?
Se opreau singuri, aia e frate.

Cine boala ii obliga sa citeasca toate canoanele, tu le-ai citit si stii cand sa te opresti?
Chiar raspunde, cand si de ce te opresti tu de la a te impartasi, te-ai oprit vreodata?

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 21:27.


#697
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Eu una te întreb și alta îmi răspunzi. Se spovedeau creștinii respectivi zilnic, pe atunci? Dacă nu, înseamnă că puteau lua euharistia fără nicio problemă. Una este când ți se dă un canon și cu totul altceva când te oprește cineva, indiferent cine, de la Sfânta Împărtășanie pe motiv că nu te-ai spovedit. Pricepi lucrurile astea sau nu?

Să-ți fac o analogie cu circulația rutieră, poate te pricepi mai bine la chestiile astea. Una este să-ți pună un polițist o interdicție de a mai circula, pe motiv că ai băut și cu totul altceva să te oprească de la condus, pe motivul că nu ai făcut testul de stabilire a alcoolemiei când te-ai urcat la volan. Dacă nici acum nu pricepi, chiar că nu te mai pot ajuta.

Edited by mario_bril, 16 January 2018 - 21:27.


#698
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Pai dragule, apropierea de Sfintele Taine nu o poti face decat daca stii sau nu ca le iei cu nevrednicie ca sa nu cumva sa-ti iei osanda [zice apostolul], dupa care criterii iti faci testul?
"Mi se pare mie ca, daca am omorat numai doi oameni nu e nicio problema sa ma impartasesc, de la trei in sus deja supar pe Dumnezeu" cand ai constiinta asta, dupa criteriul acesta e bine?

Domnule, normal ca pot merge pe drumurile publice manga de beat cu toate ca nu am voie, ce inseamna asta? doar nu sta cineva la fundul meu sa vada cum ma sui la volan, doar nu sta cineva si te intreaba la usa bisericii daca te-ai spovedit sau nu, faci cum vrei.
Cu ce te ajuta ca ai posibilitatea sa nu respecti, tu esti exemplul viu, e vreo problema daca te impartasesti dupa dreptarul tau? Nu stim, canoanele si Biserica din care faci parte zic ca nu, tu faci cum doresti.
No problem. Pana o sa mori si o sa vezi.

Eu nu am zis niciodata ca nu poti fizic sa te duci la impartasit ci am zis ca gresesti daca te duci nepregatit iar pregatirea inseamna spovedanie.

In lipsa unor criterii unice de evaluare  a vredniciei sau a nevredniciei, impartasania devine o loterie, un moft dupa bunul plac al fiecarui crestin.

Un crestin mai lax asa ca tine, poate considera ca se poate impartasi chiar daca a ucis, ti se pare normal sa lasi mantuirea omului la cheremul nivelului lui de intelegere, chiar sa nu existe niciun control? oriunde te duci ti se fac instructaje cu privire la pericole, de ce ar fi lasat Dumnezeu ca sa-si ia oamenii osanda cand se impartasesc?
Nu e bun un filtru al cuiva care [scrie in Scriptura] primeste Duhul Sfant special pentru slujba asta?

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 21:53.


#699
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View PostAyami, on 16 ianuarie 2018 - 21:36, said:

Pai dragule, apropierea de Sfintele Taine nu o poti face decat daca stii sau nu ca le iei cu nevrednicie ca sa nu cumva sa-ti iei osanda [zice apostolul], dupa care criterii iti faci testul?
"Mi se pare mie ca, daca am omorat numai doi oameni nu e nicio problema sa ma impartasesc, de la trei in sus deja supar pe Dumnezeu" cand ai constiinta asta, dupa criteriul acesta e bine?

Domnule, normal ca pot merge pe drumurile publice manga de beat cu toate ca nu am voie, ce inseamna asta? doar nu sta cineva la fundul meu sa vada cum ma sui la volan, doar nu sta cineva si te intreaba la usa bisericii daca te-ai spovedit sau nu, faci cum vrei.
Cu ce te ajuta ca ai posibilitatea sa nu respecti, tu esti exemplul viu, e vreo problema daca te impartasesti dupa dreptarul tau? Nu stim, canoanele si Biserica din care faci parte zic ca nu, tu faci cum doresti.
No problem. Pana o sa mori si o sa vezi.

Eu nu am zis niciodata ca nu poti fizic sa te duci la impartasit ci am zis ca gresesti daca te duci nepregatit iar pregatirea inseamna spovedanie.

In lipsa unor criterii unice de evaluare  a vredniciei sau a nevredniciei, impartasania devine o loterie, un moft dupa bunul plac al fiecarui crestin.
Sorinel, îmi pare rău să-ți spun, dar ești slăbuț în argumentație, să știi.
Fiecare credincios în parte dacă se simte nevrednic, se poate spovedi oricând. Problema nu este dacă te simți, ci dacă nu te simți nevrednic. Numai pentru faptul că nu te-ai spovedit, ți se oprește accesul la euharistie. Pricepi anomalia? Se pare că nu, nu vrei să o pricepi.

Edited by mario_bril, 16 January 2018 - 22:05.


#700
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013

View Postmario_bril, on 16 ianuarie 2018 - 21:56, said:

Sorinel, îmi pare rău să-ți spun, dar ești slăbuț în argumentație, să știi.
Fiecare credincios în parte dacă se simte nevrednic, se poate împărtăși oricând. Problema nu este dacă te simți, ci dacă nu te simți nevrednic. Numai pentru faptul că nu te-ai spovedit, ți se oprește accesul la euharistie. Pricepi anomalia? Se pare că nu, nu vrei să o pricepi.
Da Mario, hai sa ne oprim si noi pentru ca nu mai are rost, ramane cum spune Scriptura:

„Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului“ (I Corinteni 11, 29).

Asta cu simtirea poate fi si o inselare, nu? Se stie ca simturile ne pot insela, se mai pacaleste omul si ia osanda, ce mai conteaza cand esti hotarat sa te impartasesti.
Nu pricep anomaliile, sunt habotnic, stiu.

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 22:04.


#701
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Scuze, am editat, am văzut după ce ai subliniat tu că am scris împărtășit în loc de spovedit. Reia deci te rog afirmația mea anterioară, cu corectura făcută.

#702
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Ei, atunci rectific si eu: pericolul osandirii il minimalizezi si dreptul de a ne impartasi il exacerbezi, practic asta faci. Plus ca lasi la latitudinea pacatosului se se evaluaze pentru viata vesnica dar recunosti ca nici un loc de munca nu primesti daca nu esti evaluat obiectiv, dupa niste criterii ce elimina subiectivitatea.
Adevarul ca e mai importanta o slujba decat un loc de munca, ce sa zic.

Mai lasam si pe maine ca ma doare capul de la atata discutie, noapte buna.

Edited by Ayami, 16 January 2018 - 22:14.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate