Revoltător! Ministerul Educației vrea desființarea istoriei din școli și licee
Last Updated: Feb 12 2016 15:18, Started by
florinho12
, Feb 08 2016 02:00
·
0
#1
Posted 08 February 2016 - 02:00
Un atac grosolan la identitatea nationala
Ministerul Educației, condus azi de Adrian Curaj, a declanșat o vastă operațiune de schimbare a disciplinelor și manualelor din învățământul pre-universitar românesc. Din dispoziția ministrului Curaj a fost constituit un "grup de lucru" din care fac parte oameni de știință eminenți, precum marele matematician Solomon Marcus dar și atârnători politici, Grupul de lucru numit de ministrul curaj e format din 11 persoane. 6 dintre acestea au preluat initiativa si conducerea grupului practic, realizand o asa numita "ELABORARE A ARHITECTURII CURICULARE". Un termen pretentios ce vizeaza de fapt desfiintarea unor discipline clasice din invatamantul preuniversitar romanesc. Pe linga desfiintarea materiilor numite : Chimie, Fizica si Biologie si cumularea lor sub denumirea impersonala de "Stiintele vietii", grupul de lucru a emis o decizie absolut revoltatoare: DESFIINTAREA DISCIPLINEI ISTORIE DIN SCOLI SI LICEE Aceasta propunere concretizata deja pe hartie este lansata din luna Decembrie si a generat proteste uriase in mediul academic. Din pacate ministrul Adrian Curaj n-a binevoit sa raspunda acestor proteste si pare ca gireaza una din cele mai mari gafe din istoria educatiei romanesti, de la Spiru Haret pina astazi. Potrivit acestui grup de lucru de la Ministerul Educatiei, ISTORIA SE VA DESFIINTA SI SE VA NUMI "EDUCATIE PENTRU SOCIETATE" ! Marii istorici si profesori sunt de-a dreptul stupefiati si nu ezita sa spuna direct ca este un atac fara precedent la fiinta noastra nationala. Au mai existat in trecut unele tentative murdare de a sterge Istoria romanilor, maghiarii si rusii exceland in aceste operatiuni anti-romanesti. ABSOLUT STRIGATOR LA CER ce se intampla in tara asta Edited by florinho12, 08 February 2016 - 02:10. |
#2
Posted 08 February 2016 - 02:15
Am citit fugitiv un titlu de genul pe facebook. Dacă ştirea e pe bune, e grav de tot. Că îmi place mie istoria e una, dar istoria predată aşa cum trebuie e foarte importantă pentru gândirea omului, pentru că îl face să înţeleagă anumite lucruri. Vorba unui titlu al unei formaţii rock româneşti din anii '90: Ţara te vrea prost; de fapt politicenii te vor, mânca-i-ar bulăul şi judeca-i-ar Ceauşescu pe lumea ailaltă.
|
#3
Posted 08 February 2016 - 02:17
florinho12, on 08 februarie 2016 - 02:00, said:
Pe linga desfiintarea materiilor numite : Chimie, Fizica si Biologie si cumularea lor sub denumirea impersonala de "Stiintele vietii", grupul de lucru a emis o decizie absolut |
#4
Posted 08 February 2016 - 02:38
Asa-zisa reforma in educatie strica si ce mai era bun.
|
#5
Posted 08 February 2016 - 02:56
Dacă chiar este pe bune știrea,de ce o dă pe ocolite?
Să se desființeze toate școlile,toate formele de învățământ. Dă-le dracu' de școli. Și așa este o pierdere de timp. În loc să se joace tinerii șotron până la 18 ani,ei trebuie să meargă la școală? Ca să ce? Dacă la majoritatea le este dragă cartea ca la măgar fuga? |
#6
Posted 08 February 2016 - 03:38
Istoria eu cred ca nu trebuie predata, ci trebuie dezbatuta. Si decat modelul actual, in care tradatorul Mihai 1 decorat de Stalin e erou national si Ion Antonescu e considerat frate cu Hitler, mai bine lipsa.
Si cu cine vreti voi sa faceti istoria, cu promotiile lui Boia? |
#7
Posted 08 February 2016 - 06:47
Eu cred ca bine fac! Daca vrei sa fii in sec. al XXI-lea, trebuie sa schimbi chestii si mentalitati vechi de 60 de ani.
Iar daca vrei ca Romania sa fie in avangarda natiunilor (are populatia necesara pentru asta, insa viziunea majora o pot da conducatorii luminati, iar actiunea schimbarii trebuie condusa de aia destepti, romani si straini unde e nevoie), trebuie neaparat modificat invatamantul pentru a fi adus la ziua prezenta, ajustat pentru societatea de maine. (s-a ajuns intr-un impas in care se produc prea multi prosti si pierde-vara, la nivel mondial) Edited by Quantum, 08 February 2016 - 06:49. |
#8
Posted 08 February 2016 - 07:03
Articolu este prezentat eronat, idea este sa se reduca la greu materia pentru copii si s-a dat exemplu cu istoria materie care are capitole intregi dedicate profesionistilor nu elevilor de genarala sau liceu. Apoi apare si problema ca istoria este trunchiata in functie de "preferintele" autorilor. La asta se refera "ELABORAREA ARHITECTURII CURICULARE" sa se stie exact ce trebuie sa invete un copil si daca-l va ajuta vreodata in viata.
Ideea este ca peste 60% din materia invatata acum de copii le este inutila in viata si ajung sa termine N forme de invatamant si sa nu aibe o meserie in mana ingrosand an de an cozile la somaj iar sanse la angajare au toti prostii cu relatii si bani. Apoi ne miram ca nu se duc la scoala, ca nu le place acolo sau ca se mistocaresc elevii cu profesorii |
#9
Posted 08 February 2016 - 07:24
E foarte bine să se modifice curicula şi predarea istoriei (şi nu scoaterea ei), pentru că ce se învaţă acum, dar şi ce se învăţa pînă acum erau doar mituri, legende şi balade, care mai aveau şi cîte o dată în dreptul lor.
O dată, istoria trebuie predată integrat (cu alte materii), în aşa fel încît să ştii la literatură ce e istorie într-o cutare operă literară şi ce e imaginaţie, curent al vremurilor, etc, apoi, istoria românească trebuie predată integrat cu istoria lumii, în aşa fel încît să nu te faci de kakat cu varianta ta de istorie, atunci cînd treci graniţa, şi să tot găseşti vina că „alţii au interesul să nu vadă ce istorie plină de eroi are România, ca să-i ţină cu nasul în rahat”. Nu zice nimeni ca românii să n-aibe punctele lor de vedere în ce priveşte istoria, dar bre, cînd istoria românească se bate cap în cap cu date şi fapte bine consemnate în istoria Europei şi a lumii, românii ar trebui să stea la locul lui şi să mai taie din slogane şi complexe. Edited by stormwatch, 08 February 2016 - 07:25. |
#10
Posted 08 February 2016 - 08:40
scoala actuala e o imbecilitate, informatrie bagata cu lopata in capul copiilor.
si istoria e una din cele mai imbecile materii, unde inveti date, locuri ca pe poezie, si oricum le uiti de la un trimestru la altul, sa faci loc la alte sute de batalii, locuri pe care sa le memorezi. e una din primele materii care trebuie reformata. oricum, io nu-i vad pe ai nostri sa inceapa o scoala ca in vest, orientata spre ce a pregati copilul de viata... |
|
#11
Posted 08 February 2016 - 09:29
Adica e gata cu era tocitului? Si ce-o sa faca , o sa inceapa sa gandeasca ? Doamne fereste.
Edited by Handicarpati, 08 February 2016 - 09:30. |
#12
Posted 08 February 2016 - 09:36
mie mi se pare o masura corecta.
oricum ce se face acum nu este istorie ci este indoctrinare socialista. decat asa, mai bine deloc. |
#13
Posted 08 February 2016 - 09:39
Ma mir ca nu spune nimeni nimic despre aberatiile care li se predau elevilor in clasa a V-a la romana: diftongi,triftongi,hiat,semivocale,consoane lichide,etc...in timp ce multi nu stiu sa scrie/vorbeasca corect romaneste.
|
#14
Posted 08 February 2016 - 09:44
Asa este,trebuie sa scapam cat mai repede de "Tehnocrati".
|
#15
Posted 08 February 2016 - 09:48
slai, on 08 februarie 2016 - 08:40, said:
oricum, io nu-i vad pe ai nostri sa inceapa o scoala ca in vest, orientata spre ce a pregati copilul de viata... pai in vest, a pregati copilul de viata inseamna 2 lucruri: 1. sa il inveti o meserie pentru piata muncii 2. sa il "montezi" psihologic astfel incat la varsta maturitatii sa fie obedient fata de stat si sistemele sociale la romani, nu functioneaza asa pentru ca: 1. nu are nevoie de meserie pentru ca oricum nu exista industrie 2. nu exista stat care sa isi doreasca obedienta cetateanului. dimpotriva, statul roman ar fi mai fericit daca cetateanul nu are exista. ergo, sa pregatesti tanarul roman pentru viata inseamna: 1. sa il inveti "sa se descurce". scoala vietii... |
|
#16
Posted 08 February 2016 - 09:56
slai, on 08 februarie 2016 - 08:40, said:
scoala actuala e o imbecilitate, informatrie bagata cu lopata in capul copiilor. si istoria e una din cele mai imbecile materii, unde inveti date, locuri ca pe poezie, si oricum le uiti de la un trimestru la altul, sa faci loc la alte sute de batalii, locuri pe care sa le memorezi. e una din primele materii care trebuie reformata. oricum, io nu-i vad pe ai nostri sa inceapa o scoala ca in vest, orientata spre ce a pregati copilul de viata... Istoria este o disciplina super daca este predata bine. De mult timp nu se mai cere elevilor sa memoreze ani. Cautati subiectele de la bacalaureat sa vedeti cum sunt formulate. In invatamantul "vestic" tendinta este sa nu se invete nimic concret ci sa se "lectureze" niste teme mari, in context interdisciplinar. |
#17
Posted 08 February 2016 - 10:14
Vrajeala de 2lei. La sf. anului se schimba guvernul. Alt ministru, alte idei crete. Macar asta sa fi avut mintea de pe urma sa lase programa in pace sa nu streseze elevii.
|
#18
Posted 08 February 2016 - 10:39
Revoltator pe naiba. Este foarte bine. Elevul trebuie sa inteleaga de ce au avut loc anumite evenimente istorice si care au fost consecintele acelor evenimente istorice. Daca un elev poate sa enumere toti domnitorii, voevozii si presedintii tarii dupa ce a terminat generala dar nu poate intelege ce a insemnat influenta otomana pentru modul de viata al romanilor, inseamna ca a invatat istorie degeaba.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users