Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...
 Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București
 nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 

Ford Fiesta VI Titanium

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#217
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Oricare dintre unghi de fuga, care e fix la majoritatea caroseriilor de duzina si unghi de cadere, cand impinge roata sub planul drumului. Asta ultimul mai mult la geometrii mai avansate, dar cred ca poate fi reprodus efectul si pe o suspensie MacP.

Eu as lua-o in brate si as duce-o la Autosoft in Baneasa, ca prima etapa.

#218
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022
Pai ca sa fie atat de gav probabil n-ar trebui sa-ți scârțâie rotile atunci cand mergi in linie dreapta pe vreo suprafață care n-are aderență foarte mare, gen parcare subterană de mall?

#219
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Probabil deviatia este suficient de mica (in minute / grade) incat sa nu fie cazul de asa ceva inca la fel cum nu e cazul de uzura inegala. O sa vad maine cand ma duc cu ea.

Ca idee insa geometria este responsabila de revenirea volanului la 0, nu caseta de directie. In anumite situatii o caseta defecta (si nu numai) ar putea influenta felul in care volanul revine la 0 insa e destul de putin probabil sa apara defectul asta la o caseta, mai ales una care are 1 an si ~10.000 km si ma gandesc ca ar trebui sa se manifeste indiferent de directia in care se vireaza.

In plus, asta nu explica de ce volanul s-ar simti mai moale spre stanga vs dreapta (dar geometria explica acest fenomen).

Edited by closchkutza, 11 November 2022 - 10:24.


#220
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Unghiul de fuga dereglat nu genereaza uzura deloc si nu ar avea de ce sa scartaie, pentru ca e vorba doar de o inclinare diferita a axei  in jurul careia se roteste roata.

La suspensie MacPherson e si mai simplu de descris: cat de pe spate e lasat telescopul fata de verticala. De-aici poti intui si doua cauze posibile. Caroseria deformata in zona oalei de telescop sau cadrul motor deplasat inainte-inapoi sau bratele de jos in sine deformate.
Cum necentrarea e cauzata de un unghi prea mare (telescopul mai vertical decat ar trebui), e mai probabil ca problema sa vina din partea de jos. Lovit borduri, gropi etc deplasat cadrul din prinderi sau deformat bratele. Roata ar trebui sa se vada deplasata mai spre inapoi in deschizatura aripii decat pe partea opusa.

Unghiul de cadere genereaza uzura asimetrica cu un aspect trapezoidal pe intreaga latime a benzii de rulare, iar unghiul de convergenta dereglat iti aduce creste trapezoidale in sectiune pe fiecare rand de diviziuni ale benzii de rulare, sau un aspect de dinti de fierastrau.

#221
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Odo: 76.800 km.
Probleme - momentan zero dar nu se stie niciodata ce aduce ziua de maine Posted Image .

In legatura cu problema mentionata mai sus, s-a dovedit a fi una dintre cauzele mentionate mai sus, cadrul motor deplasat foarte-foarte putin. S-a repozitionat si totul a revenit la normal.

Ieri am facut o plimbare pana la Brasov si am luat Fordul, fiind incaltat de iarna si gandindu-ma ca a trecut ceva timp de cand nu l-am mai condus la drum.
M-am intors pe Cheia dupa lasarea intunericului si pot spune ca de mult nu m-am mai distrat atat de mult la un drum. Drumul a fost uscat in foarte mare parte, ~liber pe sensul meu de mers, intre centura Zarnestiului pana la Maneciu cred ca am prins doar 2-3 masini (pe care le-am depasit in timp util Posted Image ) si parte din drum l-am facut in ~ tandem cu un 500 Abarth 595 ceva (mai scria ceva sub 595 insa nu aveam cum sa descifrez).
Este primul drum de genul dupa refresh-ul trenului de rulare + frane facut acum ~1 an si pot spune ca a meritat fiecare leu, masina s-a dovedit a fi extrem de distractiva, mult mai distractiva decat ar putea s-ar crede.
Atat de distractiva incat sotia s-a ales cu o durere destul de intensa a muschilor gatului cauzata de felul in care am parcurs bucata Zarnesti-Maneciu Posted Image (pe serpentinele stranse de pe coborarea spre Cheia am mers incet pentru ca era plin de sare + pietris pe jos).

Ca idee, am facut fix 2.5hr din interiorul Brasovului pana in fata casei.

Avand in vedere ca masina se apropie de 8000km de la ultimul schimb de ulei (are 7300km momentan) si in concordanta cu ce am spus acum ~jumatate de an, in saptamanile ce urmeaza o sa achizitionez cele necesare efectuarii reviziei in regie proprie.
Astfel, pe langa ulei + filtre (ulei, aer motor si cabina) o sa cumpar si 2 rampe pe care sa o urc cu botul, un recipient pentru colectarea uleiului si o cheie de filtru reglabila - planificate a se intampla in Ianuarie - revin cu impresii dupa.

Pana atunci, va las cu o poza cu "broscoiul" facuta acum cateva luni si profit de ocazie sa urez tuturor care se nimeresc a citi pe aici sarbatori fericite si un an nou excelent!

Attached File  IMG_5844.jpg   321.62K   42 downloads

Edited by closchkutza, 30 December 2022 - 20:55.


#222
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Ieri, la 77.504 km (8004km de la schimbul anterior) s-a infaptuit mica si prima revizie in regie proprie, dupa cum am scris in postul anterior.

Au fost schimbate:
- Ulei Motor - Liqui Moly Special Tec F - 67 lei/litru x 4 litri
- Filtru ulei - OE Ford - 40 lei;
- Filtru aer motor - OE Ford - 135 lei;
- Filtru habitaclu - OE Ford cu carbon - 84 lei
- Buson ulei + o-ring cauciuc - 27 lei

In plus mi-am mai achizitionat:

- 2 rampe (370 lei setul)

Attached File  IMG_6191.jpg   314.33K   43 downloadsAttached File  IMG_6189.jpg   302.63K   45 downloads

- 1 vas in care sa se scurga uleiul (10 litri capacitate, 47 lei):

Attached File  IMG_6175.jpg   271.02K   42 downloads

- cleste de filtru (55 lei)

https://bjctools.ro/...mm-profesional/


Mi-a luat ~40 minute, cu tot cu notat schimbul de ulei in cartea de service a masinii, cu referinta la facturile pentru consumabile. Uleiul uzat a fost pus in bidoanele in care a venit uleiul nou si predat la OMV-ul de langa mine.
Filtrul de ulei l-am pastrat pentru analiza - sta intr-o punga, asteapta sa vina desfacatorul de filtre comandat pentru a vedea ce gasim in el. Am zis ca daca tot am access la el, imi satisfac curiozitatea Posted Image .

Chestiuni observate cu ocazia evenimentului:
  • Simeringul planetarei de pe partea dreapta (cea lunga) are un inceput de sfarsit. Cutia de viteze este umeda cu ulei care pare sa aiba originea fix unde se mufeaza planetara dreapta in cutie. Nu curge insa e umed bine pe acolo. Vreau sa o urc din nou pe rampe, sa curat si apoi sa verific de unde incepe sa apara uleiul. Acum 8000km cand m-am uitat ultimata data sub ea totul era uscat din cate imi aduc aminte.
  • Meseriasul care mi-a facut schimbul de ulei ultima data, pe langa faptul ca a pus tot uleiul pe care l-a avut la indemana (ca sa am eu ce face apoi) a strans busonul de scurgere pana a iesit apa din el. Initial am incercat sa-l desfac cu cheie cu clinchet cu coada de 20-25cm. Nope, nici o sansa. Apoi am luat doua chei fixe, una (inelara) pe buson si cea de-a doua pe coada primeia. S-a rupt in doua capatul inelar de pe buson. Posted Image  Posted Image Posted Image Ce-i drept cheile nu era chiar masive dar chiar si asa. Drept raspuns m-am dus si mi-am cumparat arme mai mari: cheie cu clinchet cu maner exensibil (se face de vreo 50-60cm lungime) si tubulara cu 16 laturi (priza mai buna ca sa nu omor busonul), ambele pe jumatate inch. Cu ea extinsa la maxim abia am reusit sa incep sa-l misc incet-incet. Incredibil asa ceva!! Posted Image
Evident, pentru ca eu nu sunt meserias, am strans busonul la mana cu o cheie inelara fixa relativ mica, pana cand am simtit ca a ajuns la capatul filetului Posted Image .

Edited by closchkutza, 20 January 2023 - 15:48.


#223
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 24.07.2022
mai curge tot uleiul daca e ridicata doar pe fata? si ce firma sunt filtrele oe? mann?

#224
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Busonul de scurgere a uleiului este in partea din spate a baii de ulei. Faptul ca este ridicata de bot ajuta sa se scurga mai mult ulei si mai repede.
Nu stiu cine face filtrele OE, nu scrie pe ele.

Edited by closchkutza, 22 January 2023 - 21:17.


#225
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Odo: ~82.000km. In general toate bune mai putin..


View Postcloschkutza, on 20 ianuarie 2023 - 15:46, said:

Simeringul planetarei de pe partea dreapta (cea lunga) are un inceput de sfarsit. Cutia de viteze este umeda cu ulei care pare sa aiba originea fix unde se mufeaza planetara dreapta in cutie. Nu curge insa e umed bine pe acolo. Vreau sa o urc din nou pe rampe, sa curat si apoi sa verific de unde incepe sa apara uleiul. Acum 8000km cand m-am uitat ultimata data sub ea totul era uscat din cate imi aduc aminte.

La cateva saptamani dupa postul de mai sus am urcat masina pe rampe si am curatat bine de tot zona. Weekend-ul trecut am urcat-o din nou pe capre sa verific ce mai e pe acolo si se pare ca asumptia de mai sus nu a fost corecta. Uleiul pare sa vina din zona ambreiajului = > cel mai probabil vine de la simeringul vibrochenului. Zona de imbinare intre motor si cutie (care are si un orificiu de ventilare) este umeda in jurul orificiului, restul e uscat. Priza planetarei (curata & uscata in momentul asta) este in spatele zonei respective, probabil uleiul ajunsese acolo dupa sesiunea de joaca descrisa aici:

View Postcloschkutza, on 30 decembrie 2022 - 20:49, said:

M-am intors pe Cheia dupa lasarea intunericului si pot spune ca de mult nu m-am mai distrat atat de mult la un drum. Drumul a fost uscat in foarte mare parte, ~liber pe sensul meu de mers, intre centura Sacele pana la Maneciu cred ca am prins doar 2-3 masini (pe care le-am depasit in timp util  ) si parte din drum l-am facut in ~ tandem cu un 500 Abarth 595 ceva (mai scria ceva sub 595 insa nu aveam cum sa descifrez).
Este primul drum de genul dupa refresh-ul trenului de rulare + frane facut acum ~1 an si pot spune ca a meritat fiecare leu, masina s-a dovedit a fi extrem de distractiva, mult mai distractiva decat ar putea s-ar crede.
Atat de distractiva incat sotia s-a ales cu o durere destul de intensa a muschilor gatului cauzata de felul in care am parcurs bucata Sacele-Maneciu  (pe serpentinele stranse de pe coborarea spre Cheia am mers incet pentru ca era plin de sare + pietris pe jos).
Ca idee, am facut fix 2.5hr din interiorul Brasovului pana in fata casei.



Asadar trecem pe lista: schimbare simering vibrochen + schimbare kit ambreiaj + schimbare ulei CV + schimbare simeringuri planetare.
Partea buna este ca inca nu e urgenta, zona doar se umezeste la functionare normala, nu picura / curge.

Edited by closchkutza, 08 August 2023 - 14:35.


#226
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Odo: 85700km si 13 ani împliniti, merge pe 14.

Astazi mi-am facut de treaba la Ford cu privire la următoarele activități:
- schimbat roti de vara cu rotile de iarna. Jantele de tabla au fost recondiționate la sfarsitul verii la Top Wheels si au fost incaltate cu un set nou de anvelope se iarna. Dupa mai multe tipuri de Nokian, de data asta am ales sa merg pe Bridgestone Blizzak LM005 XL pe dimensiunea standard de 15” (195/55R15). Cu ocazia asta am schimbat si piulițele jantelor de tabla, setul pe care il foloseam din 2016 arata destul de obosit.

- facut revizie in regie proprie constand in schimb ulei, filtru ulei, filtru polen. As fi schimbat si filtrul de aer motor insa cei de la cate l-am comandat (altgrad, magazin specializat pe piese Ford) mi-au trimis un filtru care semana vag cu cel de origine insa arata destul de rau, nu se potrivea la dimensiuni, aproape ca parea făcătură. Pe ambalaj scria Ford Otosan, reperul comandat a fost filtru pe original.
L-am lasat pe cel pe care il aveam pe masina (inca arata decent dupa 8000km) si le-am trimis un mail, sa vedem cum o rezolvăm. In cel mai rau caz il arunc si iau altul de la e-piesa.

Uleiul folosit a fost din nou Liqui Moly Special Tech F 5w30 luat de pe shop-ul importatorului, filtrul de ulei pe original luat de la reprezentanta Ford ( 93 lei!!) iar filtrul de polen varianta cu cărbune luat tot pe original de la altgrad (insa aici a venit ce trebuia).

Pierderea de ulei nu s-a înrăutățit, este la fel ca acum 8000 km cand am observat-o prima data deci nu e panica momentan.
M-am uitat si la frane, placutele par un pic ceva sub jumatate (mai au cam 6-7mm) si judecand dupa buza prezenta pe discuri cred ca vor trebui schimbate la pachet placute + discuri. O sa le masor la primăvară sa confirm. Oricum, cand va fi sa fie tot pe aceeasi variantă o sa merg (Brembo Xtra).


Despre anvelope pana acum doar de bine. Nu sunt zgomotoase, nu se simt vibratii si surprinzator se simt mai fain ca cele de vara in volan atunci cand se initiaza un viraj, on center feel este mai pronunțat la Bridgestone-uri fata de Yokohamele de vara, volanul este mai dornic sa revina la centru si se incarca mai mult imediat cum se initiaza un viraj (prin compatatie Yokohamele par un pic mai buretoase).

Pe dedesupt masina se prezintă admirabil, caroseria fiind 100% curata, fara urma de rugina.

In plus fata de cele menționate mai sus, acum cateva saptamani am facut ITP-ul, evident trecut cu brio, zero probleme.


#227
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
Nice, la anvelope de ce ai ales si cu XL ?


#228
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Asa erau, nu cred ca exista non-XL pentru dimensiunea respectiva. Oricum, nu se simt dure sau ceva. Am uitat sa mentionez ca astea spre deosebire de Nokian WR D3 avute inainte au venit si cu protectie de janta. Ca si indice de viteza, am ales sa iau H, am observat ca sunt ceva mai bine echilibrate cele cu indice mai mare de viteza asa ca in general iau varianta cea mai mare pt dimensiunea ceruta. Doua dintre roti au doar 20-25gr plumb (pe fata) si celelalte doua au 30-35 gr (au si pe spate cate o pastila de 10-15 gr).

Si ca tot vorbeam despre dimensiune, am realizat ca ieri cand am scris postul de mai sus nu aveam cafeaua bauta - dimensiunea anvelopelor este 195/50R15 (nu "/55" cum am scris aiurea mai sus).

Edited by closchkutza, 11 December 2023 - 12:13.


#229
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,973
  • Înscris: 06.04.2007
Daca nu se simte nimic "extra" /ciudat e super ok.
Intrebam si pt mine/masina mea, fiind dimensiune un pic atipica 205/60/16 gasesc in proportie de 90% doar cu indice XL (all season) si se stie ca sunt ceva mai grele..
La masini/motoare mici ma gandeam ca s-ar simti treaba asta..

#230
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,790
  • Înscris: 08.01.2010
Alea XLsunt gandite pentru masini mai grele (crossover/Suv)  Au flancurile intarite, in teorie ar trebui sa fie mai grele si mai rigide.

#231
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Cei 82 de "mustangi" pur-sange ai bolidului nu protesteaza in nici un fel. Posted Image Serios acum, nu am simtit nici o diferenta dpdv dinamic.
Am o vaga banuiala ca si daca anvelopele ar fi mai grele, roata per total are ~aceeasi greutate ca una de vara, jantele de otel fiind ceva mai usoare. O sa verific la anul in primavara cand le dau jos.

Edited by closchkutza, 11 December 2023 - 15:56.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate