Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024
 Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 

Ford Fiesta VI Titanium

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#163
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Facut revizia ieri (la ~62.300 km), la care s-au schimbat:
- Ulei + f. ulei - Liqui Moly Special Tec F 5w30 (ulei dedicat Ford, pe norma necesara) + filtru Mahle;
- Antigel - OEM Ford Long Life. Mi-a ramas o sticla de 1l de antigel concentrat sigilata (ies 2 litri de amestec), daca are cineva nevoie sa-mi dea de stire, o donez. Ca idee, intra 4 litri de amestec la un schimb.
- Lichid de frana - ATE dot 4
- Bujii - Bosch (nu stiu codul) - Bosch le face si pe cele FoMoCo, am confirmat cu cele de pe masina demontate (deci tineam bine minte).
- placute frana fata + discuri - set Brembo Xtra;

Total: ~2300 ron (incluzand si filtrele de aer schimbate de mine acum 1 saptamana si ceva).

Revizia s-a efectuat la Smart Team Service in Ghimpati si s-a lucrat profesionist, nu-mi pare rau ca am batut drumul pana acolo.
Este prima data cand masina asta are uleiul la nivel (pentru ca s-au turnat in motor ~3.6 litri) si nu peste, asa cum plecam cu ea de la reprezentanta (pentru ca puneau 4 litri). Restul lichidelor schimbate sunt de asemenea perfect la nivel (max toate).
La schimbarea discurilor de frana a fost singurul service unde au curatat cu peria de sarma fuzeta pana la luciu oglinda (dupa ce au dat suruburile de prindere a rotii jos de pe ea), inainte de a pune discurile noi. La fel au fost curatate toate suprafetele componentelor etrierului inainte de a pune tablitele si placutele noi. S-a lucrat cam 1 ora doar la schimbul de placute si discuri fata.

Referitor la frane, sunt inca in perioada de "rodaj" specificata de producator (200km) si nu am dat in ele insa se simt foarte-foarte misto. Pedala e ferma, frana dozabila si "musca" ferm de la inceput fara insa a fi prea agresive (genul de frana On/Off). Momentan nu au nici un zgomot "specific" (scartaieli sau altceva).
Astept sa se rodeze sa pot sa ma joc nitel cu ele insa pana acum nu-mi pare rau deloc de banii dati in plus fata de un produs normal.

Attached File  IMG_4428.jpg   222.48K   22 downloads

Alte diferenta e ca motorul parca e o idee mai silentios cu uleiul de la Liqui Moly - de urmarit, sa nu fie placebo.

Dar, lista de cheltuieli nu se opreste aici Posted Image .
Cu ocazia verificarilor intreprinse de service s-au mai constatat urmatoarele:
- caseta de directie kaput - trebuie schimbata cat mai rapid (joc intern). O s-o schimb cu tot cu bielete si cel mai probabil nu voi merge pe OEM (care costa ~3400 ron) ci pe ceva aftermarket (de exemplu TRW costa 1000 lei);
- amortizoare duse, au scos intre 54% si 64% eficienta pe stand, minimul acceptabil fiind 50%. Mai uzate sunt cele de pe stanga (intre 50 si 60%).
Evident, pe langa ele, voi schimba si flansele (fata/spate) + alte acareturi - din nou, nu voi merge pe OEM ci pe ceva AM (ma gandesc la Kayaba).

Tre' sa le pun si eu si service-ul cap la cap si sa vedem cat ar iesi + comandat ce ma hotarasc ca vreau, as vrea in 2-3 saptamani sa ma duc din nou la ei sa le schimb si pe astea.

Edited by closchkutza, 21 September 2021 - 09:59.


#164
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Sunt cu panarama la service sa schimb caseta de directie, amortizoarele, flansele + rulment si capetele de bara ( sa fie totul nou pe partea de directie).
Amortizoarele spate + flanse s-au schimbat, amortizoarele fata si rulmentii flanselor au venit codul gresit => se reporteaza pentru o data ulterioara (1-2 saptamani) caseta a venit buna insa e un pic de buba: la unul dintre cele 4 suruburi care tin cadrul motor s-a desprins piulita din interiorul sasiului. Si Ford nu a prevazut gaura de acces pentru ea…
Au reusit cu chiu cu vai sa scoata surubul fara sa taie gaura in lonjeron (a trebuit insa incalzit si a capatat niste zgarieturi, trebuie sa il retusez si sa bag ceara in el.. e posibil ca vopseaua din interior sa se fi copt) insa sa vedem cum o fixeaza acum. Datul gaurii este inca..pe masa :( .
Incredibil asa design prost!

Revin cu uptades mai incolo.

Daca intereseaza pe cineva, caseta de directie originala este facuta de TRW. Am mers pe caseta TRW (pret un pic mai mult de 1/3 din valoarea celei OEM) fara sa stiu asta si bine am facut, ma zgariam pe ochi daca dadeam de 3 ori nai mult pe aceeasi chestie, cea pe care am luat-o este absolut identica cu cea veche.

Edited by closchkutza, 22 October 2021 - 11:35.


#165
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,538
  • Înscris: 21.12.2006
Să înțeleg că Ford a inventat conceptul "soldered" după care s-au luat Apple și ceilalți producători de laptopuri și telefoane?
Bine că panarama nu e mașina daily-use, să te  încurce imobilizarea ei la activitatea zilnică.

#166
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Din fericire, masina nu a fost imobilizata deloc, au rezolvat-o :). Folosind un MIG a reusit sa-i dea cateva puncte de sudura piulitei din interiorul lonjeronului dinspre exterior, prin gaura. Slefuit apoi ca sa fie plerfect plat locul in care se aseaza cadrul motor pe lonjeron, dat cu grund cu zinc pe toata suprafata din zona gaurii (in mod generos) si apoi a montat caseta de directie in cadru si cadrul pe masina.
Pe la 15:00 masina era asamblata si am plecat de la service in jurul orei 16:00 (a mai fost de facut geometria si testul de amortizoare pentru cele de pe spate).
Caseta veche era praf, pe langa faptul ca s-au dus zgomotele la denivelari (am venit pe centura si am prins ceva zone proaste) sau la rotit volanul pe loc, directia se simte mai grea (in sensul bun) si mult mai legata.

Foarte multumit de prestatia service-ului, au lucrat profesionist si cu grija.

Ca, asa arata caseta veche vs cea noua:
Attached File  E8F092B4-99A1-4933-861C-DD0A816EC110.jpeg   269.07K   37 downloadsAttached File  4DFAA0E4-1869-47FA-B197-943778F71F76.jpeg   290.57K   36 downloads
Attached File  2EE81000-4C78-4248-9721-7C1B3825A991.jpeg   246.24K   36 downloadsAttached File  696FD60F-840E-4498-A808-79CE70828B4B.jpeg   295.83K   46 downloads

Intr-una din poze se vede si ranga pe care au folosit-o sa traga de cadrul motor in jos in timp ce desfiletau surubul pentru a tine piulita presata cat de tare se poate in lonjeron pentru a nu se mai roti :) .

Si cam asa arata panarama pe dedesupt dupa 11 ani:
Attached File  D56180F3-1C9F-40D4-99E0-6AE66B5E0B16.jpeg   240.86K   69 downloads

Peste 2 saptamani am programare sa schimb amortizoarele si sa fac ITP-ul si pe fata si gata pentru anul asta :).

Edited by closchkutza, 23 October 2021 - 01:28.


#167
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 nei-k, on 22 octombrie 2021 - 12:56, said:

Să înțeleg că Ford a inventat conceptul "soldered" după care s-au luat Apple și ceilalți producători de laptopuri și telefoane?
Bine că panarama nu e mașina daily-use, să te  încurce imobilizarea ei la activitatea zilnică.
Pai nu ma mira ca in general astia fac orice pot ca sa sa reduca un cost de productie si Ford in general se cearta in meetinguri pentru un cent (e un documentar interesant ce se cheama A Faster Horse si chiar il recomand pentru fanii Ford).
M-am uitat recent la teardown facut de Munro la motorul de ID.4 si zicea pe undeva ca are prea multe suruburi ca "nobody will repair this or do maintenance on this"; sistemul american e sa schimbi componenta cu totul (ei si cazul asta cu Tesla care cerea $16.000 ca sa schimbe intreaga baterie pentru o reparatie de $700).

 closchkutza, on 23 octombrie 2021 - 01:17, said:

gata pentru anul asta Posted Image.
La anul urmeaza Fiesta ST? Posted Image luna trecuta cand am fost in Romania am mers cu un prieten cu Fiesta ST (asta cu motor in 3 cilindri) si e misto tare masina.

Edited by MembruAnonim, 23 October 2021 - 15:59.


#168
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Gata pe anul asta cu pompat bani in fundul ei. Cred ca ~7000 ron ii ajunge :) .
Urmasul Fiestei clar nu va fi Ford si in nici un caz vreun model sportiv, mai ales ca trebuie sa fie masina buna la toate si de frecusit zi de zi.
Daca o sa-mi iau vreodata ceva de fun (musai cu tractiunea pe puntea corecta) va fi strict ca a treia masina si doar dupa ce voi avea spatiu sa-mi fac garaj.
Momentan Mazda2 cu motorul de 115cp nu a iesit din carti, doar a fost amanata achizitia pana cand se mai linisteste piata.

Edited by closchkutza, 23 October 2021 - 17:17.


#169
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Poti trai cu ceva fun zi de zi ca masina principala la un moment dat. Dupa 8 ani in care am "chinuit" 2 masini, bune de altfel, in care sa   ne facem treaba fara probleme 2+2, anul asta am redus vreo 30 cm din inaltime si lungime, m-am latit putin, am dublat puterea ai injumatatit datele legate de performanta(acceleratii, reprize).
Nimeni nu se plange... Da, e mai greu cand ma aplec bine la intrarea in masina, da, e putin mai rigida(desi nu cu mult - aici probabil compenseaza si faptul ca e premium iar celelalte au foat premiumish), da, are doar 2/3 de portbagaj insa fapt ca la orice drum aleg varianta mai lunga compenseaza totul.

#170
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
La o masina sporty de buget (cum e Fiesta ST) compromisurile in ceea ce priveste confortul nu sunt de neglijat si din pacate nici tara unde traim nu ajuta (sau cel putin zona prin care imi fac veacul). Sunt strazi (multe) prin minunata capitala unde si suspensia Fiestei sau a Mazdei sunt prea rigide pentru multitudinea de defecte a caii de rulare. Prefer ca masinile daily sa fie relativ confortabile si sa pot alege cand am chef sa o scot pe cea de fun, fara sa fiu insa constrans sa merg cu ea din lipsa de alternative. Plus ca e posibil sa iau ceva mai vechi care oricum nu s-ar preta sa fie fataita zilnic si stata prin cozi prin Bucuresti. Oricum, clar nu voi lua o masina de fun FWD si nici nu ma atrage ideea de 3 cilindri indiferent de sigla de pe capota. Cand am cautat Fiesta am luat-o special cu motorul asta (as fi preferat una cu Ti-VCT-ul de 1.6 insa erau si sunt foarte rare). Plus ca soatei nu ii place Fiesta noua nici la exterior si nici la interior (zice ca pe afara arata umflata cu pompa si in interior nu-i place tableta aia infipta pe bord).
La banii de Fiesta ST noua m-as duce direct la un A Klasse SH, echipat fainut si cu un motor decent, partea proasta este ca nu ii convin ei dimensiunile exterioare si momentan nu o pot convinge ca s-ar descurca cu el fara probleme. Intr-un fel insa o inteleg, si eu prefer sa iau Fiesta cand am drum in zone despre care stiu ca sunt aglomerate.

Edited by closchkutza, 23 October 2021 - 20:38.


#171
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Gata, am fost vineri si am schimbat si amortizoare fata (Kayaba)+ flanse (TRW) + rulmenti sarcina (OEM Ford) + protectii praf si opritori de capat de cursa (Kayaba), facut si ITP-ul (pe care l-a trecut fluierand, chiar a fost laudat, din nou, pentru cat de curat arde) , cred ca am terminat pe anul asta cu cheltuielile. La partea de suspensie au mai ramas neatinse bucsile barii stabilizatoare (au 1 an), bielete antiruliu (2 ani si vreo 20.000 km), basculele si bucsile puntii spate, toate fiind bune.
Masina se simte 95% ca o masina noua, stransa, inchegata, ruliu mult redus, nu se mai apleaca de bot la franare (pot sa pun Brembo-urile la treaba :) ) mai mare dragul sa te joci cu ea.

Mai am pe lista pentru la anul:
- reconditionat jante aliaj in culoarea OEM (se duce vopseaua de pe ele) + anvelope noi de vara (in primavara);
- revopsit bara fata + capota + hayon + bara spate (urme de pietre, de SUV in bot, o zgarietura retusata pe hayon (asa am luat masina) si o urma de la o parcare nereusita a sotiei de acum vreo 2 ani pe bara spate, i-a sarit un stalp in spatele masinii in timp ce parca :) );
- inlocuit toate siglele exterioare (se sterg, cea din bot s-a dus de mult);
- inlocuit ax coloana de directie - s-a confirmat ca si ala are buba (prezinta usoare pocnecte infundate doar la viraje pe loc). Cu asta ar trebui sa rezolv si cei 5% lipsa si sa se simta 100% ca o masina noua. :)

Am zis mai sus ca motorul s-ar auzi mai frumos cu uleiul de la Liqui Moly si imi mentin parerea, chiar e mai silentios pe toata plaja de turatii (inclusiv peste 4500rpm). Vedem cum evolueaza in timp insa cred ca voi baganin viitor tot din asta.

Urmeaza weekend-ul viitor s-o trec la rotile de iarna si cand am timp intr-un weekend sa desfac si fetele usilor din fata sa le insonorizez.

Odo: 64.100 km.

Edited by closchkutza, 07 November 2021 - 22:43.


#172
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Cat te-a costat și ce producător ai pus?

#173
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,198
  • Înscris: 12.09.2013
Nu e vorba numai de bani...dar si de timp pierdut prin service

#174
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View PostLauCalin, on 07 noiembrie 2021 - 23:11, said:

Cat te-a costat și ce producător ai pus?
Te referi la o piesa anume sau la fiecare in parte?
Amortizoarele sunt Kayaba (fata si spate), flansele spate sunt SKF, flansele fata sunt TRW cu rulmenti sarcina OEM, caseta de directie e TRW (acelasi producator cu OEM), capetele de bara sunt Lemforder.

Ca si cost total operațiuni toamna asta (incluzand revizia detaliata mai sus) ~7000 lei dintre care ~2300 a fost revizia (consumabile + manopera) = > ~4700 lei piesele si manopera pentru schimbul componentelor de mai sus.

View Postraducut123, on 07 noiembrie 2021 - 23:49, said:

Nu e vorba numai de bani...dar si de timp pierdut prin service

Timp nu pot spune ca am pierdut, am avut laptopul cu mine si am lucrat..ca si cum as fi fost la birou Posted Image .

Edited by closchkutza, 08 November 2021 - 10:19.


#175
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View Postcloschkutza, on 22 octombrie 2021 - 11:33, said:

la unul dintre cele 4 suruburi care tin cadrul motor s-a desprins piulita din interiorul sasiului. Si Ford nu a prevazut gaura de acces pentru ea…
Au reusit cu chiu cu vai sa scoata surubul fara sa taie gaura in lonjeron (a trebuit insa incalzit si a capatat niste zgarieturi, trebuie sa il retusez si sa bag ceara in el.. e posibil ca vopseaua din interior sa se fi copt) insa sa vedem cum o fixeaza acum. Datul gaurii este inca..pe masa Posted Image .
Incredibil asa design prost!

Intrebarea e: daca Ford nu a prevazut gaura de acces, cum a ajuns piulita aia inauntru?

#176
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Sunt puse acolo de cand se fabrica lonjeroanele? Posted Image

Ca idee, cam toate masinile au piulite captive in divese elemente, diferenta fata de cazul de fata o fac:
- eventuale găuri de access prin care poti ajunge la piulita in caz ca se desprinde de elementul in discutie;
- cum s-a asigurat fabricantul ca si daca piulita se desprinde din punctele de sudura, nu se va putea roti libera acolo.
Conform spuselor mecanicului, nu a fost un caz izolat ce s-a intamplat la mine dar, in cazul de fata, piulita se putea roti libera, 360 grade. Tot el mi-a zis ca, de exemplu, a patit asta la masini din grupul VAG insa piulita este atasata de o platbanda suficient de lunga (mai lunga decat latimea interioara a lonjeronului) care o impiedica sa se roteasca la 360 in interiorul lonjeronului, chiar daca punctele de sudura care o fixeaza de lonjeron se rup.

Edited by closchkutza, 08 November 2021 - 13:11.


#177
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postcloschkutza, on 07 noiembrie 2021 - 22:29, said:

Gata, [..] cred ca am terminat pe anul asta cu cheltuielile.
Masina se simte 95% ca o masina noua [...]



Cred ca am vorbit prea curand..

Sapatmana trecut mi-a zis sotia ca se aude ceva cloncaneala dinspre puntea spate cand pleaca cu ea de acasa (are de coborat o mica bordurica ca sa iasa in strada, ~7cm inaltime). Zic eh, i se pare, ma gandesc eu, stiind ca e totul nou pe spate.

Ulterior aud si eu acelasi sunet. Hmm..zic o fi ceva liber prin portbagaj care face se misca si face zgomot.
Ieri dau sa plec de acasă insa imi aduc aminte de gândul de mai sus si zic hai sa verific portbagajul - totul ok, la locul lui, nimic care sa se miste.
Ma urc in mașină, opresc muzica, dau cât pot eu de încet cu spatele, ghinion, cloncaniturile sunt la locul lor si continua la fiecare denivelare, cate de mica niste sute de metrii si apoi treptat nu se mai aud (sau se aud mai putin si sunt acoperite de zgomotul de rulare). Acum ca mi mi-a captat atentia, eram atent la ce face masina si parca mi se parea ca e cam topaitoare de spate, desi drumul prin Corbeanca e bun, simteam in puntea spate orice mica denivelare (acum, stand si gandindu-ma..de cand am schimbat amortizoarele pe spate am avut impresia ca parca topaie putin cam mult de spate..dar am zis ca mi s-o fi parand ca le compar cu cele de pe fata care sunt moarte..si prin contrast..alea par prea dure). La viteza totul pare ok, masina e ca pe sine, nu se mai simte asa topaitoare..dar la viteze sub 80km/h...cam capra.

Pe drum imi incolteste un gand in minte: avand in vedere ca amortizoarele fata au venit gresite, daca si astea spate au venit aiurea..si nu s-a prins nimeni? Cum am deschis laptopul eram pe catalogul Kayaba Europe. Ce sa vezi? Kabaya arata ca fiind compatibile pentru Fiesta MK6 niste amortizoare din gama Excel-G (twin tube) iar eu am pe masina niste amortizoare din gama Gas-A-Just (mono tube). Deci intuitia a fost corecta.
Sun ieri la service, le povestesc tot de mai sus si ii rog sa caute in hârtiile lor să-mi spună ce cod de amortizoare au comandat pentru ca cred ca nu e ce trebuie pentru Fiesta MK6 (catalogul + 2 magazine de piese, unul din Ro si unul din afara tarii, toti dau ca si compatibile doar codul celor twin-tube). Au zis ca verifica si ma suna.
Astazi pentru ca ma saturasem sa astept sa sune, m-am bagat sub masina si am gasit codul stantat pe amortizoare si conform catalogului Kyb, astea de le am pe masina sunt pentru Mazda2 Gen 2 (DE/DH).

Maine daca nu ma suna ii sun eu, să-i întreb daca au reusit sa-l gaseasca sau i-l trimit eu Posted Image si mai important..care sunt pasii urmatori pentru remedierea situatiei..

#178
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pai pasii urmatori ar fi sa pastrezi amortizoarele si sa iei Mazda2, nu? e un semn :P

#179
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Daca erau de Mazda2 Gen3 clar le pastram :P .

Pasii urmatori in viziunea mea sunt sa comande ce trebuie, sa le schimbe si cu astea de pe masina sa faca ce or stii ei :) .

P.S: Initial ei îmi propusesera Monroe iar eu i-am refuzat si le-am zis ca vreau Kayaba.
Monroe da ca fiind compatibil acelasi cod de amortizoare si pentru Mazda 2 Gen2 si pentru Fiesta Mk6. Service-ul cred ca a "dedus" cumva codul Kayaba plecand de la codul celor Monroe..fara sa mai verifice ca sunt si corecte din punctul de vedere al celor de la Kayaba. Echivalarea le-a dat codul Kayaba pentru Mazda2, nu cel pentru Fiesta (erau 50% sa pice pe cel bun..n-a mers :) ).

#180
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,538
  • Înscris: 21.12.2006
De asta prefer să merg cu piesele mele, sau să cer ofertă desfășurată înainte de intervenție: să vadă și ochiul meu ce nu vede ochiul "inginerilor". Mi-am făcut obicei să verific codurile pieselor pe site-urile producătorilor.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate