Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Sediu PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#55
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
pai oricine ar trebui sa aiba. Il primesti de la Registrul Comertului impreuna cu certificatul de inregistrare.

#56
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015

 neagu_laurentiu, on 10 noiembrie 2015 - 09:26, said:

Nu scapa nimeni de marire acolo unde-i situat in acte sediul.

Stie cineva daca exista vreo norma in privinta dimensiunii minime a unei camere pentru sediul profesional al PFA?

Ma bate gandul sa am sediul intr-o camera tehnica, de vreo 3 mp, a casei. Are geam... si centrala termica Posted Image

#57
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
@bobo666, cred ca trebuie sa asteptam normele de aplicare. Pana atunci facem presupuneri degeaba.

#58
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Nu mai bine speculezi litera c) din lege (care nu exista dar poti sa te incadrezi):

Art. 459
(3) Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:
a) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;
b ) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.

Edited by neagu_laurentiu, 12 November 2015 - 18:50.


#59
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015
Vreau sa ma pregatesc pentru ce-i mai rau.

Normele astea de aplicare vin de la Centru sau fiecare primarie taxeaza cum are chef?

#60
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

 Michidoo, on 12 noiembrie 2015 - 18:44, said:

pai oricine ar trebui sa aiba. Il primesti de la Registrul Comertului impreuna cu certificatul de inregistrare.

Da, corect, nu mai stiam care e acela. E atasat certificatului de inregistrare.

Mda, la mine scrie activitati de consultanta COD caen bla bla la sediul profesional din adresa X.

In fine, eu mi-am pregatit planul de bataie Posted Image) :

1. Astept normele in speranta cu acestea vor clarifica lucrurile. Sper sa nu apara prea tarziu (adica mai tarziu de 1 Ianuarie 2016) ca altfel intru in panica.
2. Cu normele aparute, ma voi astepta ca:
a) Sa pot declara undeva sau sa mi se confirme cum se va face verificarea ca eu nu platesc utilitatile si nu le deduc in calitate de PFA, astfel incat sa se calculeze impozitul pe locuinta in calitate de destinatie rezidentiala.
b ) In orice alta situatie, nu stiu ce ma voi face. Daca se va pune baza doar in declaratia respectiva pe care, cica, proprietarii ar trebui sa o depuna (in care sa confirme sau sa infirme daca acasa la ei se presteaza vreo activitate economica) e nasoala treaba pentru ca:
---daca proprietarul declara ca nu exista activitate economica (iar in certificatul meu constatator scrie ca prestez la domiciliu) poate sa se considere fals in declaratie desi poate eu lucrez pe laptop in alta parte;
---ar trebui sa refac contractul de comodat in care sa trec fix spatiul in care exista un birou - de unde se presupune ca-mi desfasor activitatea (masor cu ruleta, nu stiu ce dracu' fac), astfel incat proprietarul sa declare ca se desfasoare activitate economica doar fix in acel spatiu. Caz in care ar trebui mers din nou la ONRC, depus contractul de comodat etc.
---trebuie sa ma gandesc la o solutie astfel incat sa nu mai am sediul profesional la domiciliu. Ma duc la ONRC si le spun ca exista posibilitatea sa am si clienti la care sa ma duc sa lucrez la domiciliu, asa ca imi asum ca voi lucra in alta parte (sau le spun ca am devenit "mobil" si ca acum fac consultanta doar pe tableta cand ma plimb prin mall).


Ideal ar fi sa fie ca la 2. a), altfel o sa ne streseze in ultimul hal.

Edited by MrDerpson, 12 November 2015 - 19:16.


#61
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Stie cineva unde/pe ce site verificam daca apar normele?

#62
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
urmaresti Monitorul oficial sau pe astia, care se pare ca publica ultimele noutati in domeniul fiscal:
http://taxare.ro/Num...licate-2015.php

#63
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Noul ministru de la finante se pare ca nu are nimic impotriva cu noul cod fiscal, asa ca sa nu va asteptati la modificari. Posted Image

Pregatiti-va de 2500% pentru ca tare mi-e teama ca normele nu vor ajuta cu nimic si ca raul cel mai mic va fi sa ne multumim cu un impozit marit pentru un % de spatiu "nerezidential" pe care va trebuie sa-l declaram.
Sunt pregatit sufleteste sa-mi modific contractul de comodat in care sa trec doar 1m2.. Apropo, exista vreo lege care ne poate obliga sa avem un anumit spatiu?

Edited by MrDerpson, 16 November 2015 - 21:33.


#64
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
De la anul vom fi nevoiti sa avem si sediu electronic unde ne vor trimite toata corespondenta. Posted Image
Nu m-ar deranja, doar ca acum, daca ANAF iti trimite o somatie trebuie sa o primesti (sa te gaseasca acasa sau sa te duci la posta si sa semnezi de primere). Ti-o  trimit o data, de doua ori, de trei ori, iar abia dupa nu stiu ce perioada (parca 30 de zile) pot sa inceapa procedura de executare.

Daca o sa fie pe baza de sediu electronic, din momentul in care ti-au trimis acel email, ei considera ca tu deja ai luat la cunostinta in secunda in care email-ul ti-a intrat in inbox. Dezavantaj 1.

Totodata, va trebuie sa ne refacem actele la ONRC, alti bani, alta mancare de peste. Dezavantaj 2.


Asadar avem 3 in pending:
- taxe marite + diverse dezavantaje;
- impozite marite la locuinte;
- pus pe drumuri cu schimbarea actelor pentru sediul electronic, bani dati in plus etc.

Nu-i rau, eu zic ca e timp sa se mai bage inca vreo 2-3 surprize. Posted Image

Edited by MrDerpson, 19 November 2015 - 02:33.


#65
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
De citit:
http://vascu.ro/2015...zit-pe-cladiri/

http://vascu.ro/2015...zit-pe-cladiri/


Sa speram ca totul va fi bine. Daca nu, voi modifica acel contract de comodat in care voi fi cat mai specific in privinta activitatii pe care o desfasor, cheltuielilor pe care nu le deduc si felul in care "sediul" este folosit.
Totodata, in cazul declaratiilor depuse de proprietar, voi specifica clar ca locuinta este rezidentiala, nici vorba mixta/nerezidentiala. La o adica, declar si ca n-am activitate economica, desi in certificatul PFA-ului scrie altceva.

N-ar avea decat sa vina in control si sa-mi demonstreze mie cum nu este doar rezidentiala. :)


Eu zic ca e cazul sa ne linistim cu asta. Pana la urma o vom scoate la capat.
E mai nasol doar de cei care detin apartamente strict in scop nerezidential, pentru ca nu vor avea cum sa scape de impozit marit. De exemplu, daca ai o shaormarie intr-un apartament de bloc la parter, nu prea ai ce sa faci. Nici vorba sa se mai puna problema de dedus cheltuieli, de faptul ca poate ai o canapea pe care mai doarme un angajat (deci locuieste acolo) etc. :)

Sunt aproape sigur ca normele vor aparea prin februarie - martie, o sa vedeti!

#66
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Cate norme ai vazut la codul fiscal de pana acum care sa lamureasca ? E aceeasi idee dar cu alte cuvinte.

#67
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Au aparut normele: http://discutii.mfin...taxe locale.pdf

Nu s-a clarificat nimic.

Tot nu stim ce naiba vom face. Posted Image

Nu scrie nimic despre treaba cu deducerea facturilor de utilitati. Daca putem sa scapam de impozit marit.

Daca n-ai activitate economica la sediu, ai scapat.
Daca ai activitate economica la sediu, se pare ca n-ai scapat.

Voi, cei cu activitate economica la sediu, ce veti face?

Edited by MrDerpson, 20 December 2015 - 21:58.


#68
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015
Art. 459 – Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice
(1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin insumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art. 458.
(2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457.
(3) Dacă suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, se aplică următoarele reguli:
a ) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;
b ) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozit ul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.

Citeste in intregime articolul: Gabriel Biris: Lamuriri cu privire la impozitul pe locuinta unde exista sedii de firme http://wp.me/p56oMq-68

#69
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Da, asta se stia si inainte.

Am citit aseara pe contul lui de Facebook ca zilele astea o sa apara niste formulare care vor clarifica treaba.
Nu a zis exact, insa a lasat de inteles ca proprietarul apartamentului va putea sa declare acolo ca are sediu social in ap, se desfasoare activitate, insa  el (proprietarul) suporta cheltuielile cu utilitatile, caz in care impozitul nu va fi majorat.
Ramane de vazut daca intr-adevar asa va fi si daca va trebui atasat un document justificativ. Singurul la care ma gandesc ar fi un contract de comodat, pe care probabil ar trebui sa-l refacem astfel incat in el sa se specifice clar ca obligatia comodantului nu este sa suporte cheltuielile.

O sa aflam...

#70
toma_ionica

toma_ionica

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 10.11.2015
Daca sediul social il am la parinti acasa intr-un oras, iar impozitul il platesc in alt oras (conform adresei din buletin), la care adresa se va aplica impozitul acesta?
Cei de la adresa de la sediul social trebuie sa declare ca nu am activitate acolo si sa declar unde am adresa din buletin? Sau se ia automat sediul social.

#71
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015

 toma_ionica, on 22 decembrie 2015 - 15:12, said:

Daca sediul social il am la parinti acasa intr-un oras, iar impozitul il platesc in alt oras (conform adresei din buletin)

Acolo unde ai sediul profesional.

#72
toma_ionica

toma_ionica

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 10.11.2015
Nu am depus pentru sediu profesional deocamdata nimic, Atunci va trebui sa depun cat mai repede la adresa unde am buletinul actele pentru sediu profesional !?
Cei de la sediul social atunci mai trebuie sa declare ceva? Sau se fac verificari interne dupa codul PFA-ului si vad ei ca exista sediul profesional altundeva?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate