Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Ministrul Rafila anunța valu...

OUG27 / 2022 referitoare la plafo...

recomandare service Citroen
 Lanterna dubla PNI Adventure F200...

Hematom creier ( cred )

Intrebare productie invertor, imp...

Transfer GBP din cont .RO in UK
 Logitech g502 lightspeed

30 sau 90 de zile pentru inmatric...

Ecograf portabil pentru acasa

Recomandare powerbank usor <1...
 Probleme parchet!

O lectie pe Autostrada!

Xiaomi 12S Ultra

Anvelope si jante iarna Suzuki Sw...
 

Sediu PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#19
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,424
  • Înscris: 15.01.2008

 LukRo, on 11 noiembrie 2015 - 01:58, said:

Ce-ti mai place sa contrazici... te simti bine, nu?

Faptul ca ati agatat niste numere pe usi nu inseamna ca au adresa distincta.

Si chiar daca ar fi asa, este doar o exceptie, nu regula.

nu inteleg ce vrei de la mine. Am toate actele in mana, la adresa este trecut blocul X, garaj nr Y. Sunt documente emise de institutiile statului roman, de notari etc. In fine, e extrem de putin important, mai ales in cadrul discutiei de fata. Hai s-o lasam moarta, da?

Edited by Michidoo, 11 November 2015 - 13:00.


#20
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012

 neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 12:43, said:

Care-s acele mai multe locuri ?!

Comentarii ale unor "contabili" la articolele de pe hotnews/avocatnet cu impozitele marite. Inseamna ca vorbesc prostii.

Oare exista sanse ca noul guvern sa mai schimbe ceva?

PS: ce dracu' ne facem?

#21
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,435
  • Înscris: 30.07.2003

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:00, said:

ce dracu' ne facem?
Ai textul de lege, pe acesta lucrezi, nu ce spune altu' ! Asa ca vezi cum faci sa ai sediul acolo dar nu si activitatea economica.

#22
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,424
  • Înscris: 15.01.2008

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:00, said:

PS: ce dracu' ne facem?
trecerea pe SRL e o solutie. Eu am facut o simulare cu veniturile pe 2014, mi-a iesit castigul un pic mai mare decat pe PFA si la momentul respectiv nu aparuse inca reducerea la 5% a impozitului pe dividente, deci ar trebui sa castig si mai mult. De asemenea, la impozitul pe venit am calculat cu 3% si inteleg ca ar fi chiar 2% daca am un angajat (pe mine, ca tot trebuie sa platesc cumva pensia si sanatatea). Deci daca lucrurile raman asa, ar trebui sa inchid/suspend PFA-ul si sa reactivez firma. Dar la cat de bine merge tara asta, habar n-am ce reguli se vor aplica la anul, si nici contabilele mele nu pot sa-mi spuna nimic sigur. Drept urmare stau in expectativa, or timpul curge si deja nu mai este suficient timp ca sa fac toate modificarile pana in ianuarie, cand ar trebui sa intre in vigoare codul Posted Image

 neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 13:02, said:

Ai textul de lege, pe acesta lucrezi, nu ce spune altu' ! Asa ca vezi cum faci sa ai sediul acolo dar nu si activitatea economica.
cu jena recunosc ca nu stiu ce inseamna si ce implica aceasta "activitatea economica" la sediu, desi am PFA-ul de atatia ani. Dupa mintea mea, activitatea economica inseamna sa faci bani, adica exact ce fac eu, vand niste produse. Nu le produc la sediul social, iar restul muncii se face online (comenzi, mailuri, curieri, etc), lucru pe care il pot face in masina, intr-o parcare (nu glumesc, de multe ori chiar asta fac). Deci care ar fi definitia "activitatii economice la sediu", cum demonstrez eu ca nu o fac, sau cum demonstreaza ei ca o fac?

Edited by Michidoo, 11 November 2015 - 13:09.


#23
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012

 neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 13:02, said:

Ai textul de lege, pe acesta lucrezi, nu ce spune altu' ! Asa ca vezi cum faci sa ai sediul acolo dar nu si activitatea economica.

Cum fac sa nu am activitate economica acolo? Eu lucrez pe net, doar cu client de afara, deci teoretic activitatea economica o am in "spatiul virtual" sau oriunde ma mut cu PC-ul.
Insa, pe certificatul de inregistrare am sediul profesional la adresa din buletin (pe deciziile de la ANAF scrie "la domiciliu" unde-mi desfasor activitatea). N-am avut cum altfel sa fac la inregistrare, in orice situatie trebuie sa ai un "sediu".

Exista vreo portita de scapare? :|

 Michidoo, on 11 noiembrie 2015 - 13:07, said:

trecerea pe SRL e o solutie. Eu am facut o simulare cu veniturile pe 2014, mi-a iesit castigul un pic mai mare decat pe PFA si la momentul respectiv nu aparuse inca reducerea la 5% a impozitului pe dividente, deci ar trebui sa castig si mai mult. De asemenea, la impozitul pe venit am calculat cu 3% si inteleg ca ar fi chiar 2% daca am un angajat (pe mine, ca tot trebuie sa platesc cumva pensia si sanatatea). Deci daca lucrurile raman asa, ar trebui sa inchid/suspend PFA-ul si sa reactivez firma. Dar la cat de bine merge tara asta, habar n-am ce reguli se vor aplica la anul, si nici contabilele mele nu pot sa-mi spuna nimic sigur. Drept urmare stau in expectativa, or timpul curge si deja nu mai este suficient timp ca sa fac toate modificarile pana in ianuarie, cand ar trebui sa intre in vigoare codul Posted Image

Firma aia nu trebuie sa aiba si ea un sediu? Nu o sa platesti la fel in cazul acesta?

#24
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,435
  • Înscris: 30.07.2003

 Michidoo, on 11 noiembrie 2015 - 13:07, said:

cu jena recunosc ca nu stiu ce inseamna si ce implica aceasta "activitatea economica" la sediu, desi am PFA-ul de atatia ani.
Art. 453
a) activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii şi lucrări pe o piaţă;


 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:10, said:

Cum fac sa nu am activitate economica acolo?
3. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste  îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);
http://www.onrc.ro/i...-autorizate-pfa

#25
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
Asta e interesant.
Eu m-am inregistrat la ONRC ca PFA pe parte de consultanta.
Nu mai tin minte daca atunci mi s-a cerut sa depun http://www.onrc.ro/t...e/11-10-141.pdf . Cum pot sa verific daca am depus la inregistrare chestia asta?

#26
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,424
  • Înscris: 15.01.2008

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:10, said:

Firma aia nu trebuie sa aiba si ea un sediu? Nu o sa platesti la fel in cazul acesta?
mda, scuze. Eu facusem socoteala mai degraba pentru a scapa de cei 32% impozit pe profit la PFA. Iese un pic mai bine la SRL si yeey! am bani sa platesc si impozitul la casa. Evident ca nu mai raman cu nimic. Trebuie sa ma grabesc naibii sa gasesc ceva afara...

 neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 13:17, said:

Art. 453
a) activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii şi lucrări pe o piaţă;

Bun, ma gandesc ca orice PFA sau SRL au by default activitate economica. Altfel, la ce mai folosesc? Nici macar ONG-urile nu pot spune ca n-au activitate economica, ca si ele mai furnizeaza bunuri, servicii etc pentru a se auto-finanta...

O solutie ar fi inchirierea unui spatiu comercial? Admitand ca proprietarul e de acord sa declari sediu social acolo...

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:23, said:

Asta e interesant.
Eu m-am inregistrat la ONRC ca PFA pe parte de consultanta.
Nu mai tin minte daca atunci mi s-a cerut sa depun http://www.onrc.ro/t...e/11-10-141.pdf . Cum pot sa verific daca am depus la inregistrare chestia asta?
Ai depus-o, sigur. Dar nu pot sa-ti zic ce ai scris in ea.

Laurentiu, eu am inteles din declaratia aia (atunci cand am scris-o, ca si acum) ca nu voi face la sediul social activitatile pe care ar trebui sa le fac la un punct de lucru. La mine, de exemplu, codul CAEN este comert cu amanuntul prin internet. Si da, pot face activitatea online in orice loc, si chiar o fac (o perioada am lucrat la furnizorii de la care luam produsele, la ei le ambalam si tot la ei chemam curierul). In momentul de fata curierul vine sa ridice produsele de la sediul social (daca n-am punct de lucru ce sa fac, sa-i astept in strada?). Produsele nu se fabrica la sediul social. Sunt deja ambalate si doar preluate de curier. Am facturi care sa dovedeasca faptul ca achizitionez produsele gata facute de la furnizori. Deci practic iau dintr-o parte si dau intr-alta. In aceste conditii, am mintit cand am dat declaratia aia? Ar trebui sa o rectific? Daca o las asa cum e acum, inseamna ca nu imi mai aplica impozitul marit?

Edited by Michidoo, 11 November 2015 - 13:33.


#27
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
M-am uitat acum, se pare ca mai aveam lista cu documentele pe care le-am depus.

Se pare ca am depus chestia asta "Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2, dupa caz)".
http://www.onrc.ro/t...e/11-10-167.pdf, de celalalt model nu-mi amintesc...

Edited by MrDerpson, 11 November 2015 - 13:29.


#28
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,435
  • Înscris: 30.07.2003

 Michidoo, on 11 noiembrie 2015 - 13:24, said:

Bun, ma gandesc ca orice PFA sau SRL au by default activitate economica.
Taximetristul are activitate dar nu la sediu. Sau altul la beneficiar. Ori poate stai degeba si primesti bani in cont. Posted Image

#29
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
M-am tot uitat pe documentele pe care le am si scrie doar de sediul profesional.

"Sediul profesional este spatiul in care persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala isi desfasoara activitatea economica autorizata sau in care au loc numai activitati de birou.
Pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat."


Asadar, daca pe certificatul de inregistrare scrie sediul profesional, cred ca e destul de clara treaba. :(

#30
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,425
  • Înscris: 23.10.2015

 Michidoo, on 11 noiembrie 2015 - 12:59, said:

nu inteleg ce vrei de la mine. Am toate actele in mana, la adresa este trecut blocul X, garaj nr Y. Sunt documente emise de institutiile statului roman, de notari etc. In fine, e extrem de putin important, mai ales in cadrul discutiei de fata. Hai s-o lasam moarta, da?

Eu nu vreau nimic. Tu incerci sa ne convingi ca ai adresa distincta pe garaj.

Da, tu ai garajul X specificat pe contractul de la APARTAMENT. Nu este adresa DISTINCTA. Este ca o camera separata, la fel ca "Boxa 6".

Relevanta in discutia de fata este impozitul care se aplica. De la asta am plecat. Omul a zis ca muta sediul in garaj sa scape de marirea impozitului pe apartament. Adresa este aceeasi, e ca o camera separata, nu scapa.

#31
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
Ma mir ca lumea nu s-a revoltat pana acum,ca suntem sute de mii in aceasta situatie.
Eu abia am aflat, dar chiar toti sa fi fost prost informati ca mine...

E ceva aberant, de neacceptat, trebuie sa iesim din nou in strada.

Ne salveaza asta?

"12.    daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, iar la adresa cladirii, o persoana fizica are inregistrata o companie, aceasta va avea regimul fiscal nerezidential numai in situatia cand se deduc cheltuielile cu utilitatile;"
http://economie.hotn...ura-fiscala.htm

De unde stiu ei daca noi deducem sau nu cheltuielile cu utilitatile?

#32
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,435
  • Înscris: 30.07.2003
Codul fiscal din primavara se tot dezbate, au fost versiuni si versiuni etc.

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:10, said:

activitatea economica o am in "spatiul virtual" sau oriunde ma mut cu PC-ul.
Scoate conform celor de mai sus activitatea sau repartizeaza-ti 1m2 cat ai nevoie la PC Posted Image :
Art. 459. - (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform art. 458.

Edited by neagu_laurentiu, 11 November 2015 - 13:52.


#33
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,424
  • Înscris: 15.01.2008

 LukRo, on 11 noiembrie 2015 - 13:39, said:

Eu nu vreau nimic. Tu incerci sa ne convingi ca ai adresa distincta pe garaj.

Da, tu ai garajul X specificat pe contractul de la APARTAMENT. Nu este adresa DISTINCTA. Este ca o camera separata, la fel ca "Boxa 6".

Relevanta in discutia de fata este impozitul care se aplica. De la asta am plecat. Omul a zis ca muta sediul in garaj sa scape de marirea impozitului pe apartament. Adresa este aceeasi, e ca o camera separata, nu scapa.
Ok, poate am creat eu o confuzie si imi pare rau. Garajul nu tine de apartament, nu apare nicaieri pe contractul apartamentului si nici nu e boxa. Se afla de altfel in alt bloc, deci de apartamentul meu n-are cum sa tina, dar nu tine nici de apartamentul celui de la care am cumparat. Cum spuneam, am actele, am cadastru, nu apare nicaieri niciun apartament (de altfel, proprietarul vechi nici nu avea apartament in avel bloc). Platesc impozit pe el separat (de-aia si glumeam ca practic e o garsoniera, e mobilat, zugravit, am apa, caldura, toaleta, doar dus imi lipseste). Nu stiu cum altfel sa-ti mai explic. Si nu e doar cazul meu. Toate garajele din toate blocurile din zona sunt sub acelasi statut. Boxa e, intr-adevar, altceva. Avem si noi boxa venita impreuna cu apartamentul si aia chiar n-ai cum s-o iei separat.

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:39, said:

Ma mir ca lumea nu s-a revoltat pana acum,ca suntem sute de mii in aceasta situatie.
Eu abia am aflat, dar chiar toti sa fi fost prost informati ca mine...

E ceva aberant, de neacceptat, trebuie sa iesim din nou in strada.

De ce sa se revolte? Se pare ca ne-am luat tara inapoi. Acum s-au intors la joburile de la multinationale, ca trebuie sa faca bani pentru ultimul Aiphone si vacanta in Grecia de la vara.

 neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 13:50, said:

Scoate conform celor de mai sus activitatea sau repartizeaza-ti 1m2 cat ai nevoie la PC :
cred ca asta e solutia. Eu am contract de comodat cu proprietarul apartamentului (care va trebui sa depuna acea declaratie - care nu e publica inca, asa-i?) si e pe o camera din cele 3 ale apartamentului (cea mai mica). Contractul nu a fost depus nici la ONRC, nici la Fisc (n-a fost nevoie). Il pot modifica pentru 1 mp si atunci sa declare si el aceeasi treaba in ianuarie-februarie, cand zic astia ca se depun declaratiile? Oricum n-am pretentii sa deduc utilitatiile, n-o sa le pun pe contabile sa imparta totul la suprafata apartamentului...

Edited by Michidoo, 11 November 2015 - 14:00.


#34
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,435
  • Înscris: 30.07.2003

 MrDerpson, on 11 noiembrie 2015 - 13:49, said:

Ne salveaza asta?

"12. daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, iar la adresa cladirii, o persoana fizica are inregistrata o companie, aceasta va avea regimul fiscal nerezidential numai in situatia cand se deduc cheltuielile cu utilitatile;"
http://economie.hotn...ura-fiscala.htm
Art. 459
(3) Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:
a) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;
b ) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea
economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.


altfel ramane in aer dar asta inseamna art. 457.

 Michidoo, on 11 noiembrie 2015 - 13:56, said:

Il pot modifica pentru 1 mp si atunci sa declare si el aceeasi treaba in ianuarie-februarie, cand zic astia ca se depun declaratiile?
Nu stiu unde sa impiedice cineva asta !

Edited by neagu_laurentiu, 11 November 2015 - 14:14.


#35
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
Eu inteleg din lege ca in cazul in care nu se deduc cheltuielile, locuinta nu va avea regim fiscal nerezidential.

Primaria aceasta http://www.satu-mare...e-hotarare-nr-7 are deja un proiect de hotarare unde se specifica felul in care se va actiona, iar asa cred ca se va aplica peste tot (punctul 8).
Ce nu reusesc sa inteleg este cum o sa stie daca noi ne deducem cheltuielile sau nu. Pentru mine treaba asta ramane un mister...

Edited by MrDerpson, 11 November 2015 - 14:40.


#36
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,468
  • Înscris: 09.09.2012
Cred ca in cazul PFA-urilor singurul mod pentru a incadra "sediul" la locuinta "nerezidentiala" ar fi ca facturile de utilitati sa fie pe PFA, adica primesti factura de la Enel pe PFA, factura de la gaze pe PFA etc.
Asta e singura dovada clara ca acele cheltuieli sunt inregistrate pe PFA si deduse, altfel nu exista acum.

O sa traim si o sa vedem. Cert e ca tara asta ne rezerva foarte multe surprize neplacute...
Ar trebui sa ni se construiasca statui, noua, celor care ne incapatanam sa mai ramanem in tara asta si sa platim taxe.


Later edit: am gasit ceva care confirma teoria mea:

"ADRIAN VASCU, ANEVAR: Este o prevedere care spune că acolo unde lucrurile nu sunt clare şi utilizarea este cu activitate de vreun fel, calificarea clădirii ca rezidenţială sau nerezidenţială se face în funcţie de cine este plătitorul facturilor de utilităţi.

MIHAELA MITROI, PwC: Este cazul persoanelor fizice, care fac deducere a facturilor de utilităţi şi atunci plătesc impozit pentru clădire nerezidenţială pe întreaga suprafaţă. Este o modalitate prin care să simplifice o situaţie destul de complicată. Atenţie însă, pentru oricine va fi în situaţia aceasta, dacă se merită deducerea facturilor comparativ cu cât vor plăti ca nerezidenţiali, pentru că nu se prea merită.

ADRIAN VASCU, ANEVAR: Categoric, impactul va fi la persoanele fizice, nu la cele juridice. La persoanele fizice, după părerea mea, în momentul în care o singură cameră din apartament este folosită de un PFA sau o microîntreprindere, este vorba despre o clădire rezidenţială şi se impozitează după regula de rezidenţial la persoană fizică. Dacă este folosită camera declarată cu activitate, prima întrebare este dacă poate fi delimitată distinct suprafaţa. Se ştie, camera mică are 12 mp. Evaluatorul poate să evalueze o cameră dintr-un apartament prin cost? Nu poate, pentru că pentru a-şi putea desfăşura activitatea acolo are nevoie şi de o cotă de utilităţi. Această situaţie se încadrează în categoria în care suprafeţele nu sunt indentificabile distinct. Se mută la articolul din cod care face referire la cine plăteşte utilităţile."

Intreg articolul aici, este destul de interesant: http://www.businessm...iliare-14880467


In fine, chiar si asa, sa zicem ca ar fi impozitati doar cei care platesc facturile pe PFA/le deconteaza, tot n-ar fi corect (desi nu ma aflu in aceasta categorie). Ca naiba...

Edited by MrDerpson, 11 November 2015 - 17:58.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate