Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poiana lui Ioc Khan CPI

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta

Here goes nothing
 BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?
 Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 

Autostrada vs drumuri nationale

- - - - -
  • Please log in to reply
224 replies to this topic

#73
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View PostBursul, on 26 octombrie 2015 - 15:31, said:

Soselele frumoase le putem gasi aici: http://forum.softped...ia/page__st__18

Dar sa le faci cand ai timp pentru asta.
Ce n-am vazut acolo e Tg Secuiesc-Onesti cu mentiune speciala pt intrarea in Oituz dinspre Ardeal

View Postkodiak, on 26 octombrie 2015 - 18:19, said:

bolo, tu ești o excepție Posted Image !

Am fost ieri la Oradea, am plecat din Timisoara, trei ore dus, trei ore la fața locului, trei ore întors, total noua ore !
Daca aveam autostrada era doua ore dus, trei la fata locului, doua ore întors, total sapte ore !  Parca e altceva !
Precizez ca am mers pe bucatica de autostrada dintre Timisoara si Arad pentru simplul motiv ca ajung mai repede pe Calea Lugojului decat pe Calea Aradului !

Cum trateaza guvernantii României autostrazile : http://www.automarke...u-ca-67015.html
   Ma gandesc ca in loturile respective n-au putut sa-si bage mana in bani.Asa ca a fost cel mai simplu sa-i taie!

#74
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013
Recitind raspunsurile primite am remarcat ca topicul a fost deviat cumva de la ce-am dorit eu a fi.S-a marsat mult pe tema sigurantei,pe cand eu doream pareri referitoare la placerea condusului.Dar daca stai sa te gandesti mai bine masina se depersonalizeaza foarte tare pe autostrada.Pt ca la ce-ti trebuie motoare puternice si performante cand de fapt nu prea conteaza cum ajungi la 130?Iar cu 130-140-150 poate circula in siguranta si loganul care e atat de hulit pe aici si cu masini  mai vechi
       Si totusi in vest unde sunt zeci de mii de km de autostrada lumea face diferenta in marci si modele.Oare de ce?

#75
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,799
  • Înscris: 30.01.2006
Personal prefer un motor mare pe autostrada pentru linistea din interior. Una e sa mergi cu o ascutitoare cu 4500 RPM la 140 km/h (Ford Fiesta 1.6, Espero 1.8, si altele nu-mi mai vin acum), si alta e sa mergi cu un 2000 RPM sau chiar sub turatia asta cu un motor maaare si o cutie lunga pe care chiar poate sa o duca.

#76
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,778
  • Înscris: 30.10.2003

View Posttanakka, on 30 octombrie 2015 - 13:49, said:

Recitind raspunsurile primite am remarcat ca topicul a fost deviat cumva de la ce-am dorit eu a fi.S-a marsat mult pe tema sigurantei,pe cand eu doream pareri referitoare la placerea condusului.Dar daca stai sa te gandesti mai bine masina se depersonalizeaza foarte tare pe autostrada.Pt ca la ce-ti trebuie motoare puternice si performante cand de fapt nu prea conteaza cum ajungi la 130?Iar cu 130-140-150 poate circula in siguranta si loganul care e atat de hulit pe aici si cu masini  mai vechi
   Si totusi in vest unde sunt zeci de mii de km de autostrada lumea face diferenta in marci si modele.Oare de ce?

Poate ca mersul pe autostrada cu 300 km/h da o senzatie mai faina decat condusul pe drumurile nationale. Recitind postul tau mi-am dat seama ca nu-mi prea place sa conduc. As prefera sa stau undeva in spate sa citesc o carte si din cand in cand sa mai imi arunc ochii pe fereastra.

#77
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,529
  • Înscris: 04.05.2006

View Posttanakka, on 24 octombrie 2015 - 12:27, said:

Deschid acest subiect nou ca urmare a unei constatari personale.De-o vreme exista si la noi cateva bucati de autostrada pe care am circulat si eu.Nu s-a intamplat sa merg niciodata doar pe autostrada,numai mixt.Si de aici constatarea mea.Imi place mai mult pe drumurile nationale.Circulatia pe autostrada o consider plictisitoare.Dpmdv masina devine pe autostrada doar un mijloc de a ajunge la o anumita destinatie.
    N-as vrea sa fiu inteles gresit.Nu incurajez un stil de condus iresponsabil,cu depasiri la limita,neacordare de prioritate,viteza excesiva,etc.Dar autostrada parca te priveaza de placerea sofatului.Depasirile nu prea mai exista.Curbe la fel.Toate lucrurile pe care le-am blamat in lipsa autostrazii acum mie personal imi lipsesc.Numai gropile nu-mi lipsesc...
    As dori sa stiu si parerile colegilor de pe forum referitoare la acest subiect.
    Daca moderatorii considera subiectul fara sens ori irelevant rog sa inchida topicul de la bun inceput.Sau daca pozitionarea lui la versus nu este buna,la fel
Când faci săptămânal destinații aflate la distanța mai mare de 400 km..... O sa vezi cum îți dorești numai autostrada :)

#78
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,299
  • Înscris: 13.03.2015

View Postrichelieu, on 30 octombrie 2015 - 17:59, said:

Când faci săptămânal destinații aflate la distanța mai mare de 400 km..... O sa vezi cum îți dorești numai autostrada Posted Image

Nu tot timpul, depinde si de presiunea timpului... am exemplificat parerile mele in postarea 61. Revin cu precizarea ca fac minim 350 km pana la orice bucata de autostrada din Romania.

#79
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View Postrichelieu, on 30 octombrie 2015 - 17:59, said:

Când faci săptămânal destinații aflate la distanța mai mare de 400 km..... O sa vezi cum îți dorești numai autostrada Posted Image
Poate saptamanal nu fac ,dar la 2 sapt sigur fac un drum de peste 1000 km.Trebuie sa recunosc ca sunt momente in care mi-as dori sa fiu pe autostrada,dar stiu bine ca odata ajuns acolo in afara de-a tine de volan altceva nu prea faci....Ce rost ar mai avea sa tot schimb masinile daca as circula pe autostrada?Care ar fi diferenta in a circula pe autostrada cu un Accord si un sa zicem Volvo S60?

View PostBursul, on 30 octombrie 2015 - 16:17, said:

Poate ca mersul pe autostrada cu 300 km/h da o senzatie mai faina decat condusul pe drumurile nationale. Recitind postul tau mi-am dat seama ca nu-mi prea place sa conduc. As prefera sa stau undeva in spate sa citesc o carte si din cand in cand sa mai imi arunc ochii pe fereastra.
    Eu am incercat de mai multe ori sa citesc la drum cat timp am fost pasager.Trebuie sa recunosc ca n-am putut De fiecare data aproape ca mi s-a facut rau.Nu prea stiu care este cauza,dar este clar ca in mers nu pot sa citesc

View PostBogdansv1, on 30 octombrie 2015 - 18:04, said:


Nu tot timpul, depinde si de presiunea timpului... am exemplificat parerile mele in postarea 61. Revin cu precizarea ca fac minim 350 km pana la orice bucata de autostrada din Romania.
     Absolut corect.Timpul este un factor foarte important in aceasta alegere.Si daca s-a ajuns aici cred ca discutia s-ar putea diviza in 2 parti:una in drumuri facute de placere(excursii etc) si drumurile pe care esti nevoit sa le faci(cele care tin de servici ori daca s-a imbolnavit soacra si trebuie sa mergem s-o vedem,,,)

#80
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,529
  • Înscris: 04.05.2006
Autostrada al the way. Au trecut vreo 10 ani de când nu mai găsesc plăcere in condus.....Vreau mașina automata, înaltă, mare si confortabila. Daca se poate si cu sofer :)).
Autostrada ma ajuta sa ajung mult mai repede si mai in siguranța la destinație.

View Posttanakka, on 30 octombrie 2015 - 13:49, said:

Recitind raspunsurile primite am remarcat ca topicul a fost deviat cumva de la ce-am dorit eu a fi.S-a marsat mult pe tema sigurantei,pe cand eu doream pareri referitoare la placerea condusului.Dar daca stai sa te gandesti mai bine masina se depersonalizeaza foarte tare pe autostrada.Pt ca la ce-ti trebuie motoare puternice si performante cand de fapt nu prea conteaza cum ajungi la 130?Iar cu 130-140-150 poate circula in siguranta si loganul care e atat de hulit pe aici si cu masini  mai vechi
       Si totusi in vest unde sunt zeci de mii de km de autostrada lumea face diferenta in marci si modele.Oare de ce?
In zilele astea, poți citi timpul pe aproape orice: telefon, bord mașina...etc. Cu toate acestea, oamenii poarta pe mâna un ceas, care mai de care mai acatari. Oare de ce?

#81
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013
Lectura ma intereseaza doar in formatul clasic.Calculatorul il folosesc numai de nevoie(informare).Telefonul doar pt comunicare....
Manelismul e sport national pt destule popoare intr-o masura mai mica sau mai mare.Ca sa exemplific in romanica e intr-o masura mare...Dar exista alte popoare la care fenomenul e izolat si tratat ca atare.Asta la natiile nordice,cred eu.Cu toate astea chiar si ei schimba ceasurile(masinile)...

View Posttest_driver, on 30 octombrie 2015 - 16:02, said:

Personal prefer un motor mare pe autostrada pentru linistea din interior. Una e sa mergi cu o ascutitoare cu 4500 RPM la 140 km/h (Ford Fiesta 1.6, Espero 1.8, si altele nu-mi mai vin acum), si alta e sa mergi cu un 2000 RPM sau chiar sub turatia asta cu un motor maaare si o cutie lunga pe care chiar poate sa o duca.
   Daca ai un diesel nu ajungi la turatiile alea la 140 km/h,indiferent ce cutie ai avea

Edited by tanakka, 31 October 2015 - 11:55.


#82
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,529
  • Înscris: 04.05.2006
Îmi cer scuze ca te-am considerat un partener demn de dialog... Nu se va mai întâmpla :)

#83
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Nu uitati ca in romania mor cam 1000 oameni in plus pe an din accidente rutiere fata de media Europei, lunar mor cat in incendiul din bucuresti sau atentatele din paris ... deci clar avantaj de partea autostrazilor pt mai multa siguranta

#84
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009

View Postbolo, on 26 octombrie 2015 - 07:02, said:

Ca sa iti raspund la intrebare,am mers cateva sute de mii de km pe autostrazi,uneori intram pe nationale nu ca sa fac economie la taxe ci pentru a sparge monotonia...Cand mergi 3-4 zile numai pe autostrada ti se acresteparca eram un robotel.Prefer oricand o cursa pe Bran sau Cheia decat unele autostrazi spaniole,italiene,germane sau franceze.Prefer oricand sa fac o cursa Ro-Finlanda si sa parcurg 1500 km pe nationale si drumuri express in locul uneia in care incarc si descarc in marginea autostrazii.

Referitor la accodente noi avem pe drumuri un procent ridicat de idioti,nesimtiti,cretini,analfabeti etc. Acestia fac accidente si pe autostrazi unde cred ca nu li se poate intampla nimic,pe acestia ii vezi la stiri mergand pe contrasens pe autostrada,oprind pe banda de urgenta fara sa semnalizeze nicium asta ba mai mult se apuca si de schimbat roti pe partea stanga...Sa nu-i uit si pe cei care depasesc in drept cu iesirea apoi brusc vireaza dreapta si iti mai si pun o frana brusca in fata...si bineinteles ca nu se asigura nici cand intra in capatul banzii de iesire...sa nu-i uit nici pe cei care se taraie cu 75 pe autostrada iar eu am depasirea interzisa...sa nu-i uit nici pe toti pilotii care vin cu +150 cu flashuri de la 2 km departare...


Asta e un argument ca nu avem un trafic atat de mare incat sa fie nevoie de atatea autostrazi pe hartie.Ar fi destul Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Nadlac si Cluj-Bors.Si un B-Bv dupa ce sunt gata celelalte.Dar sa fie terminate!
Si restul drumuri nationale express sau largite,cu bezni separate de accelerare,viraj la dreapta si stanga,cu semafoare inteligente si functionale si mai ales cu centuri ocolitoare macar pentru orase.
Aici se fura cei mai multi bani cu licitatii trucate,contracte paguboase,proiecte facute don birou nu de pe teren,studii de fezabilitate,expertize,lucrari de mantuiala etc.

Salut.
Mie unul mi-a placut drumul pe austrada in Italia, partea de nord....si un pic spre centru....ce-i drept nu acelasi lucru ca un drum judetean/national care traverseaza muntii....pentru ca nu ar incapea o intreaga autostrada prin satucele alea pitoresti etc....
Cei care merg cu 75 km/h, daca merg pe prima banda si respecta viteza minima legala atunci nu prea am nimic impotriva lor.
Eu nu inteleg de ce in afara pe niciun drum nu am vazut vreun animal mort....iar la noi e plin de ele.... la fel nu inteleg ce e cu urmele alea de cauciucuri care duc in stanga sau in dreapta....cat de mult rezista o urma de cauciuc pe autostrada?

Legat de plictiseala....din punctul meu de vedere...depinde cat de des mergi pe un drum...si mie imi place sa conduc...nu o consider o necesitate si ca trebuie sa ajung de la A la B. chiar imi place sa conduc....sa fiu in masina, sa merg pe sosele etc.... de exemplu cand ma gandesc ca merg la mare si o iau pe A2....parca nu are nici un farmec...sau cu DN1 la fel....sau A1....daca merg undeva unde nu am mai fost sau am fost doar de putine ori, altul e entuziasmul....
Tot legat de plictiseala pe autostrada.....mi-am atins limita la vreo 1200 km consecutivi de autostrada sau drumuri expres....deja pur si simplu nu mai suportam. cum a cazut autostrada si m-a scos pe nationale parca imi revenisem miraculos...
Pana la urma totul e subiectiv si fiecare are placerile lui. Cert e ca e mai sigur pe autostrada. Asta daca nu adoarme la volan un tir pe care vrei sa-l depasesti.....
Repet...fiecare cu gusturile lui.





















.

#85
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,941
  • Înscris: 15.06.2007
Daca te grabesti si ai un termen limita autostrada primeaza.
Si cand mergi cu 130-140kmh, nu la consum, sa vezi ce adrenalina ai, cand te aproprii de o coloana de masini care merg la consum, cu 95-105kmh, si nu stii daca se asigura boul ca vrea sa depaseasca pe cel din fata lui care merge cu 2kmh mai lent, si ti se baga in fata ca fazanul.
Ani de zile am mers si eu in limita legala pe DN, dar in ultima vreme am avut cateva drumuri Tm-Buc, si am preferat autostrada pentru a castiga timp.  Am observat ca marea majoritate merg cu 100-110. Rar merg cu peste 140, unele masini mai de soi.
Cand am pus tempomatul la 140kmh, de la Pitesti spre Bucuresti, m-a depasit doar un S clase  si ala mergea o ideie mai repede , cu 145.

View PostMar-zZz, on 24 octombrie 2015 - 12:40, said:

Autostrada. Fac drumul mai rapid si am consum mai bun. Cat despre plăcerea de a conduce ... In cazul meu oricum nu exista, si practic sportul asta doar pentru ca am nevoie.
Consum mai bun comparativ cu ce? Consumul minim este intre 70-90kmh. Peste intervine aerodinamica masinii si rezistenta la inaintare, care maresc exponential consumul.
Pe DN imi consuma 4,5L, si pe autostrada spre 6L sau peste.

#86
Mar-zZz

Mar-zZz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,257
  • Înscris: 07.01.2012

View Posttfmercedez, on 30 noiembrie 2015 - 00:51, said:


Consum mai bun comparativ cu ce? Consumul minim este intre 70-90kmh. Peste intervine aerodinamica masinii si rezistenta la inaintare, care maresc exponential consumul.
Pe DN imi consuma 4,5L, si pe autostrada spre 6L sau peste.

Consumul de 4,5 pe DN il strici la prima depasire mai in forta sau cand treci prin prima localitate. In plus de asta, la 70 km/h eu probabil ca sunt inca in viteza a 4 -a (pur si simplu asa merg eu).

Deci consum pe autostrada mai bun sau asemanator  cu ce scot eu pe DN

#87
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,941
  • Înscris: 15.06.2007
Nu stiu ce intelegi tu prin depasire in forta.  Mie imi iese consumul la pompa. Fac plinul si merg 800-900 km, condus calm, in regim de DN.  Pentru ce sa depasesti cand este DN aglomerat? Ca sa fii cu 50 de metri mai in fata in coloana interminabila?  Mai stiu eu multi care se pun si depasesc si dupa ce inainteaza putin apoi toata  coloana franeaza sa-i faca loc la cocalar sa se replieze sa nu-l faca pasta tirul de pe contrasens.  Dar noh, el "a depasit" cand defapt l-au lasat altii in fata.

#88
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013

View Posttfmercedez, on 30 noiembrie 2015 - 00:51, said:

Daca te grabesti si ai un termen limita autostrada primeaza.
Si cand mergi cu 130-140kmh, nu la consum, sa vezi ce adrenalina ai, cand te aproprii de o coloana de masini care merg la consum, cu 95-105kmh, si nu stii daca se asigura boul ca vrea sa depaseasca pe cel din fata lui care merge cu 2kmh mai lent, si ti se baga in fata ca fazanul.
Ani de zile am mers si eu in limita legala pe DN, dar in ultima vreme am avut cateva drumuri Tm-Buc, si am preferat autostrada pentru a castiga timp.  Am observat ca marea majoritate merg cu 100-110. Rar merg cu peste 140, unele masini mai de soi.
Cand am pus tempomatul la 140kmh, de la Pitesti spre Bucuresti, m-a depasit doar un S clase  si ala mergea o ideie mai repede , cu 145.


Consum mai bun comparativ cu ce? Consumul minim este intre 70-90kmh. Peste intervine aerodinamica masinii si rezistenta la inaintare, care maresc exponential consumul.
Pe DN imi consuma 4,5L, si pe autostrada spre 6L sau peste.
    In opinia mea,nu trebuie sa fie masina "mai de soi"ca sa mearga cu +140 km/h.Fara suparare.Eu cred ca e vorba doar de sofer..Pt ca la ora actuala mergi cu orice motorizare cu +140 km/h.
    Pt soferul comun amenzile la ora actuala sunt destul de usturatoare la buget.De aceea cred eu ca se cam respecta limitele de viteza.Ar mai fi si consumul care pe autostrada cum bine spui,pe autostrada e mai mare ca pe DN.
    La smecheri si smenari nu prea mai conteaza cuantumul amenzii,pt ca ei oricum nu le platesc(daca opresc la semnalul echipajului de politie)

View PostMar-zZz, on 30 noiembrie 2015 - 10:15, said:


Consumul de 4,5 pe DN il strici la prima depasire mai in forta sau cand treci prin prima localitate. In plus de asta, la 70 km/h eu probabil ca sunt inca in viteza a 4 -a (pur si simplu asa merg eu).

Deci consum pe autostrada mai bun sau asemanator  cu ce scot eu pe DN
       Consumul pe DN e dat in principal de stilul de condus, aglomeratie si daca este sau nu virajat drumul.Pe autostrada mergi in marea majoritate a timpului constant,deci premise pt un consum bun.Problema acolo e viteza.Daca mergi tare evident consumi mai mult.
       La general vorbind si la mine condusul pe autostrada genereaza un consum mai mic decat decat pe DN,cu conditia de a nu trece de 130 km/h

#89
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,941
  • Înscris: 15.06.2007
Ce vorbesti? Tine un Logan la 170kmh pe tempomat, si dupa o saptamana programezi la service schimb de ambreiaj.
In schimb un BMW, Audi sau Mercedes, la 200kmh, se simt in largul lor.  Eu la aia ma refer. M-a depasit un Jaguar ca nici nu am apucat sa vad ce model era, si eu aveam 140kmh.
Una este sa atingi pentru cateva secunde 130-140 kmh si alta e sa mentii viteza aia cu orele.  
La masinile slabe, s-ar putea sa ramai fara ulei, ca  la turatii de 3500-4000  sau peste, deja incepe sa pape ulei.

#90
tanakka

tanakka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 609
  • Înscris: 29.06.2013
Pt un Logan sa mearga cu 170 constant o perioada indelungata cred ca poate fi o problema deoarece e aproape viteza max constructiva a masinii.Dar nu cred ca ar avea probleme sa mearga cu 150 pe tempomat.Nu pot spune cu certitudine ca n-am incercat niciodata.
   Crezi ca Mazda ori Citroen ar avea vreo problema sa circule cu 200 pe tempomat?Te intreb asta pt ca vad ca mentionezi anumite marci care ar circula in largul lor cu 200 km/h.
   Referitor la consumul de ulei toate motoarele mananca ulei cand se apropie de maximul lor

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate