Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Distribuitori piese auto pentru magazine ("piesa nu e pe stoc") - De unde si cum?

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
ecorc

ecorc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 05.02.2015
Salut. De fiecaredata cand intreb de o piesa sau alta pentru auto, la diverse magazine mi se raspunde: "se poate aduce in 3-4 ore si costa atat.."

Intrebare: De unde aduc astia piesele care nu sunt pe stoc? Stiti exemple de locatii concrete, din orase? Pentru ca "in 3 ore" pentru o comanda de un surub doar, nu se duc la mama naibii in alt oras, ca nu merita.

Mai exista si varianta firmelor care cara piese de tot felul in microbuze non-stop si, cum primesc un telefon, isi deviaza traiectoria prin diverse orase?

Deci de unde se aprovizioneaza, concret?

Edited by ecorc, 30 September 2015 - 11:43.


#2
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 821
  • Înscris: 24.12.2004
Magazinele se aprovizioneaza cu piese de la firmele mari importatoare de piese auto: Autonet, Trost, Autototal, Elit, Unix etc. Importatorii asigura transportul catre magazine de cateva ori pe zi in functie de cat de bine pot sa acopere distributia de piese, de regula din ora in ora.
Nu exista microbuze care cara piese de colo colo si asteapta sa fie sunati de vreun magazin Posted Image)
Piesele se livreaza in baza unei comenzi telefonice sau prin internet.

Edited by Celtic, 30 September 2015 - 11:57.


#3
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,193
  • Înscris: 18.04.2008
E ca acasă. Nu mai am ouă și în 2-3 minute pot aduce unul de la magazin.
Când nu au piese în service, îl comandă de la un distrubuitor, producător (mai rar) sau de la dezmembrări (dacă service-ul e mai dubios).
Traiectoria cui? A apelului?

#4
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007
depozite mai mari, de exemplu autonet, unix, dar nu te astepta sa cumperi tu de acolo la acelasi pret la care ia magazinul.
ori nu se incurca sa vanda deloc la bucata, ori au adaosuri incat de multe ori iesi mai scump decat la magazin.

de exemplu aici am un magazin de unde cumpar, la magazin platesc, iau un bon si iau produsul direct din depozitul autonet.

Edited by slai, 30 September 2015 - 12:01.


#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

View Postecorc, on 30 septembrie 2015 - 11:42, said:

Salut. De fiecaredata cand intreb de o piesa sau alta pentru auto, la diverse magazine mi se raspunde: "se poate aduce in 3-4 ore si costa atat.."

Intrebare: De unde aduc astia piesele care nu sunt pe stoc? Stiti exemple de locatii concrete, din orase? Pentru ca "in 3 ore" pentru o comanda de un surub doar, nu se duc la mama naibii in alt oras, ca nu merita.

Mai exista si varianta firmelor care cara piese de tot felul in microbuze non-stop si, cum primesc un telefon, isi deviaza traiectoria prin diverse orase?

Deci de unde se aprovizioneaza, concret?

Fiind economie de piata,fiecare firma stie ca stocurile reprezinta modalitatea sigura de a-ti pune streangul la gat.Asa ca procedeaza in consecinta si nu tin aproape nimic decat strictul necesar care oricum nu trebuie platit,sau termenul de plata se masoara in multe luni.
Cum fiecare importator mare (nu sunt multi in tara) de piese auto are cate un depozit "central" in resedinta de judet,fiecare magazin care se aprovizioneaza de la ei isi ia marja de siguranta cand aminteste de cele 3-4 ore.Sau se foloseste sintagma maine dimineata la ora 11 piesa este aici.
Tot la fel de bine se pot folosi magazinele on-line,dar asta in cazul cand cunosti foarte bine piesa care trebuie cumparata.
Nu stiu prin alte parti cum e,dar pe la noi este la moda sa se comande de mai multe ori pana se nimereste exact piesa dorita.Chiar daca totul se comanda cu talonul in mana si cu ochii pe cel mai proaspat program de achizitii.
Si intotdeauna,in mod invariabil,este de vina talonul si cel care l-a completat.

Edited by adisz, 30 September 2015 - 12:15.


#6
Pekiasan

Pekiasan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,556
  • Înscris: 16.12.2011

View Postslai, on 30 septembrie 2015 - 11:58, said:

depozite mai mari, de exemplu autonet, unix, dar nu te astepta sa cumperi tu de acolo la acelasi pret la care ia magazinul.
ori nu se incurca sa vanda deloc la bucata, ori au adaosuri incat de multe ori iesi mai scump decat la magazin.

de exemplu aici am un magazin de unde cumpar, la magazin platesc, iau un bon si iau produsul direct din depozitul autonet.
SV ?

#7
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008

View Postadisz, on 30 septembrie 2015 - 12:14, said:

...

1)  Ar fi si imposibil sa tina pe stoc absolut toate piesele pentru fiecare marca si model de masina. Stii macar cate modele de masini au scos pe piata doar VW, Audi, Seat, Skoda, Mazda, Honda si Hyundai in ultimii 5 ani? Si pe urma cam cate piese diferite are fiecare model de masina din anii respectivi? Ar fi nevoie de un depozit de cateva hectare doar ca sa ai loc pentru absolut toate piesele de pe modelele VW lansate in decurs de 5 ani.
2)  Depozitele de piese auto nu au cate un sofer dedicat pentru absolut fiecare firma ce comanda de la ei. De asta ai nevoie de cel putin 3-4 ore pana soferul ajunge de pe traseu inapoi la depozit, sunt pregatite piesele pentru livrarea la magazin si in sfarsit, le ai in mana
3)  Degeaba are vanzatorul talonul in fata atat timp cat exista mai multi factori ce decid daca piesa comandata va fi buna sau nu:
- producatorii de masini folosesc uneori 2-3 tipuri de piese pentru exact acelasi model de masina, acelasi an si aceeasi varianta
- de multe ori aceleasi date iti arata piese diferite in functie de care depozit il alegi
- multe masini au improvizatii inventate de catre Gigeii din spatele blocului si atunci nu mai ai cum sa nimeresti piesa potrivita

#8
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007

View PostPekiasan, on 30 septembrie 2015 - 12:26, said:

SV ?
bt. rec e magazinul, autonet e langa kaufland.

am luat de la ei acum cateva zile o toba finala de corsa. depozitul autonet e ca o magazie mai mare despartita cu un grilaj de o camera unde pe o masa ii asteapta pe baietii cu distributia marfa de livrat.
isi incarca unul marfa, dar cat am stat acolo, 3-4 minute, pustiul ala, nu stiu cine la suparat, si-o fi scapat ceva peste degete, l-or fi anuntat ca-l concediaza, dar a pomenit incontinuu toti sfintii, rudele si organele sexuale. asta nu ar fi fost o problema, dar nu va spun cum trantea cutiile cu piese. pur si simplu de placere, lua cutia in mana, se uita la ea, si-i facea o buseala pe masa...Posted Image

Edited by slai, 30 September 2015 - 12:35.


#9
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,039
  • Înscris: 24.02.2006

View Postadisz, on 30 septembrie 2015 - 12:14, said:

.........fiecare firma stie ca stocurile reprezinta modalitatea sigura de a-ti pune streangul la gat............fiecare importator mare (nu sunt multi in tara) de piese auto are cate un depozit "central" .........
deci practic importatorii umbla toti cu streangul de gat :D

exista un prag de volum al vanzarilor pentru fiecare produs dincolo de care merita (sau e obligatoriu) sa ai stocuri proprii.
magazinele de piese au de obicei stocuri cu produse care se vand usor: ulei de motor, stergatoare, filtre de Logan (ca sunt foarte multe pe strazi) etc. importatorii au volum mai mare de vanzari pentru mai multe produse (un astfel de importator serveste zeci sau sute de magazine), deci isi permite sa tina pe stoc si repere mai "exotice". cele cu adevarat exotice (de exemplu o piesa pentru un muscle car de prin america) sunt aduse pe comanda de la depozite din vest (germania de obicei).

#10
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

View PostHider141, on 30 septembrie 2015 - 12:33, said:

1)  Ar fi si imposibil sa tina pe stoc absolut toate piesele pentru fiecare marca si model de masina. Stii macar cate modele de masini au scos pe piata doar VW, Audi, Seat, Skoda, Mazda, Honda si Hyundai in ultimii 5 ani? Si pe urma cam cate piese diferite are fiecare model de masina din anii respectivi? Ar fi nevoie de un depozit de cateva hectare doar ca sa ai loc pentru absolut toate piesele de pe modelele VW lansate in decurs de 5 ani.
2)  Depozitele de piese auto nu au cate un sofer dedicat pentru absolut fiecare firma ce comanda de la ei. De asta ai nevoie de cel putin 3-4 ore pana soferul ajunge de pe traseu inapoi la depozit, sunt pregatite piesele pentru livrarea la magazin si in sfarsit, le ai in mana
3)  Degeaba are vanzatorul talonul in fata atat timp cat exista mai multi factori ce decid daca piesa comandata va fi buna sau nu:
- producatorii de masini folosesc uneori 2-3 tipuri de piese pentru exact acelasi model de masina, acelasi an si aceeasi varianta
- de multe ori aceleasi date iti arata piese diferite in functie de care depozit il alegi
- multe masini au improvizatii inventate de catre Gigeii din spatele blocului si atunci nu mai ai cum sa nimeresti piesa potrivita

View Post_Smiley_, on 30 septembrie 2015 - 12:52, said:

deci practic importatorii umbla toti cu streangul de gat Posted Image

exista un prag de volum al vanzarilor pentru fiecare produs dincolo de care merita (sau e obligatoriu) sa ai stocuri proprii.
magazinele de piese au de obicei stocuri cu produse care se vand usor: ulei de motor, stergatoare, filtre de Logan (ca sunt foarte multe pe strazi) etc. importatorii au volum mai mare de vanzari pentru mai multe produse (un astfel de importator serveste zeci sau sute de magazine), deci isi permite sa tina pe stoc si repere mai "exotice". cele cu adevarat exotice (de exemplu o piesa pentru un muscle car de prin america) sunt aduse pe comanda de la depozite din vest (germania de obicei).

Va multumesc amandurora pentru faptul ca ati fost de acord cu mine si mi-ati "plagiat ideile" aranjandu-le sub o alta forma.Posted Image

#11
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001

View Postadisz, on 30 septembrie 2015 - 12:14, said:

Fiind economie de piata,fiecare firma stie ca stocurile reprezinta modalitatea sigura de a-ti pune streangul la gat.Asa ca procedeaza in consecinta si nu tin aproape nimic decat strictul necesar care oricum nu trebuie platit,sau termenul de plata se masoara in multe luni.
Da, un magazin de piese auto nu tine pe stoc dar nu generaliza.
Termenele de plata la importatorii de piese auto pot fi (si cam stiu ce vorbesc):
- cash la livrare, daca esti un magazin mic, sau nou, sau te stie lumea de "bun" platnic;
- intre 7 - 30 zile pentru un rulaj mic-mediu
- peste 30 - doar daca ai volume mari, esti cunoscut etc etc.
Deci multe luni termen de plata sau deloc ... mai taie din ele.

View Postadisz, on 30 septembrie 2015 - 12:14, said:

Cum fiecare importator mare (nu sunt multi in tara) de piese auto are cate un depozit "central" in resedinta de judet,fiecare magazin care se aprovizioneaza de la ei isi ia marja de siguranta cand aminteste de cele 3-4 ore.Sau se foloseste sintagma maine dimineata la ora 11 piesa este aici.
In mod normal fiecare firma de distributie piese auto are niste rute pe care le acopera. In functie de kilometri, de numarul de clienti pot sa faca 1 livrare pe zi, 2 livrari sau chiar 4 livrari pe zi. De asta apare acel termen de 3-4 ore.
O piesa aflata in depozitul central vine de pe o zi pe alta si de asta iti da termen pe la ora 11.

#12
ecorc

ecorc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 05.02.2015

View PostCeltic, on 30 septembrie 2015 - 11:56, said:

Magazinele se aprovizioneaza cu piese de la firmele mari importatoare de piese auto: Autonet, Trost, Autototal, Elit, Unix etc.

Unix are filiale in mai multe orase. Am cumparat si eu, la bucata, ba chiar mi-au facut si card.. Pretul mi s-a parut rezonabil (luasem doua amortizoare).

Mai stiti magazine de acest gen in zona Galati - Braila?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate