Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

(lucas) - casa P+1E (IF)

- - - - -
  • Please log in to reply
579 replies to this topic

#37
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
e greu sa ma gandesc acum la o solutie pt baie. Nu am nici timp si nici nu sunt de meserie. Ce trebuie sa faci este sa te duci sa ii dai cu planul in cap arhitectului.
Eu as vedea o baie pe acea parte unde ai rotundul ala. Poti sa faci acolo baia pentru dormitorul matrimonial si baia comuna in partea opusa. Probabil ca o sa iasa un doprmitor destul de ciudat ca si forma dar ai posibilitatea sa il imparti in diferite zone (unde se demacheaza sotia, unde stai sa citest etc). Repet nu sunt de meserie si doar un arhitect poate sa iti fac lucrul cum trebuie.
e cert ca ce ai acum nu e practic si nu are rost sa continui la modul asta. Trebuie sa iei o masura.


Referitor la izolatia balcoanelor trebuie sa ai foarte mare grija. Placa respectiva (care continua pe balcon) este o mare punte termica si o sa iti dea batai de cap. Trebuie sa fie foarte bine hidroizolata si termoizolata. Eu cred ca o sa fie nevoie sa te inalti cu vreo 15 cm pe balcon (2hidro+10termo+3 finisaj). Astia 15 cm or sa se regasesca si la sapa din casa pentru a nu avea difereta de nivel. Vezi pe la Bogdan ( http://forum.softped...curesti/unread/ ) ca el are ceva balcon si imi aduc aminte ca a studiat destul de mult.
O alta alternativa este sa faci acele balcoane de lemn. Nu prelungesti placa si acolo te legi cu lemne de casa. Pentru chestia asta ai nevoie de structurist si de un plan clar de rezistenta.

#38
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Intr-adevar, este cazul sa reiau colaborarea cu arhitectul. Posted Image

Pe langa re-compartimentare vad ca va trebui sa adresez si anumite probleme legate de intaltimea camerelor daca voi ajunge sa suplimentez izolatia balcoanelor (in calcul erau numai 5 cm: placa superioara&inferioara (sub balcon) si laterale acesteia - recomandarile auditorului).
-cum vi se pare ideea de a mari inaltimea treptei de la 17.05 cm la 17.5/18 cm pentru a castiga acel spatiu necesar inaltimii camerelor de la etaj?
Cam pana la ce inaltime sunt aceste trepte considerate "accesibile" pentru cineva la "varsta a treia"?

#39
scufitzu

scufitzu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,693
  • Înscris: 23.04.2012
Balcoanele la casa inseamna multe dureri de cap si bani... la fosta casa aveam doua... ieseam doar cand trebuia sa dau zapada. Nu mai bine le transformi in balcoane frantuzesti? Elimini puntea termica, nu iti mai dai bani pe beton/fier, termoizolatie, hidroizolatie, gresie, balustrada. Beneficiile sunt minime spre inexistente din punctul meu de vedere atat timp cat poti iesi oricand in curte.

#40
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Ideea cu balcoanele de la etaj a venit datorita faptului ca puteam "oferi" un acoperis pt terasele de sub ele si ...atunci sotia si-a amintit de nu stiu ce poza cu balustrade din sticla si ce bine "se incadrau" la acea casa Posted Image
-sa zicem ca as putea sa o conving sa renunte la sticla, insa cum am putea acoperi frumos acele doua terase? (fara a folosi stalpi din lemn)

#41
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Dupa exemplul edificator al dlui "scufitzu" si atentionarile domnului "riper" s-a decis in unanimitate renuntarea la ambele balcoane Posted Image
-o sa rog arhitectul sa vina cu o solutie pentru terasa din spatele casei (cu siguranta vor trebui prevazuti niste stalpi de lemn p-acolo)

Pentru intrare ma gandesc la o copertina de genul (sursa: http://www.vordach-s...aecher-holz.php )
-banuiesc ca cea mai buna solutie ar fi acoperirea ambelor copertine cu aceeasi nuanta de lindab si drept urmare voi suplimenta cantitatea de tabla cand vor veni baietii la masuratorile finale (am prins o promotie acum circa 2 luni la pachetul Skane Matt + sistemul de jgheaburi si burlane Rainline (434 maro) - achitat la vremea aceea avansul de 30%)

Attached Files



#42
scufitzu

scufitzu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,693
  • Înscris: 23.04.2012
Lasa arhitectul sa iti dea solutiile. E treaba lui. La cheltuielile cu balcoanele mai trebuia sa adaugi si usile care costa minim 1.000 de lei bucata (si aici nu discutam despre tripan). E cea mai bune decizie sa renunti la ele. Sa nu regreti nicio clipa.

#43
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Noile planse:
- mai trebuie lucrat la trepte pentru a castiga ceva spatiu la etaj (cei 10cm pt xps, ipat etc)
- poate o noua solutie pt relocarea baii comune de la etaj
- ma gandesc serios la mutarea semineului de pe acei pereti exteriori undeva pe peretele dintre living si bucatarie. Cosul ar trebui sa fie la etaj intre DM si holul mare impreuna cu un recuperator de caldura de genul atasat (caut un specialist pt a-mi construi semineul/cosul/etc - pls PM)

Aerul rece din exterior as vrea sa il aduc prin intermediul unei tevi pe sub placa din zona bucatariei, undeva pe la nivelul inferior al elevatiei
- sa fie diametru de 140, 160 sau ..x mm?
- teava pvc sau inox SAU ceva mixt: pvc 140/160+ reductie la 100+piesa admisie atasata

Orice idee/parere e binevenita si apreciata.

Attached Files



#44
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Trecu' ceva vreme de la ultima postare....asa ca un mic rezumat si cateva poze

-am folosit teava PVC de 160 pt admisie aer
-am supra-armat zona in care va fi montat cosul (Tona DIN - sistem complet)
-focarul va fi Volcano V1T
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WhlataZxVrw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
-zidaria cu STH 30 de la cota zero a inceput la ~6 zile dupa turnare
-primii paleti de caramida au fost pusi pe placa la aprox 10 zile de la turnare
-s-au "rupt" complet terasele de casa si le-am facut fundatie pentru a diminua/elimina efectele asa ziselor "miscari"
-la etaj s-a renuntat la balcoane si in locul lor vor fi doua acoperisuri pentru terasele de pe pamant (am lasat sarme de fi6 in placa de peste parter si am de gand sa le vopsesc pentru a le reduce gradul de uzura din pricina umiditatii/etc)
-s-au tras doua coborari de paratraznet printr-un stalp pe spatele casei (anaki s-a ocupat si se va ocupa in continuare de acest aspect si nu numai)
-stalpi, scara spre etaj + placa peste parter turnati/e impreuna - B350
dezavantaj:cost suplimentar datorat cofrajelor si gaurirea peretilor de caramida (m-a "intepat" inima cand am vazut micul "masacru")
avantaj: rigidizarea structurii

Momentan e pauza pe santier si asteptam testele betonului la 7 zile.
B250 (fundatie/placa cota 0) a iesit vreo 9 N/mm^2 (7 zile) si 21 N/mm^2 (28 zile) --> a avut Holcim 2ALL 42.5 R (fiind aditivat cu hyseal cu scopul de a elimina dificultatile in ceea ce priveste hidroizolarea clasica - scump aditivul insa cred ca-si merite banii - testele mi-au demonstrat ca apa nu trece prin el, ci "balteste" de zile bune in camera tehnica de la parter)
B350 e fara hyseal bineinteles, insa cu acelasi ciment cu "rezistenta initiala mare"
La etaj propabil o sa incep zidaria dupa vreo 10 zile de la turnare.
- ca de obicei parerile sunt impartite: constructorul si dirigul sunt de parere ca pot incepe dupa 3 zile sa "urc" paleti pe placa in zona grinzilor, iar arhitectul si structuristul recomanda 2-3 saptamani (cu mentinerea popilor) sau inceperea zidariei fara paleti pe placa (cat mai tarziu posibil)

ps: mi-a ramas un sac si jumatate (sau 40%) de osmo rasocem + o galeata de Hyseal pt 4mc de beton --> daca e cineva interesat imi poate trimite un PM
Am cumparat trei saci (~520RON) a 25kg fiecare dupa cum m-a sfatuit distribuitorul si cu toate ca am dat "doua maini" s-a folosit doar jumate din ce mi-a fost recomandat. (amprenta casei ~107 mp - am dat cu bidineaua doar in locul pe care urma sa se zideasca caramida de exterior)
Distribuitorul nu vinde persoanelor fizice si nu face retur, ci doar pot achizitiona alte "cimenturi speciale" de care sper sa nu am nevoie.

Attached Files



#45
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Atentie - daca folositi STH
-am avut o supriza nu tocmai placuta cu doi paleti STH30 de la Sibiu - primele poze
-acestia aveau o calitate net inferioara STH-ului facut la Cluj (argila avea alta calitate)
Cu ajutorul unui consilier Wienerberger acestia au fost returnati a doua zi (decizia de a opri zidirea am luat-o dupa numai 10 caramizi zidite)
-va recomand sa luati legatura cu un consilier in avans (eu am contactat Wienerberger cu ceva timp inainte de a incepe efectiv constructia: vi-l recomandat cu caldura pe domnul Valentin)
-daca ar fi sa mai fac o casa as folosi tot STH (a nu se confunda cu PTH30, Robust30, Light Plus 30 sau altceva)

coduri:
W3712 - fabrica Cluj
W3711- fabrica Sibiu
W3710 - fabrica Gura Ocnitei

+poze

Attached Files



#46
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Micutu si Sebi ,arata constructia asta cu un mic "buncar" ? Ziduri STH , armatura in stalpi ca pentru cadre (la un p+ 3-4) , armatura in centuri cu 6bare de 18 .
Si totul la o deschidere de ..pana in 4 m , adica ca pe timpul lui bunica :)
Care e diferenta de armatura intre bunica si prezent ? Cum crezi ca ar fi aratat la.partea de armare si beton , daca aceasta casa ar fi fost facuta pe timpul lui bunica ?

Edited by doarUNom, 26 October 2015 - 07:46.


#47
sebip_sebip

sebip_sebip

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,103
  • Înscris: 09.03.2011
Vorba acelui patron de la Ceahlaul: nu comentez arbitrajul! :))

#48
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Din ce am inteles de la structurist a respectat noul standard Posted Image
- cea mai groasa bara este fi16 (atasate planurile)
- caramida STH a fost alegerea mea dupa vizitele pe la diverse magazine de constructii

Dvs ce parere aveti in legatura cu urcatul paletilor de caramida la etaj in dreptul grinzilor (cu mentinerea popilor)? (stalpi+grinzi+placa turnati/e in aceeasi zi)
BTW: dirigul a propus decofrarea stalpilor la cateva zile pentru a nu ma trezi cu colturile rupte. Dupa ce a aflat ca au fost udate de ploaie mi-a zis ca nu mai este necesar.si putem astepta si o saptamana.

O provocare va fi planseul peste etaj care este din lemn - practic doresc sa bag vata de min 30 cm in acesta, iar solutia constructorului este sa folosim 2 randuri de rigle 10x15 dispuse in + una peste cealalta
-zona de intersectie va fi rupta termic prin dispunere extrudat de 10cm creindu-se astfel cei 30 cm necesari vatei
-sotia doreste scari normale, drept urmare se va renunta la chepeng si caut o metoda buna de izolare in dreptul casei scarilor din pod
-spatiul in pod nu este locuibil, ci mai mult pentru depozitare (totusi e posibil sa pun o masa de ping-pong/biliard acoloPosted Image ), iar singurele geamuri vor fi lucarnele ce au rol de luminare/ventilare

Intrebari:
-mi s-a spus ca renuntarea la chepeng si trecerea la scari de beton va face ca podul sa fie considerat mansarda. Este adevarat din moment ce am doar lucarne? Are vreo importanta daca voi ridica podul via 3 randuri de caramida sau 4-5? (dpdv al incadrarii/impozitarii)
-are idee cineva de unde pot cumpara un lemn bun pt acoperis la un pret acceptabil in Bucuresti?
-este util sa cumpar lemnul cu 3 sapt inainte si sa il las la aerisit cu o folie peste? (ploile sunt dese in aceasta perioada)

Multumesc.

Attached Files


Edited by lucas19811981, 26 October 2015 - 08:42.


#49
sebip_sebip

sebip_sebip

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,103
  • Înscris: 09.03.2011
Avand in vedere nivelul avansat cu executia, ii ok armarea! Ce mai poti face. La ceea ce ai tu acolo nu imi dau seama de ce a pus stalpii aia centrali de 30x40...sau de unde iti rezulta atata armatura in stalpii aia? La 30x30 din procent minim ai nevoi de 9.00 cmp, tu ai 14.2 cmp...dar repet eu is de la Cluj, poate obisnuit cu o alata zonare seismica Posted Image!

LE: daca peste astea as putea trece cu vederea (am bani nu conteaza fierul in plus - traiesc si cei ce vand si cei ce il pun in opera), dar pe acolo vad etrieri la 20...la 30...si asta deja ii discutabil! :))

Edited by sebip_sebip, 26 October 2015 - 08:54.


#50
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,798
  • Înscris: 25.07.2004

View PostdoarUNom, on 26 octombrie 2015 - 07:44, said:

Micutu si Sebi ,arata constructia asta cu un mic "buncar" ? Ziduri STH , armatura in stalpi ca pentru cadre (la un p+ 3-4) , armatura in centuri cu 6bare de 18 .
Si totul la o deschidere de ..pana in 4 m , adica ca pe timpul lui bunica Posted Image
Care e diferenta de armatura intre bunica si prezent ? Cum crezi ca ar fi aratat la.partea de armare si beton , daca aceasta casa ar fi fost facuta pe timpul lui bunica ?

Zidarie portanta nu este decat pe 3 laturi jumate. Restul sunt stalpi

CU siguratanta daca era facuta pe timpul bunicii era facuta cu cpp si nu cu porotherm si cu siguranta, pe zidarie portanta daca era, peretii aveau cel putin 45cm grosime. Armatura rezulta mai putina, procentele de armare fiind mai mici. SI la armare transversala, in p100-92 si in normativul de cadre din 97, procentele erau mai mici

Edited by micutu82, 26 October 2015 - 09:06.


#51
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
"Intrebari:-mi s-a spus ca renuntarea la chepeng si trecerea la scari de beton va face ca podul sa fie considerat mansarda"
Rezulta un pod util sau mansarda locuibila ,ce se trece ca suprafata impozitabila .

Observ in detaliile stalpilor - 30x 40 cu 4 bare de 16 +4 bare de 14 . La deschiderea maxima de 4 m , un singur planseu de b.a , stalpii astia par din alt film. Unul la care bunicii nostri l.ar privi cu ochelari dubli (ca sa priceapa mai bine unde am ajuns la capitolul rezistenta).

Edited by doarUNom, 26 October 2015 - 09:09.


#52
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,798
  • Înscris: 25.07.2004

View PostdoarUNom, on 26 octombrie 2015 - 09:09, said:

Observ in detaliile stalpilor - 30x 40 cu 4 bare de 16 +4 bare de 14 . La deschiderea maxima de 4 m , un singur planseu de b.a , stalpii astia par din alt film. Unul la care bunicii nostri l.ar privi cu ochelari dubli (ca sa priceapa mai bine unde am ajuns la capitolul rezistenta).

Doar o parere ca si celelalte....si ma opresc aici Posted Image

Edited by micutu82, 26 October 2015 - 09:12.


#53
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmicutu82, on 26 octombrie 2015 - 09:03, said:

Zidarie portanta nu este decat pe 3 laturi jumate. Restul sunt stalpi
Nu te inteleg ..


#54
lucas19811981

lucas19811981

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 09.03.2009
Asta mi-a fost norocul cu structuristul si nu prea am cum sa-l schimb. (trebuie delegare etc ...). Practic am fost nevoit sa platesc vizitele altui structurist pentru a avea "siguranta" ca totul este ok. Probabil 200 Ron pe vizita nu era de ajuns sa-si faca timp in calendar, dar spre norocul meu am gasit pe cineva din zona cu 100 Ron.
- nu l-as recomanda pe cel initial nimanui (si nu din pricina supra-armarii, ci a tipului de persoana - e genul care nu raspunde la mesaje, telefoane etc cand ai nevoie de o parere, iar timpul pierdut cu acel rasp/explicatii nu i-ar lua mai mult de 1-3 minute in functie de topic, dar deh ...traim in Romania...)
Ex: Cand am turnat placa la cota 0 l-am sunat undeva pe joi sa-i trasmit ca marti am turnare si el imi spune ca nu poate si ca marti pleaca la un curs, dar ii pot trimite poze. Bineinteles ca am trimis pozele, iar raspunsul a lipsit sa apara. Cand vezi pe cineva care nu are nici cea mai mica intentie de a ajuta ti se cam taie (putea veni luni de ex)...asha ca proiectul e cum e si il voi respecta ca atare (singurul lucru bun e ca nu e sub standarde ..)

Dl Sebip,

Puteti detalia "iar pe acolo vad etrieri la 20...la 30...si asta deja ii discutabil!"

Dl Micutu82,

STH30 este zidaria de exterior si cea din lateralele scarilor spre etaj.

Nimeni cu o parere argumentata despre urcatul paletilor/inceputul zidariei la etaj etc? :)

Edited by lucas19811981, 26 October 2015 - 09:25.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate