Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Statie de epurare sau fosa septic...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 

Mondeo vs Citroen C5 vs Laguna 3

- - - - -
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Mondeo vs C5 vs Laguna nu e deloc o decizie grea. Recunosc ca nu am urcat demult intr-o frantuzeasca, dar Fordurile le stiu bine. Mai ales cu noua cutie PowerShift. Nu as avea nici un dubiu.

#20
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Puteti sa-mi ziceti mai multe despre cutia aceasta ? Daca stiti Fordul bine, stiti cumva daca a intrat pe modelul facelift din 2010 sau pe modelul nou din 2015?  Multumesc!

#21
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Buna dimineata!
Chiar nu mai are nimeni ceva de spus despre nici una din aceste 3 masini:
- Citroen c5 2010
- mondeo 2010
- laguna 2010
Multumesc!

#22
FlorinMihai

FlorinMihai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 19.04.2012
Toate cele 3 modele de masini au dimensiuni mari si sunt grele.
Motoarele de 1.6, respectiv 1.5 sunt pur si simplu prea mici, iar asta va insemna putere insuficienta si consum ridicat.

Daca te orientezi spre motorizari mai puternice, dintre cele 3 eu as alege Mondeo.
Este o masina frumoasa, spatioasa si confortabila. Cu o cutie automata este o placere sa o conduci (testat de mine, dar cu motorul de 2 litri diesel).

C5 este o masina foarte frumoasa si echilibrata, dar e costisitoare la intretinere si gasesti greu o masina buna.
Laguna nu se incadreaza in peisaj. Este o masina destul de interesanta, dar nu se compara cu celelalte.

Daca iei una dintre motorizarile despre care ai spus tu, mergi pe Laguna. Motorul de 1.5 transporta in conditii oarecum decente masina....mult mai decent decat motoarele de 1.6 pe Mondeo sau C5.

Spor!

#23
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Multumesc foarte mult pt parerea dvs!
Astept alte pareri, experiente traite cu aceste modele si din partea unor posesori!

#24
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View PostFreddy12, on 22 martie 2015 - 23:52, said:

C5 e mult peste Laguna. Cu Mondeo poate concura dar Laguna e o clasa mai jos. Cum am mai scris, am la firma un C5 din 2005 cu vreo 250mii km la bord si masina merge impecabil. Am facut cu ea 2500km in 2 zile si nu nu am coborat rupt de mijloc din ea.



Vorba lui Moromete: pe ce te bazezi ?

Am spus din prima : din folclor (a se citi in varianta moderna net).

#25
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View Postdraxy_kata, on 02 aprilie 2015 - 12:10, said:

Multumesc foarte mult pt parerea dvs!
Astept alte pareri, experiente traite cu aceste modele si din partea unor posesori!
Eu pot sa-ti spun ca nu exista termen de comparatie intre Mondeo 3 ( daca te intereseaza modelul ) , si Citroen sau Laguna .
motor 2l diesel

#26
firepcmaster

firepcmaster

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 04.01.2011
Eu nu inteleg ce rost au comparatiile cu Citroen C5 din 2005 , 1.9 ( unu noua dizal ) cu 250.000 km sau cu Mondeo 3, amandoua generatii vechi.
Legat de motorul 1.6TDCI sau HDI, sunt doua motoare din aceeasi mama PSA, singura diferenta observata este cuplul ( cam mare diferenta, si cred ca este mai mult pe hartie ). 1.5dci-ul de la Renault, la fel ca 1.6hdi-urile ( TDCI-urile ) sunt motoare cu un istoric indelungat, la care in timp s-au adus imbunatatiri/modificari, in functie de normele de poluare si marketing.
Mondeo MK4 facelift ( doar pe aceasta varianta, daca nu ma insel, exista motorul de 1.6 DIESEL - ca benzinarul este montat si pe modelul non-facelift ), 1.6TDCI , o masina de aprox. 1500 kg ( 1480 kg+ ), 115 CP , cuplu din cate am citit, ar fi de 290NM , acceleratie 0-100 de 11.9s , consum real ? Din punct de vedere a constructiei, este o masina care sta bine pe sosea, destul de silentioasa, insa cu unele mici scapari de calitate la lucruri mici, dar enervante ( experienta mea cu MK4 prefacelift 2010 ). Din punct de vedere a confortului interior, a soferului ma refer aici, parerea mea ca se gaseste pe locul 3. La fel si din punct de vedere a consumului, locul 3 ( aici sunt diferente FOARTE mici ). Spatiul interior si al compartimentului de bagaje, locul 1. Costuri de intretinere locul 1 ( piese aftermarket si compatibilitate cu destul de multe alte modele de la alte branduri auto ).
Citroen C5 - greutate asemanatoare cu Mondeo aprox. 1500 kg ( 1506 kg daca nu ma insel ). Nu are varianta Hatchback ! Motor asemanator ca performante, 115CP din cate am vazut exista 2 variante, ( HDI - e-HDI ? ), ( 240 si 270 NM ), acceleratia 0-100 km/h asemanatoare ( 11.6 sec ). Consum real ? Parerea mea personala, este o masina confortabila, mai ales daca gasesti varianta cu Hidractive ( o adevarata delectare ), mai multe masini prezente la vanzare cu transmisie automata ( robotizata ) - mare plus pentru confort . Confort locul 1, spatiu interior locul 2, costuri de intretinere locul 2 sau 3, depinde de dotarile pentru care vei opta/gasi, consum locul 1.
Laguna 3 - o masina sensibil mai usoara comparativ cu C5/Mondeo ( 1460 kg ). Motor 110 cai, cuplu 240NM, o acceleratie 0-100km/h in 12.1 sec. Consum real ? Din punct de vedere a confortului, o situez pe locul 2, datorita gadgeturilor si optiunilor mai bogate inca de la nivele joase de echipare ( comparativ cu Mondeo ). Spatiu interior si costuri de intretinere tind sa o situez pe locul 3. Consum locul 2.
  Optiunea mea subiectiva, influentata si de design, imagine, necesitati, ar fi un C5 , transmisie automata, suspensie hidraulica.
  Oricare model ti-ai alege, din cele 3 propuse, vei face o alegere buna atata timp cat masina ( fiind SH ), este o masina intretinuta, fara probleme sau cu probleme minore, ieftin si rapid de rezolvat. Criteriile ar trebui sa fie, in opinia mea, in ordinea importantei: starea masinii, istoricul acesteia, pretul, rulajul. Abia cand reusesti sa gasesti 2-3 masini care sa satisfaca criteriile anterioare, poti sa faci o alegere in functie de model.
   Bafta !
P.S. - am o experienta foarte placuta si indelungata ( aprox. 4 ani si 280.000 km ) cu un motor PSA de 1.6HDI , 90 cai pe un Peugeot 308sw , 1520 kg. Dotat cu o transmisie manuala in 5 trepte, face fata cu brio acestei caroserii, neavand pretentii la liniute, dar rareori cu un sentiment de inferioritate in fata/spatele altor "bolizi". Consumul real, mixt ( 60% oras, 40% extern ) este de sub 6%. Nu as vedea nici un motiv pentru care nu ar face fata pe oricare din cele 2 ( C5 respectiv Mondeo ), atata timp cat nu iti pui roti pe 18 n-spe J si 255 latime cauciuri, ca deh, ai nevoie de stabilitate cand intri cu "190km/h" in curba.

Edited by firepcmaster, 26 April 2015 - 17:35.


#27
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,306
  • Înscris: 23.07.2014

View Postdraxy_kata, on 22 martie 2015 - 23:26, said:

Multumesc f mult tuturor pt raspunsurile date

Domnule Dorinpopa la utilitate a-ti pus C5 pe ultimul loc, puteti va rog sa argumentati sa detaliati un pic de ce? Mie unul mi s-a parut f bine gandit, piate un pic butoanele de la clima un pic cam mici

Pina la urma care a fost alegerea?....sau inca nu?
  Referitor la utilitatea interiorului la C5 e cam asa...pozitia fixa a butucului volanului a ramas asa pentru ca Citroen insista pe deschiderea airbagului in asa numita pozitie anatomica, in caz de impact, indiferent ca volanul e drept sau ca tocmai luai curba sau ai tras de el intr-o parte inainte de impact. E o masina mult axata pe confort si siguranta. Ca si paranteza, unii baga de vina si cu concavitatea lunetei (in partea de jos) dar a fost gandita asa pentru a permite o deschidere mai larga a haionului...vorbim de sedan. Functiile de pe bord le gasesc complet ok, ce nu-mi place (poate parea un aspect destul de minor, dar nu cred totusi ca e...) este ergonomia consolei centrale. Spre exemplu, intr-o masina axata pe un confort as zice ireprosabil pentru drumuri lungi (trenul de rulare, scaunele, spatiul, felul cum functioneaza clima etc...) nu ai un loc unde sa-ti pui paharul de cafea. Ai, de fapt, daca ridici capacul de la cotiera, dar mai prost loc....nici daca te chinuiai.

Mondeo MK4 a avut o cunostinta de-a mea timp de 4 ani, timp in care, cu naveta lunga servici-casa a facut cam 140k km. Am mers si cu ea si in dreapta ca pasager. Cred ca nu se poate reprosa nimic la masina, foarte buna din toate p.d.v, iar omul nu a avut probleme cu ea.

Cred ca drive-testul e sfant, numai in urma lui poti decide ce ti se potriveste mai bine. Totusi, motoarele mentionate nu prea au ce cauta in alegere, e vorba de masini mari, grele ( C5-ul meu are putin peste 1.6 tone, Mondeo MK4 nu mai stiu). Trebuiesc luate in calcul versiuni de 2 litri (macar cele de 136-140cp) ca sa poata purta masina cum trebuie. Motoarele mentionate merg si ele, dar sunt mai curand potrivite, cred eu, pentru clasa compacta, daca s-ar fi luat in calcul c4, focus, Megane.

Edited by SorinGT, 28 May 2015 - 10:37.


#28
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Buna dimineata, inca nu am cumparat nimic, intre timp am facut drive test cu mai multe modele inclusiv cu Laguna 3 cu motorul de 1.5 si intradevar am ramas surprins in mod placut, este intradevar un salt.
Abia ce am scapat de vechea masina si acum cu banutii pregatiti urmaresc piata, fac drive teste cu mai multe modele si care imi place pe aia am sa o iau, deocamdata nu ma grabesc pt ca e vara si e frumos afara .... si sunt un tip chisat meticulos  adica sunt constient ca nu iau masina noua dar nici nu vreau un cazan vopsit si dat cu ceara parfumata si cu Cola pe cauciucuri, pana acum din 8 masini vizionate numai 2 erau ok ca sa zic asa

#29
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Ce buget ai si cati km ai vrea sa faci cu ea cat timp o vei avea?

#30
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Pai vei alege masina in cea mai buna stare pe care o gasesti in buget, nu poti ramane fixat pe o marca.

#31
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Buna dimineata, pe masina voi da max 4000£ (o voi cumpara din UK) si o voi folosi pt uz normal la cumparaturi si in wekeend plecari cu familia, fapt pt care mi-a mai adus doua modele in atentie: Seat Altea/Altea XL/Toledo sau Renault Scenic 3, dar l-am eliminat pe C5 pt ca ne e asa versatil si practic ca si celelalte modele.
Mentionez ca am de gand sa o pastrez vreo 4-5ani

Am facut deja drivetest cu toate modelele de mai sus, chiar si cu altele :) si recunosc ca imi place pozitia inalta la volan de la ultimile modele mentionate.
Acum cred ca o sa fac cum a zis Overseas: voi alege masina cea mai buna pe care o voi gasi in bugetul meu si de care ma voi simti cel mai atras pt ca vreau sa imi faca placere sa o conduc de fiecare data nu doar sa o iau asa dupa un calcul matematic :)

In orice caz va voi tine la curent in continuare
Si mai astept pareri opinii
Multumesc!

#32
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Eu zic sa te uiti si la Accord si Avensis. Esti intr-o tara care lumea mai stie si altceva in afara de masini nemtesti si e posibil sa gasesti chiar una f buna in banii astia.

#33
draxy_kata

draxy_kata

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 31.08.2012
Da stiu si mie imi plac f mult, mai ales ca am avut Acord, in special Mazda 6 modelul 2010 imi place f mult, dar are motorul mare iar eu o folosesc ici colo - nu se merita , nici nu are timp sa se incalzeasca motorul, de asta vreau o masina cu motor maxim de 1.6 indiferent ca e benzina sau motorina este ok din toate punctele de vedere: uz casnic, intretinere, taxe, consum etc

#34
TONI2308

TONI2308

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 20.01.2012
Buna
eu lucrez in turism si vin FOARTE multi straini la noi- si eu am avut aceasi dilema ca tine.
1. toata familia a vrut Passat ,audi opel  si in final am reusit sa-i conving la un Avensis diesel ( nou) an 2007 .Noi am tinut Toyota 5 ani cand am vandut-o a avut 230.000 km fara probleme
2. acum avem un Superb tot nou iar asta dupa nu stiu cate sondaje,pareri si nervi

Dar nu o sa uit niciodata a venit un batran neamt stilat cu un C5 si am intrat in vorba despre masini - l-am intrebat (avocat fiind ) de ce nu Mercedes sau audi  sau BMW -raspuns niciodata pt.ca sant muuuult prea sensibile si costurile sant mari iar cu C5 -ul  pana acum nici o problema.
Asta nu inseamna ce C5 este etalonul dar este o masina reusita.
fa drivetest cu toate si in care te simiti cel mai bine acela sa fie aleasa--dar cum s-a mai scris ar fi bine un motor mai mare

#35
liviu_maier

liviu_maier

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 29.02.2008
Salutare. Și eu sunt in aceiasi situatie. Buget 6000 euro. Am rămas intre c5 -laguna3- pasat b7 si Peugeot 407.
As prefera cea mai confortabila la drumuri lungi, scaune confortabile. Nu ma interesează cum arată la exterior atata timp cat incap 2 adulți ai 2 adolescenți in ea. 😅


#36
birau1982

birau1982

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,787
  • Înscris: 07.01.2010
Eu zic ca Citroen C5 cu suspensia hidraulica e de departe cea mai confortabila. Are și scaune bune. În bugetul ăla trebuie să le verifici bine.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate