Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Consum ulei masina de tuns iarba...

"Moda" tinerilor care se ...

E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni
 Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...

Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...
 Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...
 Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 

Intretinere mai ieftina la...

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Opel pe benzina.

#20
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007

 test_driver, on 25 ianuarie 2015 - 22:49, said:

Eu nu stiu, voi vorbiti de piese de reprezentanta, sau de piese AM cele mai ieftine posibil. Ca la piese AM toate masinile sunt ieftine. Posibil chiar un E-klasse sau un seria 5 sa fie simtitor mai ieftin de intretinut decat un Golf sau un Polo cu piese originale. Insa nu e OK dpmdv sa cumperi piese AM.

Normal că nu vorbim despre reparații în reprezentanță. Ca o idee, acum doi ani mi-a picat volanta și a trebuit să schmb tot ambreiajul. Am fost la reprezentanță și am întrebat cât mă costă piesele plus manopera. Răspunsul halucinant a fost: 8500 lei. L-am schimbat în regie proprie și m-a costat 3200 de lei cu manoperă.
Referitor la piesele aftermarket da, sunt mult mai ieftine dar calitatea e direct proporțională cu pretul. Unele merită cumpărate pentru că originalele sunt foarte scumpe însă marea majoritate nu merita nicio atenție, sunt doar bani aruncați.

#21
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006

 ammazon, on 26 ianuarie 2015 - 08:25, said:

Normal că nu vorbim despre reparații în reprezentanță. Ca o idee, acum doi ani mi-a picat volanta și a trebuit să schmb tot ambreiajul. Am fost la reprezentanță și am întrebat cât mă costă piesele plus manopera. Răspunsul halucinant a fost: 8500 lei. L-am schimbat în regie proprie și m-a costat 3200 de lei cu manoperă.
Referitor la piesele aftermarket da, sunt mult mai ieftine dar calitatea e direct proporțională cu pretul. Unele merită cumpărate pentru că originalele sunt foarte scumpe însă marea majoritate nu merita nicio atenție, sunt doar bani aruncați.

Reparatia aifacuto cu piesele cumparate din reprezentanta si manopera la coltul blocuui, sau ai facut si manopera la coltul blocului si piese de 2 bani? Pe mine de exemplu m-ar interesa care e mai ieftina la piese, manopera o rezolvi tu, dar si daca trebuie sa demontezi jumatate de masina sa schimbi becul de pozitie iar nu e bine.

Ce masina ai de te costa asa mult un ambreiaj la reprezentanta? Ca incepi sa ma sperii. Eu am intretinut masina pana acum doar in reprezentanta, si nu mai e in garantie, si nici bani de aruncat nu am, tocmai ala e si motivul de nu o repar la nea Gigi. Dau un ban, dar stiu ca e lucru bine facut, sau daca nu e bine facut am o garantie.

Edited by test_driver, 26 January 2015 - 10:42.


#22
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007
Am un Opel Astra H Caravan.
Piesele (componentele ambreiajului) le-am cumpărat de la un magazin de piese auto iar montajul l-am efectuat într-un service auto care avea autorizație pentru Opel. În felul acesta am putut beneficia de garanție la piese și la montaj. Am primit factură pentru această operațiune.
Ambreiajul cumpărat a fost marca LUK, adică exact același tip de ambreiaj cu care mașina vine echipată din fabrică.
Tocmai ăsta e motivul pentru care mi s-a făcut greață de reprezentanțele auto. La reprezentanță același ambreiaj plus aceeași manoperă mă costau 8500 de lei iar în regim propriu, așa cum am spus mai sus, m-a costat 3200 de lei. Oare ce-mi făceau aia la reprezentanță să merite 5300 de lei în plus? Îmi puneau un ambreiaj de locomotivă?
Oricum, mașinile astea nu mai merită să le repari la colțul blocului cu tot felul de "meseriași", cum făceam înnainte cu vechile Dacii. Ce pot să repar eu, repar eu, ce nu, la un service agreeat Opel.
Ca idee, o revizie ce include ulei și filtre costă undeva în jur de 500 de lei, dacă ți-o faci tu, sau aproximativ 600 de lei dacă mergi la un service service. Eu prefer să-mi fac singur reviziile.
Ca și piese slabe pe mașină, pot să adaug aici electrovalva de la turbo (sau convertorul de presiune turbo cum mai este cunoscut), care pică jenant de des (cam la 6 luni) și costă 450 de lei originală, Pierburg. Am schimbat 3 până acum și cea pe care o am în prezent pe mașină dă semne de oboseală. N-o să mai cumpăr niciodată nouă ci o să iau numai de la dezmembrări pentru că cele cu care mașinile vin echipate din fabrică sunt foarte rezistente.

#23
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 Ioghi, on 25 ianuarie 2015 - 15:29, said:

Salut! Care masina are intretinerea mai ieftina? Vw? Ford? Opel? Audi?
Asta mai depinde si de fiecare proprietar in parte,adica cat de priceput si descurcaret este....dacă duci masina la reprezentanta pentru a schimba un bec....Se stie ca toate reprezentatele te belesc de bani.

 ammazon, on 25 ianuarie 2015 - 15:52, said:

Probabil la Opel este mai ieftin până ajungi la rulmenți, care au senzorul abs inclus, iar unul de pe spate costă cât o Dacie 1310.
Mă refer aici la Opel Astra H.
Da,sunt diferite piese,la unele marci mai scumpe,la altele mai ieftine.Iar piesele de motor sunt oricum scumpe indiferent ca e Opel, Skoda,VAG...

#24
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007

 missionnad, on 26 ianuarie 2015 - 12:16, said:


Da,sunt diferite piese,la unele marci mai scumpe,la altele mai ieftine.Iar piesele de motor sunt oricum scumpe indiferent ca e Opel, Skoda,VAG...

Piesele de motor da, sunt scumpe la toate, dar nu trebuie să fim pesimiști și să ne gândim la ce e mai rău. Posted Image
Vorbim aici de întreținerea uzuală.

Edited by ammazon, 26 January 2015 - 12:21.


#25
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006

 ammazon, on 26 ianuarie 2015 - 12:05, said:

Am un Opel Astra H Caravan.
Piesele (componentele ambreiajului) le-am cumpărat de la un magazin de piese auto iar montajul l-am efectuat într-un service auto care avea autorizație pentru Opel. În felul acesta am putut beneficia de garanție la piese și la montaj. Am primit factură pentru această operațiune.
Ambreiajul cumpărat a fost marca LUK, adică exact același tip de ambreiaj cu care mașina vine echipată din fabrică.
Tocmai ăsta e motivul pentru care mi s-a făcut greață de reprezentanțele auto. La reprezentanță același ambreiaj plus aceeași manoperă mă costau 8500 de lei iar în regim propriu, așa cum am spus mai sus, m-a costat 3200 de lei. Oare ce-mi făceau aia la reprezentanță să merite 5300 de lei în plus? Îmi puneau un ambreiaj de locomotivă?
Oricum, mașinile astea nu mai merită să le repari la colțul blocului cu tot felul de "meseriași", cum făceam înnainte cu vechile Dacii. Ce pot să repar eu, repar eu, ce nu, la un service agreeat Opel.
Ca idee, o revizie ce include ulei și filtre costă undeva în jur de 500 de lei, dacă ți-o faci tu, sau aproximativ 600 de lei dacă mergi la un service service. Eu prefer să-mi fac singur reviziile.
Ca și piese slabe pe mașină, pot să adaug aici electrovalva de la turbo (sau convertorul de presiune turbo cum mai este cunoscut), care pică jenant de des (cam la 6 luni) și costă 450 de lei originală, Pierburg. Am schimbat 3 până acum și cea pe care o am în prezent pe mașină dă semne de oboseală. N-o să mai cumpăr niciodată nouă ci o să iau numai de la dezmembrări pentru că cele cu care mașinile vin echipate din fabrică sunt foarte rezistente.

Pai ori sunt marca LUK ori sunt marca OPEL. Eu stiu ca si opelul il face la LUK, sau asa am inteles de la tine, dar asta nu inseamna ca sunt aceeasi calitate. Asa mi-am cumparat si eu Bascule de BMW AM de la firma care le facea si pentru BMW, le-am purtat vreo 6-7 luni, si ceva nu era bine deloc, cand le-am pus pe alea pe care scrie BMW, si evident am platit "sigla" mai bine de dublu, masina a inceput sa mearga ca un BMW. La fel este cu absolut orice piesa, inclusiv de tinichigerie, sau mai ales alea.

Ideea ca la reprezentanta e dublu pe nedrept e putin gresita din punctul meu de vedere, adica piesele AM sunt bune daca nu ai bani, dar pana la urma daca nu ai niciodata bani de piese OEM inseamna ca nu-ti permiti masina respectiva, si ar trebuii sa te reorientezi catre altceva. Parerea mea....

Revizia o fac numai cu filtre Ford, si ulei Ford (care este CASTROL de fapt, dar...) Si nu ma costa peste 800 RON decat daca mai schimb si o placuta sau altceva. La fiecare revizie schimb toate filtrele si uleiul, si mereu la reprezentanta.

#26
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007
Opel nu produce piese, construiește mașini. Orice Opel nou vine din fabrică cu ambreiaj marca LUK. Orice Opel Diesel nou, vine din fabrică cu injectoare Bosch sau Denso, pompă înalte Bosch sau Denso, turbosuflantă Mitsubishi și așa mai departe.
Concluzia e că am cumpărat piese de aceeași calitate cu cele din reprezentanță însă la prețuri de bun simț, nu umflate aiurea.

Edited by ammazon, 26 January 2015 - 13:34.


#27
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006
Da, stiu ca Opel nu produce piese, dar cand cumperi din reprezentanta o piesa pentru opelul tau nu scrie pe ea LUK sau Bosch sau altele, sau poate scrie, dar undeva pe acolo scrie si OPEL, ceea ce pe piesele AM nu scrie.

Apoi se spune ca dai pe alea de reprezentanta bani mai multi doar pentru ca scrie OPEL, si la prima vedere asa este, insa calitatea nu este chiar aceeasi. La ambreiaj poate ca nu o sa observi difeeta calitativa decat cand se va defecta mai repede. Problema e ca nu o sa ai termen de comparatie, si o sa spui ca fiind schimbata tine oricum mai putin. Sau poate la Opel nu este asa, insa cel putin la BMW asa a fost, la restul nu am mai pus niciodata piese AM pentru ca m-am intepat de 3 ori cu BMW-ul pana am inceput sa pun piese originale, apoi l-am vandut ca cerea prea multi bani deja, avea multi km si multi ani.

#28
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007
Pe piesele la care am făcut referire până acum scrie absolut la fel, fie că le iei de la reprezentanță sau de la alt magazin. Singura diferență este prețul.
Sunt într-adevăr și piese pe care scrie GM și care sunt de origine. Nici pe astea nu le iau din reprezentanță din aceleași motive.

Cred că trebuie să oprim discuția aici pentru a nu intra în off-topic. :)

#29
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006
Pai o putem oprii, cu o ultima mentiune. Eu nu stiu cum sunt exact preturile la Opel la reprezentanta. Ideea e ca la actuala masina am cumparat senzoru de la DPF original, si la un magazin de piesera cu doar 20 RON mai ieftin decat la reprezentanta, la o piesa de aprox. 650-700 RON. Daca la opel sunt diferente smnificative atunci da, nu merita sa le cumperi de la reprezentanta daca este fix aceeasi piesa si este OEM, daca este AM, atunci e alta poveste, si cu siguranta nu este aceeasi calitate ca un OEM, chir daca sunt facute de acelasi fabricant de piese.

Ok, daca vrei ne oprim aici, mie nu-mi pare a fi off topic, trebuie facuta clar o diferentiere intre piesele AM si OEM ca sa putem discuta despre intretinerea unei masini. Eu de exemplu nu o sa o intretin niciodata cu piese AM, mai bine vand masina si-mi iau alta daca nu mi-o permit. Exceptand cazurile cand masina este prea veche si nu mai gasesti piese OEM ci doar AM, si atunci nu ai de ales.

#30
bogdan_world

bogdan_world

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,118
  • Înscris: 18.02.2002
La BICICLETA. NU-TI MAI LUA MASINA CA NU E DE TINE.

#31
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 test_driver, on 25 ianuarie 2015 - 22:49, said:

Eu nu stiu, voi vorbiti de piese de reprezentanta, sau de piese AM cele mai ieftine posibil. Ca la piese AM toate masinile sunt ieftine. Posibil chiar un E-klasse sau un seria 5 sa fie simtitor mai ieftin de intretinut decat un Golf sau un Polo cu piese originale. Insa nu e OK dpmdv sa cumperi piese AM.

OEM-urile sunt pe la mijloc, există și AM-uri mai scumpe și mai ieftine. De exemplu, eu ca OEM pe VW nu am Brembo, AM am vreo 3 feluri. :P

#32
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001

 RUN_SLOWLY, on 25 ianuarie 2015 - 23:23, said:

Ei reprezentanta.. eu cu mașinã din 2003 ma duc la reprezentanta? Dai la jalea, la reprezentanta cat e masina  in garanție, apoi pa pa. Sau poate nu aveți ce face cu banii.Posted Image

Nu comentez conceptia, este debusolanta. Tocmai pentru ca am ce face cu banii am ales reprezentanta pentru revizii si chestii serioase. Pe langa preturile decente (trebuie sa fii atent la ce vrei / ce ti se ofera insa!) - reviziile simple la Kuga la Romcar nu au sarit niciodata de 550 - 600 RON, si cred ca am facut vreo 10 pana acum, am si avantaje deloc de ignorat: garantie, asistenta rutiera, tractare, masina la schimb etc.

Era un topic pe aici cu niste experiente la "diversi", de a ajuns omul sa fie pus in fata alegerii: schimbi motorul sau il refaci complet pe asta (te duce cam tot pe-acolo). Cand i-am spus ca ar fi trebuit sa mearga din prima la reprezentanta, replica a fost ca nu are in zona, si era prea departe si scump sa o transporte.

In conditiile in care ai o problema grava la o masina SH si nu iti permiti sa investesti sub 100 EUR in transportul acesteia la un service serios, concluzia pe care pot sa o trag este ca nu iti permiti acea masina.

PS: vorbim de costuri de reparatie totale de ~ 1.500 EUR la cazul de mai sus. Cautati topicul, e prin zona!

PPS: in afara de Dacia si Reno, mai toate brandurile comune sunt asemanatoare la costuri de intretinere.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate