Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Acte cumparare auto Germania + how-to + dealeri problematici
#883
Posted 14 May 2018 - 01:10
Va salut pe toți, vreau sa plec mâine in Germania cu încă un prieten , o sa merg cu mașina personala, ma interesează sa cumpăr o dubita mica(preferabil transporter sau vito), problemele mele ar fi următoarele :
la dealer/autohaus se da numai factura sau se face și contract v-c? Mașina va fi cumpărata pe persoana fizica, și a doua problema, pot face contractul v-c și actele pt numere de export pe numele meu și prietenul meu sa conducă mașina pana în tara? Edited by Constantin_Lucian, 14 May 2018 - 01:12. |
#884
Posted 14 May 2018 - 08:16
Constantin_Lucian, on 14 mai 2018 - 01:10, said:
Va salut pe toți, vreau sa plec mâine in Germania cu încă un prieten , o sa merg cu mașina personala, ma interesează sa cumpăr o dubita mica(preferabil transporter sau vito), problemele mele ar fi următoarele : la dealer/autohaus se da numai factura sau se face și contract v-c? Mașina va fi cumpărata pe persoana fizica, și a doua problema, pot face contractul v-c și actele pt numere de export pe numele meu și prietenul meu sa conducă mașina pana în tara? |
#885
Posted 10 June 2018 - 01:45
Salutare, a auzit cineva de dealer-ul A&M Vermittlung und Handelsagentur din Oberschwandorf (aproape de Stuttgart)?
Multumesc! |
#886
Posted 22 June 2018 - 10:53
Am gasit masina perfecta pe mobile.de.
Vorbesc lb germana foarte bine. Vanzatorul este persoana fizica nu firma/autohaus. Vanzatorul mi-a asigurat ca masina nu a avut avarii. Intrebarile mele: 1) Care sunt actele necesare inmatricularii in Ro 2) Unde le fac (ziceti pe germana ) si cat costa? 3) Cat costa numerele rosii de 1 luni si 3 luni. Din care sa iau? 4) Am nevoie si de asigurare? Asta unde se face? 5) O sa am probleme la vama? 6) Cum verific masina? Nu stiu prea multe despre masini Imi faceti un calcul cam cat ma costa cu carburant cu tot? |
#887
Posted 22 June 2018 - 11:07
Actele: Briefu și kaufvertragu
Actele de vânzare din Germania le faci acolo la primărie. Tu cu proprietarul. Habar n-am de numere roșii. Le faci de 3 luni că nu ajungi așa repede la RAR Asigurare faci din Germania pana acasă apoi aici logic că ai nevoie de RCA dacă circuli. Se face pe VIN ul mașinii Dacă ai actele în regulă nu ai probleme Ca să verifici mașina te duci cu ea în service acolo. Dar cu bani. Calculul îl faci singur... Actele acolo auto nu știu cât costă. Presimt gen 100 de euro... hai 150 cu numere de Zoll, asigurare, etc. RAR 100 de euro aici Drum - asta tu știi de unde iei mașina și unde o duci. Te uiți pe Viamichelin că face el calculul. Apoi asigurare aici - RCA Numere negre - 40 de lei Certificat 37 de lei Impozit și taxa de parcare dacă e - ca să poți face actele... etc.. Dacă mașina nu are avarii în Germania era un certificat special. Arată ca o diplomă de la noi... se numește ceva cu Unfalfrei... Știi tu mai bine ce înseamnă nu ? Verificarea e partea cea mai veselă. Dacă nu te pricepi iei un mecanic cu tine. Nu o lua așa cu ochii închiși că după aia faci topic pe aici cu ce probleme ai. Pune link cu mașina să ne facem o idee de preț, cum arată etc... Edited by exceswater, 22 June 2018 - 11:04. |
#888
Posted 22 June 2018 - 11:25
exceswater, on 22 iunie 2018 - 11:07, said:
Actele: Briefu și kaufvertragu Actele de vânzare din Germania le faci acolo la primărie. Tu cu proprietarul. Habar n-am de numere roșii. Le faci de 3 luni că nu ajungi așa repede la RAR Asigurare faci din Germania pana acasă apoi aici logic că ai nevoie de RCA dacă circuli. Se face pe VIN ul mașinii Dacă ai actele în regulă nu ai probleme Ca să verifici mașina te duci cu ea în service acolo. Dar cu bani. Calculul îl faci singur... Actele acolo auto nu știu cât costă. Presimt gen 100 de euro... hai 150 cu numere de Zoll, asigurare, etc. RAR 100 de euro aici Drum - asta tu știi de unde iei mașina și unde o duci. Te uiți pe Viamichelin că face el calculul. Apoi asigurare aici - RCA Numere negre - 40 de lei Certificat 37 de lei Impozit și taxa de parcare dacă e - ca să poți face actele... etc.. Dacă mașina nu are avarii în Germania era un certificat special. Arată ca o diplomă de la noi... se numește ceva cu Unfalfrei... Știi tu mai bine ce înseamnă nu ? Verificarea e partea cea mai veselă. Dacă nu te pricepi iei un mecanic cu tine. Nu o lua așa cu ochii închiși că după aia faci topic pe aici cu ce probleme ai. Pune link cu mașina să ne facem o idee de preț, cum arată etc... N-am stiut chestia cu certificatul special Unfallrei. Daca acesta lipseste atunci ce fac? Si asigurarea se face tot acolo la primarie? Cand zici primarie te referi defapt la "KFZ-Zulassungsstelle"? Cum fac cu asigurarea cand ajung acasa? Pot umbla cu masina inainte sa fac RARul? Daca da, atunci cu asigurarea cum procedez. Va fi valabila asigurarea din Germania? Edited by sebisibiu, 22 June 2018 - 11:25. |
#889
Posted 22 June 2018 - 11:30
6. din ce zonă cumperi mașina? poti face o programare la DEKRA de acolo sa iei un Gebrauchtwagensiegel (un fel ce certificat de calitatea pt. masini rulate). Eventual mergi cu VIN la un dealer al mărcii să verifice dacă chiar e fără accident (unfallfrei) sau a avut ceva probleme. încearcă și cu un magnet ceva grosimea stratului de vopsea, să nu fi fost lăcuită (nachlakiert)
asigurarea pe check24.de și cauți pt. nr. de export Edited by mannes, 22 June 2018 - 11:31. |
#890
Posted 22 June 2018 - 11:42
sebisibiu, on 22 iunie 2018 - 11:25, said:
N-am stiut chestia cu certificatul special Unfallrei. Daca acesta lipseste atunci ce fac? NU O IEI Si asigurarea se face tot acolo la primarie? Cand zici primarie te referi defapt la "KFZ-Zulassungsstelle"? Știu germană doar să nu mor de foame pe acolo. Unde am făcut actele am făcut și asigurarea. Sunt ceva ani, era în Furstenwalde. Așa am înțeles eu că era o clădire a primăriei. În afară de birourile lor cu bugetarii ăia mai era o cafenea acolo o pizzerie un fel de printshop cu stickere si tricouri si unu cu numere... Cum fac cu asigurarea cand ajung acasa? Pot umbla cu masina inainte sa fac RARul? Daca da, atunci cu asigurarea cum procedez. Va fi valabila asigurarea din Germania? RCA la noi se face si cu numere rosii... cu VINul mașinii. Te duci la un birou de acte auto si te lamuresc aia cu tot. Ai grija cu verificatul masinii. Repet pune un link ca nu ne băgăm peste tine să o cumpărăm noi. |
#891
Posted 22 June 2018 - 12:00
Daca te ajuta cu ceva, iti povestesc eu pe scurt cam ce cheltuieli am avut.
Am fost personal in Germania, la sfarsitul lunii aprilie, cu un cunoscut care cunoaste bine limba germana si se pricepe la masini. Am gasit masina tot pe mobile.de la un Autohaus micut, cochet, numai masini scumpe si bine intretinute, a mea saraca era cea mai veche din parcul auto (un Golf 6 - 2.0 TDI fabr. 2012 ) Platit 400 E comisionul baiatului, intrucat a mai negociat pretul de achizitie si a obtinut si jante de aliaj cu anvelope de iarna, noi. Platit 200 E numerele de Zoll pentru 1 luna, cu asigurare tot pentru 1 luna. Platit 100 E cazare o noapte si mancare(cina, mic dejun), intrucat am cumparat masina seara pe la ora 18.00, am luat-o pe platforma si abia dimineata am mers la Zullasungstelle, da. Platit vreo 150 E motorina, din Koln pana acasa in jud. Neamt ( am facut plin in Koln, apoi in Austrila la Saint Valentine apoi la Satu Mare - Ro). Alte 150 E - cheltuieli pe traseu(mancare, cafea, toalete), inclusiv cumparaturi dintr-un Real. Aproape 1000 E. Apoi , in tara ! Programare la RAR, evident in alt judet, ca la Neamt era dispobilitate abia pe la sfarsitul lunii iulie. Am ales Ialomita, drum pana acolo 200 lei, programare in 2 saptamani am avut. RAR 430 lei, traducere acte vreo 70 lei, ca a trebuit pentru Primarie la Impozite apoi la ANAF pentru nush ce certificat. Asigurare, am dat vreo 470 lei / 6 luni. Apoi dosarul pentru inmatriculare, 37 lei taxa certificat, 85 lei numere preferentiale. Si cam atat imi amintesc, pentru moment. Cauta informatii pentru procedura pe inmatriculare a unui autoturism provenit din UE, pe siteul Directiei pentru Inmatriculare a Vehiculelor ( Google) Extrage de mai sus, ce ai nevoie. Bafta !!! |
#892
Posted 22 June 2018 - 12:05
Uite un ghid pe care il folosesc.
Adevarat - este facut cam din topor asa dar informatiile sunt 100% de actualitate Nu trebuie sa aiba pe talon stampila pentru “casare/dezmembrări” (Verwertungsnachweis lag vor) Adusa pe şosea - trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein - valabilitate cinci zile) şi plăcuţele De asemenea, brief-ul mare (cartea maşinii) trebuie să nu fie ştampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea colţul tăiat la brief-ul mare înseamnă că maşina a fost scoasă din circulaţie definitiv în Germania, deci automat trebuie să facă dovada că au transportat-o pe platformă sau să prezinte talonul provizoriu şi numerele aferente. ATENTIE - Când o maşină este radiată din Germania, primeşte buline pe numere, însă samsarii le dau jos şi fac o asigurare falsă. De multe ori, vânzătorii din străinătate vând maşina fără talon şi promit că îl vor trimite prin Poştă, însă pe hârtia doveditoare nu scrie şi în cât timp îl trimit, românii putând aştepta şi şase luni - un an pentru acest document. OBLIGATORIU - trebuie sa ai ; Fahrzeugschein - talonul maşinii Zulassungsbescheinigung Teil - Certificatul de înregistrare Actul de vanzare-cumparare numit in germana: Kaufvertrag Asigurare temporara eVB-Nummer / KFZ-Versicherung In cazul numerelor de tzol (tranzit) pt 5 zile, trebuie sa aveti in plus: Talon de circulatie provizorie numit in germana: Fahrzeugschein, acesta trebuie sa fie pe numele dvs (al cumparatorului). In cazul in care masina are TUV (ITP) valabil si se obtin numere cu valabilitate mai mare, trebuie sa aveti in plus: Brief-ul mic- modelul nou (talonul de export al masinii), numit in germana: Zulassungsbescheinigung Teil I, pe numele noului proprietar; Brif mare - modelul nou (carte de identitate noua), numit in germana Zulassungsbescheiningung Teil II, tot pe numele noului proprietar. |
|
#894
Posted 22 June 2018 - 12:51
sebisibiu, on 22 iunie 2018 - 10:53, said:
Am gasit masina perfecta pe mobile.de. Vorbesc lb germana foarte bine. Vanzatorul este persoana fizica nu firma/autohaus. Vanzatorul mi-a asigurat ca masina nu a avut avarii. Intrebarile mele: 1) Care sunt actele necesare inmatricularii in Ro 2) Unde le fac (ziceti pe germana ) si cat costa? 3) Cat costa numerele rosii de 1 luni si 3 luni. Din care sa iau? 4) Am nevoie si de asigurare? Asta unde se face? 5) O sa am probleme la vama? 6) Cum verific masina? Nu stiu prea multe despre masini Imi faceti un calcul cam cat ma costa cu carburant cu tot? eu daca vorbesc foarte bine japoneza inseamna ca sunt samurai? Edited by zile_san, 22 June 2018 - 12:51. |
#895
Posted 22 June 2018 - 14:11
zile_san, on 22 iunie 2018 - 12:51, said:
eu daca vorbesc foarte bine japoneza inseamna ca sunt samurai? Eu zic că ești ninja. Mă bazez totuși și pe poza de la avatar. Uite mașina inițiatorului... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qG4IaHgqH00?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by exceswater, 22 June 2018 - 14:11. |
#896
Posted 22 June 2018 - 20:02
rog un moderator sa contopeasca topicul acesta cu cel existent deja
https://forum.softpe...a#entry23036806 |
#897
Posted 28 June 2018 - 10:03
Din pacate nu am posibilitatea de a merge cu un mecanic. Ce sa fac in acest caz?
Ma gandesc sa ma duc acolo la un service. Ce imi recomandati in zona Dortmund? Am auzit despre Dekra Gebrauchtwagensiegel. Nu stiti cat costa? Ma gandesc sa ma duc cu VINul masinii aici la BMW sa vad daca aflu ceva. Masina are doar 3 ani si este de la o persoana fizica nu dealer. Este vorba despre o masina scumpa. Edited by sebisibiu, 28 June 2018 - 10:03. |
|
#898
Posted 28 June 2018 - 16:27
BMW-urile sunt cam stricăcioase. îmi pare rău, ăsta e adevărul.
BMW de 3 ani la vânzare sună un pic dubios. dacă tot plătești mult pt. ea, mergi mai degrabă la un dealer bun, care oferă și o garanție - Gebrauchtwagengarantie - utilă, eventual chiar a producătorului. eu sunt la al 3-lea an de MB-80 de la Mercedes la a mea. Nu e la fel de puternică ca Jungesterne, dar acoperă cam toată tehnica de sub caroserie. și eu am pe lista scurtă un 335i E91 sau E92 N55 și mă gândesc bine la riscuri. N54 e recunoscut pt. problema cu pompa de benzină de înaltă presiune spre ex, iar o reparație e groaznic de costisitoare. în continuare, la o generație nouă de motoare, BMW a înlocuit niște clapete metalice cu unele de plastic. ghici! ce buget ai? date de contact pt. DEKRA Dortmund. oferă și DEKRA Siegel für Gebrauchtfahrzeuge https://www.dekra.de...ungszeiten.html Niederlassung Dortmund DEKRA Automobil GmbH Martener Hellweg 50 44379 Dortmund Telefon 0231/9954-0 Telefax 0231/9954-249 dortmund.automobil[at]dekra.com Fahrzeugprüfungen Montag: 07:30 – 18:00 Uhr Dienstag: 07:30 – 18:00 Uhr Mittwoch: 07:30 – 18:00 Uhr Donnerstag: 07:30 – 18:00 Uhr Freitag: 07:30 – 18:00 Uhr Samstag: 08:00 – 12:00 Uhr Edited by mannes, 28 June 2018 - 16:30. |
#899
Posted 29 June 2018 - 15:32
mannes, on 28 iunie 2018 - 16:27, said: BMW de 3 ani la vânzare sună un pic dubios Cum este cu garantia producatorului? Daca eu cumpar o masina din Germania care are garantie, pot folosi acea garantie aici in RO? Garantia este pe masina/VIN sau pe numele primului cumparator? Avand in vedere ca nu ma pricep la masini si nu am posibilitatea de am merge cu un mecanic, probabil o sa ma duc la DEKRA. Ar mai trebui sa fac ceva, sa fiu sigur ca cumpar o masina buna? Edited by sebisibiu, 29 June 2018 - 15:33. |
#900
Posted 29 June 2018 - 19:13
Sunt la vinzare si masini de o luna... Poate omul nu mai are bani de rate/leasing sau are probleme si ii trebuie "cash" sau... a facut-o varza, a moroit-o si vrea sa scape de ea. La astea mai noi trebuie sa fii foarte atent si sa nu te bazezi pe "n-a avut ce sa se intimple grav la masina de doar x luni/ani".
Garantia producatorului e valabila pe masina. Problema e ca, daca masina a fost smenuita, ciuciu garantie. Eu n-as lua masina din germania daca nu m-as pricepe. La cite tepi sunt, asta-ti mai lipseste! Totusi, despre ce suma e vorba [daca tot zici ca e ceva scump]? Defineste ce inseamna "scump". Pentru mine si 1000 euro e scump daca-mi iau teapa. La fel, 10 k imi pare o suma ok daca masina este ok. Sper ca ai prins ideea... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users