Cosuri de fum
#1009
Posted 03 September 2013 - 19:14
Sa izolez cu vata si in felul asta pastrez si grosimea de 10 a epsului punand tot vata de 10. Nu e o idee rea. Multumesc.
|
#1010
Posted 19 September 2013 - 09:40
Va salut
Unde pot gasi preturi pt. cosul de fum Tona cu imterior de 180 ? Cat ar costa manopera pt un cos de 5-6 metri ? Edited by shurda, 19 September 2013 - 09:42. |
#1013
Posted 20 September 2013 - 11:01
Buna ziua,
ce ziceti de un cos construit 2 m. din elemente ceramice si in continuare 3 m. din elemente in tabla zincata izolata? Cum as putea face imbinarea intre elementul ceramic si cel din tabla? |
#1014
Posted 20 September 2013 - 20:25
vcristi, on 20 septembrie 2013 - 11:01, said:
Buna ziua, ce ziceti de un cos construit 2 m. din elemente ceramice si in continuare 3 m. din elemente in tabla zincata izolata? Cum as putea face imbinarea intre elementul ceramic si cel din tabla? Salut, Ar fi o improvizatie periculoasa! Pe interiorul cosului de fum pot aparea temperaturi destul de mari, mai ales la combustibil solid; elementele ceramice se dilata intr-un fel, tabla zincata in alt fel...acolo vor aparea tot timpul fisuri sau probleme. Pe de alta parte,trebuie sa stii ca tabla zincata se pune pe astereala, ca invelitoare, in niciun caz nu este folosita pentru cosuri de fum(mai ales partea interioara) In partea superioara ,in cazul in care fumul/gazul nears atinge punctul de roua inainte de evacuare,se transforma in condens si tabla aia cedeaza la coroziune chimica.Nu mai vorbesc de reactia acestei table la autoaprindere pe interior. Bafta! Edited by mmtsdc, 20 September 2013 - 20:26. |
#1015
Posted 20 September 2013 - 20:53
vcristi, on 20 septembrie 2013 - 11:01, said:
Buna ziua, ce ziceti de un cos construit 2 m. din elemente ceramice si in continuare 3 m. din elemente in tabla zincata izolata? Cum as putea face imbinarea intre elementul ceramic si cel din tabla? Sunt burlane de inox la 3m , si stuturi din inox (la dede...mn) ce intra in burlan si partea cealalta o bagi in elementul ceramic si indesi vata ceramica, dar daca nu ai bagi vata bazaltica de jur-imprejur,sau cu silicon de temperatura ,e buna si argila cu nisip ca la sobe, dar trebuie sa-i gasesti dozajul sa nu crape,,,in pod burlanul il imbraci bine in vata bazaltica si-l incadrezi in 4 bare de cornier,( chiar iesi cu ele peste coama casei ca sustinere) ,un rand de plasa rapit si il tencuiesti sau cu caroiaje si gips-carton roz... si pe casa il imbraci tot in vata bazaltica si pe urma in tabla zincata (grija la trecerea pe acoperis sa fie departe de lemnul asterelei sau langa capriori, deci distanta si izolat cat mai bine... Edited by ciobimar, 20 September 2013 - 21:07. |
#1016
Posted 21 September 2013 - 20:20
Tocmai la cei care i-ai pomenit am gasit elemente de cos din tabla galvanizatala la1m, diametrul tubului interior 2000, izolate gata, care erau la fel ca cele de inox, numai ca la jumatate de pret. Numai ca nu am vazut si stuturi care pot fi folosite la racordare pentru ca tocmai acolo imi este teama sa nu am probleme.
|
#1017
Posted 22 September 2013 - 18:32
Stimati colegi,
Va rog sa imi spuneti cum se face cel mai corect conectarea racordului de inox la focar si la cos. Tubul de inox sse prinde pe focar cu un material gen silicon resistent la temperatura, chit , sau cu un colier metalic? Tubul de inox se conecteaza la cosul de samota introducandu-l in piesa inclinata la 45 grade si izolat / lipit cu ceva ( cu ce?) Sau tubul de inox se leaga pintr-o piese de legatura, mai mare in diametru pe partea cu samota si care sa imbrace tubul de samota? In acest caz cu ce se izoleaza/ lipeste? Sau se strange cu un colier? Cosul este profesional, marca Wulcan ( Ipcopal), chiar a auzit / montat cineva astfel de cos si are o recomandare? Orice fotografie care sa vina in explicarea intrebarilor de mai sus, e binevenita. Multumesc |
#1018
Posted 27 September 2013 - 10:38
Am o intrebare legat de racodul dintre centrala si cos ce e din inox neizolat si sper sa ma exprim corect. Piesele care il compun se prind(intra) una in alta pornind de la centrala sau de la partea in care intra in cos. De ce intreb: iarna trecuta s-a scurs pe la imbinari gudron si am banuiala ca a fost montat gresit si gudronul in loc sa curga jos in centrala iese pe la imbinari.
|
|
#1019
Posted 01 October 2013 - 12:37
Am cerut oferte de pret de la mai multi producatori pentru un cos de fum cu o inaltime totala de 8,5m care va deservi o soba de 11kw. Ce ma nelamureste este ca ofertele primite sunt pentru diferite diametre intre 16 si 20cm. Din informatiile gasite pe internet am dedus ca un diametru de 16 cm ar trebui sa fie suficient pentru cazul meu. Puteti sa-mi spuneti care ar fi diametrul corect pentru cazul de fata? N-as vrea sa instalez un horn cu diametru mai mare decat e necesar.
Multumesc anticipat. |
#1020
Posted 01 October 2013 - 14:53
Buna ziua. Sunt nou pe aici. Citect topicurile si am invatat multe teoretic din ce am vazut scheme practice. Din cauza saraciei sa spunem asa romanul inventeaza metode mai ieftine si unele chiar peste normele de calitate a unor produse .
Tot din saracie va rog sa ma ajutati daca se poate din cei specialisti. Am un Viadrus 30 kw pt o casa care necesita maxim 20 kw dar vreau sa includ un pufer pentru stocare caldura apa curenta. Intrebarea mea, problema mea de saracie este evacuarea cosul de fum: iesirea din centrala este de 145 mm si am o teava de 6 m lungime cu 6mm grosime si interiorul de 125 mm .O pot folosi ca horn si sa o izolez cu vata bazaltica si cu tabla zincata capsata cu ponituri. Nu mai am bani de alt horn. Acesta a fost gratuit. Are si o curba perfecta la90 grade pergect sa intre in centala la 70cm distanta de centrala. Voi suda si partea de dedesubt cu potita de vizitare si picurator. Intrebarea mea este pot folosi diametru interior de 125 mm la o centrala cu evacuare diametru interior 145mm? Burlanul este exterior casei si coama casei e la 4,5m. Burlanul trece exact pe langa acoperis aproape lipit de casa. Multumesc anticipat pentru informatii |
#1021
Posted 15 October 2013 - 16:18
Buna ziua!
Am construit un cos din elemente ceramice (18cm diametrul interior). Acum sunt pe cale de rezolvare cu un termostat pentru pompa de recirculare, menit sa elimine riscul aparitiei condensului acid (de carer ma bucur "intens" la momentul de fata). Mesterul de la firma ce executa montajul mi-a sugerat ca ar fi mai bine sa izolez si cosul. Am optat pentru vata minerala bazaltica de 6 cm grosime (disponibila la Dedeman, si nu numai). Problema a intervenit la alegerea modului de fixare a vatei de elementii ceramici. Intre elementi am folosit CM17 (in urma consultarii forumurilor si "mesterilor" de pe raioanele de specialitate). Am inteles, mai nou, ca ar exista (gasit deja) un mortar refractar ce suporta temperaturi uriase (pentru partea de prindere a vatei). E OK asa? Cum ati protejat? Ce adeziv ati folosit pentru tencuirea vatei pe exterior? Va multumesc si va urez o iarna linistita P.S. Orice alt detaliu privind izolarea unui cos cu vata (materiale folosite, costuri etc) sunt mai mult decat binevenite. |
#1022
Posted 15 October 2013 - 16:39
chiar e nevoie sa-l izolezi?!?! adica ai condens in cos? eu am cos din elemente ceramice de 17 cm diam interior, de cativa ani, si se comporta impecabil, adica nu face condens, depunerile sunt minime, necesita o curatare pe sezon.. tot cu CM 17 l-al lipit si eu, e si armat pe exterior cu cornier.
La vremea aia m-a costat o caciula de bani, dar a meritat efortul. Ca idee: in locul in care intra racordul de la centrala in el, pot sa tin mana fara sa ma arda- deci caldura ramane in interiorul cosului, asa cum trebuie. in ultima vreme am vavut elemnte ptr cos la niste preturi modice, ma gandesc ca probabil si calitatea este mai scazuta.. @is34bog: daca nu ai de ales, orice e mai mult decat nimic, dar o sa ai tiraj foarte prost,(diametru prea mic), condens la greu.. izoleaza cat poti de bine teava aia, eventual cu vata de 10cm+folie aluminiu, sau daca ioesi mai ieftin cu vata simpla si tabla roluita pe exterior.. iar anul viitor cauta o solutie viabila.. Edited by richi_e, 15 October 2013 - 16:42. |
#1023
Posted 15 October 2013 - 20:49
|
#1024
Posted 16 October 2013 - 16:33
andreilesan, on 15 octombrie 2013 - 20:49, said:
Poti sa dai mai multe detalii despre aceasta soba? Putere focar, temperatura gazelor admise pe cos, etc.. Putere: 11kW Diametru racordare: 130mm Randament: ~ 78% Emisii CO (per 13% O2): ≤ 0.37 Emisii praf: 88.9mg\mn3 Temperatura: 379°C (dar din pacate nu se specifica la ce nivel se inregistreaza aceasta temperatura: in focar sau in cos). Pe site-ul unui distribuitor local am gasit ca informatie suplimentara diametrul hornului: 150mm. LE: Am uitat sa adaug si informatiile legate de tiraj: - minim - 6 ± 1Pa; - mediu - recomandat - 12 ± 2Pa; - maxim - 15 ± 2Pa Edited by lowpy, 16 October 2013 - 16:42. |
#1025
Posted 16 October 2013 - 17:54
lowpy, on 16 octombrie 2013 - 16:33, said:
Soba in cauza se numeste Koza K6. Pe site-ul producatorului apar urmatoarele date: Putere: 11kW Diametru racordare: 130mm Randament: ~ 78% Emisii CO (per 13% O2): ≤ 0.37 Emisii praf: 88.9mg\mn3 Temperatura: 379°C (dar din pacate nu se specifica la ce nivel se inregistreaza aceasta temperatura: in focar sau in cos). lowpy, on 16 octombrie 2013 - 16:33, said:
Pe site-ul unui distribuitor local am gasit ca informatie suplimentara diametrul hornului: 150mm. lowpy, on 16 octombrie 2013 - 16:33, said:
LE: Am uitat sa adaug si informatiile legate de tiraj: - minim - 6 ± 1Pa; - mediu - recomandat - 12 ± 2Pa; - maxim - 15 ± 2Pa Zilele acestea am asistat la punerea in functiune a unui termosemineu.. Racordul era de 20cm si cosul tot 20cm.. Puterea focarului 26 kW.. Daca pe partea de agent termic temperatura nu depasea 80 grd C pe partea de fum (masurata cu un pirometru) - sari peste 400 grd C.. Dupa constatarile acestea beneficiarul nu mai folosesti decat aprinderea de sus a stivei de lemne.. In acest caz temperatura fumului nu depaseste 250 grd C.. Apropo, cand a vazut ca temperatura gazelor arse depasise 300 grd C a incercat sa inchida siberul de le cos si admisia de aer de la cenusar - Degeaba! Tirajul cosului era atat de mare ca cu toate "aerele" inchise - fumul admis pe cos a ajuns la 400 grd C.. Asa ca, sunt deacord ca tirajul trebuie asigurat corespunzator, dar nici in bataie de joc pentru consumul de lemne al beneficiarilor..(aici ma refer nu doar la dimensionarea cosurilor, ci si la alegerea agregatelor termice). Edited by andreilesan, 16 October 2013 - 17:58. |
#1026
Posted 16 October 2013 - 18:06
Andrei... mi-a placut in special aia cu legatul lemnelor de usa... sa nu le traga cosul
Edited by costicucu, 16 October 2013 - 18:06. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users