Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Diesel-electric sau benzină-electric?

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#19
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
n-am impresia ca le stiu pe toate doar ca stiu mai bine putin decat cei care nu au avut asemenea experiente proprii... atat
nu ti se pare rezonabil?
daca doar Volvo foloseste pe scara larga dizele in 5 pistoane, inseamna sa sunt proaste? sau cum? ai o logica care imi scapa... cam derapeaza...

#20
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Nu am fost destul de clar? Nici macar Volvo nu mai foloseste sau furnizeaza Diesel Hybrid.

#21
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007

View Postheartu, on 18 martie 2022 - 22:34, said:

Aș avea o întrebare:

Care dintre cele două modele de hibride este mai fiabil, diesel-electric sau benzină-electric?!

Diferențe, asemănari etc...

Mulțumesc!
diesel merita daca faci drumuri lungi si dese, daca iesi din oras odata la 3-4 luni sau mai rar nu prea are sens, chiar daca mergi in restul timpului doar pe electric,
fiabilitatea depinde de brand si model dar in general diesel e mai rezistent daca e exploatat si intretinut corect.

#22
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

Nu am fost destul de clar?
cate mai vechi PHEV ai condus? sau ce experienta ai cu PHEV?
te-ai prins sper ca discutia este despre SHuri

Quote

Imi si imaginez cum...
despre asta e vorba... imaginatie

Edited by apocalipsul, 20 March 2022 - 08:29.


#23
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,866
  • Înscris: 20.10.2015

View Postandreyvsjoker, on 20 martie 2022 - 07:48, said:

1Tu vii si ne vorbesti de fiabilitate la  o tehnologie la care s-a renuntat deja ... Posted Image

De locomotive diesel electrice ai auzit?

#24
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Sper ca postarea ta e  la nivel de gluma....

#25
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
alea nu-s deloc ecologice si nici n-ai reducere la impozit pentru ele

#26
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,690
  • Înscris: 06.03.2021

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 07:38, said:

e cea mai probabila avand in vedere ca dizelele sunt foarte rare

Mă întreb, de ce or fi diesel-electricele "așa de rare"?!

#27
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,690
  • Înscris: 06.03.2021

View Post_-livio-_, on 20 martie 2022 - 08:13, said:


diesel merita daca faci drumuri lungi si dese, daca iesi din oras odata la 3-4 luni sau mai rar nu prea are sens, chiar daca mergi in restul timpului doar pe electric,
fiabilitatea depinde de brand si model dar in general diesel e mai rezistent daca e exploatat si intretinut corect.

Mulțumesc pentru sfat!

Ideea e că nu ies mai mult de 3-4 ori pe an din oraș, deci benzinarul-electric ar fi opțiunea... mă gândeam la Toyota, văd că e lăudată!

Oricum revin cu informații și păreri după ce o cumpăr!

#28
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
mai sunt si alte optiuni, dar aici depinde daca ti se potriveste un hibrid plug-in sau unul "normal", la plug-in ai nevoie de priza pt a-l tine incarcat si pt a merge cat mai mult doar pe curent, folosind motorul pe benzina mai mult la drum lung.
la celalalt tip motoarele merg mai mult in paralel dar nu-ti bati capul cu bagat in priza.

View Postheartu, on 20 martie 2022 - 09:42, said:

Mă întreb, de ce or fi diesel-electricele "așa de rare"?!
pt ca hibridul s-a "maturizat" abia dupa ce diesel a primit o reputatie proasta.

#29
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,690
  • Înscris: 06.03.2021

View Post_-livio-_, on 20 martie 2022 - 10:29, said:

1. mai sunt si alte optiuni, dar aici depinde daca ti se potriveste un hibrid plug-in sau unul "normal", la plug-in ai nevoie de priza pt a-l tine incarcat si pt a merge cat mai mult doar pe curent, folosind motorul pe benzina mai mult la drum lung.
la celalalt tip motoarele merg mai mult in paralel dar nu-ti bati capul cu bagat in priza.

2. pt ca hibridul s-a "maturizat" abia dupa ce diesel a primit o reputatie proasta.

1. Nu mă intereaează modelul cu "băgatul în priză", eu îmi doresc un hybrid "normal", însă nedumerirea mea era care dintre cele două modele e mai fiabil/rentabil... acum am o idee, hybridul benzină-electric de la Toyota (oricum Toyota e unul dintre brandurile mele preferate).

2. De ce a primit dieselul reputație proastă înainte de "maturizarea" hybridului?

#30
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postheartu, on 19 martie 2022 - 23:25, said:



Nu știu dacă te-ai referit la diesel sau diesel-electric, în orice caz dieselul-electric e cam greu de găsit și se pare că nu e așa fiabil ca benzinarul-electric... zic și eu din ce zic colegii pe forum!
Singurul diesel electric pe care l-am condus a fost Volvo V60 phev. A fost o încercare a celor de la Volvo și a stat ca oferta de vânzare doar o generație. Au fost niște v60-uri handicapate fata de versiunile ICE curate (mult mai grele și cu spațiu mic în portbagaj).
Am avut 3 bucăți in firma, nu e nimic deosebit.

Daca zici ca nu ieși des din oraș, cauta un phev benzina cu rå ge măricel electric (astea de generație mai noua au spre 50-60km real).

#31
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
orice hybrid e:
mai mare,
mai greu,
mai lent, (exceptie BMW i8)
mai scump,
mai complicat
mai stricăcios
decat o masina cinstita
trebuie sa cantaresti foarte bine costurile si beneficiile, si avantajele directe si indirecte
nu intodeauna economia de combustibil merita pretul masinii (la o masina noua, chiar deloc)
ca sa echivalezi diferenta de pret in aia 20% economie combustibil iti trebuie vreo 2-300k, abia de acolo incolo faci "economie"

Edited by apocalipsul, 20 March 2022 - 11:36.


#32
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
Hahaaha... Poti te rog sa ne exemplifici si noua calculul facut de tine.

#33
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 11:31, said:

orice hybrid e:
mai mare,
mai greu,
mai lent, (exceptie BMW i8)
mai scump,
mai complicat
mai stricăcios

Nu are cum sa fie mai mare sau mai lent dacă e construit pe aceeași platforma. Mai greu da și eventual mai puțin fiabil.

Edited by ro_explorer, 20 March 2022 - 11:50.


#34
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
nu poti face hybrid smart sau VW up sau matiz
ai nevoie de spatiu
mai greu inseamna implicit mai lent (exceptie facand bmwul de mai sus pe care tehnologia hybrida nu-l ajuta la economia de combustibil ci la cresterea performantei)
e si bateria, generatorul si motoarele electrice care cantaresc in plus (unele mai au si cutie de viteze)
un PHEV, daca n-ai unde sa-l incarci si mergi cu el in modul hybrid clasic va consuma de 3 ori mai mult combustibil dacat scrie in specificatii

Edited by apocalipsul, 20 March 2022 - 11:59.


#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 11:31, said:

ca sa echivalezi diferenta de pret in aia 20% economie combustibil iti trebuie vreo 2-300k, abia de acolo incolo faci "economie"
Depinde de prețul la combustibil. In curând difere ta o sa se amortizeze mult mai repede.

Când am avut eu phev, diferența de preț fata de același ice a fost de cca 2500 euro după ecobonus (preț de lista 51k euro phev, 47k platiti, fata de cca 45k ice cu același motor și nivel de dotări).

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 11:52, said:

mai greu inseamna implicit mai lent
Ice - 150cp, Phev - 224cp. Diferența de masa de cca 200kg.
Ice: 0-100 in 7.5 sec, Phev in 6.4 sec.

Edited by ro_explorer, 20 March 2022 - 11:57.


#36
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,023
  • Înscris: 16.06.2006

View Postapocalipsul, on 20 martie 2022 - 11:52, said:

un PHEV, daca n-ai unde sa-l incarci si mergi cu el in modul hybrid clasic va consuma de 3 ori mai mult combustibil dacat scrie in specificatii
Mai taie.

Sa zicem 7% urban hibrid normal
Dupa calculul tau rapid 27% urban phev in mod simplu hibrid.

Sa fim realisti.

Cu cat iti creste consumul la loganul tau daca porti 70-80kg (hai 100) in plus? Cu 1L la 100km, 2 litri?

Arunca o privire la Tucson ICE, hybrid si PHEV. Vezi ce zic oamenii.
PHEV are motorul electric mai mare si bateria de 3x...4x mai mare fata de hybrid.
Care crezi ca e diferenta de consum la drum lung?

Edited by radurus, 20 March 2022 - 12:10.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate