Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Germania a aprobat sistemul semi-autonom de pilotare dezvoltat de Mercedes-Benz
Last Updated: Dec 12 2021 01:29, Started by
_R_A_D_U
, Dec 10 2021 17:07
·
0
#1
Posted 10 December 2021 - 17:07
Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a aprobat noul sistem semi-autonom de conducere pentru viteze de până la 60 de kilometri pe oră. Acesta îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a declarat joi Mercedes-Benz într-un comunicat. Decizia KBA face posibilă pentru producătorul auto punerea pe piața germană a modelului S-Class cu Drive Pilot în prima jumătate a anului 2022. Conform Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri de autostradă în Germania unde sistemul Drive Pilot poate fi folosit.
„Cu această realizare, dovedim încă o dată eforturile noastre de dezvoltare în domeniul conducerii autonome și, de asemenea, inițiem o schimbare radicală”, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie Daimler. De îndată ce legislația va fi implementată în China și Statele Unite, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele piețe, a adăugat Schaefer. Dincolo de reglementările ONU privind cerințele tehnice, pe care noul sistem al Mercedes-Benz le-a îndeplinit, țările trebuie să adopte de asemenea o legislație care să clarifice unde și cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum și aspectele legate de răspunderea șoferului. https://www.biziday....ecSm99Emo11Q-3A Edited by _R_A_D_U, 10 December 2021 - 17:07. |
#2
Posted 10 December 2021 - 18:17
Si trebuie privita ca o premiera? Stiu sigur ca si BMW au ceva similar (si probabil o gramada de alti producatori, nu doar nemti), e o dotare optionala care permite masinii sa urmareasca vehiculul din fata si sa se mentina in centrul benzii de mers. Daca masina din fata se opreste pe loc e nevoie sa apesi putin acceleratia pentru a relua miscare, de asemenea e nevoie sa privesti in fata, e o camera in bord care vede daca te uiti aiurea si te avertizeaza sa nu o mai faci.
|
#3
Posted 10 December 2021 - 18:37
Ala e botezat pompos semi-autonom. E de fapt un sistem de asistenta, pur si simplu. Ca si ABS-ul, dar electronic.
|
#4
Posted 10 December 2021 - 18:44
Marea provocare va fi "raspunderea soferului". Cine va raspunde in caz de accident? Sa nu imi spuneti ca tehnologia nu da rateuri. Ati vazut vreodata un blue screen? Tot tehnologia l-a produs si pe ala 🤪. Dar un sofer neatent/rau intentionat? Deci e o provocare pentru viitorul apropiat. Si nu totul este in alb sau negru, mai exista si nuante de gri...
Edited by Nukem, 10 December 2021 - 18:45. |
#6
Posted 10 December 2021 - 20:13
Practic permit sisteme de Autonomie nivel 3, unde soferul nu trebuie sa fie permanent atent la masina, el monitorizand si intervenind intocmai unui pilot pentru sistemul de auto pilot de la aeronave, diferit de Level 2 unde necesita prezenta si monitorizare constanta, implicand minim o mana pe volan, unde Level 3 nu necesita intrari constante de la utilizator.
Ca si "stau assist" este genial, ca am gustat pe Toyota cu Safety Sense 2.0 aceste functii si chiar e fain sa franeze singura si sa plece in ritm cu cel din fata, dar cu mai multa siguranta, folosind radar, lidar si camere pentru detectia mediului ambiental. |
#7
Posted 10 December 2021 - 20:55
De fapt și la level 3 trebuie sa fii atent, diferența e minima, singura chestie îi că level 3 tine cont de mediul înconjurător. In caz de accident tot șoferul e vinovat.
Level 3 (Conditional Driving Automation) The jump from Level 2 to Level 3 is substantial from a technological perspective, but subtle if not negligible from a human perspective. Level 3 vehicles have “environmental detection” capabilities and can make informed decisions for themselves, such as accelerating past a slow-moving vehicle. But―they still require human override. The driver must remain alert and ready to take control if the system is unable to execute the task. De altfel nu o să aibă tupeu nici un producător vreodată să fie tras la răspundere de accidentele vehiculelor autonome. Edited by SpeedDemon, 10 December 2021 - 20:57. |
#8
Posted 11 December 2021 - 08:29
Diferenta enorma.
Nivelul 2: interventia soferului este necesara in permanenta (mana pe volan) Nivelul 3: interventia soferului necesara doar la urgente. Pentru "doar" atat sunt necesare multe schimbari HW, SW si legislative. |
#9
Posted 11 December 2021 - 09:42
Ce numești tu nivel 3 e de fapt nivel 4
Level 4 (High Driving Automation) The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override. Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing. |
#10
Posted 11 December 2021 - 10:39
Citeste cu atentie ce a scris connectorxp, ce am scris eu si apoi, cauta o sursa care explica mai bine diferenta dintre nivele. De exemplu asta: https://innovationat...e-road-in-2020/ (nici aici nu e o explicatie exhaustiva dar macar e corecta)
|
|
#11
Posted 11 December 2021 - 13:01
_R_A_D_U, on 10 decembrie 2021 - 17:07, said:
Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a aprobat noul sistem semi-autonom de conducere pentru viteze de până la 60 de kilometri pe oră. Acesta îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a declarat joi Mercedes-Benz într-un comunicat |
#12
Posted 12 December 2021 - 01:29
In curand anuntul "se cauta soferi pentru comunitate" va fi inlocuit de "se cauta asistenti camion chiar fara carnet. Sa faca plinul si sa-l spele"
Edited by Ger0nimo, 12 December 2021 - 01:29. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users