Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Cat valoreaza aceste monede?
 ce parere au fetele despre barbat...

Prima comanda pe aliexpress

Temperaturi mari in idle rtx 3060

Schema Statie amplificare Electro...
 MBP de pe OLX

Vrei sa lucrezi la stat? Creaza-t...

Cum se inmulteste Caprifoiul?

Cum reciclați ambalajele Tet...
 Probleme cuptor aragaz Beko

Toaletare/taiere cais batran

Reparatie garaj

Retete simple slow cooker
 

Germania a aprobat sistemul semi-autonom de pilotare dezvoltat de Mercedes-Benz

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,884
  • Înscris: 16.10.2018
Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a aprobat noul sistem semi-autonom de conducere pentru viteze de până la 60 de kilometri pe oră. Acesta îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a declarat joi Mercedes-Benz într-un comunicat. Decizia KBA face posibilă pentru producătorul auto punerea pe piața germană a modelului S-Class cu Drive Pilot în prima jumătate a anului 2022. Conform Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri de autostradă în Germania unde sistemul Drive Pilot poate fi folosit.
Cu această realizare, dovedim încă o dată eforturile noastre de dezvoltare în domeniul conducerii autonome și, de asemenea, inițiem o schimbare radicală, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie Daimler. De îndată ce legislația va fi implementată în China și Statele Unite, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele piețe, a adăugat Schaefer.
Dincolo de reglementările ONU privind cerințele tehnice, pe care noul sistem al Mercedes-Benz le-a îndeplinit, țările trebuie să adopte de asemenea o legislație care să clarifice unde și cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum și aspectele legate de răspunderea șoferului.
https://www.biziday....ecSm99Emo11Q-3A

Edited by _R_A_D_U, 10 December 2021 - 17:07.


#2
Bylly00

Bylly00

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,715
  • Înscris: 27.06.2015
Si trebuie privita ca o premiera? Stiu sigur ca si BMW au ceva similar (si probabil o gramada de alti producatori, nu doar nemti), e o dotare optionala care permite masinii sa urmareasca vehiculul din fata si sa se mentina in centrul benzii de mers. Daca masina din fata se opreste pe loc e nevoie sa apesi putin acceleratia pentru a relua miscare, de asemenea e nevoie sa privesti in fata, e o camera in bord care vede daca te uiti aiurea si te avertizeaza sa nu o mai faci.

#3
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,472
  • Înscris: 15.04.2019
Ala e botezat pompos semi-autonom. E de fapt un sistem de asistenta, pur si simplu. Ca si ABS-ul, dar electronic.

#4
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,226
  • Înscris: 28.01.2006
Marea provocare va fi "raspunderea soferului". Cine va raspunde in caz de accident? Sa nu imi spuneti ca tehnologia nu da rateuri. Ati vazut vreodata un blue screen? Tot tehnologia l-a produs si pe ala 🤪. Dar un sofer neatent/rau intentionat? Deci e o provocare pentru viitorul apropiat. Si nu totul este in alb sau negru, mai exista si nuante de gri...

Edited by Nukem, 10 December 2021 - 18:45.


#5
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,421
  • Înscris: 22.02.2007
Eu zic sa mai cititi despre aceste sisteme.

#6
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,611
  • Înscris: 14.11.2004
Practic permit sisteme de Autonomie nivel 3, unde soferul nu trebuie sa fie permanent atent la masina, el monitorizand si intervenind intocmai unui pilot pentru sistemul de auto pilot de la aeronave, diferit de Level 2 unde necesita prezenta si monitorizare constanta, implicand minim o mana pe volan, unde Level 3 nu necesita intrari constante de la utilizator.

Ca si "stau assist" este genial, ca am gustat pe Toyota cu Safety Sense 2.0 aceste functii si chiar e fain sa franeze singura si sa plece in ritm cu cel din fata, dar cu mai multa siguranta, folosind radar, lidar si camere pentru detectia mediului ambiental.

#7
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
De fapt și la level 3 trebuie sa fii atent, diferența e minima, singura chestie îi că level 3 tine cont de mediul înconjurător. In caz de accident tot șoferul e vinovat.
Level 3 (Conditional Driving Automation)
The jump from Level 2 to Level 3 is substantial from a technological perspective, but subtle if not negligible from a human perspective.

Level 3 vehicles have “environmental detection” capabilities and can make informed decisions for themselves, such as accelerating past a slow-moving vehicle. But―they still require human override. The driver must remain alert and ready to take control if the system is unable to execute the task.

De altfel nu o să aibă tupeu nici un producător vreodată să fie tras la răspundere de accidentele vehiculelor autonome.

Edited by SpeedDemon, 10 December 2021 - 20:57.


#8
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 12.02.2008
Diferenta enorma.
Nivelul 2: interventia soferului este necesara in permanenta (mana pe volan)
Nivelul 3: interventia soferului necesara doar la urgente.
Pentru "doar" atat sunt necesare multe schimbari HW, SW si legislative.

#9
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Ce numești tu nivel 3 e de fapt nivel 4
Level 4 (High Driving Automation)
The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override.

Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing.


#10
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 386
  • Înscris: 12.02.2008
Citeste cu atentie ce a scris connectorxp, ce am scris eu si apoi, cauta o sursa care explica mai bine diferenta dintre nivele. De exemplu asta: https://innovationat...e-road-in-2020/ (nici aici nu e o explicatie exhaustiva dar macar e corecta)

#11
alin2pas

alin2pas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,790
  • Înscris: 29.01.2008

View Post_R_A_D_U, on 10 decembrie 2021 - 17:07, said:

Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a aprobat noul sistem semi-autonom de conducere pentru viteze de până la 60 de kilometri pe oră. Acesta îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a declarat joi Mercedes-Benz într-un comunicat
Deci un sistem care să ajute (și) pentru viteze sub 60 km/h pe autostrăzile fără limită superioară de viteză.

#12
Ger0nimo

Ger0nimo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 616
  • Înscris: 21.07.2021
In curand anuntul "se cauta soferi pentru comunitate" va fi inlocuit de "se cauta asistenti camion chiar fara carnet. Sa faca plinul si sa-l spele"

Edited by Ger0nimo, 12 December 2021 - 01:29.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate