Jurnal EV - Mercedes EQC 400 - 2021
Last Updated: Mar 25 2024 11:19, Started by
Courage
, Sep 25 2021 07:07
·
8
#1
Posted 25 September 2021 - 07:07
Se fac 5 ani cu vechea masina, iar sotia dorea un EV.
Desi iubeste masinuta precedenta (Evoque), uraste ca are un turbo lag imens la plecarea de pe loc, si are emotii in sensurile giratorii din Pipera, unde trebuie sa tasnesti la timp. In plan era un Model Y, dar dupa ce a vazut cum arata Tesla in interior, a fost foarte dezamagita de simplitatea extrema. Am avut o oferta foarte buna la un Mercedes EQC AMG cu 80 kWh. Sotia a suras cand a vazut masina si interiorul. fata.jpg 299.5K 462 downloads spate.jpg 417.75K 518 downloads int_fata.jpeg 167.14K 539 downloads int_spate.jpeg 148.1K 515 downloads E frumoasa, o luam acasa! Si uite asa, avem un EQC babby. Am mers deja cu ea de o saptamana, asa ca iata impresii pe scurt: Exterior: - forma clasica de OU, care da majoritatii EV-urilor un look ciudat. - vopsea gri metalizat, care atrage praful - atrage privirea, sunt putine pe strada. - jante de 19 inch (as fi preferat 20) - face foarte putin zgomot la exterior, asa ca pietonii o ignora total. Interior: - este un Mercedes foarte bine dotat, ceea ce face ca interiorul sa fie LUX si la ani lumina vs Tesla. Egonomia = un dezastru Zici ca la Mercedes fiecare echipa a lucrat la niste componente, apoi cand le-au imbinat nu au mai avut timp sa le modifice. Daca multi au renuntat la butoane fizice, Mercedes a lasat destule, dar care se imbina intr-un mod neplacut/inutil cu ecranul touch. Majoritatea butoanelor se comporta altfel decat ti-ai imagina si de fapt cheama functii configurabile pe ecranul lcd. Volanul este un dezastru ergonomic. Intotdeauna Mercedes a avut un sistem de meniuri ciudat, dar cand acest sistem il complici cu 2 butonase care au pe ele touch, innebunesti si trebuie sa te uiti pe ce apesi ca sa vezi ce faci (si nu te mai uiti la drum). Ai Volan cu touch, ai LCD touch si mai si un touchpad intre scaune (total inutil). Cand urc in masina si conectez iPhone, trece automat pe aplicatia Music, de pe Radio. Eu vreau radio, deci trebuie sa apas pe volan: - tasta Home - butonul touch - swipe dreapta pe touch - enter pe buton -> Radio - swipe sus/jos pt a selecta statia radio (cu lag) Lag-ul este enervant, adica sonor se schimba statia, iar dupa 1,5s se schimba si pe ecran numele. La BMW faci totul instant si rapid, fara sa iti iei ochii de la drum! Mercedes trebuie sa ia notite. Exista si un buton pe care scrie Radio/Media. Cand apesi pe el schimba intre Carplay si Home pe main LCD! WTF? bord1.jpeg 322.9K 526 downloads Bordul imbracat in piele e o minunatie de design, doar ca grilele argintii si cusatura alba se reflecta EXTREM de deranjant pe parbriz (se plang multi) si taie in doua HUD. HUD este si el destul de prost facut, pt ca exista bordul pe 2 nivele si daca dai HUD jos (cum imi place mie), e blocat de partea ridicata a bordului. Daca il dai mai sus, vezi totul prin el si e enervant. bord2.jpeg 336.06K 483 downloads Masina are un locsor cu wireless charging, dar NU are wireless carplay, deci dilema e unde pun telefonul daca tot il incarc de fapt prin cablu (ca doar asa merge carplay)? Desi masina e facuta cu profile de utilizator si te streseaza de cand te urci si ea ca sa selectezi un profil, inca nu le-am gasit sensul clar. Urasc faptul ca nu retine ca eu vreau sa merg pe mod Comfort si mod regenerare -1. Sotia vrea confort si mod regenerare 0. Nu ne place modul ECO; masina reactioneaza greu. ==== Nissan Leaf avea niste chestii foarte practice la partea de programare incarcare: 1. puteai seta doua intervale de incarcare 2. puteai sa activezi incarcarea pe intervale doar pentru "acasa" (memorata pozitia pe GPS as Home) 3. Aveai de setat ora la care dorea sa fie masina cu 23C in inteiror. De fapt, foarte multi posesori de EQC reclama lipsa oricarei posibilitati de programare a incarcarii (in masina sau app). Daca doresti sa inceapa incarcarea la ora 23.00 (bransament mic sau tarif de noapte), nu poti face asta. Cum conectezi cablul, incepe incarcarea. Daca aveam deja bateria incarcata si eram acasa, doar introduceam mufa incarcatorului si programam sa inceapa incarcarea cu 15 minute inainte de ora plecarii. Masina statea in stand by dpdv al incarcari pana la ora setata. Mercedes nu are asemenea chestii practice, dar are apps care totusi merg si reactioneaza foarte rapid. ==== La capitoul Apps, se simte ca Mercedes se chinuie, si niste chestii nu se pupa: - mi-a luat doua zile sa activez contul de Mercedes ME pe masina. - facusem profilul pe computer, am instalat App pe telefon si am activat din masina, DAR nu mergeau multe serrvicii (erau gri, inactive). - dupa doua zile am intrat iar pe computer (pe telefon nu era nimic in neregula) si acolo am vazut ca FRAIERE, accepti GDPR ? OK, accept => acum merg serviciile. - serviciile se platesc, adica dupa primii 3 ani, Mercedes mai trage de la tine niste bani. servicii.jpeg 53.05K 431 downloads - Aplicatia Mercedes ME e relativ noua si mult timp aparea ca are si app de Apple Watch, dar nu mergea deloc => dupa multe plangeri au scos partea de Watch. - Noua aplicatie este ok, are functii interesante, dar pe cea apar doar ca notificari. In app veche vedeai rapid gradul de incarcare etc. La 10 minute dupa ce opresti masina te intreba daca nu cumva doresti sa o inchizi. Poti vedea pozitia de inchis/deschis a geamurilor si a trapei (trapa e motiv de trezit la oara X noaptea, ca ploua afara). - providerul de internet e Vodafone, care e sublim, insa ia 5 minute dimineata sa prinda reteaua. Sistemul audio Burmester e foarte frumos, dar nu impresioneaza deloc prin volum, adica pe setarea maxima nu te dor urechile, deci in mod normal il tin pe la 75% (sotia zice ca sunt surd). Clima e "trizonica", iar de asta se bucura cel mai mult copiii, mari iubitori de frig. Tinuta de drum Este excelenta, avand in vedere ca suspensia e clasica, nu e adaptiva. Vs BMW iX3 cu care am facut test-drive, este ceea ce trebuie, adica NU topaie si absoarbe binisor gropanele + speed bumps. Prin curbe are ruliu destul de mare. Tractiunea - este 4x4 - cand mergi tiptil/mod eco trage doar fata. Daca apesi mai tare pe acceleratie, intra in functiune instant si motorul din spate. La regenerare face similar. - masina cu 408 CP e o racheta daca apesi mai tare pedala de acceleratie, iar depasirile sunt o placere ciudat de insonorizata (nu urla motorul, desi senzatia e de V8). Consum Dragii mei, daca vrei sa ai +400cp si sa mergi legal, atunci EV e solutia. Recunoaste automat semnele de circulatie si exista setare sa limiteze automat viteza maxima in fct de semne, dar nu despre asta e vorba: masina consuma de rupe! consum.jpeg 296.38K 438 downloads In primele zile am avut in Bucuresti, mers tiptil, eco etc 30-31 kwh/100km Acum a scazut pe la 28 kWh/100km. Am mers prea putin pe DN-uri in aceasta saptamana, dar pe autostrada, nu prea ai chef sa mergi peste 130 km/h, ca banuiesc ca nu ajungi pana la mare. O sa vad saptamana viitoare la un drum pana la Bv care e treaba, dar nu pot exista surprize placute. Stiu ca in teste/review vad si 400 km range afisat pe bord, dar realitatea e ca si la ICE, ca Romania nu e Norvegia, iar Bucurestiul e un iad dpdv al consumului, deci autonomia reala e de maxim 300 km. Ma gandesc daca ajung cu ea pana la C-ta, mai ales daca nu pun cruise-control la 130 km/h. Bateria are 80 kWh utili (aparent 84 brut), si acum exista baterii de max 100 kwh pe masini, iar autonomia teoretica o inmultesti cu 0.75 ca sa iti dea autonomia reala. Peste 100 kWh bateriile actuale devin prea grele si nu mai are rost sa le maresti capacitatea, ca nu mai castigi nimic. Incarcarea - initial se incarca cu 7 kw, dar au facut upgrade dupa cateva luni la 11 kw trifazic (16A), deci se incarca intr-o noapte acasa la al meu EVSE Home Made Type 2. evse.jpeg 635.22K 444 downloads - cand incarci pe Type 2 (nu si pe fast), incarcarea se opreste daca deschizi usa, si reporneste dupa ce inchizi usa. E "superb", daca faci asta la statii cu autentificare. - la fast charge, incarca cu maxim 110 kw pe CCS. Am incarcat doar o singura data, la o statie cu 50 kw si e interesant ca la 92% incarca inca cu 42 kw. A se vedea testul de aici + curba de incarcare. fast.jpg 46.2K 321 downloads Concluzia mea? E o masina frumoasa, luxoasa si potenta, dar eu NU as alege-o. Sotia o iubeste, deci totul e perfect. Eu am mari sperante in Tesla Model X, dar dupa ce am vazut consumul la asta, e clar ca la 100 kWh bateria, pot spera maxim la 400 km autonomie. P.S. Criza de componente creaza probleme stranii. Masina a venit fara capacul de plastic de deasupra motorului si fara camera de "augmentare vizuala", care functioneaza si ca dashcam (daca va fi activat in Romania - vedem). Acestea urmeaza sa vina candva... P.S. pt dashcam este un App, care costa si ala |
#2
Posted 25 September 2021 - 08:39
Pe vremurile de mult apuse, butoanele capacitive aveau marcajul in relief. Nu era greu sa le simti la deget.
|
#3
Posted 25 September 2021 - 09:14
As fi zis ca nu poate exista consum de 30kwh/100 in oras, dar iata ca se poate
O avea totusi vreo problema pe la sistemul de franare, mi se pare ENORM. Sa o stapanesti sanatos si sa ne tii la curent cu evolutia consumului (poate sunt naiv, dar continui sa cred ca este o eroare pe undeva, adica Tesla scoate putin peste jumate din Merc prin oras, o fi atat de mare diferenta de greutate?) |
#4
Posted 25 September 2021 - 09:57
Cum?! Nu are cârlig de remorcare?!
Sa o stapanesti sanatos! |
#5
Posted 25 September 2021 - 10:32
Daca luai X5 acum 12 ani, nu-ti mai bateai capul cu alta masina, sau te uitai dupa electrica doar ca sa fi eco, si probabil gaseai la Jaguar sau la Audi ceva decent.
Nu-mi place interiorul de la Mercedesurile de acum, sunt deja niste ani de cand le fac kitschoase. Erau faine cu ani in urma. Pt. mers prin oras, 8 KWh/100 km ar fi suficient, si 16 daca o conduci mai sportiv in limita legala. Desigur cine prinde 121 Km/h si peste intre semafoare, cum stiu pe cineva care doar asa mergea prin Bucuresti, nu se poate astepta la consum mic. Edited by loock, 25 September 2021 - 10:39. |
#7
Posted 25 September 2021 - 10:50
Merc e setat pe comfort, de aceea in mod normal (default) regenerarea e minima.
Cand mergi cu regenerare D - sau D - - (ca E-Pedal la Leaf) e ff deranjant pt pasageri, al caror gat face ca la papusile dezarticulate. E ca la troleu. Chiar si asa, consuma enorm la viteze mici si stop&go. Cum o sa merg cu energie PV, nu ma intereseaza pret curent, ci autonomia dezastruoasa. Attached Files |
#8
Posted 25 September 2021 - 13:45
Si eu care injuram infotainment-ul de la Lexus si al sau touchpad, dar MB sunt regi la luat injurii pe treaba asta.
Alte modele nu ati vazut pana la EQC? Ca din pacate imi confirmati ca nu tot ce este EV de la producator mare este si bun. |
#9
Posted 25 September 2021 - 13:47
Frumoasa. Impotriva reflexiilor de pe geam incearca ochelari cu polarizare.
|
#11
Posted 25 September 2021 - 14:49
Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:
... S-o stapaniti sanatosi si sa va tina multi ani fara probleme! Ei, legat de ergonomie si functionalitate, ce ai tu acolo a aproape 1:1 cu ce am si eu pe masina, nu mi se pare deloc ca e ceva prost gandit sau lipsit de ergonomie. Pentru majoritatea comenzilor rapide (gen clima, dinamica, navi, parcare automata) exista butoane fizice si in plus ai asistenta aia virtuala, nu trebuie sa apesi nimic sau sa intri in vreun meniu, te pui si urli la ea: "Hey Mercedes, switch to DigiFM" si voila, asculti DIgiFM. Sau altceva. |
#12
Posted 25 September 2021 - 15:22
Eu ma cert cu Siri. Cu mercedesa inca nu am mari conflicte
Quote I discovered a new irritating fact about the EQC, and perhaps other new Mercedes' cars. Every time you start the EQC it alerts you that there is no-one in the back seats (Doh!) with a bright yellow graphic on the dash. I undertook some research and discovered I was not alone with this dilemma. Armed with this knowledge I went straight to eBay and found seatbelt inserts that stop the alarm AND opens beer bottles!!! A match made in heaven.!!! Te urci in masina si te anunta ca nu e nimeni in spate si ca nu e pusa centura de siguranta (in spate). Logica? [ https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.mbworld.org-vbulletin/732x975/d9b2d515_93f1_4253_af0a_ee928d3b0490_1_201_a_cd9006d7d18fb5fa698ca4bd4bfe3e30676e8293.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Also, pe cockpit ai o pictocrama ca nu e nimeni pe scaunul pasagerului si airbagul e dezactivat. La ce imi foloseste acest bec aprins oare? La alte masini se aprinde doar daca puneam un scaunel de copil sau un copil (senzor de greutate). harta e HERE Maps 2020, cu info trafic. Nu stiu de unde ia info trafic, pt ca e praf in Bucuresti. Google Maps si Waze sunt mult mai aproape de realitate. O alta problema este baza de date cu statii de incarcare, care e foarte prost gandita si nu poti selecta ca vrei sa vezi doar fast charge. Quote Finally, a response from MB about my missing D-AUTO I have finally, a year later, received an answer as to why Australia had D-Auto disabled in EQC400's. MB used 2D maps without "topographical elevations" as they rushed to throw mapping together for Australia. Due to this, the car does not know if it is going uphill or downhill therefore cannot maximize regeneration based on elevation. This has already been fixed in the new EQA models but a retrofit is not immediately planned for the EQC400 My disappointment is that MB could have told me that a year ago and I would have been unhappy but satisfied. The values of MB are Passion, Respect, Integrity, Discipline, and Excellence but little of these values are shown to customers when they continually and arrogantly hide cogent facts about our cars from us. I have been told for the past year that corporate "privacy and confidentiality" was the reason that MB could not share vehicle "differences" around the world. If we are to buy our cars from the internet in the future then there needs to be greater transparency about these differences such as no D-AUTO and removing "self-parking" after purchase. At least I still have self-parking, after my swag of software upgrades LE Eu am D - Auto, vedeti mai jos. Attached Files |
#13
Posted 25 September 2021 - 17:01
Uite ce am gasit eu cu greu.
Ia incearca sa smucesti oricare padela mai mult timp. Quote Recuperation modes The eVito Tourer uses a process called recuperation that recovers energy when the vehicle is decelerating to help you efficiently manage your vehicle’s range. You can select 5 different modes via the gearshift paddles. The greater the recuperation, the faster you decelerate and therefore, the more energy your vehicle will regenerate: D- - This mode is designed to get maximum range from your eVito Tourer. With the fastest deceleration, it recovers the most energy. As the deceleration is so strong, your brake lights will be automatically activated. D- When you ease off the accelerator in D-, your vehicle will slow down less quickly and recover a little less energy than D--. Generally, this mode will activate your brake lights. D This mode is good for faster paced traffic traveling at a relatively constant speed and the vehicle returns to D every time you start the motor. It has a gradual deceleration feel – like putting a diesel vehicle into a lower gear. Some energy is recovered, but not as much as D-. Brake lights are generally not automatically activated in this mode. D+ This is a sailing mode, meaning your vehicle will decelerate naturally – like coasting to a stop in a diesel vehicle. No energy is recovered into the battery. It is useful on long downhill sections of main roads, as you will be able to ‘sail’ with no drag from the electric motor. D Auto With a long pull of either paddle shifter, the intelligent mode D Auto is activated. It uses a radar sensor and navigation data to automatically adjust the recuperation level to the traffic situation – so you don’t have to. |
#14
Posted 25 September 2021 - 17:24
RTFM…
De ar exista si manual electronic Da, am D-Auto Attached FilesEdited by Courage, 25 September 2021 - 17:31. |
#15
Posted 25 September 2021 - 20:55
|
#16
Posted 26 September 2021 - 11:14
Sa o folositi sanatosi!
Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:
are un turbo lag imens la plecarea de pe loc, si are emotii in sensurile giratorii din Pipera, unde trebuie sa tasnesti la timp. La cutiile cu convertizor mai vechi si mai simple raspunsul era mult mai rapid si mai analog la plecarea de pe loc. |
#17
Posted 26 September 2021 - 22:53
#18
Posted 27 September 2021 - 09:37
Courage, on 25 septembrie 2021 - 07:07, said:
P.S. pt dashcam este un App, care costa si ala Se pare ca acum producatorii auto compenseaza mentenanta redusa la EV pe alte parti, gen abonament pentru diverse chestii. Din ce spui se vede ca Tesla face masini electrice... dintotdeauna (consum mic), iar Mercedes face... interioare dintotdeauna. La partea de ergonomie si integrat intr-un tot unitar mai au de lucru, ceea ce e dezamagitor avind in vedere ca Mercedes e orice dar nu ieftina. Nu intimplator Tesla se pozitioneaza ca o companie de tehnologie, nu una auto. Multi km fara probleme! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users