Schimbator in butuc
Ultima postare: oct 06 2022 13:14, Inițiat de
gascanu53
, oct 31 2020 19:26
·
0
#10
Publicat: 31 octombrie 2020 - 21:03
myshyk, on 31 octombrie 2020 - 20:02, said:
Si cum faci ungerea "in butuc"? eu am desfacut unu pana la ultima bucatica lasat cateva ore in gaz, reasamblat si pus ulei. se uscase si caraia iar un nene priceput a pus vaselina cu pietricele, mergea greu si caraia. asta de-l am eu are 3 viteze si e la mine de prin '93 |
|
#11
Publicat: 31 octombrie 2020 - 22:11
Daca n-ai de urcat vreo rampa de neam prost, e okay in butuc. Mentenanta mult mai rar decat la cele clasice, "expuse". Am incercat pe o varianta cu transmisie prin curea. E interesant; personal n-as folosi-o pentru ca sunt mai maniac de felul meu, dar altfel pare o alternativa ok pentru oras.
|
#12
Publicat: 31 octombrie 2020 - 22:17
#14
Publicat: 31 octombrie 2020 - 23:19
Pe vremuri aveam doar o viteza si un pinion de schimb in cutia cu scule, ajungeam la deal treceam pe 24, la cimpie 16.
Am reparat pe vremuri un Steyr-Puch cu schimbator in butuc, 3 viteze, angrenaje planetare, se uzase o siguranta, nu e tare complicat dar daca nu esti extrem de atent cum il desfaci si nu faci schema e tare aiurea, ni-i ca la pinioane deschise. |
#15
Publicat: 01 noiembrie 2020 - 02:46
Recomand butucul Shimano cu 8 viteze. Cel cu 7 am citit pe forum de specialitate ca a creat probleme.Ideea este ca si la acest tip de butuc trebuie facuta o pauza de 1secunda in momentul schimbarii vitezei.Stiu caz la o ruda care nu a respectat chestia asta si a schimbat rapid sa prinda trecerea la un semafor si a ramas blocat butucul in viteza 6-a(avea ceva viteza...)
Editat de alionte, 01 noiembrie 2020 - 02:46. |
|
#16
Publicat: 01 noiembrie 2020 - 03:09
dorin_2k, on 31 octombrie 2020 - 20:49, said:
Foarte fiabile. Iar daca ai doar panta: îți trebuie frane buna, că nici nu folosești schimbătorul. Când dai de rampa îl vei folosi. Ce mai e si timpenia asta? ati uitat cuvinte elementare? PÁNTĂ, pante, s. f. 1. Porțiune de teren cu suprafața înclinată față de planul orizontal, care formează de obicei versantul unei forme de relief; povârniș, coastă. ◊ Loc. adv. și adj. În pantă = înclinat, pieziș. Panta e in amindoua directiile, evident, cum stie toata lumea. menaloty, on 31 octombrie 2020 - 22:17, said:
Doar trei viteze? Eu cu 3 foi si 9 pinioane am 27 de posibilitati de a controla transmisia. Sunt suficiente 3 viteze, mai ales la rampe ma refer, care pot avea diverse grade de inclinatie? In realitate nu ai pentru ca nu e bine sa "indoi" latul prea tare. Numai la mijloc ai acces la toate cele 9 pinioane. FAptul ca nu e util sa ai atitea combinatii e motivul pentru care schimatoarele moderne de MTB au numai 10-12 viteze. Nu mai exista foi multiple. |
#17
Publicat: 01 noiembrie 2020 - 04:15
Am avut cu 7 viteze Shimano Nexus. E foarte fiabil, dar am dat respectiva bicicletă pentru că vreau un mtb să pot sări peste borduri fără griji. Dacă mergi civilizat cu ea, merită investiția. Altfel, nu știu daru sau fărămie nu mi-a venit să îl exploatez în direcția aia; e bijuterie, merge silentios, merită cel puțin pe șosea, oraș cu sau fără pante, dar preferabil de evitat gropile sau mers în viteză pe drum neasfaltat.
|
#18
Publicat: 01 noiembrie 2020 - 05:05
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi