Deep Blue Crystal Mazda 3 Sedan Skyactiv-X
Ultima postare: mai 16 2024 17:49, Inițiat de
closchkutza
, sep 23 2020 10:39
·
22
#453
Publicat: 26 octombrie 2022 - 17:42
the_same, on 26 octombrie 2022 - 15:47, said:
Ce solutie ai folosit pt curatarea pielii? KiloW, on 26 octombrie 2022 - 17:11, said:
La tine au apărut zgomote parazite în portiere/stalpii b?l La anumite temperaturi (nu mai stiu exact care, cred ca ceva negativ iarna trecuta) am auzit de cateva ori pe partea mea ceva zornaiala finuta venind dinspre stalpul B. A facut cateva zile si apoi liniste. Editat de closchkutza, 26 octombrie 2022 - 17:46. |
#456
Publicat: 03 ianuarie 2023 - 15:00
Odo: aproape 26.000km.
12.000 km calculati de masina pana la urmatoarea revizie cu ~6000km rulati, consumul mediu pe rulajul de pana acum stabilizat la 5.7l/100km. Din Decembrie 2021 masina a rulat 13.000 km - putin fata de alti ani, pre-2020 insa ceva mai bine decat in primul an. Ca si in anii trecuti, odata cu venirea iernii masina va merge mai putin si doar cand e uscat pe jos. Sa vedem cum va fi vremea, iarna trecuta a fost destul de uscata totusi, am reusit sa merg mai mult decat ma asteptam cu ea. In ceea ce priveste subiectul probleme, as fi vrut sa zic ca totul e parfum doar ca ieri s-a gasit sa-si dea in petec . Ieri dupa-masa dau sa scot Mazdoiul la plimbare insa el zice “pas, nema curent” (apasarea butonului de pornire motor nu a facut altceva decat sa produca ceva sunet de relee nefericite). Masina stationeaza din seara zilei de 27.12 dupa ce pe 26 a mers la drum ~180km. Pe 27.12 am fost cu ea si am spalat-o (~3km dus + 3km intors), pe 29 am facut ceva curatenie in ea si de atunci nu am mai umblat la ea. Pun voltmetrul pe baterie, 9.3 volti. Las masina sa intre inapoi in sleep mode (sa-si opreasca toate modulele si alte acareturi alimentate) + inca 20-30 minute si apoi conectez iar voltmetru: 11.9 v Deschid portiera soferului pentru a o trezi, moment in care tensiunea scade aproape instantaneu la 9.3 - 9.4v (faza surprinsa in video-ul de mai jos). [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wfF-4zDr6Vg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Am fost de dimineata in Dedeman si am luat un redresor automat de Absaar Evo6 si i-am facut cunostinta cu bateria. Avea 11.9V cand am conectat redresorul la ea, acum e la incarcat (redresorul zicea ca e pe la 50% cand l-am conectat, pe la 10:00 AM). Am verificat si nivelul electrolitului si e la maxim, n-a fost nevoie sa completez cu apa distilata. IMG_9651.jpeg 348,96K 39 download-uri IMG_9652.jpeg 362,84K 38 download-uri IMG_9654.jpeg 285K 35 download-uri Daca si dupa incarcare face figuri, o schimb, indiferent daca pe garantie sau nu. Despre baterie, aceasta este o Yuasa 75D23L-MF de 65Ah si 520 CCA (aveam impresie buna despre ele, ultima Yuasa cu care am interactionat, una mititica de 45Ah a tinut ~8 ani pe Avensis-ul T25 al parintilor mei). Dimensiuni (L x l x h, mm) : 230 x 170 x 200. Editat de closchkutza, 03 ianuarie 2023 - 15:07. |
#457
Publicat: 03 ianuarie 2023 - 18:05
S-ar putea ca bateria sa nu aiba nimic...am patit exact la fel la un Logan unde s-a dovedit ca aveam un consumator care descarca bateria (calculatorul de abs, daca imi aduc bine aminte, ramanea sub tensiune permanent, nu stiu cum). Am aflat asta dupa ce am schimbat 2 baterii in 3 ani. Asa ca, cerceteaza putin.
Editat de blackiesasha, 03 ianuarie 2023 - 18:06. |
#458
Publicat: 03 ianuarie 2023 - 18:27
Acumulatorul a fost incarcat (a durat cam 7.5hr incarcarea) si doar ce l-am montat pe masina. Facut cateva masuratori, multimetrul indica:
- 12.8v tensiune fara consumatori - pana sa-l montez pe masina; Cuplat la masina: - 12.4v tensiune cu masina "treaza"; - 12.1v tensiune cu contact pus (inclusiv faruri aprinse, ventilatie interioara); - 12.7v tensiune dupa ce masina a intrat in sleep; O sa repet masuratorile peste cateva zile (in zilele urmatoare o sa si merg cu masina). |
#459
Publicat: 08 ianuarie 2023 - 07:56
Masinile noi au consum rezidual mare si nu mai sunt gandite sa stationeze mult. In ultimii ani eu n-am avut una care sa stea cuminte fara sa descarce bateria la stationari prelungite, si vorbim de AGM-uri de 90+ Ah.
La asta contribuie partial si alternatoarele astea cu incarcare variabila, adica imping curent in baterie doar cand esti in frana de motor. De-asta am si eu un incarcator din asta de jucarie si le mai pun pe rand peste noapte cand imi aduc aminte. La cea de zilele astea am inceput iarna cu bateria incarcata si dupa 2 luni de drumuri scurte in oras cu volan, scaune, luneta etc pornite si niste stationari de cateva zile printre ele am reusit s-o aduc in punctul in care imi aduce aminte ca ar trebui incarcata din nou. |
#460
Publicat: 23 ianuarie 2023 - 18:44
Ceva mici noutati, nu toate bune.
- acum aproape saptamani, cu ocazia unor intensificari ale vantului Mazdoiul (parcat fiind in fata casei) si-a furat-o nitel de la o bucata (maricica) de tencuiala decorativa zburata de pe casa alaturata. Din fericire doar partea superioara a barii de protectie fata a fost avariata in acest incident, bucata care se poate demonta relativ usor si independent de orice alta componenta. La primavara o s-o dau jos si o s-o duc la ceva reprezentanta sa fie revopsita. Da, vreau sa duc doar bucata respectiva de plastic si nu toata masina (sunt sanse mai mici sa ma enervez in decursul acestui proces) si nu, nu stiu la care reprezentanta o sa ma duc momentan. Cam asa arata acum: IMG_6182.jpg 291,36K 115 download-uri Parte din zgarieturi ar putea fi atenuate de un polish insa tot ar ramane urme. - saptamana care a trecut am avut nevoie sa fac un drum pana la Radauti si inapoi in aceeasi zi (vreo 930km), prima data cand fac atat de multi km dintr-o bucata, toti in RO cu masina asta. Nota 10 cu mentiune speciala pentru farurile foarte bune si nivelul redus de zgomot interior (vs masini din aceeasi clasa si gama de buget). Editat de closchkutza, 23 ianuarie 2023 - 18:46. |
|
#461
Publicat: 08 februarie 2023 - 15:31
Legat de reprezentante și vopsit; am înlocuit bara spate la BDT; nu le-a ieșit culoarea(red soul), se vede diferența dacă te uiți atent. Au băgat-o p-aia cu “știți, bara e de plastic și prinde vopseaua altfel și de aia”. Am înghițit gălușca pentru ca îmi trebuia mașina și diferența nu e prea mare, (bara originala tot din plastic era și nu se vedeau diferente). Am bănuiala ca au vopsit bara separat pentru ce nu era nici o urma pe masina. Bara fata am înlocuit-o la Arian (Rădăcini, sau cum i-o mai zice) Militari. Nu se vede vreo diferența, arată foarte bine. Vedem in timp dacă se exfoliaza lacul sau nu. Cam asta e feedbackul meu despre ei.
|
#462
Publicat: 05 aprilie 2023 - 17:52
Odo 29.350 km. S-a mai intamplat cate ceva asa ca merita o actualizare de jurnal.
- aproape 10.000km rulati de la ultimul schimb de ulei (care s-a realizat la 19.700km) = > luna viitoare o sa primeasca cea de-a treia revizie. Masina zice ca ar mai fi 7000km pana la urmatorul schimb (care probabil or sa se faca 5000 pana ajung cu ea, e deja pe 7000 de nitel timp). - acum 2 weekend-uri a murit din nou bateria. In dimineata zilei respective am fost sa spal masina (8-9km dus intors) apoi odata intors mi-am mai facut de lucru pe la ea vreo ora si dupa masa cand am vrut sa plec era moarta (10v cu masina treaza, 12.1 fara nici un consumator, scoasa de pe masina). A fost incarcata a doua si zi pusa pe masina temporar iar in weekend-ul trecut am schimbat-o cu un acumulator nou: EXIDE START-STOP EFB 12V 60Ah 520A, cod EL604 - 544 lei de la un magazin de piese auto din Bucuresti. Nitel ciudat ca bateria recomandata de Exide pentru masina mea are capacitate ceva mai mica decat cea de pe masina (60Ah vs 65Ah). CCA este identic la ambele (520A). - in timp ce acumulatorul mentionat mai sus era la incarcat, am profitat de ocazie si de vremea buna si am facut nitel curat in masina (aspirat, curatat geamuri si restul de suprafete (de toate neamurile) din masina. Ocazie cu care am descoperit asta: IMG_6384.jpg 203,8K 96 download-uri Yup, se exfoliaza volanul, mai exact se exfoliaza stratul superior care ii da aspectul de piele. Zic ca "ii da aspectul" pentru ca daca acum ceva timp spuneam ca nu sunt sigur ca volanul ar fi imbracat in piele naturala, acum, dupa ce am vazut asta sunt 99% sigur ca e leatherette (piele sintetica) si din pacate nu una foarte rezistenta. Zona neagra era lipicioasa la atingere, ca si cum ar fi avut ceva adeziv la suprafata. Avand in vedere ca zona afectata este mica (a se vedea poza de mai jos pentru imagine de ansamblu, cand sunt la volan nici nu o vad) volanul va ramane asa pana pe la inceputul verii (cel mai curand) cand va fi scos de pe masina si dus la retapisat, de data asta cu piele adevarata. O sa fie imbracat in piele nappa semiperforata pe laterale si nappa normala sus si jos. Pana acum pe lista scurta am Vivacy Leather (despre care stiu ca fac treaba buna). IMG_6380.jpg 197,23K 86 download-uri closchkutza, on 23 ianuarie 2023 - 18:44, said: Am uitat sa mentionez ca am facut un polish rapid intr-o seara dupa ce am spalat masina si acum zona arata asa: IMG_6264.jpg 313,88K 64 download-uri IMG_6265.jpg 279,06K 62 download-uri Mai sunt 2-3 carora le trebuie un retus mic dupa care revin cu inca un polish . De asemenea, la inceputul lui Februarie m-am trezit urmatoarea duda: IMG_6227.jpg 382,99K 75 download-uri Habar n-am cum a luat fiinta sau de la ce. La randul ei a beneficiat de un retus rapid, sa "indulcim" problema (mai am nitel de lucru pana la varianta finala): IMG_6262.jpg 389,21K 73 download-uri Si pentru ca ghinioanele mentionate anterior nu erau suficiente, pe la mijlocul lunii Feb. am reusit-o p-asta: IMG_6249.jpg 151,5K 94 download-uri IMG_6250.jpg 161,28K 91 download-uri Au trecut ceva ani de cand nu am mai facut una d-asta. Cum am reusit? Eram parcat foarte aproape de bordura (la un deget) si cand am dat sa plec am uitat cat de aproape e roata, am virat prea mult prea rapid si am atins muchia (ascutita) a bordurii. De mentionat ca "linia" neagra care se vede deasupra juliturii nu e de la mine, e "de la ei" (din fabrica). Editat de closchkutza, 05 aprilie 2023 - 18:05. |
#464
Publicat: 05 aprilie 2023 - 22:28
Bridgestone-urile pe care le aveam eu, aveau o "dunga" deasupra jantele, iesita in exterior, care protejau in astfel de cazuri.
Aveam impresia ca toate Bridgestone-urile o au. Volanul de la Civic-ul meu arata jalnic dupa 80k km. Se toceste in zona in care tin mainile. Editat de igor06, 05 aprilie 2023 - 22:30. |
#465
Publicat: 06 aprilie 2023 - 18:49
Anvelopele au protectie de janta insa nu iese foarte mult in afara.
426B736D-6707-4ABB-AB8F-BE2F50EFDE3A.jpeg 169,64K 57 download-uri De asemenea, anvelopa si janta vin ~ la fata, anvelopa iesind cu foarte putin in afara jantei (asa cum trebuie, pana la urma). 474FDF8C-779F-496F-9330-1F7621DDFFAE.jpeg 227,74K 49 download-uri Daca doar frecam o roata de bordura (cu roata aproape paralela cu bordura) nu cred ca se intampla nimic. Diferenta in cazul asta a facut-o faptul ca am virat la stanga (mai mult decat era loc sa iasa roata din dreapta in afara) si demarat in acelasi timp, am simtit in volan insa era deja prea tarziu. uhu10uhu said: 1680726055[/url]' post='29881825'] Cu volanul... as apela la garantie. E jenant. Nu vad de ce sa platesti tu ca sa schimbi pielea. Nu vreau acelasi material sintetic care mai devreme sau mai tarziu o sa aiba aceeasi soarta. Plus ca volanul nu are nimic, doar invelitoarea are un mic inceput de sfarsit. Editat de closchkutza, 06 aprilie 2023 - 19:00. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi