Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

Deep Blue Crystal Mazda 3 Sedan Skyactiv-X

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
489 replies to this topic

#433
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
De asemenea, in mod sigur pielea ta este acoperita, nu prea se pune piele neacoperita (care absoarbe lichide) la masinile normale.

#434
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,958
  • Înscris: 06.04.2007
Daca esti zgarciob, macar sters cu servetel umed de bebe fara parfum fara nimic, cat mai light posibil si fara sa freci ca disperatu,. Si schimbatoru (mai ales) ala se uzeaza mai repede.
La focus la 100700 km volanu era ca nou si fara uzura inegala

#435
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Sa mai dam nitel praful de pe aici de-o parte Posted Image .

Odo: 20.000 km fara 2-3 sute.

Evenimente:
  • Ramas fara curent - La finalul lunii Iunie, fix acum o luna (26-27 iunie) am reusit cumva sa descarc complet acumulatorul.
In dimineata zilei de 27.06 ies la masina, dau sa pornesc motorul: pauza, abia se aprindeau indicatorii din bord. Scos voltmetrul: 9.6V la bornele bateriei.

Sun un amic vecin, vine cu masina lui (un BMW 320D) sa-i dam curent, n-a vrut sa primeasca, dupa 30 min nu se incarcase deloc si evident nu facea nimic cand incercam sa o pornesc (ledul de pe buton nu se mai facea verde, ramanea portocaliu, nici nu mai avea rost sa incerc).
Ulterior s-a ajuns la concluzia ca cel mai probabil nu a tras curent din cauza cablurilor subdimensionate.

Sun la Asistenta Mazda, vorbesc cu o doamna / domnisoara foarte amabila, o las vreo 30 min sa faca verificari (ii aparea ca masina mea nu are dreptul la asistenta..nu stiu de ce insa a rezolvat-o), ma suna inapoi, convenim sa trimita pe cineva cu robot de pornire si daca nu poate fi pornita (i-am explicat ca nu a vrut sa primeasca curent) atunci o sa fie luata pe platforma si dusa la Asko.

Jumate de ora mai tarziu un Duster de la o firma de asistenta rutiera era la mine, cupleaza robotul de pornire la masina si motorul porneste perfect, imediat.
Imediat dupa pornire ma intampina un mesaj care zicea ceva de genul ca "sistemul si-a revenit dupa o eroare critica" (probabil de la lipsa acuta de curent), frana de parcare si senzorii perimetrali erau suparati pe viata (senzorii si-au revenit singuri, frana de parcare dupa o eliberare si re-activare) si dupa aprox. 10 minute toate pareau sa fie in parametri.

Am lasat-o sa mearga vreo 20 min pana m-am imbracat si apoi am plecat spre birou pe drumul mai lung (Corbeanca - > Balotesti -> A3 -> Bucuresti). Pe drum am cautat s-o tin intre 2500 si 3500rpm, sa inviorez cat de cat bateria.
Am ajuns la birou, am masurat iar tensiunea in baterie si cu bateria calda aveam 12.59V dupa ce sistemele masinii au intrat in stand-by (la 10-15 min de la oprirea motorului).

Bun, ce s-a intamplat inainte de dimineata zilei de 27.06:
- ultima data masina a circulat sambata, 25.06, in cursul zilei (~60km dus-intors);
- duminica seara a stat vreo 3hr cu usile deschise alternativ (am facut curat in ea), fara nici un consumator activ (muzica oprita, plafoniera oprita, masina oprita);

Desi la o saptamana de la eveniment a fost parcata pentru o saptamana si un pic, masina a pornit instant, chestie care cam scoate acumulatorul de pe lista suspectilor.
  • Efectuat revizia de 2 ani / 40.000km in data de 15.07 + investigatii asupra a ce a cauzat episodul cu bateria la Arian Nord (Pipera)
Cu aceasta ocazie S-au efectuat urmatoarele schimburi / activitati:
  • verificare tren rulare - totul este "beton" Posted Image;

  • schimb ulei + f. ulei (0w20-ul specific Sky-X);

  • schimb filtru aer motor + cabina - pentru cel de cabina am optat sa iau cu carbon activ si l-am montat eu cand am ajuns acasa;

  • schimb lichid frana + test frana pe stand ITP (obligatoriu dupa ce se ubla la frane);

  • s-a verificat daca exista update-uri de soft - negativ, apare cu toate la zi, inclusiv campania de service de anul trecut privind descarcarea peste noapte a acumulatorului de 12V. Pe partea de diagnoza, in afara de erori de cauzate de tensiunea mica a bateriei nu s-au gasit stocate altele.

  • s-a verificat acumulatorul de 12v al masinii - stare de incarcare buna, un pic peste 90%. Am discutat cu domnul care a facut verificarea privind patania de la finalul lunii Iunie + cele 2 dinainte (am mai fost de 2 ori la un pas sa descar complet bateria) si mi-a spus ca masinile astea au un consum de curent destul de mare in conditiile mentionate anterior (usi deschise contiuu cateva ore, sistemele masinii "treze") si m-a sfatuit ca :
  • sa incerc sa nu mai las masina descuiata permanent cand e acasa (aparent consuma ceva mai mult curent daca e descuiata);
  • daca stiu ca am treaba pe la masina cateva ore (gen curatenie generala in masina sau mesterit orice pe la ea) sa decuplez borna minus a bateriei cat timp mesteresc la ea;
  • aceeasi recomandare ca mai sus daca planuiesc sa las masina parcata pentru perioade de cateva saptamani;
Cost final - aproape 1500 lei.

Am luat decizia de a schimba service-ul (Asko Giulesti, fostul Autonet Giulesti, reprezentanta Suzuki si Kia (ex-Daewoo) si cred ca mai de curand Mazda) pentru ca interactiunile avute cu ei pana acum nu m-au convins sa revin. Basca, am mai citit pe forum si alte istorisiri similare cu ce am patiti eu, dandu-mi de inteles ca derapajele nu sunt situatii izolate.

Per total chiar multumit de experienta cu Arian Nord (desi pe forumul mono-marca cumva sunt cei mai huliti Posted Image ). Totul transparent, am asistat la operatiuni (acolo unde am vrut, am mai si plecat la plimbare prin curte), am discutat deschis cu oamenii care le-au facut (si care pareau obisnuiti cu acest tip de interactiune) si per total am observat un grad mai mare de respect fata de bunul altuia in comparatie cu experientele avute la primele doua intrari ale masinii in service (ex: nu am mai avut masina acoperita de amprente uleioase, n-a mai folosit-o nimeni pe post de tejghea de bar, s-au folosit elemente de protectie ale aripilor fata in situatiile in care au trebuit sa treaca pe acolo cu un furtun / cablu care ar fi putut atinge caroseria, etc).

Bonus, nu mi-a mai scazut nimeni presiunea in anvelope si nici nu mi-a gresat nimeni jumatate de portiera Posted Image .


In afara de patania de mai sus cu bateria, masina a mers impecabil in astia 20.000 km si in continuare imi place maxim cum se simte la condus si cum ma simt eu (dpdv confort) cand sunt in ea. Zic de cum se simte la condus pentru ca in mod clar se simte diferit fata de masinile pe care le-am avut pana acum.

In incheiere, doua poze recente cu ea si cu celalalt Mazdoi din familie (frati, luati de la dealer amandoi odata, motorizari si echipari diferite).

Attached File  IMG_5446.jpg   386.53K   118 downloadsAttached File  IMG_5449.jpg   448.98K   117 downloads

Edited by closchkutza, 27 July 2022 - 10:23.


#436
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,778
  • Înscris: 08.01.2010
Asta cu schimbatul lichidului de frana la nici 20000km e doar o ciupeala, vad ca si pe la alte marci se practica, desi era la 3 ani.

#437
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Nu e ciupeala, este operatie trecuta in planul de service a se efectua din 2 in 2 ani.

#438
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
La mine se testeaza lichidul de frana la 2 ani si doar daca este in afara parametrilor se schimba.

#439
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005

View Postcloschkutza, on 27 iulie 2022 - 11:55, said:

Nu e ciupeala, este operatie trecuta in planul de service a se efectua din 2 in 2 ani.
La fel l-au schimbat si la mine. In fine, nu e un capat de tara.
Arian Nord sunt cei din Pipera de langa pod?  Eu am renuntat la BDT, am ajuns cu un check engine aprins la ei in ideea de a-mi spune daca mai pot circula cu masina sau o las acolo in conditiile in care dieselul de la Mazda (motorul cel vechi dar orisicat) avea(are?) ceva probleme. Mai gomoși decat receptionerii aia n-am vazut in viata mea, ca sa las masina o zi, ca au programari… plm, pune frate un tester si zi ce e, cat o putea sa dureze…. drept urmare am mers la STS la Ghimpati, m-am lamurit ce e, n-am facut interventia ca era pe garantie iar ei nu fac garantii. Am rezolvat-o la Arian astia, foarte simplu si usor, programat schimbat bam,bam, thank you ma’am. Am mai facut si vreo doua revizii de atunci. BDT e cam overrated, vopseaua de pe bara spate de la cx-ul meu sta marturie.

#440
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Da, Arian Nord sunt cei de la capatul (dinspre Voluntari) al podului Pipera.

La BDT nu am fost eu, am auzit atat de bine cat si de rau de ei, depinde pe cine intrebi. Eu cu Asko interactionasem, ca de la ei luasem masina. Ultima duda a fost ca am fost la ei sa iau 1 litru de antigel sa am de completat, mi-au vandut altceva decat trebuie pus in Mazde (mi-au dat antigel G11) si mi-au si spus ca ei doar d-asta folosesc si e cel mai bun. Si nu am fost singurul :) .

#441
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
De curiozitate, ce capacitate are bateria?

View Posttauru242, on 27 iulie 2022 - 15:43, said:

…. drept urmare am mers la STS la Ghimpati.
E vorba de Ghimpați din Giurgiu?

#442
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005
Da. Cei ce au deschis service-ul au lucrat inainte la BDT. Sunt un fel de partener Mazda Romania in sensul ca interventiile si reviziile apar in cartea service online dar nu fac reparatii pe garantie. Mie mi-a placut acolo, oameni amabili, mi-au explicat destul de clar problema, totul bine. Cel mai probabil dupa ce expira garantia o sa le devin client. Mi-e si mai usor ca ajung mai repede la ei decat in Bucuresti.

#443
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
Ms pt informatie. Bine de stiut.
Bunicii mei stateau in localitatea urmatoare si de asta mi-a atras atentia numele localitatii, dar de service nu auzisem pana acum.
O sa intreb mai multe informatii despre ei la niste prieteni de prin zona.

#444
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006

igor06 said:

1658933594[/url]' post='29226746']
De curiozitate, ce capacitate are bateria?

65Ah daca nu ma inseala memoria.

tauru242 said:

1658929396[/url]' post='29226505']
drept urmare am mers la STS la Ghimpati

La ei am fost si eu cu Fiesta sotiei in toamna anului trecut si ei sunt cei care mi-au comandat si montat amortizoarele gresite pe spate si apoi, cand m-am prins, m-au trimis la cei care le-au facut soft-ul pe care il folosesc sa-mi suporte costul remedierii greselii .. Posted Image

Edited by closchkutza, 27 July 2022 - 20:37.


#445
tauru242

tauru242

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.09.2005
Hmmmm, asta nu suna bine deloc.

#446
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Ia zii Closhkutzo, cum de Skyactiv-X nu e supraalimentat? Ca sa nu poluam topicul celalalt? :)

#447
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Pai nu e, compresorul ala micut "agatat" de motor nu are scop de a produce presiune in admisie (peste presiunea atmosferica) ci de asigura volumul de aer necesar umplerii optime a cilindrilor in regim de mers unde acest lucru poate fi deficitar (ture mici, de exemplu). Asta pentru ca pentru ca toata smecheria cu SPCCI sa functioneze, amestecul trebuie sa fie foarte foarte sarac, atat de sarac incat nici daca este aprins de catre bujie sa nu poata declansa combustia. Prin urmare este foarte importanta o umplere completa a cilindrilor.

Este cuplat la cureaua de acceserii prin intermediul unui ambreiaj magnetic comandat de ECU.

Edited by closchkutza, 16 September 2022 - 17:03.


#448
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Cat timp ajuta la "supt" e supra alimentat. At least in my book. Cum sunt motoarele diesel in 2 timpi, care au compresor ca sa "suga" afara amestecul ars. Dar tot supercharged e.

#449
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Din cate stiu, motorul nu este alimentat cu aer peste presurizat peste presiunea atmosferica.

De asemenea, probabil diferenta cea mai mare este ca un motor supra-alimentat  se bazeaza de turbina / compresorul mecanic sa dezvolte puterea maxima.
In cazul de fata, compresorul este folosit pentru a putea functiona cat mai eficient in regimul de operare economic (SPCCI), nu pentru maximizarea puterii dezvoltate.

#450
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Odo: 23.600 km. In continuare 0 probleme Posted Image .

Zilele trecute am facut ceva curatenie in interior si cu ocazia asta am curatat si pielea de pe volan si maciulia schimbatorului de viteze.

Desi inainte de curatare volanul arata ca si cum ar incepe sa se lustruiasca / toceasca (mai ales pe partea stanga), odata curatat arata 99% ca nou Posted Image .

Cam asa arata cele 2 imediat dupa curatare:

Attached File  IMG_5931.jpg   229.11K   68 downloads Attached File  IMG_5939.jpg   269.49K   68 downloads

Volanul dupa hidratarea si protejarea pielii:

Attached File  IMG_5947.jpg   234.6K   75 downloads

Din pacate nu m-a dus mintea sa fac poza volanului Mazdei inainte sa ma apuc sa-l curat insa un exemplu elocvent privind diferenta pe care o face curatarea in felul in care arata un volan se poate vedea la Fiesta sotiei (care a primit acelasi tratament):

Attached File  IMG_5930.jpg   311.79K   71 downloadsAttached File  IMG_5941.jpg   262.42K   65 downloads

Diversele elemente piano black din masina se prezinta si ele in forma buna Posted Image

Attached File  IMG_5932.jpg   229.98K   57 downloads

Am stat si m-am gandit la diverse variante de protejare / ascundere elementelor piano black (folie transparenta sau vinil, aplicare unor diverse "masti" peste, etc.) si am decis ca cea cu care voi merge inainte este inlocuirea lor cu unele noi in momentul in care incep sa arate ciufulite Posted Image .

In alta ordine de idei, din cauza unor evenimente nefericite, Mazdoiul rosu G122 care aparea in postul meu din 27 Iulie (masina socrilor mei) va intra la vanzare in primavara lui 2023.
Momentan masina este in conservare (in grija mea) pana la definitivarea actelor. Daca este cineva interesat de mai multe detalii putem discuta in privat.

Edited by closchkutza, 26 October 2022 - 10:04.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate