Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Frauda bancara.
Last Updated: Sep 21 2019 10:44, Started by
CIP03
, Sep 13 2019 09:51
·
0
#19
Posted 13 September 2019 - 10:44
Cum naiba sa iti dai seama de asa rahat dupa 1 an de zile? Nimeni nu s-a sesizat intr-un an de zile ca nu a primit aia 20.000?
Cand faci un transfer bancar, de la introducerea sistemului SEPA, nu mai este obligatoriu sa introduci si beneficiarul". IBAN-ul nu se controleaza daca apartine beneficiarului, deci cel mai important este IBAN-ul, daca il pui gresit atunci problema ta. Cam orice suma mai mare de 2-4.000 este acceptata manual de un operator, tranzactiile mici sunt facute automat prin sistem, sumele mari sunt verificate. Asta inseamna ca transferul unei sume de 20.000 dureaza si pana la 7 zile. Eu cand transfer sume de bani mai mari, ma suna uneori de la banca si ma intreaba dl. xxx ati facut transfer de x€? Normal banca trebuie sa verifice in ce cont ai bagat tu banii. Dupa IBAN vede proprietarul (daca nu cumva a disparut de mult), dar mi se pare foarte ciudat faptul ca tu ai nimerit un IBAN corect, normal sunt alese special in asa fel incat sa nu se difere la o cifra, ci la cel putin 2 ca sa nu gresesti si in cazul asta banii iti reintrau in cont din motiv ca IBAN-ul nu era valabil. Dupa care cel care a primit banii intr-adevar trebuia sa sesizeze acest lucru, daca mie maine imi pune cineva 20.000, imi dau seama ca este o eroare ca nu imi cad banii din cer. Ma rog proces lung, de durata, o sa ai nevoie poate si de avocati, cel mai tare lucru este ca iti dai seama dupa 1 an de zile. Edited by business11, 13 September 2019 - 10:46. |
#20
Posted 13 September 2019 - 10:46
esti naiv daca ai crezut ca scriind corect denumirea beneficiarului si eronat numarul de cont, banii se vor transfera la beneficiar.
atunci cand se efectueaza operatiuni, persoana care introduce informatiile in aplicatie tasteaza in primul si in primul rand numarul de cont. ghinionul a facut ca acel cont gresit furnizat de tine sa apartina altcuiva. eu, ca persoana fizica, daca fac o plata on-line in contul unei firme, trebuie sa completez atat contul iban, cat si numele firmei, nu mi se afiseaza automat corespondenta numar cont-denumire reala beneficiar. deci daca am gresit chiar si o cifra in numarul de cont, banii zboara nu se stie unde, chiar daca am scris corect si numele firmei. banii odata plecati din contul tau, pe circuitul interbancar, nu mai pot fi recuperati decat daca cel caruia i-au intrat banii in cont (persoana sau firma) primeste notificare de la banca lui si este de acord sa i se umble in cont pentru a-i fi retrasi banii virati eronat. citind ce ai scris intre timp, ai fost victima unei fraude, chiar povestea cineva pe un alt forum ca i s-a intamplat ceva similar, dar persoana respectiva lucreaza in uk - a primit un mail chipurile din partea unui partener de afaceri cu vechime, in care la fel, anunta schimbarea contului bancar. pentru ca era vorba despre transferul unei sume importante, si mailul a ridicat suspiciuni, s-au facut verificari suplimentare si s-a descoperit tentativa de frauda. tu trebuia sa te adresezi celor care se ocupa de infractiuni informatice (nu stiu, diicot are legatura sau nu cu asta ?). si nu mai da vina pe banca, ca nu are relatii cu banca destinatara, tu singur ai spus ca aveai o colaborare de 7 ani cu acea firma, deci nu era prima data cand faceai plati catre ea, daca in toti acesti 7 ani ai avut acelasi functionar bancar care ti-a procesat platile, te cunoaste, este familiarizat cu tranzactiile pe care le faci, a considerat ca stii deja despre ce este vorba si ca nu mai este cazul sa-ti reaminteasca despre taxe si comisioane, ca nu erai la prima plata catre acea firma. |
#21
Posted 13 September 2019 - 10:46
Adm, on 13 septembrie 2019 - 10:01, said:
Nu se poate verifica numele automat, ca nu ai acces in sistemul altei banci. Automat nu, dar ulterior ? Banca trebuia sa anunte ca a primit niste bani si datele nu corespund in totalitate! Eu am anuntat banca respectiva direct (am sunat la un departament al bancii, am gasit online un numar de telefon, si-au nutat problema si atat, fiind prin telefon nu au putut sa-mi zica mai mult). Si am anuntat si banca din Romania, care la randul ei a trimis un mesaj de informare! Am facut plangere online la politia din localitatea respectiva! Apoi am anuntat la DIICOT ( politia din tara respectiva mi-a raspuns rapid si mi-a recomandat sa fac plangere la mine in tara pentru ca nu am cetatenia lor)! Numai ca intre timp am aflat ca banca Transilvania a apelat la o banca corespondenta si mesajul a fost trimis tot prin banca corespondenta si nu in mod direct, asta a facut sa dureze si cei care au avut acces la acel cont sa retraga banii in liniste si pace dupa 2 zile...! |
#22
Posted 13 September 2019 - 10:47
Ai varianta sa chemi in judecata titularul contului (va trebui sa astepti un timp pana este identificat, deoarece ai nevoie de un avocat (care sa stie ce si cum sa ceara) si de o instanta (care sa incuviinteze identificarea titularului)).
|
#23
Posted 13 September 2019 - 10:47
Hai sa-ti spun eu ce s-a intamplat:
- ai o relatie contractuala corecta cu o firma, in calitate de client - ai facut o comanda, ai avut o corespondenta pe mail cu furnizorul - furnizorul ti-a trimis o proforma sau o factura - aproape imediat, ai primit un alt mail, care PAREA ca vine tot de la furnizor, in care-ti cerea sa folosesti alt cont IBAN, din diverse motive. Pun pariu ca mailul asta nu avea semnatura digitala. - ai platit - ai cerut marfa, furnizorul a cerut banii si asa te-ai prins ca ai fost pacalit. Ei bine, afla ca ai platit intr-un cont deschis de un escroc, pe un nume foarte apropiat, daca nu identic cu al furnizorului. Escrocul a golit contul instantaneu, pentru ca il tinea sub urmarire, apoi a disparut. Cel mai probabil, escrocul e angajat al furnizorului SAU in firma la care lucrezi tu. Sau are legaturi foarte stranse cu un angajat din asta. Trimiterea unui mail (necertificat) in numele cuiva e o banalitate pentru cineva care se pricepe cat de cat. Poti sa verifici daca e pacaleala printr-un Reply - fara trimitere efectiva - si inspectarea foarte atenta a adresei de mail. Nu cred ca ai pe cine sa dai vina. Considera ca ai invatat o lectie destul de scumpa: orice schimbare in circuitul banilor trebuie agreata de cele doua parti prin contract. Daca clientul vrea sa schimbe contul IBAN, cere-i act aditional, iar daca nu vrea, plateste-i in contul agreat in contractul initial. Altfel vei mai pierde niste banuti. |
#24
Posted 13 September 2019 - 10:48
care-i banca asta cea mai mare?de regulă se uită și la nume și la cont.dacă numele nu-i bun spun pe loc asta când mergi cu cecul la ghișeu.aici a greșit cineva
|
#25
Posted 13 September 2019 - 10:49
Lex404, on 13 septembrie 2019 - 10:46, said:
Nu inteleg, unde este frauda? vezi in dex: fraudă sf [At: ALECSANDRI, T. 1705 / P: fra-u~ / Pl: ~de / E: fr fraude, lat fraus, fraudis] 1 înșelăciune comisă de cineva, de obicei pentru a realiza un profit material de pe urma atingerii drepturilor altuia Si: hoție. 2 Sumă sustrasă prin înșelăciune |
#26
Posted 13 September 2019 - 10:52
Mai scriu acum o data, poate nu ai observat printre celelalte posturi: plata e facuta acum 12 luni dar reclamatia la DIICOT e deschisa de 18 luni?
|
#27
Posted 13 September 2019 - 10:53
Eu observ ca tu ai probleme cu limba romana chiar din primul mesaj insa ai dat-o de gard si cu dexul.
Cine vrea sa te insele? Cine te-a furat? Tu ai cerut un transfer. Banca a executat transferul. Voila. Daca e dus, vorbeste cu intermediarii. Banca din Romania a facut ce i-ai spus tu, nu ce a vrut ea. In plus, nu ar castiga niciun profit. Ca nu a pastrat banca banii tai. AlexEn, on 13 septembrie 2019 - 10:52, said:
Mai scriu acum o data, poate nu ai observat printre celelalte posturi: plata e facuta acum 12 luni dar reclamatia la DIICOT e deschisa de 18 luni? Cai verzi pe pereti. @OP, fa reclamatie si la Sanepid |
#28
Posted 13 September 2019 - 10:54
EMPP, on 13 septembrie 2019 - 10:48, said:
care-i banca asta cea mai mare?de regulă se uită și la nume și la cont.dacă numele nu-i bun spun pe loc asta când mergi cu cecul la ghișeu.aici a greșit cineva Banca la care sunt acum, mi-a garantat ca daca anunt in 24 ore o faruda banii sunt blocati in contul respectiv pana la solutionarea cauzei. Este posibil pentru ca m-am miscat rapid (in 4 ore) banii sa fie tot in acel cont blocati, doar ca cei de la Banca Transilvania nu pot afla asta si DIICOT, unde am plangerea depusa de 18 luni, doarme! |
|
#29
Posted 13 September 2019 - 10:56
E frauda. Dar nu e frauda bancara, ci "social engineering". Omul nostru a fost convins (si inca mai este) ca numarul de cont e legat de numele beneficiarului. Cati de Ion Popescu cunoasteti?
Contul furnizorului era X, banca romaneasca, pe numele Gogu SA Contul escrocului e Y, banca elvetiana, pe numele Gogu SA. Unde e problema? Initiaor, frauda asta nu este de competenta DIICOT. O sa te trimita la Politie, iar aia o sa dea din umeri. LE. In 4 ore, ala si-a scos si banii, s-a imbarcat in avion si a ajuns prin Ibiza. Edited by danvlas, 13 September 2019 - 10:58. |
#30
Posted 13 September 2019 - 10:56
CIP03, on 13 septembrie 2019 - 10:49, said:
vezi in dex: fraudă sf [At: ALECSANDRI, T. 1705 / P: fra-u~ / Pl: ~de / E: fr fraude, lat fraus, fraudis] 1 înșelăciune comisă de cineva, de obicei pentru a realiza un profit material de pe urma atingerii drepturilor altuia Si: hoție. 2 Sumă sustrasă prin înșelăciune ca o tot dai de gard , cu iban-ul, cu diicot=ul si cu numerele de imatriculare??????????????????????? Edited by tioopedi, 13 September 2019 - 10:57. |
#31
Posted 13 September 2019 - 11:03
#32
Posted 13 September 2019 - 11:05
Eu stiu o situatie asemanatoare la fosta firma unde am lucrat, unde salariul unui manager a intrat in contul unui operator productie... (a primit tipul de vreo 20 de ori salariu ce il avea)
Firma a anuntat banca si banca automat a blocat contul. Operatorul nu mai putea folosii cardul (sa scoata bani) dar ii afisa in cont suma pe care o are. Pana nu a mers la banca sa dea o declaratie ca e de acord sa i se retraga suma gresita nu i-au deblocat cardul. Avea banii acolo dar nu putea sa ii foloseasca. |
#33
Posted 13 September 2019 - 11:08
Un abuz ordinar. Cum sa blochezi cardul unui om pentru greseala facuta de altul? Daca ala avea nevoie de medicamente sau de ceva vital exact in perioada cat a avut contul blocat? Eu as fi dat banca in judecata pentru asa ceva.
|
|
#34
Posted 13 September 2019 - 11:11
AlexEn, on 13 septembrie 2019 - 11:03, said:
De ce e depusa plangerea la DIICOT de 18 luni daca plata e facuta acum 12 luni? Initiator, daca ai facut plata in contul unei entitati din UE, functioneaza legea folosului necuvenit. Iti poti recupera banii indreptandu-te in instanta impotriva entitatii respective (evident, la o instanta din respectiva tara). Edited by l_dan, 13 September 2019 - 11:13. |
#35
Posted 13 September 2019 - 11:11
CIP03, on 13 septembrie 2019 - 10:54, said:
Banca Transilvania, e mare in Romania, un nimeni in Europa. Banca la care sunt acum, mi-a garantat ca daca anunt in 24 ore o faruda banii sunt blocati in contul respectiv pana la solutionarea cauzei. Este posibil pentru ca m-am miscat rapid (in 4 ore) banii sa fie tot in acel cont blocati, doar ca cei de la Banca Transilvania nu pot afla asta si DIICOT, unde am plangerea depusa de 18 luni, doarme! Vad ca tu nu pricepi. NU e frauda ca ai dat tu transfer gresit. Frauda era daca iti lua cineva din cont fara sa te anunte sau trimiteai banii in Africa pentru un nigerian. Nu la o firma cu care colaborezi de ceva ani. Vad ca ai mari probleme de logica... |
#36
Posted 13 September 2019 - 11:12
Lex404, on 13 septembrie 2019 - 10:53, said:
Eu observ ca tu ai probleme cu limba romana chiar din primul mesaj insa ai dat-o de gard si cu dexul. Cine vrea sa te insele? Cine te-a furat? Tu ai cerut un transfer. Banca a executat transferul. Voila. Daca e dus, vorbeste cu intermediarii. Banca din Romania a facut ce i-ai spus tu, nu ce a vrut ea. In plus, nu ar castiga niciun profit. Ca nu a pastrat banca banii tai. Cai verzi pe pereti. @OP, fa reclamatie si la Sanepid Am zis acum un an, nu 12 luni! Scriu de pe telefon si scriu mai greu, special pentru tine o sa fiu atent la ce scriu! Repet: Banca mi-a cerut 2 date ca sa execute transferul cerut de mine si a folosit doar IBAN-ul. Nu mi-a cerut acceptul ca datele mele sa ajunga la o banca terta, alta fata de intelegerea mea cu ea! Banca nu-mi ofera posibilitatea de a face plati doar pe baza IBAN-ului, astfel inteleg ca ambele informatii sunt folosite la executarea tranzactiei si o masura de veificare suplimentara in caz de IBAN gresit! De ce trebuie sa fiu doar eu fraierul de serviciu? Consider si banca partasa la frauda pentru ca nu informeaza exact cum o plata este executata, si pentru ca nu exista masuri de siguranta intre banci! Poate altcineva intra in contul bancar si face o plata aiurea, banca trebuie sa aiba si rol de gardian! Si da, trebuie sa existe mai multe masuri de protectie, pare ca este foarte simplu sa jefuiesti online, si din acest motiv trebuie o responsabilitate mai mare din partea bancii! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users