Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Benzinariile din România de pe vremuri (până prin 2000).
Last Updated: Sep 10 2023 10:24, Started by
djl
, Apr 23 2018 20:52
·
0
#1
Posted 23 April 2018 - 20:52
http://www.4tuning.r...oza-431996.html
http://furcuta.blogs...omania.html?m=1 Eu sunt curios când a început să se vândă motorină la pompele de la staţiile de carburant? Găseai aşa ceva în anii '30 (că existau persoane particulare sau firme mici care efectau servicii de transport) sau aşa ceva a a început să fie disponibil abia în anii '60? Pe vremuri, nefiind trafic aşa de mare în Bucureşti existau benzinării în zone unde azi ar fi aproape imposibil: P-ţa Amzei, P-ţa Iosif Sava (rondul de la intresecţia străzilor Brezoianu, Şipotul Fântânilor, Dr. Vasile Sion şi Poiana Narciselor). Care au fost primele benzinării private după 1989? Edited by djl, 23 April 2018 - 20:53. |
#2
Posted 23 April 2018 - 21:01
Ce vremuri
Pe atunci o gagica in fusta iti facea plinul. Acum un tatuat, cercelat iti zice "cat vrei bos"? |
#3
Posted 23 April 2018 - 21:02
Sa stii ca motorul diesel nu aparut dupa revolutie...
Odata cu aparitia camioanelor Bucegi, dieselul a aparut peste tot. |
#4
Posted 23 April 2018 - 21:04
#5
Posted 23 April 2018 - 21:06
#6
Posted 23 April 2018 - 21:08
Mama nene ce topic mișto
Deschide nene și un topic cu sifonăriile de dinainte de 89 E păcat |
#7
Posted 23 April 2018 - 21:19
Cei care lucrau acolo erau cei mai smecheri, nici n-aveti idee ce bine o duceau benzinarii, in fata lor tremurau si se rugau sfios pentru benzina pana si intelectualii, doctorii, academicienii....
|
#8
Posted 23 April 2018 - 21:20
Benzinraiile?
Cat despre benzinarii, lipseau cu desavarsire, mai ales pe drumul Slatina-Pitesti-Bucuresti-Urziceni-Fetesti-Constanta, adica drumul spre mare tortura cu Dacia in anii '90, fara spatii cu WC sau de mancat ceva, mancam la pachet in zona Slobozia sau la restaurant Privighetoarea, ciorba de burta ai mei, bleah. Acum e boierie cu masina si gasesti mereu benzinarii de unde sa mananci/bei ceva, sa te usurezi, sa alimentezi cu carburant sau ulei motorul. |
#9
Posted 23 April 2018 - 21:34
Adm, on 23 aprilie 2018 - 21:02, said:
Sa stii ca motorul diesel nu aparut dupa revolutie... Odata cu aparitia camioanelor Bucegi, dieselul a aparut peste tot. |
#10
Posted 23 April 2018 - 21:41
Aldulescu, on 23 aprilie 2018 - 21:19, said:
Cei care lucrau acolo erau cei mai smecheri, nici n-aveti idee ce bine o duceau benzinarii, in fata lor tremurau si se rugau sfios pentru benzina pana si intelectualii, doctorii, academicienii.... |
|
#11
Posted 23 April 2018 - 21:42
Adm, on 23 aprilie 2018 - 21:02, said:
Sa stii ca motorul diesel nu aparut dupa revolutie... Odata cu aparitia camioanelor Bucegi, dieselul a aparut peste tot. Camionul Bucegi era benzinar, V8 small block SR211 5l, 140CP. A fost dieselizat in preioada 80 cu un 6L Saviem 135Cp, 5,6l myshyk, on 23 aprilie 2018 - 21:34, said:
Si inaintea camioanelor Bucegi, au fost TV-urile semidiesel si IMS-uri cu motor diesel. Semidiesel-ul era un motor benzinar comprimat ca sa faca autoaprindere. Motorul se chema semicarpati, 4L jumatate din motorul camionului Carpati/Bucegi, diesele au fost pe IMS de export, Perkins tin minte. Edited by Ion_Bumbu, 23 April 2018 - 21:57. |
#12
Posted 23 April 2018 - 21:45
Nu eram prin peisaj pe atunci, dar asa am citit aici
Quote Treptat, s-a specializat pe producția de autocamioane și, mai târziu, de autoutilitare. Amintim modelele SR 101 (1954), Carpați(capacitate 3 tone, 1959 - 1961), Bucegi (capacitate 5 tone, 1964), autocamioane cu motoare Diesel in licență MAN,Germania (din 1971). PS Am citit prost, era 1971 |
#13
Posted 23 April 2018 - 21:49
Stai linistit, eu eram in peisaj pe atunci, pe ele am invatat mecanica si sa conduc!
|
#14
Posted 23 April 2018 - 21:55
Dar turisme (maşini mici) Diesel a văzut cineva pe la noi în anii '60? Că "Mercedes" producea aşa ceva încă din anii '30 şi am văzut în poze de epocă W110-uri ("coadă de rândunică")... dar nu ştiu dacă erau benzinare sau Diesel.
Edited by djl, 23 April 2018 - 21:55. |
#15
Posted 23 April 2018 - 22:01
Inmatriculate in Romania nu am vazut pina prin 80, ceva Merc 180D, adus din Germania, masina parintilor unui prieten.
Benzinarele predominau, 4T si 2T |
|
#18
Posted 23 April 2018 - 23:13
Urite erau benzinariile alea.
La una am smuls furtunul, am plecat cu camionul si s-a agatat de fierataniile laterale Benzinareasa dormea pe ea, o fosta colega de generala, colegul meu dormea pe el, eu la volan ma bazam pe ei Istorie. @Bumbu zice bine, camioane, dar nu obligatoriu diesel, ca acum. Eu am invatat pe uritele astea Doar ca le zicea Roman. Attached FilesEdited by crisstonne, 23 April 2018 - 23:09. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users